Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMuzikale geesten hier op het forum ?

Muzikale geesten hier op het forum ?

30 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
ALIEN123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben net begonnen met het producen van soort van hardcore techno muziek (heb geen genre, maak wat ik wil haha)
hier kan je het eens bekijken *modknip* zou fijn zijn als je laat weten of het iets is of als je kritiek hebt neem ik die graag aan om uit te leren!

cheeeeeerzzz
K
KNIFTIGEKARELTJELid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat er hier op het forum wel een aantal muzikale geesten aanwezig zijn . Wat speel je , Wat voor Genre, Wat betekent muziek voor je ?.

Nou ikzelf ben dus zanger in een hardcore band voor zover jullie dit een zanger noemen en ik vind dit echt supervet om te doen . Al je aggressie kwijt kunnen in nummers en helemaal los op het podium heerlijk gevoel is dat ik denk beter dan welke drugs dan ook.
Ik hou zelf ook erg van elektronische muziek en men smaak gaat vooral uit naar hardere stijlen zoals, Tekno/Breakcore/Hardcore maar kan ook genieten van Goa en Psy heel divers dus Nu zit ik eraan te denken om binnenkort een Roland MC307 aan te schaffen en zelf men eigen elektronische muziekjes gaan te produceren. Het schint dat ik hier ook een aanleg voor zou hebben nadat vrienden van me me bezig hadden gezien op een 505 waar ik nog nooit mee gewerkt had .
Dus binnekort ook beatmaker :).
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vuile hufter, zit ie daar een btj alles te doen wat ik al jaren van plan ben...

En nog steeds niet mee begonnen ben :P

Maar ook even serieus dan:

Ik wil met een groepje vrienden een hardcoremetal, deathmetal of stonermetal groepje beginnen, stijl dat komt achteraf wel :mrgreen:
En dan probeer ik dus ook het meeste vocale gebeuren te doen :rolleyes:
Nou hebben we al een jaartje of 2,3 een groepje, en al 1x gerepeteerd, 5 minuten fzo :P

Muziek moet voor mij een uitgesproken, (liefst extreme) stijl hebben, en dan hou ik vooral van metalgenres, (fatsoenlijke) rap, en dnb, tekno, en wat stijlen daaromheen.

Muziek is gewoon 3/4 van de dag voor mij :P
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat ik zelf doe qua muziek maken.. nouja ik zing sowieso klassiek, ik oefen minstens twee uur per dag en zing aria's uit meerdere bekende opera's inmiddels. Ik heb er ook les in, wekelijks, ga absurd snel voorruit en ben serieus van plan met mijn leven opera zangeres te worden.
Verder speel ik piano en gitaar en ik was de vocalist van een engelse black metal band (black metal vocalen ook echt), ik ben daar om meerdere redenen mee gestopt (slecht voor stem ook enzo), maar we hebben toen nog wel een paar keer live gespeeld, erg leuk allemaal.
Nu ben ik van plan psychedelische black metal in elkaar te zetten zodra mijn microfoons het weer doen.
Qua luisteren ligt het uit een van: black metal, klassieke muziek, psy strance, en dan met name dark psy trance, psychedelische rock.. werkelijk een hoop.
K
KNIFTIGEKARELTJELid
01-01-2024, 00:00
#5
Jow Azgaza Opera's zingen is dat niet verschrikkelijk moelijk lijkt mij wel iig zwaar respect daarvoor :grin:! Psychadelische Blackmetal lijkt mij ook erg vet :).


BlackRobBlunt . niet plannen om het te doen gewoon doen.
Samen met dat groepje een Repetitiehok zoeken hoeft niet groot te zijn en veel te kostten als je net begint. En flink gaan repeteren. En dan bedoel ik niet in 2/3 jaar 1 x 5 minuten, maar minimaal 1 keer 1 de week
3 uur ofzo. Ik zou zeggen niet te lang wachtten en beginne.
c
crysisLid
01-01-2024, 00:00
#6
zelf maken (nog) niet..

ik doe wel zelf plaatjes draaien (mn collectie http://www.discogs.com/collection?user=bumfck)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
http://www.electrobel.be/artist/2311

voornamelijk goa, maar ook wa core en acid
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik ben dj...als dj draai ik voornamelijk techhouse-deephouse-techno-minimal-progressive house. en ik produceer ook deze soort muziek. verder speel ik gitaar en ga ik binnenkort een rockband joinen.

muziek is voor mij heel belangrijk. ik leef met en voor muziek. ook kan ik me met muziek heel goed uitdrukken.

ik weet dat rock heel breed is hoor...mijn favo bands zijn oa the beatles, the doors, pink floyd, dream theater, grateful dead, radiohead, led zeppelin, ozzy/sabbath. er moet gevoel inzitten. gevoel voor de muziek, maar ook gevoel in de vorm van expressie.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#9
KNIFTIGEKARELTJE zei:
Nu zit ik eraan te denken om binnenkort een Roland MC307 aan te schaffen en zelf men eigen elektronische muziekjes gaan te produceren. Het schint dat ik hier ook een aanleg voor zou hebben nadat vrienden van me me bezig hadden gezien op een 505 waar ik nog nooit mee gewerkt had .
Dus binnekort ook beatmaker :).
Klik om te vergroten...

