Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpgelost!! (Changa trip report)

Opgelost!! (Changa trip report)

58 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: Ik (Lucy) en mijn maatje (B)
Wat: Changa
Waar: Ardennen. Op een camping.

Index:

Inleiding
Voorbereiding
De kennismaking
De Trip





Inleiding:

Elk jaar gaan we er op uit met onze zelfgebouwde drones. We zoeken dan leuke plekjes om te gaan vliegen. En dan in de avond/nacht zitten we op een camping aan een tafel met een kampvuur te sleutelen aan onze drones. Even weg van alles!! Met een goede vriend een lang weekend met je hobby bezig zijn, Heerlijk! We hebben altijd een geweldige tijd. Het leuke is dat we bizar veel dezelfde interesses hebben. Soms weten we het niet eens van elkaar, en komen we keer op keer weer achter nieuwe dingen die we beide erg interessant vinden. Zo dus ook DMT. Ik vertelde hem een tijdje geleden dat ik DMT had geëxtraheerd uit mimosa. En daar weer Changa mee had gemaakt.

Oh wat vet zei hij, daar ben ik ook heel nieuwsgierig naar. Hij had er veel over gelezen vertelt hij blij, en wilde dat ook wel eens ervaren. Zeker na mijn verhalen. Ikzelf heb wel al een paar keer Changa en DMT puur gerookt. DMT puur vind ik erg heftig. Maar Changa daarentegen echt geweldig!!
Dus hebben we besloten dat te gaan doen tijdens onze vliegvakantie.

We zijn naar een camping in de Belgische Ardennen gegaan. Daar zat bijna niemand. Dus zeer privé, wat best chil was. (Zeker als je tript) Er waren wel een paar mensen, maar ver van ons vandaan.

De camping lag in een half bebost gebied, met langs beide zeiden van de camping een stromende rivier. De Amblève die uitmondt op de Ourthe. Op de plek waar onze tent stond groeide grote boomen, onze tent stond daar erg mooi onder.
Lekker in de natuur dus. Erg mooi!!


Voorbereiding:

Zondag avond. De laatste avond van ons vliegvakantie. In de ochtend hadden we afgesproken dat we deze avond de Changa zouden roken. We waren net terug van een geweldige dag vliegen, en hadden alle spullen weer in de tent gelegd. Zo nu even zitten en de filmpjes die we hebben opgenomen bekijken. Heerlijk na genieten van de dag en we kletsen nog wat na. Het wordt al langzaam donker en we besluiten dat we moeten gaan eten... Bij de receptie was een klein restaurantje waar we hebben gegeten. Zo nu terug naar de tent met een voldaan gevoel van de dag en zin in wat ging komen.

Deze camping was trouwens top!!! We mochten een vuur schaal bij de tent. En er gaat niets boven een mooi kampvuur!
Eenmaal bij de tent aangekomen ging B zich bezighouden met het kampvuur. En ik heb 2 stoelen neergezet en probeerde het wat gezelliger te maken. We hebben die dag ook veel hars dat uit de naaldbomen kwam stromen, meegenomen om als wierook te gebruiken. (Geur lijkt op Copal) En het was wind stil, perfect voor wierook

Dus de barbecue met nog wat resterende kooltjes erbij gepakt, en dat aangestoken. Zo de set en setting is top nu :)

We hadden besloten dat we eerst een kennis maker zouden roken. Dus niet te sterk. Ik pakte mijn potje met Changa en begon met het draaien van een klein jointje. Het vuurtje branden inmiddels mooie! Dat had mijn maatje goed gefixt. Het was ook erg koud die avond dus de warmte van dat vuurtje was heerlijk. Lekker met de voetjes dicht bij het vuur en die warme gloed over je gezicht. Zo het jointje was af!! Ik gooide wat van de hars die we eerder deze dag hadden gevonden op de inmiddels gloeiende kooltjes van de barbecue. Die had ik tactisch onder de tafel gezet, zodat de rook niet meteen omhoog zou gaan maar een beetje om ons heen zou gaan dwarrelen. Het gaf een mistig/mystiek sfeertje aan het geheel. En met die heerlijke hars geur van naaldbomen was het helemaal af. Op de Sjamaan met zijn trommels na dan...


