Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsI Never Go Anywhere

I Never Go Anywhere

17 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
FerdFatoehaus zei:
Ik lig hier en nu in bed maar moet straks toch echt naar de tandarts.
Klik om te vergroten...
Nope, de tandarts komt naar jou toe. :wink:

uwtandartsaanhuis.nl

Tandzorg op locatie voor particulieren en instellingen | Tandarts aan Huis

Tandarts aan Huis biedt mondzorg op locatie voor particulieren en diverse typen (zorg)instellingen. ✓ behandeling in eigen omgeving ✓ alle reguliere tandzorg ✓ 37 jaar ervaring ✓ vergoed door verzekeraars
uwtandartsaanhuis.nl uwtandartsaanhuis.nl


All jokes aside:

Als je zegt "ik" moet naar de tandarts toe, bedoel je het lichaam waarmee je jezelf geïdentificeerd hebt.

Het is ook een enorm overtuigende hallucinatie. Ik trap er ook elke dag weer in.

Maar je gaat echt nérgens naartoe. We zitten hier voor eeuwig vast op dezelfde "plek". :tearsofjoy:

Gelukkig kunnen we nog dromen dat we echt ergens anders heen kunnen gaan. Misschien is dat wel de reden van deze schijnbare wereld. But who knows. Nobody knows.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2


Deze komt anders binnen na de VS.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je nooit ergens heen gaat, ben je altijd thuis. :)

Zijn er meer die dit zien, naast @_shikantaza? Of wordt dit als nonsens gezien? Of niet begrepen? Geen oordeel.

Het is het mooiste wat er is om ver van huis denken te zijn, heimwee te hebben en je dan te realiseren in werkelijkheid nog steeds thuis te zijn, altijd thuis te zijn geweest en nooit ergens anders dan thuis te kunnen zijn. Alleen in je fantasie kun je ergens anders heen gaan dan waar je bent.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Als je nooit ergens heen gaat, ben je altijd thuis. :)

Zijn er meer die dit zien, naast @_shikantaza? Of wordt dit als nonsens gezien? Of niet begrepen? Geen oordeel.

Het is het mooiste wat er is om ver van huis denken te zijn, heimwee te hebben en je dan te realiseren in werkelijkheid nog steeds thuis te zijn, altijd thuis te zijn geweest en nooit ergens anders dan thuis te kunnen zijn. Alleen in je fantasie kun je ergens anders heen gaan dan waar je bent.
Klik om te vergroten...
Ik vind het een lastige om helemaal te snappen, maar het perspectief is wel interessant. Uiteindelijk bepaalt mijn denken en voelen
hoe ik besta. En mijn bewustzijn is altijd op dezelfde plek en nergens tegelijk. Het lastige voor mij is dat een reis, hoe kort of lang dan ook altijd inspanning van mij vereist. Daar wringt het in mijn ratio om te kunnen zeggen: New York is naar mij toegekomen.

Uiteindelijk zit ik op een draaiende wereldbol, die om een zon heen draait, die weer ergens anders omheen draait, en dat draait ook weer ergens om heen, enz enz. Dus in de ruimte van het universum is het één grote wirwar van beweging, zelfs als ik lig te slapen. En toch voelt het als rust en op dezelfde plek blijven. En dat is denk ik nog mijn ego die de denkwijze van jouw filmpje nog niet durft te omarmen :wink:

"Alleen in je fantasie kun je ergens anders heen gaan dan waar je bent." resoneert dan weer wel. Ik heb als kind wel echt heimwee gehad. Dat ik bij een vriendje 2 straten verder ging logeren en in paniek raakte omdat ik naar huis wilde.

Maar uiteindelijk lijden we puur door iets anders te willen dan we op dat moment zijn/voelen/willen/horen/proeven/ruiken/ondergaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mooie reactie!

Moet nu werken, ik reageer vanmiddag even uitgebreider.

Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen de waarheid hiervan inzien, want als je altijd thuis bent (wat je bent), is er geen angst meer, geen heimwee, geen gebrek, etc. Dan begin je vanuit vervulling en kun je vrij je liefde geven aan je ervaring, wat voor vorm die op het moment ook aanneemt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Het is het mooiste wat er is om ver van huis denken te zijn, heimwee te hebben en je dan te realiseren in werkelijkheid nog steeds thuis te zijn, altijd thuis te zijn geweest en nooit ergens anders dan thuis te kunnen zijn. Alleen in je fantasie kun je ergens anders heen gaan dan waar je bent.
Klik om te vergroten...

