Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsElectronische muziek maken -Programma's?

Electronische muziek maken -Programma's?

44 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Off-topic posts worden vanaf nu verwijderd.

Maak maar andere topics voor jullie miskramen die niet gemasterd zijn, noch de 4/4 standaard bezitten.
U
UmLid
01-01-2024, 00:00
#2
en gekraakte versies mogen hier wel blijven staan?

illegale en gestolen dure software die openbaar wordt gelinkt...
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#3
Willemijn zei:
shokora zei:
reason 4.0 werkt zeer lekker moet ik zeggen :)
Klik om te vergroten...

zelfde mening :)
Klik om te vergroten...

Linkje + crack of keycode miss??? :hearteyes:
J
JuliaLencoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Haha o mijn god, I suck!
Ik heb net even dat Fruity loops gedownload, maar ik heb dat begin nummer nu helemaal verneukt en ik krijg het ook niet meer goed. >_<
Dit gaat een laaange nacht worden, hopen dat de laptop heel blijft. :beer:
I
IgNor BeamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Och ja

Pc vs Mac
Cubase vs protools
Reason vs Fruity Loops
Ajax vs feyenoord.
Van nelle vs brandaris
Rizzla tegen mascotte, enzovoort

hangt er helemaal vanaf wat je doelstellingen zijn... zit je onder de speed de nacht door te braken, en is het al zo laat dat alle msn, chat en forum kennissen liggen te slapen, en je denkt dan is, laat ik eens wat proberen...
Reason, rebirth, fruitly loops, whatever... zonder echt muziek te hoeven maken kun je vrij eenvoudig wat creeeren en ervaren dat het heel wat lijkt...

wil je zelf daadwerkelijk componeren, eventueel inclusief zang etc, vallen alle bovenvernoemde meteen door de mand, lijkt me...

Bovenvernoemde zijn aanvulsels op de behoefte iets met een pc te kunnen doen, puur als hobby, zoals iemand met zijn PC tennis speelt, zal deze echter nooit een sportman zijn...

Ik heb een twee volle jaren Reason drie geheel uitgespit. Muzikaal gezien ontzettend veel mogelijkheden, ook voor de muzikant / componist. Inclusief wat omslachtige werkwijzes kun je er behoorlijk goede eindmixen mee maken. En niet alleen house, techno en ander makkelijk 4/4de in elkaar te zetten electro dans. Ik had wel mijn strenge eis GEEN presettings in gebruik...

Maar ja dan he.... wil je live een gitaar erbij spelen, of zang, en dit alles ook opnemen in je eindmix... wat dan?

Moet je reason (FL, whatever) afmixen en exporteren als .wav file en dan? alsnog met een harddiscrecording programatje aan de slag...

Heb ik veel gedaan... alles muzikaal afmixen in reason, exporteren en dan tweesporig afmixen wat betekent eindmix reason afspelen live erbij zingen plus eventueel een feedback lijn.... met cooledit ofzo dan opnemen

Krijg je een beetje het volgende resultaat:

Mod Edit: Negeer je nou expres m'n waarschuwing of ben je dyslectisch?

Nummer is te mooi in te korten, dus volle 13MB. Een beetje geoefend luisteraar zal hierin opmerken dat de feedback en de zangpartijen (later er overheen gemixed) niet meer lekker samen te mengen zijn met de eerder geheel afgemixte Reason song.... Affijn, dit gaat niet dus.

Dus wil je een song maken, opnemen inclusief zang en allerhande reverbs etc kom je bij Cubase uit ( of protools, whatever) want alleen dan kun je een zuivere mix maken... En in die fase zit ik nu... misschien dat ik over een paar jaar eindelijk eens een final mix kan maken

hier een korte previeuw van een uiteindelijk compleet plaatje van Cubase met Vsti (instrumentaal) samen met zang gemixed

Mod Edit 2: Nogmaals, maak er maar een afzonderlijk topic voor.

Anyway

Ik trouwens:

Pc maar ben voor Mac
Cubase, die heb ik tenminste werkende ;o)
Reason
Ajax
brandaris
mascotte, tenzij blauw

enjoy
IgNor
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#6
Solidius zei:
Maak maar andere topics voor jullie miskramen die niet gemasterd zijn, noch de 4/4 standaard bezitten.
Klik om te vergroten...

xD
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
fruity loops is niet slecht, de meeste slechte producers werken er gewoon mee omdat het makkelijk is..