De kennismaking: (voor B dan)


Het voorspel kan beginnen.
We nemen om de beurt een trekje en houden deze vervolgens in tot de Joint weer voor je neus wordt gehouden. Steeds om en om.
Heel langzaam voel ik de DMT vibe opkomen, en geef aan dat ik het zo wel even goed vind… B volgde mij en legde de Joint op de rand van de tafel.
We zakken beide achterover in de stoel en laten het over ons heen komen.
Al snel begint alles scherper en mooier van kleur te worden. De geluiden om ons heen worden intenser, en alles begint te golven en te bewegen. Ik kijk naar de vuurschaal en de vlammen zien er intens mooi uit. Vooral de gloeiende kooltjes van het verbranden hout hebben prachtige patronen die heen en weer bewegen. De geur van verbrande hars rook ook intens lekker. Ik kijk B aan om even te checken hoe hij gaat. Ik krijg een glimlach terug. Oke dat gaat dus goed. Al snel zakt het weg en zitten we in een lichte afterglow.

B gaaf aan dat hij dit erg veel op paddo’s vond lijken, en dat hij wel wat sterkers aan kon :) Mooi dacht ik!

We hebben nog wat nagepraat over de kennismaking en zijn er over uit dat hij veel sterker moet. Dit was leuk maar visueel niet zo intens… We wachten 1,5 uur voordat we aan het echte werk gaan beginnen ivm tolerantie.

Intussen ben ik bezig om een nieuwe te draaien. Ik pak mijn potje met Changa erbij en gooi er nu 3x zo veel in. :)


De Trip


Na ongeveer 1,5 uur is het dan zo ver. We hebben er ontzettend veel zin in. De sfeer, set en zetting was geweldig! Ik gooien nog wat extra wierook hars op de kolen om het sfeertje nog wat extra’s te geven. Met die rook en geur om ons heen was het helemaal af.

We beginnen weer om en om te roken… Deze keer duurde het even voor dat de DMT vibe opkwam. Ik voelde na 5 haaltjes nog niet echt iets dus maar een 6e en 7e. Plotseling werd alles groen. Ik schrok ervan dat het ineens zo snel op kwam. B wilde de joint net aan mij doorgeven, maar ik gaaf aan dat het goed was zo, en plofte achterover in de stoel... echt alles was groen. Vooral het hoofd van B die nog even vrolijk doorging! Ik dacht nog, zo die is dapper! Maar bij B ging het ook ineens heel snel en legde de joint op de rand van de tafel. Hij keek mij met hele grote ogen aan. Ik kon zien dat de Changa hem ook overviel. Ook hij plofte achterover in de stoel, en op dat moment werd alles zwart om me heen. Ik zag alleen B in de stoel met grote ogen naar een punt kijken...

Ik keek weer naar de vuurschaal en dit keer was het vuur paars met allemaal tekens aan de binnenkant van de vuurschaal. En alles was nog steeds zwart er omheen. Ik zag alleen B en het paarse vuur met die tekens.

Ik kijk naar mijn benen en armen. Mijn kleding lijkt wel nep! Er zat een vagen gloed overheen? Vanaf dat moment ging het een stapje verder. Ik zag ineens overal patronen ontstaan over mijn lichaam.

onbekend.png

Het waren een soort neon gekleurde slangen die kronkelde over mijn armen en benen. Dan kijk ik naar de grond voor mijn voeten, het lijkt wel alsof de neon slangen als wortels vanuit mijn voeten de grond in gaan. Ik probeer me te bewegen maar dat lukte niet. Ik had totaal geen controle meer over mijn lichaam, een soort dissociatie? Het was een raar gevoel. Ik kijk weer op en zie de neon slangen nu ook door de lucht zweven. Vanaf dit moment gaan we weer een stapje verder.



