Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfterparties

Afterparties

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Deze NYE ook naar een after gewest en die was nog beter dan mijn hoofdfeestje zeg maar. Iedereen danste nog vol op was echt geweldig. Tot uurtje of 10 gebleven en daarna lekker 5 km naar huis gelopen in het zonnetje.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ha! Vandaag ben ik 's ochtends op tijd opgestaan om naar een afterparty te gaan in een club hier ergens in Londen. Om 11:30 kwamen we binnen en zijn gebleven tot het einde om 15:00. Lekker nuchter, knallende techno, helemaal top. MAAR. Kijk. Ik ben best gewend dat op een feestje op gegeven moment iedereen naar de tyfus is. Maar dit was echt, naar de tyfus 2.0. To the next level. Mensen rolden met hun ogen, soms zag je alleen maar wit, kaken die ECHT alle kanten op gingen, mensen die onverstaanbaar tegen me aan brabbelden, mensen die lam tegen een muur stonden of gewoon achterin de zaal in slaap waren gevallen op een bank. Een jongen vertelde doodleuk tegen me: 'I just passed out.' Ergens achterin de zaal dus. Mensen vroegen vaak aan ons welk feest wij vandaan kwamen. Ja eh, uit ons bed... 'What, you slept last night?!' Bijna iedereen ging daar al vanaf vrijdag door.

Ben ik nou zo'n braaf meisje dat ik zo'n soort afterparty in NL nog nooit heb meegemaakt? Ik ben ook wel eens op een afterparty na een festival geweest, en dan lopen er misschien in totaal 2 van dit soort types rond maar echt niet een hele zaal vol. Vertel, wat zijn jullie ervaringen met afterparties? :grin:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben hier ook wel eens op afters geweest hoor dat iedereen zo naar de tyfus was. Je noemt een after van een festival, maar die zijn vaak rond middernacht dus dat valt allemaal nog wel mee. Als je op een after komt die ergens in de ochtend begint is het meer zoals jij dat beschrijft. Op een after heb je vaak 2 soorten mensen. Mensen zoals jij die netjes hebben geslapen en dan lekker nuchter of in ieder geval uitgeslapen naar een feest gaan en mensen die het echt als after gebruiken en dus al heel lang doorgaan. Ik vind de sfeer op een after altijd erg bijzonder, weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven. Persoonlijk sta ik liever op een feest waar iedereen net is begonnen eerlijk gezegd.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Ik vind de sfeer op een after altijd erg bijzonder, weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven. Persoonlijk sta ik liever op een feest waar iedereen net is begonnen eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
Ja dan moet je ondertussen ook niet gaan slapen!

Meestal meld ik mij tegen een uurtje of 7-8 's ochtends wel af, dan is het babybedtijd voor mij geworden. :)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Persoonlijk sta ik liever op een feest waar iedereen net is begonnen eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, dat naar de klote gaan alleen maar om naar de klote te gaan vind ik een beetje kinderachtig eigenlijk, volgende week (of volgende avond desnoods) weer een feestje toch? Als je dat zo graag wilt :P

ZERO- zei:
Ben ik nou zo'n braaf meisje dat ik zo'n soort afterparty in NL nog nooit heb meegemaakt? Ik ben ook wel eens op een afterparty na een festival geweest, en dan lopen er misschien in totaal 2 van dit soort types rond maar echt niet een hele zaal vol. Vertel, wat zijn jullie ervaringen met afterparties? :grin:
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat jij nou zo een heel braaf meisje bent per se, ik denk dat het meer komt omdat je het soort afterparties dat jij beschrijft veel minder hebt in Nederland dan in bijvoorveeld Londen of Berlijn. Uit mijn vakantie-ervaringen weet ik dat letterlijk het hele weekend non stop doorfeesten kan in Berlijn, ook al heb ik dat niet actief gedaan. In Londen kan dat blijkbaar ook. In Nederland is het op een gegeven moment voorbij, behalve tijdens ADE misschien of tijdens weekenders in clubs zoals Radion of zoals eerst in Trouw. Naar mijn ervaring beperken de afterparties zich tot chillen en hangen ergens en hooguit tot het middaguur. Laat genoeg naar mijn mening, niets mis met slapen! :mrgreen:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind je post moeilijk te volgen... Ligt dat aan mij?
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#7
Om 7 uur worden mijn benen slap en heb ik het feestje meestal wel weer gezien. Hooguit nog enkele uurtjes bij iemand thuis chillen en een jointje roken, wat eten misschien. En dan weer lekker naar bedje toe.

