Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkickproces na zware (+- 3 jarige) GHB verslaving

Afkickproces na zware (+- 3 jarige) GHB verslaving

71 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
B
BitchieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja dat bedoel ik idd. Het KO gaan van iemand terwijl je erbij bent, thuis, op een feest, tijdens het uitgaan.
Niet echt een pretje kan ik je zeggen.

dank je wel!!!!
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je zolang ghb neemt moet je ghb nemen om je hart niet te laten ophouden met pompen. Dat is het hele probleem.
Maar dan moet je lichaam al geheel gewend zijn aan ghb en de demping van ademhaling, hartslag, bloeddruk... als normaal hebben geaccepteerd
C
CriminalLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi allemaal,

Na alle voorgaande berichtgeving gelezen te hebben wil ik jullie mijn verhaal niet onthouden. Ben nu ongeveer al 3 jaar dagelijks zwaar GHB verslaafd. 4 jaar geleden in Duitsland 100 KM van Praag af 150 L GBL ingekocht en daar dus +- 300L GHB van gemaakt en gebruikt/verkocht.

In het begin gaat het nog een beetje met maat houden, maar zoals je zult begrijpen is het op den duur uit de hand gelopen. Daar komt nog bij dat ik zware ADHD heb, en al vanaf mijn 12de (ben nu bijna 2:sunglasses: continu problemen heb met middelenverslaving.. ff een opsomming van wat ik zoal gebruik(te):
- GHB dagelijks
- Ketamine (regelmatig)
- XTC (parties)
- Speed (vroeger 2 jaar continu, de laatste paar jaar op parties)
- Coce (lekker thuis met de vriendin, ongeveer 1x per maand)
- Blowen (van mijn 14 t/m 26 dagelijks meerdere joints, tegenwoordig gestopt)
- Paddo's (af en toe thuis)
- LSD (paar jaar af en toe van mijn 16 t/m 19)

Ben al een paar jaar bij verslavingzorg, en in behandeling voor mijn ADHD (concerta 76mg per dag, + 's avonds 3 ritalin)
Daarbij drink ik de laatste maanden dagelijks ongeveer 2 flugels GHB, meestal per vol coladopje (bijna 2 buisjes per portie)

Ik heb een drukke baan, ben teamleider bij een grote firma van een afdeling van 18 FTE, en wil zo langzamerhand compleet stoppen met alle kutzooi! Mijn vriendin is op me gevallen zoals ik ben, maar de laatste paar jaar heb ik al zoveel KO gelegen, 2 auto's in de prak gereden. Drie keer op houseparties bij de EHBO. En eenmaal opgenomen op de IC van het plaatselijke ziekenhuis.

Ik weet van mezelf dat ik een erg sterke persoonlijkheid heb, en dat ik zwaar verslaafd ben. Ik heb een afspraak gemaakt bij een afkickkliniek waar ik vanaf 17 december 3 weken opgenomen wordt om van mijn GHB verslaving af te komen. 5 december moet ik voor het CBR verschijnen voor een onderzoek naar de geschiktheid voor rijvaardigheid.

Huidige stand van zaken is dat ik de laatste twee weken al constant probeer af te bouwen, maar dat ik het daar gezien mijn drukke baan zo ontzettend moeilijk mee heb dat hiet niet lukt. Ook mijn vriendin zit er door de lange periode dat ik gebruik mentaal compleet doorheen, mijn ouders huilen bij het horen van mijn verhalen wat mij ook down maakt door teleurstelling en schuldgevoel.

Om iedereen op de hoogte te houden van mijn bizare ervaring met GHB verslaving wil ik op dit forum bij gaan houden hoe het met me gaat en hoe zwaar ik het krijg met afkicken (3 jaar continu bij het lezen van alle berichten hier geplaatst wekt bij mij nogal zorgen op!)

Vergeet niet dat je sterk in je schoenen moet staan, iets waarvan ik zeker ben dat ik dat heb. En je altijd positief moet blijven denken, wat er ook gebeurd.

Mochten mensen vragen hebben, mag je PM'en zo kan ik misschien anderen helpen met mijn ervaringen.

Tot slot, ik slaap al 1 jaar maar 4 uur per nacht. Door mijn ADHD valt dit niet zo op...


Ik hoop dat ik op jullie steun kan rekenen, en ik doe mijn best om ook jullie bij te staan zogoed als ik kan...

