Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOp zoek naar iemand met veel kennis/ervaring Kratom.

Op zoek naar iemand met veel kennis/ervaring Kratom.

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben op zoek naar meer informatie/kennis omtrent het middel Kratom, vanwege iemand in mijn directe omgeving die dit middel al enkele jaren dagelijks gebruikt om te kunnen blijven functioneren en de gevolgen van een angst/paniel stoornis op te vangen.

Voorgeschreven medicatie werkte niet, kreeg geen niet Medicatieve behandeling aangeboden en de ernst van de situatie is jaren niet gezien door omgeving en behandelaars.

Daarom is persoon aan zelfmedicatie gaan doen, met een kratom verslaving als gevolg.

Ik hoop dat in een PB conversatie te kunnen doen waar ik vrijuit kan spreken, dit ivm herkenbaarheid.

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet bovenstaand persoon mochten sommige dat denken😉.

Zaken waar ik hier wellicht wel in dit topic een antwoord op zou willen krijgen en erg dankbaar voor zou zijn:

- Wanneer kunnen we spreken van "stevig gebruik", maw wat is echt wel een flinke dagelijkse dosering?
- Op welke manier is bovenstaande stoornis het best te onderdrukken met Kratom (ik weet de dagelijkse dosering, welke soort/kleur word ingenomen en op welke momenten en verdeling van desbetreffend persoon)
- Welke variant is het meest effectief voor bovenstaande stoornis?

Om vragen/opmerkingen omtrent de paniek/angst behandeling alvast te counteren, daar zit ik bovenop.

Alvast bedankt!
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Interessant onderwerp, kan je helaas geen enkel advies geven omdat ik geen enkele ervaring met Kratom heb. Wel serieus overwogen het ook eens te proberen, vandaar de interesse. Zal dit topic zeker volgen.

Wat mij altijd verbaasde was dat je online Kratom gewoon bij de Smartshops kunt bestellen. Of is dat minder verslavend wat zij verkopen?
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#3
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Zelf vind ik het niks, allereerst is het echt heel goor en de werking vond ik zelf ook niet interessant. Op het "warme dekentje" wat ik over mij heen voelde komen na dan.
Klik om te vergroten...
De gore smaak is een reden waarom ik het nooit geprobeerd heb. Maar ook natuurlijk omdat het zo verslavend schijnt te zijn. En toch wil ik er ook wel wat meer info over weten.
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Het blijkt best populair in de USA, en word daarnaast gebruikt bij afkick van andere, zwaardere opiaten.
Klik om te vergroten...
Ja, maar ik heb er ook veel negatieve video's op Youtube over gezien. Sommigen prijzen het de hemel in als een wondermiddel, anderen verguizen het en waarschuwen ertegen. Dus dat moedigt iemand die van nature al zeer behoudend en voorzichtig is niet aan het eens te proberen.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deadwing zei:
Wat mij altijd verbaasde was dat je online Kratom gewoon bij de Smartshops kunt bestellen. Of is dat minder verslavend wat zij verkopen?
Klik om te vergroten...

Stond ik ook van te kijken.

Voor ik zelf aan mijzelf ben gaan werken en in opname ging heb ik het wel eens geprobeerd, was benieuwd naar de werking en wat het precies deed.

Zelf vind ik het niks, allereerst is het echt heel goor en de werking vond ik zelf ook niet interessant. Op het "warme dekentje" wat ik over mij heen voelde komen na dan.

Het blijkt best populair in de USA, en word daarnaast gebruikt bij afkick van andere, zwaardere opiaten.

Ik zie het hier echter ook regelmatig voorbij komen in het "welke drugs gebruik je op dit moment" topic, zodoende dat ik er vanuit ga dat er hier wel enige kennis op het forum aanwezig zal zijn.

Ik vind het bijvoorbeeld lastig inschatten hoe erg de verslaving / hoeveelheid is die betreffend persoon neemt.

