Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsElectronische muziek maken -Programma's?

Electronische muziek maken -Programma's?

44 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
Little MonkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Cubas, Ableton, FL-Studio en alles is te downloaden via illustere sites!

Succes!
N
Nick_jeweetLid
01-01-2024, 00:00
#2
ThaReaper zei:
Persoonlijk ben ik helemaal fan van Reason, ik gebruik zelf 4.0 en moet zeggen dat ik het persoonlijk!! fijner vind werken als FL o.i.d.

Het enige probleem wat al eerder is genoemd is de missende opname functionaliteit voor vocals.
Verder zit ik er gewoon wat in rond te zooien.. heb zelfs al geprobeert metal er uit te krijgen maar dit blijkt moeilijker als verwacht :mrgreen:
Klik om te vergroten...


hehe ik heb vorige week een metal nummer gemaakt met FL 7.0 :P

eerst een metal nummer in Guitarpro gemaakt. daarna geexporteerd als midi, en geopend in FL.
heb nu wel een chille Guitarvst dus t klinkt niet zo midi, dat is zeker chill.
en ff een keiharde beat ondergezet van een een of andere geslicde beat :)
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
ThaReaper zei:
Persoonlijk ben ik helemaal fan van Reason, ik gebruik zelf 4.0 en moet zeggen dat ik het persoonlijk!! fijner vind werken als FL o.i.d.

Het enige probleem wat al eerder is genoemd is de missende opname functionaliteit voor vocals.
Verder zit ik er gewoon wat in rond te zooien.. heb zelfs al geprobeert metal er uit te krijgen maar dit blijkt moeilijker als verwacht :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Dat vind ik vrij simpel, maar goed... Neem een standaard square synth zonder effecten (komt later), schrijf een paar chords / riffs, rechtsklik op je synth > Create > Scream 4 distortion. Speel een beetje met verschillende settings en je hebt van een synth een metal gitaar gemaakt.

Drumloopje eronder, tempo omhoog schroeven en je geeft Slayer het nakijken :rock:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
pythregius zei:
inmiddels heb ik het wel een beetje gehad met fl en begin reason eindelijk te begrijpen, nu gaat het een stuk sneller met verder leren in het programma, nog even door oefenen en ik kan echt aan de slag, ben bezig met iets maar kan de bars die ik maak niet kopiëren :( iemand oplossing of weet iemand wat ik fout doe? kan er niet echt uit komen.

groetjes
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je precies met bars? Als je die stukken met noten in je timeline bedoelt. Wat ik altijd doe is gewoon die dingen kopieren/plakken en dan joinen, maar ik heb het gevoel dat er een betere manier moet zijn.
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
shokora zei:
pythregius zei:
inmiddels heb ik het wel een beetje gehad met fl en begin reason eindelijk te begrijpen, nu gaat het een stuk sneller met verder leren in het programma, nog even door oefenen en ik kan echt aan de slag, ben bezig met iets maar kan de bars die ik maak niet kopiëren :( iemand oplossing of weet iemand wat ik fout doe? kan er niet echt uit komen.

groetjes
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je precies met bars? Als je die stukken met noten in je timeline bedoelt. Wat ik altijd doe is gewoon die dingen kopieren/plakken en dan joinen, maar ik heb het gevoel dat er een betere manier moet zijn.
Klik om te vergroten...

als ik een loop heb gemaakt van bijvoorbeeld 16 maten dan staat die in men playlist, probeer hem dan te kopieren maar dan werkt dat niet, strange, gaat dus om de playlist.

groetjes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."