Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ik was er al bang voor ik had er trouwens denk ik zelf ook een beetje coke bij gekocht als ik dan toch voor gaas zou gaan, zou ik echt willen genieten ook. ach ja .. ik wens je heel veel plezier ermee .. denkje wel een beetje na over hoeveelheden enzo? Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je nam, maar zo heb ik er nogal wat zien gaan. En dat willen we natuurlijk nie Geniet ze ... geniet maar spuit met mate ofzo hahahaha have fun en veel sterkte, dat je roes maar lang moge duren"
"die twee gram zijn natuurlijk inmiddels al lang en breed op .... de hamvraag is of needlefreak de naald weer weg heeft kunnen gooien, nadat hij twee gram bruin poeder dat zo duur als goud is, in zn aders heeft gespoten .. de gedachte en het gevoel van die roes, zijn nu weer zo vers. Zo lekker zo kleurrijk .. je zou het bijna liefdevol en warm kunnen noemen ... en de wereld zonder bruin kan heel erg grauw en koud lijken voor eenzame mensen ... heel erg grauw ... ik heb eerlijk gezegd mn twijfels of het hem lukt. Als het je lukt needle, dan vind ik het mega knap van je. En als het je niet lukt, is het ook goed, we weten tenslotte allemaal hoe drugs werken en wat verslaving is. Ik zou de laatste zijn die daarover zou mogen oordelen. Dus hoop ik van alles maar dat weten we allemaal nu wel AkA"
"mooi verhaal Karen en ik ben het helemaal met je eens"
"tsjah naaldje ... we hebben je nog zo gewaarschuwd toen je het alleen maar even die ene paar gram zou gaan doen ... majah, ik denk dat je zelf net zo goed wist als wij, waar het naar toe zou gaan .. dus als straf moet je deze ellenlange klaagzang lezen :P dat zal je leren mnah serieus : ik weet hoe lekker die zooi kan zijn en ik weet ook hoe erg het craven en het ziek zijn kunnen zijn als je eenmaal weer zo ver bent ... van mij zul je geen verwijt horen, ik ben zelf al te vaak teruggevallen om te mogen verwijten .. teleurstelling en medeleven, dat is er wel .. en een klein beetje boosheid .. mooie drol dat je dr bent het ging zo goed met je ... ik las je al op dit forum toen het 'slecht' met je ging.. toen je nog een echte needlefreak was ... en ik heb zelf zelfs nog kracht geput uit berichten van jou, over toen hoe het zo goed ging toen je nog bij je vriendin was, dat je daar je aandacht op wilde zetten ipv op (een) drugs(forum) .... misschien dat ik het daarom extra jammer vind dat je toch weer hebt toegegeven aan de bruine duivel... al is er daarom ook weer juist zo enorm veel begrip want het is ook weer niet dat er niets is gebeurd in je leven natuurlijk ergens belichaam jij 1 van mijn grote angsten naaldje ... namelijk weer terugvallen mijn terugvallen gebeurden in ongeveer dezelfde omstandigheden als bij jou dus ik herken er zo enorm veel in, daarom kan ik je ook niets verwijten, ik kan absoluut niet zeggen dat ik het beter heb gedaan dan jij in een ongeveer gelijke situatie .. ik weet hoe moeilijk het is om in zo'n situatie te zitten en ik weet maar al te goed hoe fijn het is om 'er even niet te zijn' zeker als alles kut is, is het zo lekker om gewoon even het niet storen bordje op te kunnen hangen ... dan is die bruine duivel zo'n lieve fijne vriend, dat snappen maar weinig mensen en zelfs als het na een tijdje je vriend niet meer is, dan opeens istie nodig om niet ziek te zijn ... achteraf is het makkelijk praten, net zoals dat het vanaf hier, over jou makkelijk praten is ... ik ben alweer een tijdje clean, met al mn praatjes dat het fijner is 'zonder' ... das makkelijk te zeggen als je zonder kan. Ik hoop echt oprecht dat die tijd voor jou ook weer komt. Dat je kan zeggen dat je zonder kan .. al is het met vervangende middelen als subutex, naltrexon, misschien zelfs methadon of wat dan ook ...het is allemaal troep, maar levenswijs gezien is het toch nog allemaal beter dan heroïne ... maar ja het is ook allemaal zoveel minder lekker dan heroïne en dus zal het moeite kosten om het ene te laten staan en het andere te nemen, ook al voel je niets van dat andere .... dus alweer bloed zweet en tranen man .. maar pas als je eraan toe bent.... ook al gaat het nu even niet en ben je als het ware voor je gevoel gedwongen om die zooi te nemen, gewoon omdat je nu de kracht niet op kan brengen om het niet te nemen .. ik weet maar al te goed hoe moeilijk het is om niet toe te geven aan die drang als het eenmaal in je hoofd zit, misschien is dat wel onmogelijk., maar net zoals de vorige keer zal er ook nu weer een moment komen dat je wel die eerste dagen door kan komen. Ik hoop dat je dat moment weer zal kunnen herkennen en dat je dus weer je kans zal pakken ..... stoppen met bruin doe je nu eenmaal niet zo maar .. dat is echt afhankelijk van dat ene moment van geestelijke kracht. Maar als je dat moment te pakken kan krijgen, zal het je wel de eerste ( en ergste ) dagen door kunnen trekken kort gezegd .. w8 gwoon je moment af .... tot dat moment hoef je alleen maar te zorgen dat je nog een beetje respect hebt voor jezelf en zo rot ben je ook weer niet toch ?"