De camping is nu niet meer te herkennen, en is gevuld met prachtige geometrische patronen. Het lijkt ook wel alsof ik helemaal oplos, en een wordt met deze prachtige wereld. Het is allemaal zo echt, en haar scherp! Op de een of andere manier had ik nog redelijk heldere geest, ik besefte me goed dat ik aan het trippen was. En dat maakte het zo fascinerend. Vol verbazing probeer je te begrijpen hoe het mogelijk is dat de omgeving zo kan veranderen.



Heel langzaam zie ik weer herkenbare objecten. Ik zag langzaam de bomen op de camping verschijnen. Het leek net als of ze over ons heen bogen met hun takken. Er stond ook een soort hoge langwerpige boom tussen. Deze boom stond het dichtstbij, en was mooi uitgelicht door ons vuurtje en zag er heel opart uit! De boom was opgebouwd uit blokjes. Beetje arcade achtige. Je kunt dit het beste vergelijken met een boom uit minecraft.



onbekend.jpg



Maar dan met veel kleinere blokjes en in UltraHD! Opeens leek het wel alsof het sneeuwde ik zag allemaal witte vlokjes naar beneden dwarrelen. Ook dit zag er zeer scherp en helder uit. Ik volg er een langzaam naar beneden. Mijn blik valt op het vuur, ik zag de vonkjes die omhoogschoten van het verbranden hout. En dacht… dat is de sneeuw!! Dat komt natuurlijk weer als as naar beneden!

Ik kijk weer naar B en die kijkt nog steeds exact naar hetzelfde punt. Maar nu met een enorme glimlach op zijn gezicht. Ik moest er een beetje om lachen in mezelf en dacht, die gaat gelukkig ook goed. Ik kijk weer rustig om me heen en zie dat de camping weer wat normalere vormen aan neemt. Maar nog steeds beweegt en ademt alles flink. Ik kijk over het grasveld onder de bomen door en zie ineens een wit licht heen en weer schijnen. Ik kan totaal niet plaatsen wat ik nu eigenlijk zie? Ik dacht dat de trip bijna voor bij was? Maar nee toch niet? Het komt dichterbij lijkt wel? En ineens zag ik het. Het waren 2 mensen die met hun zaklantaarn het pad volgde naar de was/douche gelegenheid.

En passeerde ons op 20 meter afstand ongeveer. Er ging ineens van alles door mijn hoofd. Wat als ze door hebben wat wij aan het doen zijn? Doe ik wel normaal? Zien we er niet gek uit? Heel ongemakkelijk moment. Maar waarschijnlijk hebben ze niet eens op ons gelet. Gelukkig liepen ze voorbij en was alles weer snel oké. B was inmiddels ook weer op aarden en keek mij heel blij aan en zij… dit geloven ze thuis nooit wat ik nu allemaal heb gezien. En we schoten beide in de lach. B was helemaal overdonderd door alles. En ik eigenlijk ook wel. Deze keer Changa was toch wel heel erg bijzonder!



De afterglow heeft nog zeker 25 min geduurd. Kleuren zijn nog steeds erg helder, en alles is nog steeds behoorlijk HD. Het lijkt wel alsof al je zintuigen 10x versterkt zijn. We voelden ons ook erg euforisch. Het was een heerlijk gevoel. Een tevreden en voldaan gevoel. Een uur later hebben we het laatste stukje opgerookt! Deze was wat milder maar wel erg visueel en hield ook een stuk lang aan. Een mooie afsluiter van onze vliegvakantie die voorbij is gevloge


Het Einde


Nog een vraag of 2 aan de lezers die ook ervaring hebben met Changa (psygidelica)

Vraag 1. Als ik Changa rook, heb ik altijd het gevoel alsof ik zand in mijn mond heb. Dat gaat vrij snel weer weg na de trip. Maar ik vroeg me af of er meer zijn die dat ervaren?

