Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsThe Doors

The Doors

58 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#1
nog meer fans?
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#2
anders gaan we voor elke band een topic aanmaken om te kijken of er fans zijn?!
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lauu zei:
anders gaan we voor elke band een topic aanmaken om te kijken of er fans zijn?!
Klik om te vergroten...

:beer:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#4
[SF] Safiertje zei:
Lauu zei:
anders gaan we voor elke band een topic aanmaken om te kijken of er fans zijn?!
Klik om te vergroten...

:beer:
Klik om te vergroten...

het is maandag avond de (werk)week begint net...vergeef me :rolleyes:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lauu gedraag je. The Doors verdienen een topic.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lake zei:
Lauu gedraag je. The Doors verdienen een topic.
Klik om te vergroten...

zoals ik zij het is maandag dus vergeef me
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#7
The Doors, zal me nooit vervelen, is bij iedere gelegenheid wel geschikt eigenlijk.

Favo line:
"And I woke up this morning, and I got myself a beer!"
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lauu zei:
Lake zei:
Lauu gedraag je. The Doors verdienen een topic.
Klik om te vergroten...

zoals ik zij het is maandag dus vergeef me
Klik om te vergroten...

*vergeeft je, zegent je, en prikt je met crucifix*
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#9
The Doors verdienen idd een eigen topic :tongueout:

Is trouwens ook een goeie film over ze gemaakt. Brings you right back to the sixties :grin:
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#10
The Doors zijn nog altijd 1 van mijn lievelingsbands en verdienen zeker een eigen topic :)




Before you slip into unconsciousness
I'd like to have another kiss
Another flashing chance at bliss
Another kiss, another kiss

The days are bright and filled with pain
Enclose me in your gentle rain
The time you ran was too insane
We'll meet again, we'll meet again

Oh tell me where your freedom lies
The streets are fields that never die
Deliver me from reasons why
You'd rather cry, I'd rather fly

The crystal ship is being filled
A thousand girls, a thousand thrills
A million ways to spend your time
When we get back, I'll drop a line

:hearteyes:
S
ShroomfanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Straks nog eens de film bekijken. Wat vinden jullie van de film met Val Kilmer?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ensenata zei:
13th Floor Elevators
Klik om te vergroten...
:hearteyes:
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Daar heb je ook een film/docu van (vooral over Roky Erickson), genaamd "You're gonna miss me".
E
EnsenataLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ivoos zei:
Ensenata zei:
13th Floor Elevators
Klik om te vergroten...
:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Slip inside this house! :grin:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Man_in_the_Box zei:
Moker zei:
the doors zijn inderdaad prachtig, maar dat goedkope aangefluit wat er nu nog onder de naam the doors word gedaan is een schande.
Klik om te vergroten...
Zoals ik eerder al zei. The Doors zonder Jim Morrison is niet echt meer The Doors.
Klik om te vergroten...

The Doors waren geweldig! Tijdloze band.
Ray Manzarek en Robby Krieger treden momenteel nog op als Riders On The Storm, maar oh my god, wat een trieste bedoeling is dat. Die gasten zijn helemaal verlept. Neemt niet weg dat ze goede muzikanten zijn, maar ze kunnen vrij weinig meer en ze waren na 3 liedjes al uitgeput. Ik zag ze vorig jaar op Arrow Rock Festival, maar wat was dat erg.. echt 1 van de saaiste optredens die ik ooit heb gezien.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ensenata zei:
nicolai zei:
noem eens een paar band namen dan...ik ken namelijk ook heel veel onbekendere bands uit die tijd.
Klik om te vergroten...

Mijn favorieten zijn:

Gong*
Comus
Caravan*
Soft Machine*
Kevin Ayers*
Hatfield & the North*
13th Floor Elevators
(* zijn ongeveer met dezelfde mensen :rolleyes: )

En The Residents en Rock In Opposition (Henry Cow & Art Bears vooral) vind ik ook erg goed. :grin:

Heb je ook welleens het album van Centipede geluisterd? Een big-band van 50+ mensen samengesteld door Keith Tippit.
Klik om te vergroten...
oke...ik dacht dat ik me had verdiept, maar ik ben nog lang niet zo ver als jij denk ik. ken wel een paar van die namen. keath tippett ken ik uiteraard, 13th floor elevators ken ik ook wel en verder zegt het me allemaal wel iets, maar om nou te zeggen dat ik het echt ken, nee dat niet.

maar bedankt voor de namen, zal deze bands zeker weten opzoeken. luister je naar meer muziek uit die tijd, of gaat het je echt om de sound van the doors?
E
EnsenataLid
01-01-2024, 00:00
#17
nicolai zei:
Ensenata zei:
nicolai zei:
noem eens een paar band namen dan...ik ken namelijk ook heel veel onbekendere bands uit die tijd.
Klik om te vergroten...

Mijn favorieten zijn:

Gong*
Comus
Caravan*
Soft Machine*
Kevin Ayers*
Hatfield & the North*
13th Floor Elevators
(* zijn ongeveer met dezelfde mensen :rolleyes: )

En The Residents en Rock In Opposition (Henry Cow & Art Bears vooral) vind ik ook erg goed. :grin:

Heb je ook welleens het album van Centipede geluisterd? Een big-band van 50+ mensen samengesteld door Keith Tippit.
Klik om te vergroten...
oke...ik dacht dat ik me had verdiept, maar ik ben nog lang niet zo ver als jij denk ik. ken wel een paar van die namen. keath tippett ken ik uiteraard, 13th floor elevators ken ik ook wel en verder zegt het me allemaal wel iets, maar om nou te zeggen dat ik het echt ken, nee dat niet.

maar bedankt voor de namen, zal deze bands zeker weten opzoeken. luister je naar meer muziek uit die tijd, of gaat het je echt om de sound van the doors?
Klik om te vergroten...