Daarnaast kan ik weinig echt betrouwbare info vinden over de schadelijke gevolgen vanwege gebruik op lange termijn.
K
KnulletjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo @LifeIsAlmostGreatAgain
Ik heb een kleine 2 jaar ervaring met dit middel. Het eerst 1.5 jaar minimaal tot een aantal keren per week gebruik, het laatste half jaar 2x per dag tot een totaal van 10 tot 13 gram. Inmiddels een ruime week vrij van dit middel dat ik overigens gebruikte als aanvulling op mijn dagelijkse medicatie Lisdex (adhd).
De schadelijke gevolgen op lange termijn zijn nauwelijks bekend wat er ook voor zorgt dat je het middel blijft gebruiken en gemakkelijk opnieuw pakt.

Stuur gerust een bericht.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
hoop dat in een PB conversatie te kunnen doen
Klik om te vergroten...

Openbaar is ook fijn.
Er zijn meer geïnterneerden.

Deadwing zei:
Wat mij altijd verbaasde was dat je online Kratom gewoon bij de Smartshops kunt bestellen. Of is dat minder verslavend wat zij verkopen?
Klik om te vergroten...

Nog wel.
Wordt ook verboden met rc grondstoffenverbod toch?
K
KnulletjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deadwing zei:
Wat mij altijd verbaasde was dat je online Kratom gewoon bij de Smartshops kunt bestellen. Of is dat minder verslavend wat zij verkopen?
Klik om te vergroten...
Mijn vrouw en ik zijn dus beiden gek op dit middel maar nu dus een ruime week clean.
Beiden adhd diagnose en medicatie, een berg kinderen en beide werkend.
Wat ontspanning was wel welkom dachten wij.. En dat kregen we ook. Wat een heerlijk middel, en nog vrij verkrijgbaar ook!

Kratom zou ook effectief zijn bij een alcoholverslaving. Hoewel wij zeker geen verslaving hadden hebben wij de 2 tot 5 flesjes per week uitgeband, want we hadden Kratom!
De 'zin' in alcohol verdween daardoor met de zon, wel fijn.. want ja; Kratom is beter dan...toch?

Hoewel eerder al eens gedeeld op het forum deel ik hier nogmaals onze ervaring.
Hoop zo wat bij te dragen wat betreft bewustwording werking, voor/nadelen van dit middel etc.

Beiden alleen echt te spreken over de super meng da green. Niet te hoog (hoger dan 5 gram per keer) doseren want de dagelijkse bezigheden worden dan heel vermoeiend.
brakheid/misselijk/zwakheid en je voelt je dan meer zombie dan mens is onze ervaring.

Ervaring is dat de Kratom soorten uit een smart shop aanzienlijk verschillen van kwaliteit met bijvoorbeeld een 'goed aangeschreven' dealer op het web. En daarnaast betaal je ook meer in de fysieke shop.
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Wanneer kunnen we spreken van "stevig gebruik", maw wat is echt wel een flinke dagelijkse dosering?
- Op welke manier is bovenstaande stoornis het best te onderdrukken met Kratom (ik weet de dagelijkse dosering, welke soort/kleur word ingenomen en op welke momenten en verdeling van desbetreffend persoon)
- Welke variant is het meest effectief voor bovenstaande stoornis?
Klik om te vergroten...
Dagelijks gebruik, hoe minimaal ook, vind ik al stevig gebruik. Zo ver ik weet zijn er ervaringen bekend met dagelijks gebruik van 25 tot 50 gram per dag. Persoonlijk heb ik wel eens uitschieters gehad van 15 gram op een dag maar dit heeft mij nimmer iets opgeleverd. Het gevolg was vaak 2 uur zwaar verrot en echt moeten liggen of afgevlakt op de bank in zombie modus.

Onze ervaring sluit wel aan over wat je online kunt vinden: tot 3 of 4 gram licht stimulerend/oppepend en vanaf 4 tot 6 gram meer sederend. De klote klusjes doe je nu met plezier en vooral de eerste 2 uur voel je je heel chill, relax, ontspannen, warme deken etc.
Weinig gedachten en het gevoel van alles te moeten verdwijnt. Best prettig..
En idd, sociaal ben je ontspannen en relax.
Heb je een hekel aan sociale verplichtingen? De Kratom bood uitkomst.
Na 3 of 4 uur vaak wel de gedachte 'nog een beetje' . Die fijne piek zoals bij de 1ste keer pakken die dag heb je dan vaak niet.
En je kunt bij de dossisen die wij pakten gewoon alles nog doen, functioneel, wellicht wat afgevlakt.