Bedoel je dat de hele wereld je huis is en het niet uit maakt of je in Nederland, Noorwegen, VS, Spanje, Duitsland of Rusland bent ... overal is je huis want de wereldbol is moeder aarde en je huis?

Als ik het zo moet lezen;
Zo zie ik het niet. Verre van zelfs.
Ik heb veel landen gezien. En Nederland altijd als huisje gezien. Daar kon ik altijd terug, daar was de veilige haven. Letterlijk en figuurlijk.

Mindless zei:
want als je altijd thuis bent (wat je bent), is er geen angst meer, geen heimwee, geen gebrek, etc.
Klik om te vergroten...

Angst, heimwee, gebrek aan, verdriet, woede. Allemaal emoties die overal de kop op kunnen steken. Ook daar waar je je echt thuis voelt. Juist daar. Het komt namelijk van binnenuit.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Bedoel je dat de hele wereld je huis is en het niet uit maakt of je in Nederland, Noorwegen, VS, Spanje, Duitsland of Rusland bent ... overal is je huis want de wereldbol is moeder aarde en je huis?
Klik om te vergroten...

Wee het volk zonder land!

Kordie zei:
Als ik het zo moet lezen;
Zo zie ik het niet. Verre van zelfs.
Ik heb veel landen gezien. En Nederland altijd als huisje gezien. Daar kon ik altijd terug, daar was de veilige haven. Letterlijk en figuurlijk.
Klik om te vergroten...

Thuis weet je waar je aan toe bent.

Kordie zei:
Angst, heimwee, gebrek aan, verdriet, woede. Allemaal emoties die overal de kop op kunnen steken. Ook daar waar je je echt thuis voelt. Juist daar. Het komt namelijk van binnenuit.
Klik om te vergroten...

Voel me zelf niet heel erg thuis in Nederland, maar keer noodgedwongen steeds terug.

Hoe beter ik andere landen en Nederland leer kennen, des te beter ik de leugens en de misvattingen en de waarheid erover leer kennen.

Is het verliezen van je vaderland en alle uitkeringen, subsidies en baanmogelijkheden erger, dan het verliezen van de denkslavernij dat je in Nederland moet wonen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Bedoel je dat de hele wereld je huis is en het niet uit maakt of je in Nederland, Noorwegen, VS, Spanje, Duitsland of Rusland bent ... overal is je huis want de wereldbol is moeder aarde en je huis?
Klik om te vergroten...
Nee dat bedoel ik niet.

Je gaat letterlijk nooit ergens anders naartoe.

Percepties komen door jou heen, jij blijft waar je bent.

"Nederland" "Noorwegen" "Verenigde Staten" Dit zijn concepten: collectieve ideeën waarvan we overeengekomen zijn dat dit dit is en dat dat.

Maar in je werkelijke ervaring bestaan deze plekken niet. Het zijn slechts percepties die we zelf betekenis geven middels onze gedachten.

Je bent nooit écht ergens anders geweest dan hier en nu.

Kordie zei:
Als ik het zo moet lezen;
Zo zie ik het niet. Verre van zelfs.
Ik heb veel landen gezien. En Nederland altijd als huisje gezien. Daar kon ik altijd terug, daar was de veilige haven. Letterlijk en figuurlijk.
Klik om te vergroten...
Maar dat is zelfopgelegd.

Die betekenis geef jij - of specifiek - je verstand eraan.

Je ervaring zegt dit niet. In je ervaring ben je altijd op dezelfde plaatsloze "plaats".

Kordie zei:
Angst, heimwee, gebrek aan, verdriet, woede. Allemaal emoties die overal de kop op kunnen steken. Ook daar waar je je echt thuis voelt. Juist daar. Het komt namelijk van binnenuit.
Klik om te vergroten...
Emoties (en gedachten en percepties) komen door jou heen als wolken door de lucht.

Maar wij zijn niet de wolken, wij zijn de lucht waarin de wolken (gedachten, gevoelens, percepties) verschijnen.

Je kunt je wel identificeren met een wolk (gedachte, gevoel) maar daarmee limiteer je jezelf van de ongelimiteerde ruimtelijkheid (die je bent) naar een gelimiteerde vorm. (gedachte/emoties)

Kijk evt de video nog eens en misschien klikt het dan.