"codeine werktvolgens mij vrnml pijnstillend .. tramadol is ook nogal versuffend dacht ik. ikweet het niet zeker want ik ken alleen codeine"
"nee dat zijn geen kewle negers"
"was dat niet die ene film met al die kewle negers die ik ook elke week in een sitcom hun kunsten zag vertonen?"
"diep van binnen wil ze ook stoppen .. eigenlijk wil bijna elke verslaafde dat wel ... Alleen wat iemand er voor over heeft om te stoppen, dat verschil per persoon en ook nog eens per dag .... op dit moment lijkt het er heel erg op dat ze wel wil stoppen, maar ze wil niet lijden .. sjah met opiaten kun je dan eigenlijk zeggen van je wil dus gewoon niet hard genoeg stoppen en dat is juist weer met die zooi heel crux om te zeggen, want geen mens kiest met plezier voor pijn .. ook al is dat nog de enig mogelijke weg ... en geloof me .. het doet pijn om met opiaten te stoppen, lichamelijk geestelijk emotioneel .. je wordt gewoon letterlijk afgebroken. Zeker als je cold turkey stopt .. daarom redden de meesten dat ook niet ... vergeet gewoon niet dat echt van iemand houden soms juist niet eens toegeven en lief doen is, maar iemand ongelooflijk op zn donder te geven. de hoogste vorm van liefde is altijd eerlijkheid en oprechtheid... Mijn ouders lieten me vroeger altijd maar, omdat ze vonden dat ze me eerder veel tekort hadden gedaan. En dus wilden ze laten zien dat ze echt van me hielden en kon en mocht ik alles. En dus kreeg ik letterlijk, zonder hun medeweten, alle medewerking om verslaafder en verslaafder te worden. elk tientje dat ik vroeg kreeg ik .. jatte ik eens wat, deden ze net of er niets was gebeurd .. zo hielpen ze mij dus, ondanks hun liefde, om mezelf steeds verrotter te maken ... Je kunt jezelf afvragen, hoe moeilijk dat ook is, of je nu niet precies hetzelfde aan het doen bent met je vriendin ... Pas toen ik hun om hulp kon vragen, begrepen ze dat ze het niet goed deden door alles maar toe te staan, pas toen begrepen ze dat ze veel meer liefde konden betuigen door me met dingen tegen te werken of me express niet te helpen. bv dat tientje niet te geven, maar ipv dat tientje wel gewoon de hele dag met me meegaan en me geven wat ik wilde aan bv eten of dingen om te doen .. ze gaven me alleen niets van waarde of geld, want welke smoes ik ook gebruikte, uiteindelijk ging dat tientje toch op aan dope. Net zoals dat nu bij jullie gebeurd ... Hoe komt ze aan het geld voor dope? Dat geld is ook van jou ... laat jij jouw geld gebruiken om haar naar de donder te helpen? Die keuze van helpen zul je een keer moeten maken en vergeet dan niet dat iemand die verslaafd is niet te vertrouwen is met wat dan ook van waarde ... de pandjeshuizen staan nu nog vol met spullen die ik er ooit bracht Dat is een hele moeilijke keuze, maar in mijn ogen is het meestal 1 van de weinige dingen die er echt toe doen als je met opiatenverslaafden omgaat. die keuze laat namelijk zien van he ik hou van je, net zoveel als van mezelf, maar juist omdat ik van ons allebei hou, laat ik jou vanaf nu niet meer verder gaan met ons beiden kapot te maken ... sterkte ps mijn ervaring met mensen die furieus worden bij een aanbod tot hulp is vaak dat ze bang zijn voor die hulp en uit angst om zich heen gaan slaan ... misschien is het handig om met haar te kijken wat haar zo tegenstaat aan die hulp .. ze kan proberen vol te houden dat ze zichzelf altijd gered heeft en altijd zelfstandig is en weet ik het wat .. maar hoe zelfstandig en hoe redzaam is iemand die zwaar adhankelijk is van hun dagelijkse dosis niet zo .. als je het objectief zou bekijken probeer die hulp dus bespreekbaar te krijgen op een niveau dat het voor haar ook acceptabel is"
"die zogenaamde vriend liegt tegen je ... opium is 1 van de gevaarlijkste hard drugs die er zijn, juist omdat het effect zo lekker licht is .. de gewenning en later ontwenning is dat niet . Ben nogal nieuw in dit wereldje .... houden zo .. in feite ben je gewoon een moordenaar of geweldpleger als jij je vriendin ook opium wil laten nemen ... net zoals die vriend van je dat is, door het aan jou te geven"
"ik denk dat hij meer op de pijn doelde"