Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMuzieksmaak vs favoriete drug?

Muzieksmaak vs favoriete drug?

24 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
e
essiej666Lid
01-01-2024, 00:00
#1
eigenlijk geen idee wat er als eerste was
volgensmij tegelijk :P
eerst rock en alleen maar wiet
toen metal nog meer wiet :P
en nu cyber, psy trance, en goa
en ook wel andere muziek nog maar vooral goa
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat ik me al een hele tijd afvraag, wat was er bij jullie eerst? De muzieksmaak of het gebruik?
Het valt me op dat veel mensen hier naar muziek luisteren die op/voor hun favoriete drug geschreven is, maar gebruiken jullie die drug door de muziek of vinden jullie die muziek gewoon goed omdat je je er mee kan identificeren?

Paar voorbeelden van favoriete bands:

speeseend zei:
RHCP
Nirvana - het nummer ´oh me´ (cover Meat Puppets) is gewoon super!
STP
VR
Queen
G N' R
Klik om te vergroten...

De bands uit dat lijstje die ik ken hebben een of meerdere leden die heroïne gebruiken en/of liedjes over heroïne. Speeseend heeft nog heel lang heroïne gebruikt als ik mij niet vergis.

Ivoos zei:
The Beatles
The Doors
Pink Floyd
The Who
Jefferson Airplane
Klik om te vergroten...

Surprise, surprise, m'n favoriete drug is LSD :mrgreen:
Ik zou nog een paar voorbeelden zoeken maar even geen zin :tongueout: Ik ken wel een ex-coke gebruiker die naar Eric Clapton en dergelijke luistert, bands en personen die bekend staan om hun coke gebruik en hun liedjes over coke.

Dat je je beter kan inleven in die muziek omdat het over 'jouw' drug gaat is logisch, maar luister je naar die muziek omdat je de drug gebruikt of gebruik je de drug omdat je naar de muziek luistert?

Bij mij is het het 2e en ik vroeg me af of ik hier alleen in ben.
Ik luisterde eerst naar die muziek, dan ben ik geïntrigueerd geraakt door LSD door die muziek en door de hele cultuur die er rond hing in de 60s en 70s. Na het gebruikt te hebben ben ik meer van zulke bands gaan leren kennen. En jullie? Wat kwam er het eerst? Muziek of de drug?
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toen ik begon met xtc en speed luisterde ik veel hardstyle en hardcore en gebruikte ook bijna alleen maar op dat soort feestjes. Toen ik lsd ging gebruiken luisterde ik veel psytrance, goa en vage drum&bass.
Ik weet niet of je het kan linken, maar feit blijft dat elke subcultuur toch zijn favoriete drug en muzieksmaak heeft. Dat zegt weinig over de relatie muziek/drugs, maar meer over een vast wereldje waar jij je als nieuw gebruiker aan aanpast.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik gebruik bijna altijd alleen (nuja, met een goede vriend) en ik ga bijna niet naar feestjes, maar toch is mijn smaak nogal LSD-like, dus behalve dan aan subculturen denk ik dat het ergens toch gelinkt is aan drugs hoor :)
Ook de smaak van mijn vrienden is compleet anders dus het ligt niet enkel aan de subcultuur waartoe je behoort imo.

Mijn vraag is vooral, wat kwam er bij jullie het eerst?

Ik luisterde naar 'LSD-muziek' en vond de 60s-70s hippiecultuur heel interessant, en vandaar kwam mijn interesse in LSD. Het kan ook zijn dat je eerst xtc gebruikt en dat dat veranderingen teweeg brengt dat je je ineens beter kan inleven in hardcore of wat dan ook.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vroeger luisterde ik als kind al naar deze bands.

Later gaat het alleen meer betekenen, wanneer je gebruikt (hebt). Alsof het op jou - mij - van toepassing is, de harmonie, alles klopt.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou ook van andere muziek hoor (behalve eenheidsworst), dit zijn alleen mijn toppers.

groet,

Eend
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn favoriete drugs zijn mdma en LSD. Ik luister oude stonerrock, zoals Ivo. Maar op het moment luister ik het liefst naar muziek die zo complex mogelijk is (IDM: Aphex twin, the Flashbulb), dit het liefst met een flinke acid trip.