Greetz Crimi :sunglasses:
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#4
heb je wel eens je bloed laten testen of je last hebt van bloedverzuring.
tegen bloedverzuring kan je zuiveringszout nemen (te koop bij bv Etos)

150 L GBL :openmouth: :openmouth: voor welke prijs als ik vragen mag :openmouth: :openmouth:
C
CriminalLid
01-01-2024, 00:00
#5
150L GBL €5000,-
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#6
mmn zei:
heb je wel eens je bloed laten testen of je last hebt van bloedverzuring.
tegen bloedverzuring kan je zuiveringszout nemen (te koop bij bv Etos)

150 L GBL :openmouth: :openmouth: voor welke prijs als ik vragen mag :openmouth: :openmouth:
Klik om te vergroten...
idd da wil ik ook wel es weten:) :P
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Criminal zei:
150L GBL €5000,-
Klik om te vergroten...
amaai,ik betaalde voor 7l 450€ :rolleyes: :)
C
CriminalLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog nooit mijn bloed laten testen, denk niet dat ik daar vrolijk van wordt. Maar als je hier meer informatie over hebt, hoor ik het graag. Ook wat de eventuele consequenties hiervan zijn.
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Criminal zei:
Nog nooit mijn bloed laten testen, denk niet dat ik daar vrolijk van wordt. Maar als je hier meer informatie over hebt, hoor ik het graag. Ook wat de eventuele consequenties hiervan zijn.
Klik om te vergroten...

wacht volgens mij zeg ik iets verkeerds. heb je alleen GHB gebruikt of gebruikte je GBL, omdat de meeste verslaafde pure GBL gebruiken en pure GBL ontrekt iets aan je bloed waardoor je bloedverzuring kan krijgen dit verhelp je dan weer met zuiveringszout heb ik gevonden
C
CriminalLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een paar keer pure GBL gebruikt (IC opname in het ziekenhuis kwam door overdose GBL) verder alleen sterke GHB. (1:1:0,5 verhouding GBL/Gedestileer water/Natriumzout)
B
BitchieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hi ik ben de vriendin van Crimi

Toen ik mijn ventje leerde kennen, leerde ik een leuke enthousiaste jongen kennen, lekker gek en ja hij gebruikte drugs. Vond ik helemaal niet erg, want ben er zelf ook niet vies van.
Ok het kwam eens voor dat meneer ko ging op een party. In het begin viel het allemaal nog wel mee. Maar hoe langer ik met hem ging hoe erger het eigenlijk werd.
Het werd al gauw regelmatig op een feest en de EHBO heb ik ook al een aantal malen van binnen gezien.

Pas toen we gingen samenwonen kwam het pas goed aan het licht. Meneer lag/ligt bijna elke dag ko. Voor mij niet al te fijn om aan te zien. Maar daarbij komt ook nog dat hij van de GHB ernorm agressief wordt.
Ik hoef maar iets verkeerds te doen of hij schiet uit zijn slof.

Al vele malen heeft hij geprobeerd te minderen, maar dat minderen schiet totaal niet op.
Ik heb nu de G in een kluis zitten, dit om te voorkomen dat hij teveel pakt en er vervelende dingen gebeuren. Denk bijv. aan dat hij in de auto stapt en ik later een telefoontje krijg dat hij op de IC ligt...
Niet het telefoontje waar je op zit te wachten.

Voor mij is het enorm zwaar. Ik weet nooit wat ik aan hem heb. Wanneer ie G wil en ik geef het niet meteen dan merk je gewoon hoe verslaafd ie is en dwingt ie het gewoon af.
Ik zit er gewoon doorheen. Zijn minderen werkt voor geen meter. En hij moet straks de kliniek in voor 3 weken.
Daar gaan ze rustig afbouwen en dan gooien ze hem weer naar buiten. Maar de drugs die al tientallen jaren in zijn lichaam zit, is dan nog niet weg. Dat moet ie dan maar zelf doen. Als dat net zo gaat als het doorzettingsvermogen wat ie nu heeft zie ik het somber in. Dan zie ik het weer fout gaan.
En ik kan hem niet meer helpen. Na 2 jaar continu elke dag vechten, je ventje ko zien gaan, zijn stemmingswisselingen etc. is bij mij de accu ook wel op.
Ik wil hem alleen niet in de steek laten, omdat zovelen hem al hebben laten vallen.

Ik wil iedereen waarschuwen. Het is kl*te troep.
Ik heb de meest fantastische filmpjes om te laten zien hoe erg het is om ghb-verslaafd te zijn. En hoe een leuk mens kan veranderen in een man die ik vaak niet meer wil kennen en die ik soms heel erg haat.
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Criminal zei:
Een paar keer pure GBL gebruikt (IC opname in het ziekenhuis kwam door overdose GBL) verder alleen sterke GHB. (1:1:0,5 verhouding GBL/Gedestileer water/Natriumzout)
Klik om te vergroten...

oh oke, ik heb hier namelijk op het forum wel gelezen dat mensen die lange tijd pure GBL gebruikte bloedverzuring hadden, maar als je dat maar een paar keer hebt gedaan zal je daar geen last van hebben. Ic opname in het ziekenhuis ) hoeveel had je toen op, want ik heb namelijk het idee dat GBL langer en meer als 2 x zo sterk werkt had jij dat idee ook of gewoon net teveel genomen ?
C
CriminalLid
01-01-2024, 00:00
#13
Na een ruzie met mijn vriendin in eerst een vol coladopje GBL op en een uur daarna nog een. Vervolgens in de auto gestapt en zwaar KO door de politie op in de berm gevonden met draaiende motor en de deuren op slot.