307 is ruk. Als je dan muziek wil maken, doe alles dan op pc, als je het goedkoop wilt. Ik heb nog een 307 thuis liggen, die gebruik ik niet voor de sounds, alleen maar voor de Arpeggiator. Ook heb ik een 303 en gebruik ik ook alleen voor de Arpeggiator. De sounds zijn bagger slecht. Je hebt gewoon een goeie sequenser nodig, een pc dus. Je kan nog beter aan de slag met Reason dan met een 307. Gebruik Cubase met wat vst instrumentjes, kun je met een omweg downloaden.

succes
K
KNIFTIGEKARELTJELid
01-01-2024, 00:00
#10
Dude snap me goed ik wil eigenlijk een 505 maar het word men eerste drumcomputer en vind een 505 nogal prijzig. een 307 lijkt me een mooie optie en ik hou van ruksounds ik vind het juist te gek dat die dingen zo lekker bagger klinken... !!!
D
Dig_this_vibeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben produceren. Werk voornamelijk met fruityloops en maak hiphop/triphop/lounge. Met behulp van een keyboard (speel een klein beetje piano dus, maar ik ben in de leer).
Sample andere platen, opknippen en je eigen creaties maken. Dit in combinatie met het zelf inspelen d.m.v. VSTI's. Ben ook van plan om een MPD aan te schaffen, maar deze zal meer voor live gebruik worden. Terplekke FX toevoegen, breaks en wat al niet meer. Eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik zal binnenkort eens kijken of ik iets kan uploaden, laten horen. Ben momenteel (solo) bezig met een album. Hoewel, het zijn een shitload een sketches die ik uit moet werken tot een album en ik kom er maar niet aan toe. Daarnaast wil ik andere muzikanten (van vocalisten tot saxofonisten) vragen een bijdrage te leveren. Dus zegmaar een combinatie van electronische muziek en instrumenten, dat is het plan althans.
Samen met een vriend van me hebben we onlangs een concept bedacht, waar we nu mee bezig zijn om uit te werken. Dit is meer de experimentelere kant op.

Tot zover. :mrgreen:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Teksten schrijven vind ik wel leuk. Met instrumenten bezig zijn vind ik lastig. Ben wel jarenlang roadie geweest van een band (van vriend / kenissen). Heb er een heel leuke periode mee gehad. Het was keihard werken, maar ook heel gezellig. Ze zitten nu rond te touren in het buitenland, en ik moest destijds kiezen voor mijn studie ipv roadie job.
Van een kant spijt van, van de andere kant niet :)
L
LektroluvLid
01-01-2024, 00:00
#13
ACIIIID house! Ik kan er echt uuuuuren achter zitten... helaas op de computer. Liefst zou ik een tb 303 hebben of een goede clone (xoxbox alleen dan geen diy :P ik ben lui)... En als tr een 808 of 909 natuurlijk.....606 ook geil :grin:...

Alles is alleen zo fokking DUUR en schaars :grin: en ik ben skeer hahaha En SLECHT hahaa... dus alles is op een dramatisch niveau, maar dat veranderd nog wel :sunglasses:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#14
KNIFTIGEKARELTJE zei:
Dude snap me goed ik wil eigenlijk een 505 maar het word men eerste drumcomputer en vind een 505 nogal prijzig. een 307 lijkt me een mooie optie en ik hou van ruksounds ik vind het juist te gek dat die dingen zo lekker bagger klinken... !!!
Klik om te vergroten...


Je wil toch produceren, nou dat kun je vergeten met een 307 of een 505. 505 is net zo ruk als een een 307. Die apparaatjes zijn ervoor gemaakt om in no-time wat in elkaar te douwen. Dat verkoopt namelijk lekker goed. 307 is leuk als op een vakantie adres bent of als je een koptelefoon op hebt. Maar goed je moet het zelf weten. En met ruksounds bedoel ik geen cutof naar beneden en resonance omhoog...!!! Als je een rete dikke vette sound wil hebben, beter een Virus, Nordlead of idd een echte tb303.
U
UmLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik pruts veel met rebirth, vooral acid maak ik dan

en met fruityloops experimenteer ik wat

later cubase en ableton live leren

wil graag maffe old school goa maken met veel gitaar erin en dubbele lagen, maar dat is verre toekomstmuziek, moet nog heel veel leren
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#16
draai hier en daar wat tech/darkstep plaatjes. Produceer wazige shizzle met ableton live, Logic Pro, Reason en cubase
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik sta al jaren aan de andere kant, lijkt me leuk om zelf ook wat te muziekjes producen... maar geld is een grande problem... misschien later net als Lektroluv!
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb een tijd lang songteksten geschreven, maar doe dit nu eigenlijk vrijwel nooit meer.. Zou wel super graag willen leren draaien, scratchen en mixen.. Hoop ooit genoeg geld te hebben om een draaitafel en een hele lading vinyl te kunnen kopen hahaha.
A
AddickLid
01-01-2024, 00:00
#19
Begin maar met virtual dj :flushed:
LOL :wave:
A
AddickLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tuurlijk doet het dat niet.
Maaar een begin moet er zijn toch..

Ik speel ook wel is met virtual dj als ik me verveel,best handig soms je eigen mixjes :) .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."