Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSka/Rocksteady

Ska/Rocksteady

47 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
O
ObytLid
01-01-2024, 00:00
#1
cadou zei:
door de vorige post wijk ik een beetje af naar reaggae met ska invloeden af, maar Matisyahu is echt geweldig!!!
Klik om te vergroten...

Inderdaad, naast Groundation één van de weinige blanke reggae-artiesten die echt goed zijn.

@ matthijs : Heerlijke producer vooral, met veel zalige reggae-artisten samengewerkt, is hij trouwens geen familie van Horace Andy (Money is The Roots Of All Evil) ?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Obyt zei:
cadou zei:
door de vorige post wijk ik een beetje af naar reaggae met ska invloeden af, maar Matisyahu is echt geweldig!!!
Klik om te vergroten...

Inderdaad, naast Groundation één van de weinige blanke reggae-artiesten die echt goed zijn.

@ matthijs : Heerlijke producer vooral, met veel zalige reggae-artisten samengewerkt, is hij trouwens geen familie van Horace Andy (Money is The Roots Of All Evil) ?
Klik om te vergroten...

Heb nooit van horace andy gehoord... nummer zegt me wel iets. :)
G
GlorfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Skylarking was zn eerste hit, heeft ook (veeel later) wat met Les Negresses Vertes gedaan wat wel op youtube valt terug te vinden. Horace Andy zat zelfs in Massive attack, ik geloof tijdens Mezzanine.

die Pablo gast heb ik ook weleens wat van gehoord. Zal eens wat opzoeken.
O
ObytLid
01-01-2024, 00:00
#4
matthijs zei:
Obyt zei:
cadou zei:
door de vorige post wijk ik een beetje af naar reaggae met ska invloeden af, maar Matisyahu is echt geweldig!!!
Klik om te vergroten...

Inderdaad, naast Groundation één van de weinige blanke reggae-artiesten die echt goed zijn.

@ matthijs : Heerlijke producer vooral, met veel zalige reggae-artisten samengewerkt, is hij trouwens geen familie van Horace Andy (Money is The Roots Of All Evil) ?
Klik om te vergroten...

Heb nooit van horace andy gehoord... nummer zegt me wel iets. :)
Klik om te vergroten...

Money is the roots of all evil is een nummer van Horace Andy en URoy, heeft verder nog wel enkele leuke dub nummers met oa Sly & Robbie...
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#5
matthijs zei:
Ken je Augustus Pablo?
Klik om te vergroten...


Augustus Pablo is niet meer... :(

Maar dat was geen ska, hij speelde een soort dub met een muziekinstrument dat eigenlijk kinderspeelgoed is (ben de naam ervan kwijt)...



m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja weet ik :)
Maar was een reactie op dat zommes zei dat hij van dub hield :tongueout:
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Horace Andy Rules!!! en doet nog steeds zijn ding met verve.... Horace is al vanaf de 1e Massive Attack album deel van het genootschap, op (bijna) ieder live optreden van ze is hij erbij, en zowel op Blue Lines, Mezzanine en Protection doet hij mee. In zijn eigen werk is ook veel erg mooi materiaal te vinden. Veel op massive gedane teksten komen uit zijn eigen reggae roots stal.
G
GlorfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Xylofoon heet dat dwaze ding van Pablo. En ik luister de laatste tijd steeds meer naar dub ouwe school. Prince Jazzbo en Tappie Zukkie zijn relaxed en natuurlijk The Upsetter.

Vet vaag joh dub. Jammah Tammah heeft ook goede dub nummers zoals Where;s the sun en slowbone dub. Jaaaaa!
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#9
Glorf zei:
Xylofoon heet dat dwaze ding van Pablo. En ik luister de laatste tijd steeds meer naar dub ouwe school. Prince Jazzbo en Tappie Zukkie zijn relaxed en natuurlijk The Upsetter.

Vet vaag joh dub. Jammah Tammah heeft ook goede dub nummers zoals Where;s the sun en slowbone dub. Jaaaaa!
Klik om te vergroten...

Xylofoon is volgens mij een slaginstrumentje, maar kan zijn dat ik ernaast zit... Zag Pablo een tiental jaar geleden op reggae geel live, was geweldig (of kwam het door de wiet :mrgreen: )
G
GlorfLid
01-01-2024, 00:00
#10
haa! ja klopt tis een melodica, ik haal die meuk door elkaar...
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is nieteens heel erg ska, maar mala vita vind ik een leuke band die er een beetje in de buurt komt :wink:
G
GlorfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Toots & the Maytals, das pas fijne rocksteady! Easy skankin!
o
oxygenLid
01-01-2024, 00:00
#13
he leuk :)

ik hou zelf het meest van leftover crack, choking victim, operation ivy.
En rancid en bob marley als die meetellen.. Misschien dat iemand het nummer into action van Tim Armstrong kent? Of dub van leftover crack?
:P
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#14
Matisyahu is live anders helemaal niet zo goed. Zwaar teleurstellend zelfs.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb wat nummers geluisterd nu... Klinkt goed!
:stoned:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Post hier je favoriete Ska/Rocksteady/Roots/verzin eens iets...-band.
Heb zelf 2 favorieten. Beide nogal oude bands.
Ten eerste The Skatalites. Een stel opaatjes die de beste ska maken die je maar kan bedenken. Ze waren populair in de jaren 70 en zijn nu nog steeds bezig. Echt geniale muziek.
Vorig jaar concert gezien en staat nog steeds veruit op #1 bij mij...Iedereen stond te dansen...van 6 tot 60!
Nummer 2 zijn The Slackers. Roots/ska-band met ongelofelijk scherpe teksten. Enorm warme sound.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#17
Choking victim, Left over crack, The specials, New york ska jazz foundation.
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#18
hmm....matthijs: wat dacht je van zuid-amerikaanse ska rock mengelmoes van o.a. los redondos, los pericos en los fabulosos cadillacs?
Zijn mijn favo's. Choking victim is een goeie tip, thanx bb, hebben goeie nrs. idd.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
cadou zei:
hmm....matthijs: wat dacht je van zuid-amerikaanse ska rock mengelmoes van o.a. los redondos, los pericos en los fabulosos cadillacs?
Zijn mijn favo's. Choking victim is een goeie tip, thanx bb, hebben goeie nrs. idd.
Klik om te vergroten...

Klinkt goed!!!
Luister op het moment manu chao. Ook geniaal!:) niet echt ska of rocksteady te noemen maar wel erg lekker als je van die genres houdt.
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#20
oh, hou op... weet precies wat je bedoelt, geweldig! ietsje salsasausje eroverheen, die bands die ik noemde zijn ook in die richting, ietsje meer rocky. manu chao heeft echt van die nrs die nooit vervelen :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."