Ik merk wel dat als ik speed heb gesnoven dat ik hardcore opeens een stuk relaxter vindt. Maar dit werkt niet bij alles zo: wiet kan bij mij totaal geen interesse voor bijvoorbeeld reaggae wekken.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Misschien omdat je je goed kan indentificeren met die muziek omdat ze liedjes maken over 'jouw' drug?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#8
DreamWeaver zei:
Misschien omdat je je goed kan indentificeren met die muziek omdat ze liedjes maken over 'jouw' drug?
Klik om te vergroten...
Duh maar dat was mijn vraag niet :rolleyes:
Edit: even de beginpost wat wijzigen
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#9
aan mijn muzieksmaak kun je sowieso zien hoe ik een beetje in elkaar steek, dus ook qua drugs.

ben ook van de 60`s en 70`s ala the beatles, pink floyd, the doors, jimi hendrix, janis joplin, bob dylan, led zeppelin, the velvet underground etc.

ik ben dus een heel openminded persoon die alles wil zien en veel wil proberen. net zoals de hippies in de jaren 60 en 70 ben ik ook tegen de oorlog, tegen racisme, tegen het kapitalisme en voor alle vrijheid en vrede
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Weet niet of mijn muzieksmaak mijn gebruik verraad, de Dark Psytrance in ieder geval wel, de rest niet zo..

Ik luister:
Black Metal
Opera en Klassiek
Psychedelic Trance (vooral dark)
En af en toe oude psychedelische rock :)

En ik gebruik:
LSD en wiet.

Klopt het of klopt niet?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
azgaza zei:
Weet niet of mijn muzieksmaak mijn gebruik verraad, de Dark Psytrance in ieder geval wel, de rest niet zo..

Ik luister:
Black Metal
Opera en Klassiek
Psychedelic Trance (vooral dark)
En af en toe oude psychedelische rock :)

En ik gebruik:
LSD en wiet.

Klopt het of klopt niet?
Klik om te vergroten...

Misschien niet zozeer je gebruik danwel je karakter!

En om tevens antwoord te geven op je vraag: een klassiek karakter met een donker randje :wink:
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gestopt met acid en kan nog steeds Pink Floyd en Goa waarderen.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#13
Muziektopics ! kan niet zonder.

Ik luister ook black metal, en maak het ook zelf in een paar bands :) ook luister ik graag oude (en nieuwe) psychedelische rock, klassiek, cultureel verantwoorde zooi (sitarmuziek e.d.) en dingen als Trentemøller, Lygophilia enz..

Favoriete psycho-actieven blijven de paddestoelen, alhoewel LSD op het menu staat. Wie weet.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
speeseend zei:
Begrijp me niet verkeerd, ik hou ook van andere muziek hoor (behalve eenheidsworst), dit zijn alleen mijn toppers.
Klik om te vergroten...

je begrijpt natuurlijk wel dat ik hier: eendheidsworst in las... :P
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik luister vooral (early) hardcore, ga naar veel hardcore feesten toe (minstens 1 keer per maand) en mn favo drugs zijn lsd, dmt en paddo's :P Ik ben wel iets meer andere muziek gaan luisteren door tripmiddelen (oa ambient, goa,psy rock omdat dat tijdens trips wel relaxter is) maar hardcore blijft wel echt favo hier.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben opgegroeid met (psychedelic) folk, (psychedelische) rock en muziek uit verschillende culturen. Ik kon dit al heel erg apprecieren en ging mee met papa naar concerten en folkfestivals. Pas later toen ik begonnen was met trippen kon ik het nog meer apprecieren dan voorheen, en er dus ook meer van genieten. Later is daar goa ed bijgekomen.

Maar ik hou ook van muziek die gewoon losstaat van mijn drugsgebruik, zoals pop, hardcore, blues, (folk/black/thrash) metal
S
SyntheticDistortionLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn muzieksmaak en richting van mijn band zorgt ervoor dat ik een redelijke stoner ben geworden met hier en daar een pilletje en wat LSD, geen MDMA meer voor mij, het werkte te goed.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Muzieksmaak..

Anyway..

ROCK en SPEED..

Juist! :grin:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn muzieksmaak en drugsgebruik staan los van elkaar. Wel heeft het me op indirecte wijze naar bepaalde drugs geleid, zo heb ik LSD voor het eerst op een goa feest gebruikt, omdat het me daar om de oren vloog.

Maar ik denk dat ik als ik in contact was gekomen met drugs tijdens mijn black en death metal periodes, ik ze even hard verslonden had.

Olle
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn muzieksmaak is wel drastisch veranderd tijdens het trippen. Tot een jaar geleden luisterde ik vooral death metal, deathcore, grindcore,... Tot ik tijdens een trip 5 uur lang naar Pink Floyd, Jimi Hendrix, The Doors,... heb geluisterd. Ik was echt verkocht. De harde metalen vervlogen de weken erna, en de wereld van psychedelische rock en blues opende zich.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."