Dat ik er zoveel in verdiept ben, is omdat ik de hele tijd bezig ben met die muziek luisteren/analyseren totdat ik het teveel heb gehoord (totdat ik het helemaal van achterstevoren ken dus) en dan ga ik nieuwe bands zoeken, die komen dan ook ongeveer spontaan op mijn pad komen.. want ik denk elke keer dat ik niet dieper kan zitten in de muziek maar dan vind ik toch weer "iets" en van daaruit vind ik dan weer tig andere bands etc etc.

Het gaat me niet zozeer om het geluid van The Doors, het maakt me niet uit hoe een band klinkt, zolang het maar goed klinkt. :) Maar (meestal) is het wel muziek tussen de jaren 1965 en 1979 (met een korte comeback van die tijd in de jaren '90), omdat dat toch de grondleggers en tegelijkertijd grenzen verleggers zijn, zelfs NU nog.
Bijvoorbeeld het album "Tago Mago" van Can, is onclassificeerbaar, is (zo heb ik gehoord) nog steeds een grote invloed op bands van nu.
Zo ook "Crazy World of Arthur Brown". (Daar heeft Kiss het idee van zwart-witte schmink vandaan)

En dan zijn mijn favoriete stromingen "psychedelic, experimenteel, rock, folk, klassiek en avant-garde".

En ik heb trouwens wel NOG onbekendere bands, maar die zijn wel wat minder goed natuurlijk :grin:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat ik er zoveel in verdiept ben, is omdat ik de hele tijd bezig ben met die muziek luisteren/analyseren totdat ik het teveel heb gehoord (totdat ik het helemaal van achterstevoren ken dus) en dan ga ik nieuwe bands zoeken, die komen dan ook ongeveer spontaan op mijn pad komen.. want ik denk elke keer dat ik niet dieper kan zitten in de muziek maar dan vind ik toch weer "iets" en van daaruit vind ik dan weer tig andere bands etc etc.

Het gaat me niet zozeer om het geluid van The Doors, het maakt me niet uit hoe een band klinkt, zolang het maar goed klinkt. :) Maar (meestal) is het wel muziek tussen de jaren 1965 en 1979 (met een korte comeback van die tijd in de jaren '90), omdat dat toch de grondleggers en tegelijkertijd grenzen verleggers zijn, zelfs NU nog.
Bijvoorbeeld het album "Tago Mago" van Can, is onclassificeerbaar, is (zo heb ik gehoord) nog steeds een grote invloed op bands van nu.
Zo ook "Crazy World of Arthur Brown". (Daar heeft Kiss het idee van zwart-witte schmink vandaan)

En dan zijn mijn favoriete stromingen "psychedelic, experimenteel, rock, folk, klassiek en avant-garde".

En ik heb trouwens wel NOG onbekendere bands, maar die zijn wel wat minder goed natuurlijk :grin:[/quote][/quote]

ik heb dat ook heel erg met muziek...dat luisteren, erin verdiepen en tot op het bot analyseren. ben alleen nog niet zo heel lang bezig met dit soort muziek. ben pas sinds een jaartje verslaafd aan muziek uit die periode. en dan met name bands en artiesten als the doors, jefferson airplane, pink floyd, the beatles etc. de meeste grotere namen heb ik nu wel gehad en wil me nu weer meer gaan verdiepen in de wat onbekendere bands, dus daarom ben ik echt blij met die namen. hiervoor heb ik me ongeveer 6/7 jaar lang verdiept in elektronische house muziek en wat standaart artiesten als prince, michael jackson etc.

ik ken wel de invloed en de achtergrond van de muziek uit die periode...en trouwens de hele levensstijl. dat album die je noemt ken ik niet, maar zal ik zeker zo snel mogelijk opzoeken. the velvet underground & nico is ook nog steeds van hele grote invloed...lou reed in het algemeen trouwens wel.
E
EnsenataLid
01-01-2024, 00:00
#19
nicolai zei:
ik heb dat ook heel erg met muziek...dat luisteren, erin verdiepen en tot op het bot analyseren. ben alleen nog niet zo heel lang bezig met dit soort muziek. ben pas sinds een jaartje verslaafd aan muziek uit die periode. en dan met name bands en artiesten als the doors, jefferson airplane, pink floyd, the beatles etc. de meeste grotere namen heb ik nu wel gehad en wil me nu weer meer gaan verdiepen in de wat onbekendere bands, dus daarom ben ik echt blij met die namen. hiervoor heb ik me ongeveer 6/7 jaar lang verdiept in elektronische house muziek en wat standaart artiesten als prince, michael jackson etc.

ik ken wel de invloed en de achtergrond van de muziek uit die periode...en trouwens de hele levensstijl. dat album die je noemt ken ik niet, maar zal ik zeker zo snel mogelijk opzoeken. the velvet underground & nico is ook nog steeds van hele grote invloed...lou reed in het algemeen trouwens wel.
Klik om te vergroten...

Ja zo was ik ook begonnen, met Pink Floyd enzo. :) De albums van Syd Barrett luister ik nog steeds vaak.

Alle bands die ik hierboven heb genoemd, zijn allemaal downloadbaar via torrents trouwens. :P
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#20
the doors zijn heel goed,maar net als elke groep hebben ze zwakkere nummers:"the end" en "light my fire" zijn zwaar overschat,en zijn saai geworden.beste lp/cd vind ik persoonlijk"L.A woman.jammer dat jim morrison zo vroeg overleden is :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."