#1
nog meer fans?
Lauu zei:anders gaan we voor elke band een topic aanmaken om te kijken of er fans zijn?!

[SF] Safiertje zei:Lauu zei:anders gaan we voor elke band een topic aanmaken om te kijken of er fans zijn?!
![]()

Lake zei:Lauu gedraag je. The Doors verdienen een topic.
Lauu zei:Lake zei:Lauu gedraag je. The Doors verdienen een topic.
zoals ik zij het is maandag dus vergeef me
Ensenata zei:13th Floor Elevators
Ivoos zei:Ensenata zei:13th Floor Elevators![]()
Man_in_the_Box zei:Zoals ik eerder al zei. The Doors zonder Jim Morrison is niet echt meer The Doors.Moker zei:the doors zijn inderdaad prachtig, maar dat goedkope aangefluit wat er nu nog onder de naam the doors word gedaan is een schande.
oke...ik dacht dat ik me had verdiept, maar ik ben nog lang niet zo ver als jij denk ik. ken wel een paar van die namen. keath tippett ken ik uiteraard, 13th floor elevators ken ik ook wel en verder zegt het me allemaal wel iets, maar om nou te zeggen dat ik het echt ken, nee dat niet.Ensenata zei:nicolai zei:noem eens een paar band namen dan...ik ken namelijk ook heel veel onbekendere bands uit die tijd.
Mijn favorieten zijn:
Gong*
Comus
Caravan*
Soft Machine*
Kevin Ayers*
Hatfield & the North*
13th Floor Elevators
(* zijn ongeveer met dezelfde mensen)
En The Residents en Rock In Opposition (Henry Cow & Art Bears vooral) vind ik ook erg goed.
Heb je ook welleens het album van Centipede geluisterd? Een big-band van 50+ mensen samengesteld door Keith Tippit.
nicolai zei:oke...ik dacht dat ik me had verdiept, maar ik ben nog lang niet zo ver als jij denk ik. ken wel een paar van die namen. keath tippett ken ik uiteraard, 13th floor elevators ken ik ook wel en verder zegt het me allemaal wel iets, maar om nou te zeggen dat ik het echt ken, nee dat niet.Ensenata zei:nicolai zei:noem eens een paar band namen dan...ik ken namelijk ook heel veel onbekendere bands uit die tijd.
Mijn favorieten zijn:
Gong*
Comus
Caravan*
Soft Machine*
Kevin Ayers*
Hatfield & the North*
13th Floor Elevators
(* zijn ongeveer met dezelfde mensen)
En The Residents en Rock In Opposition (Henry Cow & Art Bears vooral) vind ik ook erg goed.
Heb je ook welleens het album van Centipede geluisterd? Een big-band van 50+ mensen samengesteld door Keith Tippit.
maar bedankt voor de namen, zal deze bands zeker weten opzoeken. luister je naar meer muziek uit die tijd, of gaat het je echt om de sound van the doors?
nicolai zei:ik heb dat ook heel erg met muziek...dat luisteren, erin verdiepen en tot op het bot analyseren. ben alleen nog niet zo heel lang bezig met dit soort muziek. ben pas sinds een jaartje verslaafd aan muziek uit die periode. en dan met name bands en artiesten als the doors, jefferson airplane, pink floyd, the beatles etc. de meeste grotere namen heb ik nu wel gehad en wil me nu weer meer gaan verdiepen in de wat onbekendere bands, dus daarom ben ik echt blij met die namen. hiervoor heb ik me ongeveer 6/7 jaar lang verdiept in elektronische house muziek en wat standaart artiesten als prince, michael jackson etc.
ik ken wel de invloed en de achtergrond van de muziek uit die periode...en trouwens de hele levensstijl. dat album die je noemt ken ik niet, maar zal ik zeker zo snel mogelijk opzoeken. the velvet underground & nico is ook nog steeds van hele grote invloed...lou reed in het algemeen trouwens wel.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."