#1
Wat ik me al een hele tijd afvraag, wat was er bij jullie eerst? De muzieksmaak of het gebruik?
Het valt me op dat veel mensen hier naar muziek luisteren die op/voor hun favoriete drug geschreven is, maar gebruiken jullie die drug door de muziek of vinden jullie die muziek gewoon goed omdat je je er mee kan identificeren?
Paar voorbeelden van favoriete bands:
De bands uit dat lijstje die ik ken hebben een of meerdere leden die heroïne gebruiken en/of liedjes over heroïne. Speeseend heeft nog heel lang heroïne gebruikt als ik mij niet vergis.
Surprise, surprise, m'n favoriete drug is LSD
Ik zou nog een paar voorbeelden zoeken maar even geen zin
Ik ken wel een ex-coke gebruiker die naar Eric Clapton en dergelijke luistert, bands en personen die bekend staan om hun coke gebruik en hun liedjes over coke.
Dat je je beter kan inleven in die muziek omdat het over 'jouw' drug gaat is logisch, maar luister je naar die muziek omdat je de drug gebruikt of gebruik je de drug omdat je naar de muziek luistert?
Bij mij is het het 2e en ik vroeg me af of ik hier alleen in ben.
Ik luisterde eerst naar die muziek, dan ben ik geïntrigueerd geraakt door LSD door die muziek en door de hele cultuur die er rond hing in de 60s en 70s. Na het gebruikt te hebben ben ik meer van zulke bands gaan leren kennen. En jullie? Wat kwam er het eerst? Muziek of de drug?
Het valt me op dat veel mensen hier naar muziek luisteren die op/voor hun favoriete drug geschreven is, maar gebruiken jullie die drug door de muziek of vinden jullie die muziek gewoon goed omdat je je er mee kan identificeren?
Paar voorbeelden van favoriete bands:
speeseend zei:RHCP
Nirvana - het nummer ´oh me´ (cover Meat Puppets) is gewoon super!
STP
VR
Queen
G N' R
De bands uit dat lijstje die ik ken hebben een of meerdere leden die heroïne gebruiken en/of liedjes over heroïne. Speeseend heeft nog heel lang heroïne gebruikt als ik mij niet vergis.
Ivoos zei:The Beatles
The Doors
Pink Floyd
The Who
Jefferson Airplane
Surprise, surprise, m'n favoriete drug is LSD
Ik zou nog een paar voorbeelden zoeken maar even geen zin
Dat je je beter kan inleven in die muziek omdat het over 'jouw' drug gaat is logisch, maar luister je naar die muziek omdat je de drug gebruikt of gebruik je de drug omdat je naar de muziek luistert?
Bij mij is het het 2e en ik vroeg me af of ik hier alleen in ben.
Ik luisterde eerst naar die muziek, dan ben ik geïntrigueerd geraakt door LSD door die muziek en door de hele cultuur die er rond hing in de 60s en 70s. Na het gebruikt te hebben ben ik meer van zulke bands gaan leren kennen. En jullie? Wat kwam er het eerst? Muziek of de drug?