We zijn nóóit écht ergens anders geweest dan op deze plaatsloze "plaats". Je kunt nergens anders heen. Je kunt alleen middels je voorstelling schijnbaar ergens anders heen gaan, maar dat is een illusie want je blijft alsnog alles bekijken vanaf waar je altijd bent.

We zijn altijd thuis. We kunnen dromen dat we ergens anders zijn dan thuis.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Mooie reactie!

Moet nu werken, ik reageer vanmiddag even uitgebreider.

Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen de waarheid hiervan inzien, want als je altijd thuis bent (wat je bent), is er geen angst meer, geen heimwee, geen gebrek, etc. Dan begin je vanuit vervulling en kun je vrij je liefde geven aan je ervaring, wat voor vorm die op het moment ook aanneemt.
Klik om te vergroten...
Daar heb ik respect voor, maar ook voor het feit dat mensen een ander inzicht in het leven hebben; dat kan je niet pushen. Ik vind het persoonlijk nogal vaag en een poging om diep te doen, puur om diep te willen doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Daar heb ik respect voor, maar ook voor het feit dat mensen een ander inzicht in het leven hebben; dat kan je niet pushen. Ik vind het persoonlijk nogal vaag en een poging om diep te doen, puur om diep te willen doen.
Klik om te vergroten...
Jij ontkent dat je altijd hier en nu bent? Ben je ook weleens ergens anders dan hier en nu?

Het lijkt vaag omdat je het met je hoofd probeert te begrijpen. Je ervaring is heel duidelijk: alles is hier en nu. Het verleden is al weg en de toekomst is er nog niet.

Er is niets dieps aan. Je hebt alleen hier en nu, je bent alleen hier en nu. Verleden en toekomst zijn projecties van het verstand, je bent daar nooit echt geweest en kunt daar nooit komen.

Als het feitelijk is, mag daar met directe taal over gesproken worden, toch?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Ik vind het een lastige om helemaal te snappen, maar het perspectief is wel interessant. Uiteindelijk bepaalt mijn denken en voelen
hoe ik besta. En mijn bewustzijn is altijd op dezelfde plek en nergens tegelijk. Het lastige voor mij is dat een reis, hoe kort of lang dan ook altijd inspanning van mij vereist. Daar wringt het in mijn ratio om te kunnen zeggen: New York is naar mij toegekomen.
Klik om te vergroten...
Begrijp ik heel goed en natuurlijk is het voor mij soms ook lastig om te zien, want we zijn opgevoed met het idee dat wij in de wereld zijn, niet dat de wereld in ons is. Daarnaast heeft praktisch je gehele omgeving deze opvatting, de meesten tot hun dood. Dus iedereen om je heen bevestigd constant deze kijkwijze.

Maar wat ik bedoel met "New York, of Amerika is naar mij toegekomen", is:

Dat wat je normaal de wereld noemt, dat wat materie wordt genoemd, ken je enkel als zintuiglijke informatie. Die stroom van informatie vloeit door ons (bewustzijn) heen.

Jij (en iedereen) bent hier als nu als dat wat niet veranderd (metafoor: de lucht) en percepties/perceptuele informatie (metafoor: de wolken) verschijnen in jou. Jij komt niet naar hen toe (want jij blijft op dezelfde "plek"), zij komen naar jou toe. Al is dit niet helemaal accuraat want er zijn geen dingen. Het is een stroom van informatie die geprojecteerd wordt in bewustzijn (onszelf)

_shikantaza zei:
Uiteindelijk zit ik op een draaiende wereldbol, die om een zon heen draait, die weer ergens anders omheen draait, en dat draait ook weer ergens om heen, enz enz. Dus in de ruimte van het universum is het één grote wirwar van beweging, zelfs als ik lig te slapen. En toch voelt het als rust en op dezelfde plek blijven. En dat is denk ik nog mijn ego die de denkwijze van jouw filmpje nog niet durft te omarmen :wink:
Klik om te vergroten...
Maar zit jij op een draaiende wereldbol, of jouw lichaam?

Zelfs taal verraadt het:

"Mijn" lichaam/ik héb een lichaam.

Intuïtief weten we: we hébben een lichaam, we zijn het niet.

