#1
Merci !
Ik heb weer wat te downloaden![:hearteyes:]()
Ik heb weer wat te downloaden
Ensenata zei:Vladderman zei:nicolai zei:heb nu david crosby`s wonderschone - if i could only remember my name opstaan. begint al sterk met music is love...en daarna bluesrock hippie style![]()
David Crosby!
CSN(&Y) *O*
@ hippiezonnebrildude;
Staan interessante namen tussen! Ook zeker wat die ik niet ken. Moet ik toch eens opzoeken. Heb ik weer een doel om te zoeken in oktober ofzo bij de platenbeurs(yes sir, vinyl!) in utrecht!
Hehe, ik spaar ook LP'sMaar ik kan gelukkig gewoon op de fiets springen en in de stad rond neuzen.
Vladderman zei:Ik ook! we hebben hier in de stad een LPshop. Maar de platenbeurs is toch altijd wat goedkoper én leuker! Én je vind het heel veel dingen die je normaal niet zo zou tegenkomen! Zo heb ik vorig jaar een speciale green-edition(groen vinyl!) lp gekocht van The Velvet Underground(en nog meerhoor)
Ensenata zei:Vladderman zei:Ik ook! we hebben hier in de stad een LPshop. Maar de platenbeurs is toch altijd wat goedkoper én leuker! Én je vind het heel veel dingen die je normaal niet zo zou tegenkomen! Zo heb ik vorig jaar een speciale green-edition(groen vinyl!) lp gekocht van The Velvet Underground(en nog meerhoor)
Really? Hmm.
Daar ga ik ook eens heen dan. Waar hoe wanneer?![]()
Ik heb pas 5 platen trouwens hoor, spaar ze pas sinds ik hier in Amsterdam woon.. das 3 maanden.
Wel Mozart's 9th Symphony en The Nice - Ars Longa Vita Brevis en Sgt. Peppers van The Bealtes
Die er mooi gebruikt uitzien dus das perfect!
Damn..." Caravan - With an ear to the ground you can make it " is heerlijk met een jointje na het eten...
nicolai zei:zat gisteravond op youtube te kijken en vond daar een geweldige jimi hendrix live uitvoering van bob dylan`s like a rolling stone...ook zag ik een geweldig filmpje waarop john lennon samen te zien is met keith richards, mick jagger, eric clapton en mitch mitchell. mick jagger treedt niet op, maar john, keith, eric en mitch spelen geweldig.
ik wist dat ik hem kende, maar kon hem niet plaatsen...vreemd, normaal gesproken een van mijn favoriete white album songs.Ensenata zei:nicolai zei:zat gisteravond op youtube te kijken en vond daar een geweldige jimi hendrix live uitvoering van bob dylan`s like a rolling stone...ook zag ik een geweldig filmpje waarop john lennon samen te zien is met keith richards, mick jagger, eric clapton en mitch mitchell. mick jagger treedt niet op, maar john, keith, eric en mitch spelen geweldig.
Yes, 'Yer Blues' geweldige video dat!
http://nl.youtube.com/watch?v=MLaivdQl9n8
nicolai zei:ik wist dat ik hem kende, maar kon hem niet plaatsen...vreemd, normaal gesproken een van mijn favoriete white album songs.Ensenata zei:nicolai zei:zat gisteravond op youtube te kijken en vond daar een geweldige jimi hendrix live uitvoering van bob dylan`s like a rolling stone...ook zag ik een geweldig filmpje waarop john lennon samen te zien is met keith richards, mick jagger, eric clapton en mitch mitchell. mick jagger treedt niet op, maar john, keith, eric en mitch spelen geweldig.
Yes, 'Yer Blues' geweldige video dat!
http://nl.youtube.com/watch?v=MLaivdQl9n8
wat is jullie favoriete 60`s/70`s album en waarom? het hoeft niet persee de beste te zijn, maar gewoon jouw favoriete. anders gaat iedereen pet sounds of sgt pepper noemen![]()
hawkwind is amazing[/quote]nicolai zei:Electric Prunes
Amon Düül 2
Egg
Gentle Giant
Aphrodite's Child
Soft Machine
Spooky Tooth
Mushroom Country(bijna niet te vinden)
Gilgamesh
Hawkwind (eerste space-rock band,10 jaar later gesplitst naar Mötorhead)
![]()

cronos zei:hawkwind is amazingnicolai zei:Electric Prunes
Amon Düül 2
Egg
Gentle Giant
Aphrodite's Child
Soft Machine
Spooky Tooth
Mushroom Country(bijna niet te vinden)
Gilgamesh
Hawkwind (eerste space-rock band,10 jaar later gesplitst naar Mötorhead)
![]()
[/quote]Ensenata zei:cronos zei:hawkwind is amazingnicolai zei:Electric Prunes
Amon Düül 2
Egg
Gentle Giant
Aphrodite's Child
Soft Machine
Spooky Tooth
Mushroom Country(bijna niet te vinden)
Gilgamesh
Hawkwind (eerste space-rock band,10 jaar later gesplitst naar Mötorhead)
![]()
hawkwind,eerste space-rock band,10 jaar later gesplitst naar motörhead?nee hoor hawkwind bestaat nog steeds![]()

cronos zei:wow,proficiat je kent er blijkbaar veel van,maar dat magick brother...de eerste is dat is voer voor discussie
aevid Allen's Gong(staat er op de hoes),vraag is nu echter of ze wel of niet gong vermeld hebben om de verkoopcijfers van magick brother...te stimuleren?als je nu kijkt in oor encyclopedie(muziekencyclopedie),staat magick brother onder daevid allen en niet onder gong,het is verwarrend hé
(nota:later had je zelfs mother gong,maar dit beschouw ik ook niet als gong,het is hoe je het bekijkt).sorry voor het misverstand van hawkwind vs motörhead,maar volgens mij is het alleen lemmy die hawkwind verlaten heeft om motörhead op te starten,of niet? greetings!!!!
![]()
.aan diegene die graag spacerock horen,beluister eens de eerste 2 van UFO(daarna zijn ze de hardrocktour opgegaan).
cronos zei:ja kan mij best wel voorstellen dat je nerveus komt van gong,mijn zoon zou zeggen"wat voor muziek is dit?"
,maar gong zijn heus wel goeie muzikanten hoor
.ik ben begonnen in mijn tienerjaren met hardrock,daarna heb ik the doors ontdekt en dat was echt een openbaring voor mij,maar ik kon (vind ik persoonlijk) niet altijd dezelfde sixties of seventies groepen beluisteren (woodstock,crosby,stills,nash & young,doors,stones,beatles,....),ik heb zo langzamerhand sixties en seventies (underground) bands leren kennen die best wel te pruimen zijn
,ik luister tevens niet steeds naar sixties of seventies bands hoor,ik hoor vele genres graag
.aan diegene die graag spacerock horen,beluister eens de eerste 2 van UFO(daarna zijn ze de hardrocktour opgegaan).
sgt peppers van de beatles vind ik zwaar overschat(ik vind het niet slecht hé,begrijp mij niet verkeerd),maar beluister eens voorbeeld "rumours" van fleetwood mac of "everyone is everybody else" van barclay james harvest(beiden rustigere muziek,met amper slechte nummers),allez de groeten hé
![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."