Vraag 2
Als ik psychedelica gebruik. En dat maakt dan niet uit wat. LSD, paddo’s, 2cb, DMT, Changa, enz. Dan moet ik altijd heel erg van gapen. Zijn er meer die dat hebben? En hoe is dat mogelijk? Leuk om daar over te discussiëren.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi report 👌
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lucy100 zei:
Dan moet ik daar altijd heel erg van gapen.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit met truffels wel, niet altijd, maar soms, ook als ik daarvoor prima energiek was, ga ik me op truffels ineens heeel sloom voelen en enorm gapen. Gaat ook wel weer over, maar geen idee waardoor dat komt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lucy100 zei:
Vraag 2
Als ik psychedelica gebruik. En dat maakt dan niet uit wat. LSD, paddo’s, 2cb, DMT, Changa, enz. Dan moet ik altijd heel erg van gapen. Zijn er meer die dat hebben? En hoe is dat mogelijk? Leuk om daar over te discussiëren.
Klik om te vergroten...
Ja enooooooorm, van psilo is het gewoon een bijwerking, dacht ik. Maar ik heb het ook áltijd met alle psychedelica. Heel interessant inderdaad.
Ik ken trouwens ook gewoon mensen die dit van stimulerende middelen hebben...
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
mensen die dit van stimulerende middelen hebben...
Klik om te vergroten...
Altijd gapen van mdma idd. Van 5mapb zelfs bijna in slaap gevallen
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#6
Gapen zal een serotonine ding zijn, mdma, psychedelica werkten op 5ht2a receptor, dat zal gevoel, of alsof er iets in je mond zit komt me bekend voor. Toen mij dit overkwam vertelde de vrienden waar ik mee was dat het een dmt dingetje is.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Miraculeus zei:
Ik heb dit met truffels wel, niet altijd, maar soms, ook als ik daarvoor prima energiek was, ga ik me op truffels ineens heeel sloom voelen en enorm gapen. Gaat ook wel weer over, maar geen idee waardoor dat komt.
Klik om te vergroten...
Hier ook, de familiare gaap dat het begint te werken haha.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Empower Eachother zei:
dat zal gevoel, of alsof er iets in je mond zit komt me bekend voor. Toen mij dit overkwam vertelde de vrienden waar ik mee was dat het een dmt dingetje is.
Klik om te vergroten...
Dat vermoeden had ik al. Met andere psychedelica heb ik dat niet. Ik ben dus erg benieuwd of veel meer mensen dit ervaren? En of er mensen zijn die dit kunnen verklaren? Mijn maatje heeft het ook in ieder geval.
p
pippilangkousLid
01-01-2024, 00:00
#9
Empower Eachother zei:
Gapen zal een serotonine ding zijn
Klik om te vergroten...
Ja denk ik idd ook. In de opbouw van anti-depressiva naar gewenste effect/ resultaat is gapen ook een bijwerking (bij mij dan).
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Deviant Rabbit zei:
Hier ook, de familiare gaap dat het begint te werken haha
Klik om te vergroten...
Ja het is heel typisch. Mijn vriendin heeft het ook. We vroegen het ons waarom dat is? En dacht, ik ga dat gewoon op DF droppen. Wie weet heeft iemand daar iets zinnigs over te vertellen?
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#11
pippilangkous zei:
Ja denk ik idd ook. In de opbouw van anti-depressiva naar gewenste effect/ resultaat is gapen ook een bijwerking (bij mij dan).
Klik om te vergroten...
Oké. Interessant!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Ja enooooooorm, van psilo is het gewoon een bijwerking, dacht ik. Maar ik heb het ook áltijd met alle psychedelica. Heel interessant inderdaad.
Ik ken trouwens ook gewoon mensen die dit van stimulerende middelen hebben...
Klik om te vergroten...