Als je kijkt, kun je zien dat het lichaam bij de wereld hoort. En het is tegelijk een soort medium tussen onszelf en de wereld. Het lichaam/de geest is als een prisma waardoor heen wij (puur wit licht zou je kunnen zeggen) schijnen en zo 1 kijk op de wereld vormen. Een "ander" heeft een andere kijk, een andere wereld zelfs.

1 bewustzijn, 8 miljard werelden

Het conventionele wereldbeeld:

1 wereld, 8 miljard bewustzijnen (zelfs de spellingcorrectie weet dat dit niet klopt.

_shikantaza zei:
"Alleen in je fantasie kun je ergens anders heen gaan dan waar je bent." resoneert dan weer wel. Ik heb als kind wel echt heimwee gehad. Dat ik bij een vriendje 2 straten verder ging logeren en in paniek raakte omdat ik naar huis wilde.
Klik om te vergroten...
Ik had als 40 jarige man op momenten hevige heimwee terug naar Nederland toen ik alleen door de States reed. Er waren momenten dat ik dacht: wat doe ik hier in godsnaam...

Het was op momenten zo intens dat het me dwong in plaats van uitwaarts naar de wereld, inwaarts naar mezelf te kijken en terug te herkennen dat: ik ben dit "licht" (je begrijpt, het heeft geen naam maar ik moet het een naam geven om het te kunnen communiceren) en ik ben altijd dit. Ik ben niet verplaatst naar een andere locatie, ik kan niet ergens anders naartoe gaan want er is nergens anders dan hier en nu. Ik ben eeuwig (tijdloos) hier en nu als dat wat ik ben. Ik ben hier niet gekomen van ergens anders, ik ben altijd hier "geweest" (dat woord impliceert tijd, dus vandaar de aanhalingstekens). Ik ben altijd thuis, terwijl schijnbare werelden zich in mij vormen. Van tijd tot tijd (vaak lange tijd) verlies ik mezelf in die werelden, maar ik kan me er nooit écht in verliezen, al zou ik het willen. Want ik bekijk al deze werelden vanaf de "plek" waar ik tijdloos ben.

_shikantaza zei:
Maar uiteindelijk lijden we puur door iets anders te willen dan we op dat moment zijn/voelen/willen/horen/proeven/ruiken/ondergaan.
Klik om te vergroten...
Zeker weten.

Lijden stopt simpelweg als gezien wordt dat het huidige moment slechts 1 van de oneindige vormen is van het "licht" dat wij zelf zijn. Een refractie van onszelf door lichaam/geest (zintuiglijke waarneming en gedachten/gevoelens).
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Maar in je werkelijke ervaring bestaan deze plekken niet. Het zijn slechts percepties die we zelf betekenis geven middels onze gedachten.

Je bent nooit écht ergens anders geweest dan hier en nu.
Klik om te vergroten...

Denk jij dit echt of heb je wat middelen gebruikt?
Ik denk even checken op een DF forum haha.

Als het echt is: mooi dat je zo kan denken, en dat mag.
Ik geloof er echter niet in. Het klinkt mij te zweverig
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Denk jij dit echt of heb je wat middelen gebruikt?
Ik denk even checken op een DF forum haha.

Als het echt is: mooi dat je zo kan denken, en dat mag.
Ik geloof er echter niet in. Het klinkt mij te zweverig
Klik om te vergroten...
Ik ben compleet nuchter.

Goed dat je er niet in gelooft. Ik geloof dit ook niet. Geloof staat hiervan in de weg. Als je zonder geloof (= zonder verleden) kijkt naar het hier en nu, zie je dat er alleen dit moment is en dat je zelf je wereld hebt gecreëerd dmv het zetten van gebeurtenissen op een tijdslijn. Maar dat is geen echte wereld, maar een creatie van de geest. Een droom eigenlijk.

Het verleden heb je nooit echt ervaren en de toekomst ook niet. Zonder die 2 valt tijd weg en zonder tijd ook die tijdslijn. Betekent niet dat die dingen niet zijn gebeurd, maar het is een soort film, een droom. Toen ze gebeurden, was het ditzelfde nu.

Ik begrijp heel goed dat dit te zweverig klinkt, maar als je eerlijk kijkt, zie je dat je nooit in het verleden bent geweest en ook nooit de toekomst zult bereiken. We zullen nooit bij morgen aankomen. Morgen zal het nog steeds nu zijn. Evt wil ik er morgen wel op terugkomen om het te bewijzen. :wink: Morgen is het dít exact zelfde nu, alleen zal het een andere vorm aan hebben genomen. Hetzelfde geldt voor de volgende seconde, of elke mate van tijd. Alles gebeurt nu.