Rood en wit deden hier na 2 keer pakken niets meer. Super green deed altijd z'n werk alleen door tolerantie ga je langzaam meer pakken en/of meerdere keren per dag.

Maar zoals je vast al gelezen hebt zijn de ervaringen heel uiteenlopend. Wij vonden de smaak altijd meevallen (behalve bij sommige mix varianten). Heet water, goed roeren en gieten. Vervolgens een bak koffie en binnen 10 min het prettige gevoel en de gedachte: 'zo hé hé, we kunnen weer door'.

Maar opgelet! Al snel kun/wil je niet zonder. De gehele dag ben je bezig met wanneer je weer mag. Je leeft van dosis naar dosis en je lichaam en geest laten jou heel goed weten wanneer het tijd is. Moe, kapot, gespannenz onrust, het gevoel van: ik kan niet meer. Zo; 11 uur, eindelijk, m n dosis.

Mee naar het werk en een beetje stiekem je rommel naar binnenwerken, wat is vandaag de planning en wanneer en hoe kan ik nemen zonder gedoe of opvallen. Dat beheersde de dag. Rond de klok van 1500, zo het is weer tijd. Zeker na enkele maanden structureel pakken gaat dit je leven beheersen en denk je echt niet meer zonder te kunnen.

Een helse week achter de rug inmiddels. Nachten van 2 tot 4 uur slaap, rusteloos (met name die benen).
Na de 1ste nachten weet je het al; oké, dit wil ik niet meer. Doorzetten, want nu terugvallen is hek van de dam.
Al snel ging het beter, gelukkig voldoende afleiding ook. Overdag weinig tot geen behoefte alleen eenmaal in bed laat het lichaam zich wel horen/voelen.
Wel wat pijnstilling geprobeerd en magnesium maar tevergeefs.

Week 2: de slaap is veel beter maar nog niet ideaal. Kratom is zeker niet uit het hoofd maar we weten heel goed dat we niet terug kunnen naar 'in de ban van'. Nu hopen we over maanden tot een half jaar weer eens te kunnen proeven van dit spul. Maar of dat verstandig is... Zeker in het begin fijne wandelingen/fietstochten ervaren onder invloed van..

Heb dit even vlot getikt en hoop een beetje een beeld te hebben geschetst wat betreft onze ervaring, voor en nadelen.

En aan ts: mijn ervaring is dat dit middel kan 'helpen' maar eigenlijk alleen bij sporadisch of af en toe gebruik. Ook voorzichtig doseren is aan te raden. Wat het middel intern doet is ook maar de vraag. Er is geen toezichthouder wat betreft productie dus of het allemaal hygiënisch is...
lichamelijk trouwens nooit ernstig ongemak ervaren tijdens gebruik. Alhoewel, eetlust neemt flink af met afvallen tot gevolg. Leuk als je wat aan de zware kant bent maar minder indien je al op gewicht bent.

Heerlijk middel, maar zo min mogelijk en zeker niet dagelijks!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Wordt ook verboden met rc grondstoffenverbod toch?
Klik om te vergroten...
Nee, kratom wordt niet verboden met het stofgroepenverbod. Onder het stofgroepenverbod vallen sowieso geen natuurlijke producten (daar ben ik vrij zeker van).
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Knulletje zei:
Mijn vrouw en ik zijn dus beiden gek op dit middel maar nu dus een ruime week clean.
Beiden adhd diagnose en medicatie, een berg kinderen en beide werkend.
Wat ontspanning was wel welkom dachten wij.. En dat kregen we ook. Wat een heerlijk middel, en nog vrij verkrijgbaar ook!