Ik heb het van heel veel drugs. Zelfs bij pep dat ik initieel (het eerste uur) in de come-up slaperig/suf/gaperig word, trekt later wel bij.

Maar bij psilo is het wel heel erg! En algemeen bekend.

* Edit: zojuist pas gelezen, maar echt een mooi report @Lucy100! 😍
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooi report zeg! Mooi omschreven ook.

Wat betreft de zandsmaak, daar kan ik me wel een beetje in herkennen. Het heeft sowieso al een aparte smaak en dat icm de droge mond die ik ervan krijg. Niets vreemds denk ik.

Voor wat betreft het gapen. Ik herken dit wel en dan met name ook bij psilo zoals de rest ook al aangeeft. In de come-up van LSD heb ik het ook heel intens, maar in de piek trekt dit weg.

Een vrij algemeen geaccepteerde theorie is dat gapen je lichaam en je hersenen een soort reset geeft. Om je hersencapaciteit even te bekoelen en vrij baan te maken voor volgende impulsen of taken.

Als we deze theorie aannemen is het dus niet heel raar dat je veel gaapt bij psychedelica. Je hersenen krijgen een boel indrukken te verwerken en proberen misschien om hier ruimte voor te maken.

Echt hard bewijs is er volgens mij niet voor. Maar dan zou ik er echt even voor moeten gaan zitten en wetenschappelijke artikelen induiken. En ik heb vandaag al genoeg hooi op m'n vork genomen haha
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Superleuk report!!

Wat gaaf dat jullie gaan kamperen en met die drones gaan spelen!
Wij houden ook veel van kamperen, en kampvuur maken! Op veel campings mag dat niet en ik zoek me altijd een ongeluk tot ik er een heb gevonden waar dat wel mag. Dat hoort toch echt bij kamperen!
We gaan ook altijd naar de Ardennen, of de Eifel.

Trippen op de camping staat nog altijd op mijn verlanglijstje!

Tijdens mijn eerste keer dmt zag ik ook een boom die uit blokjes bestond, precies zoals jij omschrijft! Net zoals lego ofzo. Maar ik zag ook een paprikaplant op tafel, waarvan de bladeren en takken heel druk om elkaar heen krioelen. Daar schrok ik wel van! Het was zo anders dan met andere tripmiddelen. Ik zag ook patronen, maar ik vond dat planten en bomen er wel heel anders uitzagen dan tijdens een 'normale' trip. Ik kan dit niet verklaren en vind dat toch wel heel magisch!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Super top reportje en wat een geweldig spulletje is het ook he haha. Zo herkenbaar ook allemaal. Slangen en dergelijke zijn toch wel kenmerkend voor changa. Ik moet dat toch maar weer eens gaan maken want dit soort reportjes lokken wel erg :)

Maar even over je vragen:

Lucy100 zei:
Vraag 1. Als ik Changa rook, heb ik altijd het gevoel alsof ik zand in mijn mond heb. Dat gaat vrij snel weer weg na de trip. Maar ik vroeg me af of er meer zijn die dat ervaren?
Klik om te vergroten...
Nee eigenlijk niet. Komt dat niet gewoon dat je ook letterlijk wat droog kruid of poeder inhaleert? Misschien wel even ff opvallend droge mond, dat herken ik wel.
Lucy100 zei:
Vraag 2
Als ik psychedelica gebruik. En dat maakt dan niet uit wat. LSD, paddo’s, 2cb, DMT, Changa, enz. Dan moet ik altijd heel erg van gapen. Zijn er meer die dat hebben? En hoe is dat mogelijk? Leuk om daar over te discussiëren.
Klik om te vergroten...
JAA!
Gapen was voor een maatje en mij altijd "het" teken dat de reis gaat beginnen. Gaapte 1 van ons dan zei daar ander, Ja de paddogaap!! We gaan beginnen!!!!
Maar waarom precies zou ik niet weten. Sowieso raken zintuigen ontregeld natuurlijk. Moet ook wel eens zomaar tranen terwijl ik niet huil of emotioneel ben op dat moment. Ik noem maar iets. Daarbij kan ik wel geloven dat de verandering die je hersenen doormaken tijdens inwerken wel wat extra zuurstof kan gebruiken :wink:.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mooi reportje!! Krijg ook enorm zin in DMT als ik dit soort reports lees. De laatste keer is zo lang geleden dat ik het niet eens meer kan herinneren. Ben wel even toe aan een mental reset!