Met geen geloof, maar dan ook echt 0 geloof is het simpelweg nú te zien.

Het is zó obvious dat er overheen gekeken wordt. Maar tegelijkertijd kan er niet echt overheen gekeken worden want de wereld vlak voor je neus is hét, steeds veranderend in een andere vorm, maar gemaakt van dezelfde substantie. Er zijn geen speciale mensen die het wel zien en andere mensen die het niet zien. Iedereen ziet het, maar iedereen herkent het binnen de illusie op zijn/haar eigen tijd.

De herkenning ervan kan in spectaculaire vorm komen en je de grootste lach van je leven bezorgen, maar ook als een doodnormaal moment waarin je ziet: ooohhhh het is gewoon dát! Dat zie ik de hele tijd al...

Alles blijft exáct hetzelfde, maar tegelijkertijd veranderd het álles.

Taal is niet geschikt hiervoor. Het is vóór dat. Daarom kan het ook zo lastig lijken want de geest denkt middels taal, maar taal is te laat. Het is niet een concept. Het is veel intiemer, dichterbij jezelf. Niet eens dichtbij. Op 0 afstand van jezelf.


Bij interesse: meneer Rupert Spira hierboven is een meester in het onuitsprekelijke uitspreken. Het blijft via taal áltijd slechts een pointer, maar pointers kunnen je in de richting wijzen waar je het voor jezelf kunt zien.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik lig hier en nu in bed maar moet straks toch echt naar de tandarts.
K
KnulletjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
FerdFatoehaus zei:
Ik lig hier en nu in bed maar moet straks toch echt naar de tandarts.
Klik om te vergroten...
Daar ga je al; jij maar denken dat jij het bent die daar ligt en iets moet..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Nope, de tandarts komt naar jou toe. :wink:

uwtandartsaanhuis.nl

Tandzorg op locatie voor particulieren en instellingen | Tandarts aan Huis

Tandarts aan Huis biedt mondzorg op locatie voor particulieren en diverse typen (zorg)instellingen. ✓ behandeling in eigen omgeving ✓ alle reguliere tandzorg ✓ 37 jaar ervaring ✓ vergoed door verzekeraars
uwtandartsaanhuis.nl uwtandartsaanhuis.nl


All jokes aside:

Als je zegt "ik" moet naar de tandarts toe, bedoel je het lichaam waarmee je jezelf geïdentificeerd hebt.

Het is ook een enorm overtuigende hallucinatie. Ik trap er ook elke dag weer in.

Maar je gaat echt nérgens naartoe. We zitten hier voor eeuwig vast op dezelfde "plek". :tearsofjoy:

Gelukkig kunnen we nog dromen dat we echt ergens anders heen kunnen gaan. Misschien is dat wel de reden van deze schijnbare wereld. But who knows. Nobody knows.
Klik om te vergroten...
Deze overtuiging lijkt me vermoeiend om vol te houden
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
FerdFatoehaus zei:
Deze overtuiging lijkt me vermoeiend om vol te houden
Klik om te vergroten...
Als je denkt dat het vermoeiend is en iets om "vol te houden", forceer je het. Het is gelukzalig en wonderbaarlijk als je het van nature laat komen.

Mensen willen dit niet. Tenminste, de meeste niet. Maakt niet uit. Het moment dat je het wel ziet zal ook nu zijn. Niemand heeft er alleenrecht op, het is van iedereen.

Tot die tijd mag je er van mij grapjes over maken wat je wilt.

Ik probeer enkel iets wonderbaarlijks te delen.

Iemand ontmoet die het ook ziet. :redheart:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Als je denkt dat het vermoeiend is en iets om "vol te houden", forceer je het. Het is gelukzalig en wonderbaarlijk als je het van nature laat komen.

Mensen willen dit niet. Tenminste, de meeste niet. Maakt niet uit. Het moment dat je het wel ziet zal ook nu zijn. Niemand heeft er alleenrecht op, het is van iedereen.

Tot die tijd mag je er van mij grapjes over maken wat je wilt.

Ik probeer enkel iets wonderbaarlijks te delen.

Iemand ontmoet die het ook ziet. :redheart:
Klik om te vergroten...
Dat zeg ik, vermoeiend. Maar mooi dat je er iets aan hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."