"Deadwing zei:
Wat mij altijd verbaasde was dat je online Kratom gewoon bij de Smartshops kunt bestellen. Of is dat minder verslavend wat zij verkopen?
Klik om te vergroten...
Mijn vrouw en ik zijn dus beiden gek op dit middel maar nu dus een ruime week clean.
Beiden adhd diagnose en medicatie, een berg kinderen en beide werkend.
Wat ontspanning was wel welkom dachten wij.. En dat kregen we ook. Wat een heerlijk middel, en nog vrij verkrijgbaar ook!
Kratom zou ook effectief zijn bij een alcoholverslaving. Hoewel wij zeker geen verslaving hadden hebben wij de 2 tot 5 flesjes per week uitgeband, want we hadden Kratom!
De 'zin' in alcohol verdween daardoor met de zon, wel fijn.. want ja; Kratom is beter dan...toch?
Hoewel eerder al eens gedeeld op het forum deel ik hier nogmaals onze ervaring.
Hoop zo wat bij te dragen wat betreft bewustwording werking, voor/nadelen van dit middel etc.
Beiden alleen echt te spreken over de super meng da green. Niet te hoog (hoger dan 5 gram per keer) doseren want de dagelijkse bezigheden worden dan heel vermoeiend.
brakheid/misselijk/zwakheid en je voelt je dan meer zombie dan mens is onze ervaring.
Ervaring is dat de Kratom soorten uit een smart shop aanzienlijk verschillen van kwaliteit met bijvoorbeeld een 'goed aangeschreven' dealer op het web. En daarnaast betaal je ook meer in de fysieke shop.
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Wanneer kunnen we spreken van "stevig gebruik", maw wat is echt wel een flinke dagelijkse dosering?
- Op welke manier is bovenstaande stoornis het best te onderdrukken met Kratom (ik weet de dagelijkse dosering, welke soort/kleur word ingenomen en op welke momenten en verdeling van desbetreffend persoon)
- Welke variant is het meest effectief voor bovenstaande stoornis?
Klik om te vergroten...
Dagelijks gebruik, hoe minimaal ook, vind ik al stevig gebruik. Zo ver ik weet zijn er ervaringen bekend met dagelijks gebruik van 25 tot 50 gram per dag. Persoonlijk heb ik wel eens uitschieters gehad van 15 gram op een dag maar dit heeft mij nimmer iets opgeleverd. Het gevolg was vaak 2 uur zwaar verrot en echt moeten liggen of afgevlakt op de bank in zombie modus.
Onze ervaring sluit wel aan over wat je online kunt vinden: tot 3 of 4 gram licht stimulerend/oppepend en vanaf 4 tot 6 gram meer sederend. De klote klusjes doe je nu met plezier en vooral de eerste 2 uur voel je je heel chill, relax, ontspannen, warme deken etc.
Weinig gedachten en het gevoel van alles te moeten verdwijnt. Best prettig..
En idd, sociaal ben je ontspannen en relax.
Heb je een hekel aan sociale verplichtingen? De Kratom bood uitkomst.
Na 3 of 4 uur vaak wel de gedachte 'nog een beetje' . Die fijne piek zoals bij de 1ste keer pakken die dag heb je dan vaak niet.
En je kunt bij de dossisen die wij pakten gewoon alles nog doen, functioneel, wellicht wat afgevlakt.
Rood en wit deden hier na 2 keer pakken niets meer. Super green deed altijd z'n werk alleen door tolerantie ga je langzaam meer pakken en/of meerdere keren per dag.
Maar zoals je vast al gelezen hebt zijn de ervaringen heel uiteenlopend. Wij vonden de smaak altijd meevallen (behalve bij sommige mix varianten). Heet water, goed roeren en gieten. Vervolgens een bak koffie en binnen 10 min het prettige gevoel en de gedachte: 'zo hé hé, we kunnen weer door'.
Maar opgelet! Al snel kun/wil je niet zonder. De gehele dag ben je bezig met wanneer je weer mag. Je leeft van dosis naar dosis en je lichaam en geest laten jou heel goed weten wanneer het tijd is. Moe, kapot, gespannenz onrust, het gevoel van: ik kan niet meer. Zo; 11 uur, eindelijk, m n dosis.
Mee naar het werk en een beetje stiekem je rommel naar binnenwerken, wat is vandaag de planning en wanneer en hoe kan ik nemen zonder gedoe of opvallen. Dat beheersde de dag. Rond de klok van 1500, zo het is weer tijd. Zeker na enkele maanden structureel pakken gaat dit je leven beheersen en denk je echt niet meer zonder te kunnen.
Een helse week achter de rug inmiddels. Nachten van 2 tot 4 uur slaap, rusteloos (met name die benen).
Na de 1ste nachten weet je het al; oké, dit wil ik niet meer. Doorzetten, want nu terugvallen is hek van de dam.
Al snel ging het beter, gelukkig voldoende afleiding ook. Overdag weinig tot geen behoefte alleen eenmaal in bed laat het lichaam zich wel horen/voelen.
Wel wat pijnstilling geprobeerd en magnesium maar tevergeefs.
Week 2: de slaap is veel beter maar nog niet ideaal. Kratom is zeker niet uit het hoofd maar we weten heel goed dat we niet terug kunnen naar 'in de ban van'. Nu hopen we over maanden tot een half jaar weer eens te kunnen proeven van dit spul. Maar of dat verstandig is... Zeker in het begin fijne wandelingen/fietstochten ervaren onder invloed van..
Heb dit even vlot getikt en hoop een beetje een beeld te hebben geschetst wat betreft onze ervaring, voor en nadelen.
En aan ts: mijn ervaring is dat dit middel kan 'helpen' maar eigenlijk alleen bij sporadisch of af en toe gebruik. Ook voorzichtig doseren is aan te raden. Wat het middel intern doet is ook maar de vraag. Er is geen toezichthouder wat betreft productie dus of het allemaal hygiënisch is...
lichamelijk trouwens nooit ernstig ongemak ervaren tijdens gebruik. Alhoewel, eetlust neemt flink af met afvallen tot gevolg. Leuk als je wat aan de zware kant bent maar minder indien je al op gewicht bent.
Heerlijk middel, maar zo min mogelijk en zeker niet dagelijks!"
In: Op zoek naar iemand met veel kennis/ervaring Kratom.
1-1-2024