Vraag 1: Ik heb met change vaak het gevoel alsof mijn tanden niet mijn eigen tanden zijn, alsof er vreemde objecten in mijn mond zitten. Meestal begint de trip dan al zo intens te worden dat ik er niet eens meer op kan letten.

vraag 2: Me vriendin moest altijd enorm gapen tijdens de come-up van mushrooms/truffels. We konden de klok er op gelijkzetten, geeuwfest!
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Een vrij algemeen geaccepteerde theorie is dat gapen je lichaam en je hersenen een soort reset geeft. Om je hersencapaciteit even te bekoelen en vrij baan te maken voor volgende impulsen of taken.
Klik om te vergroten...
Ik weet dat veel mensen dat ook ervaren. En dat maakt mij zo nieuwsgierig hoe dat gapen in zijn werk gaat, en wat psygidelica daar mee te maken heeft? Ik weet ook dat we op hoger niveau allemaal verbonden zijn met elkaar. Er zijn testen met 2 verschillende ruimtes met mensen die zitten te wachten. Als in ruimte 1 iemand gaat gapen dan gebuurt dat ook in de ruimte 2 ernaast. Gapen is aanstekelijk maar ook als er een muur tussen zit, en we het dus niet van elkaar weten. Ik vind dat fascinerend..
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Natozlato zei:
Tijdens mijn eerste keer dmt zag ik ook een boom die uit blokjes bestond, precies zoals jij omschrijft! Net zoals lego ofzo. Maar ik zag ook een paprikaplant op tafel, waarvan de bladeren en takken heel druk om elkaar heen krioelen. Daar schrok ik wel van! Het was zo anders dan met andere tripmiddelen. Ik zag ook patronen, maar ik vond dat planten en bomen er wel heel anders uitzagen dan tijdens een 'normale' trip. Ik kan dit niet verklaren en vind dat toch wel heel
Klik om te vergroten...
Dat Arcade/digitale heeft mijn maatje ook. Bij de comup en de afterglow wordt alles digitaal lijkt wel. En ultra HD! Het is heel herkenbaar bij Changa. Ik denk dat het de transitie is tussen de 2 werelden. Alsof je switcht tussen 2 zenders dat gepaard gaat met ruis. Zo interpreteer ik het iig. Een paar dagen geleden heb ik midden op de dag een klein beetje Changa gerookt op een mooie warme dag. Ik heb het tot nu toe alleen nog maar met schemer of donker gedaan, en wilde het wel eens in het volle licht ervaren. Nou ik heb me verbaast over de wolken. Exact het zelfde. Opgebouwd uit blokjes. Heel erg fascinerend was dat. Een aanrader!!

bedankt voor je leuke reactie 😍
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Chr0nic zei:
Vraag 1: Ik heb met change vaak het gevoel alsof mijn tanden niet mijn eigen tanden zijn, alsof er vreemde objecten in mijn mond zitten. Meestal begint de trip dan al zo intens te worden dat ik er niet eens meer op kan letten.
Klik om te vergroten...
Ja exact dat. Ik merk het vaak pas op als ik weer ga landen. Tijdens de trip is mijn lichaam opgelost. En ben ik een met alles.

bedankt voor je leuke reactie 🙏
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dank voor alle informatie!
Nee, ik begin er niet aan.
Ik heb wel weer wat geleerd i.i.g.!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."