Kan me ook niet voorstellen dat het leuk is om knettervaag nog uren door te feesten. Je haalt alle rek uit de avond én jezelf en betaalt daar een flinke prijs voor...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor mij ook vaak wel klaar hoor rond een uur of 7 a 8 dan hooguit nog thuis met wat vrienden lijntje keta doen of zo maar verder nee nooit zin in.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ga toch ook meestal naar huis rond 7 a 8 uur. Thuis wat afteren met vrienden, wiet en de overige drugs die er dan zijn. Meestal eindigt dat in een dag waus bankhangen en vriend per vriend die afvalt omdat die geen film meer kan volgen door in slaap te vallen
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ooscaar zei:
In Nederland is het op een gegeven moment voorbij, behalve tijdens ADE misschien of tijdens weekenders in clubs zoals Radion of zoals eerst in Trouw. Naar mijn ervaring beperken de afterparties zich tot chillen en hangen ergens en hooguit tot het middaguur. Laat genoeg naar mijn mening, niets mis met slapen! :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Ja precies ja, zo blijkt ook uit bovenstaande reacties. Meesten hier gaan toch ook thuis afteren, als ze het al doen.. Ik las laatst in een artikel van een vrouw die 24 uur in Radion verbleef dat ze de enige was die er zo lang was. :P Als het aanbod er wel is wordt er blijkbaar ook niet zo veel op ingegaan.

Ik heb zelf heel af en toe eens geafterd, zowel op feest als thuis, maar eigenlijk was dat ronduit kut. Op een gegeven moment is het gewoon klaar, haha. :wave:
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aan uw beschrijving van de mensen die er rond liepen, verschiet ik er van dat ze nog rechtstonden
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ooscaar zei:
Psychedelibee zei:
Persoonlijk sta ik liever op een feest waar iedereen net is begonnen eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, dat naar de klote gaan alleen maar om naar de klote te gaan vind ik een beetje kinderachtig eigenlijk, volgende week (of volgende avond desnoods) weer een feestje toch? Als je dat zo graag wilt :P

ZERO- zei:
Ben ik nou zo'n braaf meisje dat ik zo'n soort afterparty in NL nog nooit heb meegemaakt? Ik ben ook wel eens op een afterparty na een festival geweest, en dan lopen er misschien in totaal 2 van dit soort types rond maar echt niet een hele zaal vol. Vertel, wat zijn jullie ervaringen met afterparties? :grin:
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat jij nou zo een heel braaf meisje bent per se, ik denk dat het meer komt omdat je het soort afterparties dat jij beschrijft veel minder hebt in Nederland dan in bijvoorveeld Londen of Berlijn. Uit mijn vakantie-ervaringen weet ik dat letterlijk het hele weekend non stop doorfeesten kan in Berlijn, ook al heb ik dat niet actief gedaan. In Londen kan dat blijkbaar ook. In Nederland is het op een gegeven moment voorbij, behalve tijdens ADE misschien of tijdens weekenders in clubs zoals Radion of zoals eerst in Trouw. Naar mijn ervaring beperken de afterparties zich tot chillen en hangen ergens en hooguit tot het middaguur. Laat genoeg naar mijn mening, niets mis met slapen! :mrgreen:
Klik om te vergroten...

beetje off-topic maar er komt weer een nieuwe ''trouw'' het heet ''de school'' is in west in een oude ROC. wilde ik even zeggen :wave:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben echt op zat van dergelijke afterparties geweest. dit is meer weggelegd voor mensen die geen of weinig verplichtingen hebben doordeweeks.

als je een nachtje doorhaalt kun je toch net zo goed doorfeesten tot je omvalt? dat de politie een einde maakt aan een feestje betekend niet dat je moet gaan slapen, of dat de muziek uitgaat en de lichten aan in een club is ook geen excuus.