Kratom zou ook effectief zijn bij een alcoholverslaving. Hoewel wij zeker geen verslaving hadden hebben wij de 2 tot 5 flesjes per week uitgeband, want we hadden Kratom!
De 'zin' in alcohol verdween daardoor met de zon, wel fijn.. want ja; Kratom is beter dan...toch?

Hoewel eerder al eens gedeeld op het forum deel ik hier nogmaals onze ervaring.
Hoop zo wat bij te dragen wat betreft bewustwording werking, voor/nadelen van dit middel etc.

Beiden alleen echt te spreken over de super meng da green. Niet te hoog (hoger dan 5 gram per keer) doseren want de dagelijkse bezigheden worden dan heel vermoeiend.
brakheid/misselijk/zwakheid en je voelt je dan meer zombie dan mens is onze ervaring.

Ervaring is dat de Kratom soorten uit een smart shop aanzienlijk verschillen van kwaliteit met bijvoorbeeld een 'goed aangeschreven' dealer op het web. En daarnaast betaal je ook meer in de fysieke shop.
Klik om te vergroten...
Dank voor je reactie.

Hoewel ik nog steeds wel nieuwsgierig ben naar Kratom, denk ik niet dat ik het ooit ga proberen. Ik hou het maar bij een enkele keer wiet vapen, magic truffels en een of twee lsd trips elk jaar. Dat is voor mij ook wel voldoende. Durf gewoon niet teveel risico’s met wat voor drug dan ook te nemen. Ben al ontzettend blij dat ik aanzienlijk minder sigaretten rook dan voorheen dus zit niet te wachten op een andere verslaving. Alcohol drink ik ook heel weinig.

Tja, ik leid een nogal saai leven op het moment wat genotsmiddelen betreft maar ik wil het toch niet veranderen.
F
FrankNittiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb kratom langere tijd gebruikt om van een opiatenafhankelijkheid af te komen. Voor dat doel (afkicken) is het erg geschikt.
Nadeel van dit goedje is dat je er erg slecht / ongezond uit gaat zien. Ingevallen ogen, grauwe huid/haar/ogen. Er zijn ook andere nadelen die ik niet meer weet omdat het lang geleden is. Ik zal het niet gauw meer regelmatig gebruiken maar zonder kratom was afkicken van opiaten waarschijnlijk nooit gelukt. Ik zou het alleen aanraden voor incidenteel gebruik, al is de kans op misselijkheid dan erg groot en vind je het waarschijnlijk niets.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb gedurende een aantal maanden kratom gebruikt, z´n 2x5g per dag. Ik merkte wel dat het lastig was om mee te stoppen. Het toch wel wat verslavend.
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben 2 jaar kratomverslaafd geweest.Zit inmiddels op dag 19.
Was een stevige gebruiker.
In het begin, leek het te werken, maar al gauw liep het uit de hand.
De hele dag bijna niets eten, om 4 uur was het tijd voor mijn eerste kopje kratomthee.Na een stuk of wat tweetjes, denk aan 20 mg, gingen we laat eten.Het wekte de eetlust op, dus we aten dan heel veel en veel te laat.
Het is rotzooi, dat blijkt wel, want ben nu nog steeds niet de oude.
Dit is mijn kratomverhaal
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Weet iemand hier hoelang het duurt, voordat alles weer normaal werkt in je lichaam?
Heb nog steeds dunne ontlasting, last van maag en andere ongemakken, zoals onrust.
Wat kan ik het beste gebruiken aan sublementen?
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Inmiddels 20 dagen zonder, maar nog steeds aanhoudende diaree.
Moet ik me zorgen maken of hoort dit er nog steeds bij?
Ik weet me geen raad.HELP.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Takeiteasy zei:
Inmiddels 20 dagen zonder, maar nog steeds aanhoudende diaree.
Moet ik me zorgen maken of hoort dit er nog steeds bij?
Ik weet me geen raad.HELP.
Klik om te vergroten...
Chill het is maar tijdelijk ,veel vocht en hoge dosis vitaminen c en ga bewegen om je onrust te counter balancen noem ik het maar.
Veel bewegen zet je darmen ook aan om normaal te fuctioneren ,kratom legt alles stil en nu moet het wennen aan de nieuwe situatie.
Heb je ook rusteloze benen ?
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor je feedback.
Dit stelt me echt gerust.
Ik eet nu steeds kleine beetjes.
Net bouillon op, heb wat fruit gekocht, beschuit met thee, kwark, muesli, appelsap.Meer kunnen mijn darmen nog niet aan.Heel erg bedankt!!
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik tril nog wel, maar dat had ik ook, toen ik nog in gebruik zat.
Werd ook vreselijk moe toen ik het nog gebruikte.Het begon zo onschuldig, had van een vriend gehoord dat je er euforisch van werd.In het begin werkte dat goed, maar ik had steeds meer kratom nodig om die euforie te krijgen.
Op het laatst, werkte het niet meer.
Het is ook wel logisch, dat dit tijd nodig heeft.Nogmaals bedankt!!
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#18
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Ik ben op zoek naar meer informatie/kennis omtrent het middel Kratom, vanwege iemand in mijn directe omgeving die dit middel al enkele jaren dagelijks gebruikt om te kunnen blijven functioneren en de gevolgen van een angst/paniel stoornis op te vangen.