Cubase is het beste programma, reason sowieso NIET..
ableton mag er ook wel zijn, vooral voor live toepassingen
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
IgNor Beam zei:
iemand met zijn PC tennis speelt, zal deze echter nooit een sportman zijn...
Klik om te vergroten...
Mag ik weten hoe je op die compleet absurde stelling bent gekomen? Geloof het of niet, maar iedere producer werkt tegenwoordig met een computer, tenzij je denkt dat hardware sequencers nog hip zijn anno 2008. Als je het omdraait slaat het ook nergens op, waarom zou een sportman geen computernerd kunnen zijn?

IgNor Beam zei:
Nummer is te mooi in te korten, dus volle 13MB. Een beetje geoefend luisteraar zal hierin opmerken dat de feedback en de zangpartijen (later er overheen gemixed) niet meer lekker samen te mengen zijn met de eerder geheel afgemixte Reason song.... Affijn, dit gaat niet dus.
Klik om te vergroten...
Dat heeft niets, maar dan ook echt helemaal niets met Reason te maken. Er zijn waslijsten met bijvoorbeeld vocal trance producers die zangpartijen toepassen op tracks die, jawel, met Reason zijn gecreëerd. Ik geef toe dat het niet de efficiëntste manier is omdat Reason zelf geen opnamefunctionaliteit voor zang heeft, maar die tekortkoming is probleemloos te omzeilen met een alternatief programma, zoals Ableton Live. Als je daarmee Re-Wired laad je de Reason track daarmee in en tweakt beide tracks net zolang tot het resultaat 100% synchroon loopt. Dit proces is een eitje met een beetje knip en plakwerk / timestretchen. Dat het jou niet gelukt is betekent dus niet dat het niet mogelijk is, want ik heb daar geen moeite mee.
I
IgNor BeamLid
01-01-2024, 00:00
#9
als een niet tennissende PC gebruiker uit verveling eens een potje tennis speelt op zijn pc, maakt het hem dat nog geen ervaren in real life tennisser.... zodan. zo diep gaat ie niet hoor ;o)

Als je toch gaat werken met rewire en het gaan exporteren, danwel doorlinken van single reason tracks etc... ben je dus allang die fase verder... dat dat allemaal kan, vertel mij wat... wat was ik in het begin blij met Cubase...... eindelijk kon ik reason binnenhalen als midi aangestuurde track EN zingen tegelijk... Volop uitgeprobeerd, met voldoende resultaat, alleen snap ik niet wat ik nog met een malstrom synth moet, als ik een FM8 kan bespelen.... wat moet ik met een reddrum als ik Battery heb... Wat moet ik met rex, anders dan voorgeprogameerde shit afspelen? ;o) Reason heeft geen enkele dinamiek, anders dan je die zelf weer extra met truckage etc moet gaan aanvullen...

Ik heb niets tegen reason, maar ik zeg alleen als je zover bent dat je reason gaat exporteren / importeren in programma's als cubase, dat je dan vanaf het begin af aan maar beter met VSTi's kunt gaan werken en heel reason of FL whatever net zogoed weg kunt doen...

Ik kan me echter wel indenken bij de gedachte dat het uitprogrameren van dance, techno etc een ander verhaal is, dan wat ik in de regel doe met mijn keyboard. Even snelle techno, house maken is bij cubase weer wat minder... Je moet het namelijk helemaal zelf bij elkaar zetten, verzamellen en inspelen

Maar dat deed ik bij Reason ook al, zoals al gezegd, ik weigerde wat voor preset dan ook te gebruiken, anders dan voor het leuke-vlotte-ik-verveel me-mixen, geeft niets als er niets uitkomt

Wil je der helemaal niet bij zingen, etc etc, vergeet dan Cubase, en enjoy Reason, Fl whatever.. ze zijn mijns inzien allemaal even goed, puur de persoonlijke smaak waarmee iemand snel een programma door heeft. Iemand heeft dat met FL, ik niet, ik verdwaal erin, terwijl ik de basis van bijvoorbeeld reason binnen een dag onder de knie had..

Even afgezien van het maken eindmixen, want ook hierin ben ik vandaag de dag dus nu ook de midi aangestuurde, en geheel uitgeprogameerde tracks van de VSTi's binnen cubase eerst als 24 .wav file te exporteren en terug te importeren als 24bits audio, omdat het afmixen nu eenmaal het beste kan gebeuren met alleen maar audiofiles...