Ik weet niet precies hoe het in london is op het moment, te duur voor mijn smaak, maar in praha en berlin zijn er gewoon plekken waar standaard elke zondag een soort afterpartie is. als je vrienden dan naar een ander feestje geweest zijn kun je ze daar meestal terugvinden.

ik vind een beetje hangen, en langzaam aan naar buiten, de zon en de maatschappij tegenmoetgaan ook wel eens fijn in kleine stapjes.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
kokosmakroon900 zei:
beetje off-topic maar er komt weer een nieuwe ''trouw'' het heet ''de school'' is in west in een oude ROC. wilde ik even zeggen :wave:
Klik om te vergroten...
Weet ik, ben benieuwd of het wat gaat worden! Helaas de oude Trouw niet echt mee kunnen maken, omdat ik daar toen nog te jong en te onschuldig voor was :P
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MeejheM zei:
Ik ben echt op zat van dergelijke afterparties geweest. dit is meer weggelegd voor mensen die geen of weinig verplichtingen hebben doordeweeks.
[...]
Ik weet niet precies hoe het in london is op het moment, te duur voor mijn smaak, maar in praha en berlin zijn er gewoon plekken waar standaard elke zondag een soort afterpartie is. als je vrienden dan naar een ander feestje geweest zijn kun je ze daar meestal terugvinden.
Klik om te vergroten...
Ja, dat kan hier dus blijkbaar ook. :P Maar waar ben jij naar dat soort feestjes geweest? Waar zitten die verstopt?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
dat doen we hier ook. ik heb met vrienden samen ook een flinke geluidsinstallatie staan, en als we het te vroeg beëindigd zien worden door gestapo of organisaties die zich aan de regels houden komen we daar vaak samen.

zulke plekken zijn er meer in nl, maar ook praha, charleroi, berlin, dortmund, en nog wat in noord frankrijk. check je netwerk zou ik zeggen. als ik bijvoorbeeld in italie ben zoek ik die stekken op om te checken waar een vet feestje is bijvoorbeeld.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
ZERO- zei:
Ja, dat kan hier dus blijkbaar ook. Maar waar ben jij naar dat soort feestjes geweest? Waar zitten die verstopt?
Klik om te vergroten...
Ze zijn hier ook gewoon inderdaad, maar vaak wat meer in de illegale sfeer, dus niet zozeer in clubs. Dat zijn van die feestjes waar je net van moet horen via via.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben nog nooit naar een afterparty geweest. Ik ga 2, hoogstens 3x per jaar naar een festival of feest, soms zelfs maar 1x per jaar als het zo uitkomt. Ik ga dan alleen zomers naar dag/avond outdoor festivals. Die stoppen meestal om 23.00 en dan ben ik echt he-le-maal gesloopt.. Dan ga ik naar huis of waar ik logeer en plof neer. Dan drinken we nog een thee en hebben blowtje erbij en wat fruit om na te chillen. Nou en ik denk dat ik dan zo rond 02.00/03.00 echt in mijn koffer lig. Slappe hap volgens mij als ik dit hier lees hahaha! :grin:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dunnetjess33 zei:
Slappe hap volgens mij als ik dit hier lees hahaha! :grin:
Klik om te vergroten...
Hier heb je denk ik wel een stuk meer plezier van dan zondagmiddag laat op een of andere vage after te staan :P
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
ooscaar zei:
Dunnetjess33 zei:
Slappe hap volgens mij als ik dit hier lees hahaha! :grin:
Klik om te vergroten...
Hier heb je denk ik wel een stuk meer plezier van dan zondagmiddag laat op een of andere vage after te staan :P
Klik om te vergroten...


Ik weet niet beter maar het lijkt mij wel.. :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."