Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving en autisme

Verslaving en autisme

8 antwoorden
853 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben ook een autist. Ik ga hem vanavond kijken. Wat vond je er zelf van?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks voor het delen, ik ga het ook kijken. Klinkt heel interessant. 🙏
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeer interessant en best veel herkenning in deze combinatie. Mijn verslaving heb ik inmiddels (h)erkend. Voor een autistisch spectrum had ik dat zelf nog niet zodanig bekeken.

Mensen die mij goed kennen hebben me weleens hints gegeven, dat ik autistische kenmerken zou kunnen hebben.

En stress is bij mij een structureel ontwrichtend component in mijn leven.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Levensgenieter🌈 zei:
Ik ben ook een autist. Ik ga hem vanavond kijken. Wat vond je er zelf van?
Klik om te vergroten...
Ik vond het een mooie discussie en onderwerp. En ik herkende er ook wel het e.e.a. in, hoewel ik mezelf maar licht autistisch beschouw (omdat het me niet echt in de weg staat). Maar ik houd sowieso van aandacht en zorg op maat. En ik ben me ook bewust van het gegeven dat er vaak heel wat mee kan spelen met verslaving dat een behandeling extra ingewikkeld kan maken. Veel ADHDers gezien in de meetings, en schijnbaar komen autistische trekken ook meer voor dan bij de niet-verslaafde populatie. Andersdenkende hoofden vinden gewoon minder makkelijk een fijne plek in de maatschappij. Maar het kan zeker wel hoor.

En ik kom er steeds meer achter dat veel van de dingen die ik vroeg als handicap zag, ik inmiddels als een kracht kan zien en inzetten. Zolang ik ze maar gebruik om verbetering tot stand te brengen in plaats van mezelf er mee af te wijzen :)
K
KnulletjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Ik vond het een mooie discussie en onderwerp. En ik herkende er ook wel het e.e.a. in, hoewel ik mezelf maar licht autistisch beschouw (omdat het me niet echt in de weg staat). Maar ik houd sowieso van aandacht en zorg op maat. En ik ben me ook bewust van het gegeven dat er vaak heel wat mee kan spelen met verslaving dat een behandeling extra ingewikkeld kan maken. Veel ADHDers gezien in de meetings, en schijnbaar komen autistische trekken ook meer voor dan bij de niet-verslaafde populatie. Andersdenkende hoofden vinden gewoon minder makkelijk een fijne plek in de maatschappij. Maar het kan zeker wel hoor.

En ik kom er steeds meer achter dat veel van de dingen die ik vroeg als handicap zag, ik inmiddels als een kracht kan zien en inzetten. Zolang ik ze maar gebruik om verbetering tot stand te brengen in plaats van mezelf er mee af te wijzen :)
Klik om te vergroten...
De laatste alinea inderdaad. De positieve kanten van een adhd/autisme worden vaak onderbelicht maar wat een meerwaarde kunnen die hebben zeg!
m
merelkerel12Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ook interessant https://www.dimence.nl/nieuws/polyfarmacie-en-medicatieafbouw-bij-volwassenen-met-autisme
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Levensgenieter🌈 zei:
Ik ben ook een autist. Ik ga hem vanavond kijken. Wat vond je er zelf van?
Klik om te vergroten...
Ik ben na 1 minuut afgehaakt. Een hoop gelul.
Ben beter in mezelf voor de gek laten houden door in meerdere afleveringen geknipte dingen te kijken.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hippie Langwaus zei:
En stress is bij mij een structureel ontwrichtend component in mijn leven.
Klik om te vergroten...
Het begint met de herkenning hiervan.
Heel belangrijk.

Nu het vervolg wat moeilijker kan zijn.
Het zit in hoe jij naar dingen kijkt.
Hoe verander je dit.

Belangrijk om te praten over dit onderwerp.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."