Voorgeschreven medicatie werkte niet, kreeg geen niet Medicatieve behandeling aangeboden en de ernst van de situatie is jaren niet gezien door omgeving en behandelaars.

Daarom is persoon aan zelfmedicatie gaan doen, met een kratom verslaving als gevolg.

Ik hoop dat in een PB conversatie te kunnen doen waar ik vrijuit kan spreken, dit ivm herkenbaarheid.

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet bovenstaand persoon mochten sommige dat denken😉.

Zaken waar ik hier wellicht wel in dit topic een antwoord op zou willen krijgen en erg dankbaar voor zou zijn:

- Wanneer kunnen we spreken van "stevig gebruik", maw wat is echt wel een flinke dagelijkse dosering?
- Op welke manier is bovenstaande stoornis het best te onderdrukken met Kratom (ik weet de dagelijkse dosering, welke soort/kleur word ingenomen en op welke momenten en verdeling van desbetreffend persoon)
- Welke variant is het meest effectief voor bovenstaande stoornis?

Om vragen/opmerkingen omtrent de paniek/angst behandeling alvast te counteren, daar zit ik bovenop.

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Hey, ik gebruik zelf wat jaartjes kratom tegen chronische pijn, dus totaal wat anders dan angst.
Van wat ik gelezen heb denk ik dat witte kratom het meest doeltreffend is voor wat jij zoekt.
Groene nerf kratom of een mengsel van deze 2 is ook een optie.

Even een vraag aan jou welk effect van Kratom zorgt bij jou voor de angst remmende effecten? de opiaten buzz, de lekkere warme deken met een vleugje euforie.
Als Kratom op die manier bij jou werkt dan is mijn tip zoek een goede, meestal rode nerf kratom en let op het gehalte mitragynine en
7-Hydroxymitragyninee (Maar echt hoge doseringen 7-Hydroxymitragynine(7Oh) is in Nederland niet te vinden.

En van de rode en witte kratom zou ik een mensgel maken en bijvoorbeeld capsules van maken.

Let wel op zonder dat je het door hebt heeft Kratom een erg naar bij effect.
Het verhoogd je tolerantie voor Opiaten in een extreem hoog tempo.
Voor een opiaat met deze sterkte, of eigenlijk zwakte is het tempo waarin het je tolerantie verhoogd echt ongekend.
Dit gaat invloed hebben op je dosering Kratom, enook alle andere opiaten die je eventueel in de toekomst gaat gebruiken.
Vooral met dagelijks of meerdere keren per week gebruik is dit wel iets om rekening mee te houden
Ik krijg mijn tolerantie moeilijk of niet naar beneden, ik probeer het stabiel te houden en mijn dosering niet te verhogen.

Kwa dosering Kratom ben ik geen goed voorbeeld.
Ik gebruik een maatschepje maar doe het op gevoel...
Ik denk 3g thee per kop en dan dat keer 4 koppen op een avond soms wat meer soms minder, ligt aan de situatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."