Next thing I know wordt ik wakker op de IC met mijn vriendin naast mijn bed.

Ik heb een paar x (zeg maar 15 x of zo) pure GBL op. Verschil met GHB is dat het langer duurt voor het werkt, maar het gevoel wel langer aanblijft. Valt bijna niet fatsoenlijk te doseren, om over de smaak helemaal maar te zwijgen! In vergelijking smaakt GHB dan echt heerlijk!
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#14
@ Bitchie

GHB-verslaving schijnt ook heel erg te zijn zoals ik hier op het forum wel heb gelezen. maarja zo vindt ik het met elke drug gebruik het met mate. alcohol-verslaving is ook niet leuk en iemand kan daar net zo agressief van worden.

ps. zijn er eigenlijk lichamelijke problemen na zo'n langdurig gebruik, omdat daar nog geen onderzoek naar is gedaan ?
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Criminal zei:
Na een ruzie met mijn vriendin in eerst een vol coladopje GBL op en een uur daarna nog een. Vervolgens in de auto gestapt en zwaar KO door de politie op in de berm gevonden met draaiende motor en de deuren op slot.

Next thing I know wordt ik wakker op de IC met mijn vriendin naast mijn bed.

Ik heb een paar x (zeg maar 15 x of zo) pure GBL op. Verschil met GHB is dat het langer duurt voor het werkt, maar het gevoel wel langer aanblijft. Valt bijna niet fatsoenlijk te doseren, om over de smaak helemaal maar te zwijgen! In vergelijking smaakt GHB dan echt heerlijk!
Klik om te vergroten...

ja dat kan ja, want GBL moet eerst in je lever omgezet worden in GHB dus duurt het langer voordat het werkt en zal het ook wel langzamer opkomen, omdat je lichaam het niet in 1 keer verwerkt.

ik denk er dan toch maar aan om ook maar GHB van mijn GBL te maken zaterdag was ik weer gaan zitten in de disco waarna ik 15-30 min half geslapen heb. eigen schuld maar ik dacht op het einde nog wel even 2 ml te kunnen pakken. smaak vindt ik wel meevallen ik doe het gewoon in de chocomelk of in de cola.

EEN VOLLE cola dop hoeveel ml is dat wel niet :openmouth:
B
BitchieLid
01-01-2024, 00:00
#16
@mmm
Niet waar crimi, wanneer je niets neemt krijg je steken in je hart. Maar kee dat valt meer onder afkicken.

Geen idee of daar onderzoek naar is gedaan. Daar kan mijn ventje je alles over vertellen.
Ken ook mensen die verslaafd zijn aan de alcohol. Maar dat is toch heel anders moet ik zeggen. Die agressieviteit is anders. Je zou hem gewoon eens mee moeten maken...
C
CriminalLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een volle coladop is ongeveer 8 ML
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bitchie zei:
@mmm
Niet waar crimi, wanneer je niets neemt krijg je steken in je hart. Maar kee dat valt meer onder afkicken.

Geen idee of daar onderzoek naar is gedaan. Daar kan mijn ventje je alles over vertellen.
Ken ook mensen die verslaafd zijn aan de alcohol. Maar dat is toch heel anders moet ik zeggen. Die agressieviteit is anders. Je zou hem gewoon eens mee moeten maken...
Klik om te vergroten...

oh steken in je hart zeg je ja dat zou wel een mogelijkheid kunnen zijn waarom je steken krijgt zou ik niet weten, maar het is natuurlijk wel zo dat je hart op dat moment veel langzamer gaat kloppen waardoor hij even van slag is en een ander ritme moet aannemen.

agressieviteit daar heb ik nog niet van gehoord dat iemand dat had door GHB gebruik wel raar als je eraan denkt dat je er juist rustiger van wordt want je ademhaling en je hartslag ligt veel lager als je dat nou van bijvoorbeeld coke krijgt kan ik het me voorstellen. maar ja jij hebt het meegemaakt dus dan zal je het wel weten
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Criminal zei:
Een volle coladop is ongeveer 8 ML
Klik om te vergroten...
\\

8ml :openmouth: ik had dit weekend in totaal (2+1,5+2+2) 7,5 ml op een hele avond en dat was zelfs teveel je lichaam zal er wel aan gewend zijn, want volgens mij gaat bijna iedereen daar van gelijk KO
C
CriminalLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb niet echt problemen, alleen is door het continu slaaptekort wat je opbouwd je weerstand zeer laag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."