Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet 60's/70's muziek topic!

Het 60's/70's muziek topic!

105 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#1
nicolai zei:
cronos zei:
nicolai zei:
ja die bedoelde ik :grin: . echt een tof filmpje he :hearteyes:
Klik om te vergroten...
ja echt vettig :wink:,vooral grace slick :hearteyes:

nota:voor mensen die eens iets anders willen zien dan woodstock(1969),download eens glastonbury fayre(1971),ik heb hem gekocht via ebay....hij is ook te zien op video.google.com...tik "glastonbury fayre" in...dan zal je Glastonbury Fayre 1971 [The Late Shift] (93 min)zien....listen and enjoy!!!! :wave:
Klik om te vergroten...

tip'2: zoek ook beelden van het kralingen festival dat in rotterdam is gehouden
Klik om te vergroten...

ja heb die al eens bekeken van kralingen,maar jammer genoeg geen al te beste kwaliteit :( er zou een dvd te koop zijn over het festival in kralingen(naam:confused:tamping ground)...misschien koop ik hem eens(nu is hij op ebay niet te vinden) :wave:
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ensenata zei:
Je hebt ook Mother Gong ja, maar dat is de band van Gilli Smyth, zonder Daevid.
Je hebt ook nog Pierre Moerlens Gong, die nam de band Gong over na You, en je hebt ook nog Acid Mothers Gong, dat is de Japanse variant. En je hebt nog heel veel meer bands die met hun te maken hebben.
Klik om te vergroten...

Acid Mothers Gong is denk ik weer zon Acid Mothers Temple zijproject. AMT is echt geweldig... en jawel, 22 November staan ze in Effenaar, Eindhoven.

even iets meer ontopci:
Ik vermaak me de laatste tijd goed met The Smoke :mrgreen:
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#3
nicolai zei:
tip'2: zoek ook beelden van het kralingen festival dat in rotterdam is gehouden

yep heb die net bekeken(is volledig te zien op you tube :wink: ),maar toch met gemengde gevoelens:confused:lechte audiokwaliteit(is wat typisch voor die jaren,ze hadden nu 1maal niet de apparatuur waar ze tegenwoordig wel over beschikken :( ),leuke beelden hoor(hippie's,drugs,naaktheid,...en dat het van landgenoten komt,maakt het nog wat extra leuker :wink: )...maar ietske te woodstockachtig(santana,canned heat,country joe & jefferson airplane),ondanks de audiokwaliteit valt het mij op dat jefferson airplane terug mij het meeste boeit(toch vind ik het mooiste liedje van country joe,maar ik ken het niet :( ...enorm mooi...het raakte mij direct :hearteyes: ),jammer dat de minder bekendere bands( :rolleyes: ),geen goeie songs op deze muziek(documentaire)film krijgt...family("Music in a Doll's House" en "Family Entertainment" zijn 2 lp's/cd's,waar heus goeie of mooie songs staan) & its a beautiful day(hun eerste lp is bijna volledig goed)...en nog maar te zwijgen over die enorm overschatte groep "the byrds"(persoonlijk ken ik maar 2 goeie liedjes van hun:"eight miles high" :tearsofjoy: en "So You Want to Be a Rock & Roll Star"en de beste versie moet je dan NOG vinden op monterey pop festival :stoned: ,toch bedankt voor de tip om de film te bekijken...nota ik heb hem uitgekeken dus zo slecht is hij nu ook niet hé :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :wave:
Klik om te vergroten...
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sgt. Peppers bij lange na niet, is wel heel erg revolutionair (in media opzicht) maar is niet beter dan
Can - Tago Mago of
Comus - First Utterance
(in mijn ogen dan)

Die hebben ook nog steeds invloed vandaag de dag. :P[/quote]

tago mago...een van mijn nieuwe verslavingen. heel goed album inderdaad. mooie drumpartijen en veel freaky shit waar je echt van moet houden om het te kunnen waarderen denk ik.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat vinden jullie eigen van nederlandse bands als cuby and the blizzards en the nits?

ook een artiest als bob marley is nog niet genoemd.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#6
nicolai zei:
wat vinden jullie eigen van nederlandse bands als cuby and the blizzards en the nits?

ook een artiest als bob marley is nog niet genoemd.
Klik om te vergroten...
hoi nicolai :wave: alles kits? van cuby & the blizzards herinner ik mij niet veel meer,ik heb een compilatie audiocassettebandje(uiteraard slechte kwaliteit) nog liggen,het is nogal bluesy...the nits ken ik van horen zeggen,maar hebben ze hits ofzo?indien ja laat het mij weten...maar ik denk niet dat the nits 60's/70's is,misschien wel eind 70,maar dat weet ik ook niet echt,tja en onze allerbeste bob marley is wel seventies...maar bob ga ik nooit een seventies noemen(als je mij begrijpt),maar gewoonweg (tijdloze en goede)reggae.raar dat hier nooit gerept wordt over the golden earring :openmouth: :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."