Takkeveel werk, tis dat het een hobbie is..
Dan nog trek ik het allemaal niet. Ik ga echt geen twee weken mixen om 1 perfecte song te hebben. Het eens een keer te kunnen vind ik wel boeiend..

groeten
IgNor
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fruity loops is makkelijker, maar alle patterns zijn je eigen bedachte creaties, melodieen etc.
Reason is moeilijker in gebruik, maar als je het onder de knie hebt klinkt het resultaat meer af, maar het is niet helemaal je eigen sound door de samples. Fruity loops, als je er echt goed mee bent, kun je er echt vette shit mee. Ik doe het nu een jaartje, zal ff wat uploaden en later hierbij zetten,,
Klik om te vergroten...
fruityloops is een beetje saai, ableton ziet er ook wel goed uit
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
BuZzRiDeR zei:
Fruity loops is makkelijker, maar alle patterns zijn je eigen bedachte creaties, melodieen etc.
Reason is moeilijker in gebruik, maar als je het onder de knie hebt klinkt het resultaat meer af, maar het is niet helemaal je eigen sound door de samples. Fruity loops, als je er echt goed mee bent, kun je er echt vette shit mee. Ik doe het nu een jaartje, zal ff wat uploaden en later hierbij zetten,,
Klik om te vergroten...
fruityloops is een beetje saai, ableton ziet er ook wel goed uit
Klik om te vergroten...
Net alsof jij er iets van kent :rolleyes:

Sorry voor offtopic jongens :hearteyes:
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik zeg maar wat ik hoor en zie, niet dat ik er idd veel van ken :P
R
RayyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik werk al een jaartje met Fruityloops, prima programma opzich. Ook makkelijk te kraken hoor. Alleen wat kopieer en plakwerk. staat meestal uitgelegd in het READ ME bestand. Welk ook prima met een midikeyboard!
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik denk dat ableton tegenwoordig een van de meest gebruikte programma's is
kheb het toevallig een tijdje geleden nog geupload:
http://www.2shared.com/file/3205328/5ebd206a/Ableton.html
jupla

zelf gebruik ik reason, als je gewoon zoveel mogelijk lol wilt maken denk ik dat dit het beste programma is voor jou,
nadelen: geen wav-ondersteuning, en geen vst plugins onderseuning, helaas pindakaas
voordelen: uiterst stabiel, snel en creatief programma

:rockband:
T
ThaReaperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Persoonlijk ben ik helemaal fan van Reason, ik gebruik zelf 4.0 en moet zeggen dat ik het persoonlijk!! fijner vind werken als FL o.i.d.

Het enige probleem wat al eerder is genoemd is de missende opname functionaliteit voor vocals.
Verder zit ik er gewoon wat in rond te zooien.. heb zelfs al geprobeert metal er uit te krijgen maar dit blijkt moeilijker als verwacht :mrgreen:
D
Dig_this_vibeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Werk nu al een jaar of 2 met FL (6.0 momenteel) en 't bevalt me prima. Kan er me ei mooi in kwijt en nog niet echt de behoefte gehad om een overstap te maken.
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
inmiddels heb ik het wel een beetje gehad met fl en begin reason eindelijk te begrijpen, nu gaat het een stuk sneller met verder leren in het programma, nog even door oefenen en ik kan echt aan de slag, ben bezig met iets maar kan de bars die ik maak niet kopiëren :( iemand oplossing of weet iemand wat ik fout doe? kan er niet echt uit komen.

groetjes
s
scientist71Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ableton Live is wat je wilt leren. Wat mij betreft een nieuwe generatie muziekproductiesoftware. Het is voor live performances, remixes en produceren een topprogramma imo.

edit: Fruityloops producties klinken vaak te gefrabiceerd en amateuristisch vind ik
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben ooit amateuristisch begonnen met een hardware sequencer en een Korg x5. Ik ben overgestapt op Cubase 3.1. Later kwam Reason uit en dit was snel muziek maken, maar reason klinkt uiteindelijk niet mooi. Toen de Cubase vst kwam ben ik daar op overgestapt en lange tijd aan gaan werken. Ik ben inmiddels 3 jaar gestopt met muziek maken, maar nu ga ik weer beginnen. :hearteyes: Ik heb er flink zin in.. Gelukkig heb ik nog een aantal hardware staan waaronder 2 Nordleads. Ik ga nu aan de slag met Ableton Live en Cubase SX. Ik ga een Yamaha 01V-96 kopen en een Virus (welke weet ik nog niet).

Wat ik kan vertellen is dat je je eigen beats en wat sounds moet creëren met een sample programma zoals wavelab, om een eigen identiteit te krijgen. Probeer een grote dynamiek te krijgen doormiddel van goeie studio monitoren, wat het belangrijkste is van muziek maken.

Voor de beginners raad ik Reason aan. Good luck!!
L
Little MonkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Cubas, Ableton, FL-Studio en alles is te downloaden via illustere sites!

Succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."