Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerandering muzieksmaak sinds MDMA?

Verandering muzieksmaak sinds MDMA?

60 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja! Niet normaal zeg!
Ik luisterde altijd naar rnb en pop muziek, weleens naar klassieke muziek maar sinds ik mdma gebruik luister ik alleen maar naar techno, deep house, soms trance. In mijn sportschool, in mijn auto, in iemands anders auto, tijdens het poetsen, stofzuigen en koken.
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is jullie muzieksmaak veranderd na de eerste keer MDMA?

Ik heb op mijn 34e voor het eerst MDMA gebruikt op een festival in 2018. Daarvoor luisterde ik nooit (uit vrije wil) elektronische muziek, toen was het vooral pop, R&B en Afrikaanse popmuziek. Sindsdien is het echt extreem veranderd, vooral nadat ik naar ASOT ben geweest vlak voor de eerste lockdown. Zie hier mijn Spotify unwrapped van 2021 😱
1CF45984-FC20-4A97-8CFB-49DE1E216A01.jpeg

Hebben jullie dit ook? Of is op een andere manier jullie muzieksmaak veranderd?
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja

Ik raakte in een soort trance en verkocht aan kenker herrie.

Sindsdien is dat ergens blijven hangen.

G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
MaddMonkey zei:
Ik raakte in een soort trance en verkocht aan kenker herrie.
Klik om te vergroten...
Heel erg herkenbaar hahah.

Als zo een ervaring als ASOT je bij blijft omdat het leuk was, mede door de MDMA. Zal je die muziek misschien ook weer associëren met iets leuks.

Sinds ik de wat hardere stijlen heb ontdekt wil iets niets anders dan dat op een feestje 😍
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik herken dit niet zo maar mijn smaak is wel wat verschoven zeg maar. Sinds ik steeds meer mezelf ben luister ik andere soorten muziek die ik zo’n 20 jaar geleden toch ook al interessant vond

Beetje vaag 😄
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#6
MaddMonkey zei:
Ja

Ik raakte in een soort trance en verkocht aan kenker herrie.

Sindsdien is dat ergens blijven hangen.
Klik om te vergroten...
Hahaha, mooi wel toch eigenlijk! Ik vind ook dat door bepaalde muziek en opbouw van de muziek, je het gevoel weer een beetje terug kan halen zonder dat je gebruikt, vooral tijdens hardlopen heb ik dat, dan ga ik ook echt als een speer haha!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yep

Frenchcore en fietsen gaat goed samen
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geneesmiddel zei:
Heel erg herkenbaar hahah.

Als zo een ervaring als ASOT je bij blijft omdat het leuk was, mede door de MDMA. Zal je die muziek misschien ook weer associëren met iets leuks.

Sinds ik de wat hardere stijlen heb ontdekt wil iets niets anders dan dat op een feestje 😍
Klik om te vergroten...
Ja, ik denk zeker ook dat die ervaring ook mee speelt, met de lasershow en alles erbij!
Het grappige is dat ik nuchter de hardere stijlen juist veel leuker vind, terwijl als ik wat op heb liever gewoon trance of lichte techno heb haha. Ik kan ook niet zo goed 'gabberen' dus dan sta je daar een beetje :wink:
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#9
MaddMonkey zei:
Yep

Frenchcore en fietsen gaat goed samen
Klik om te vergroten...
hmmm frenchcore, even opzoeken
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flowrider zei:
hmmm frenchcore, even opzoeken
Klik om te vergroten...
Si voe ple
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben kneiter vaag en verneuk het hele bericht, maar dat dus. Kan nog wel meer doorsturen, mocht je het wat lijken.
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#12
MaddMonkey zei:
Ik ben kneiter vaag en verneuk het hele bericht, maar dat dus. Kan nog wel meer doorsturen, mocht je het wat lijken.
Klik om te vergroten...
hahaha, klinkt in ieder geval als goede workout muziek 👍🏻Ik ga eens even een playlistje opzoeken voor mijn volgende loopje :sunglasses:
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flowrider zei:
hahaha, klinkt in ieder geval als goede workout muziek 👍🏻Ik ga eens even een playlistje opzoeken voor mijn volgende loopje :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Wat luister je nu? (hardere stijlen)

Zoals de titel het aangeeft, een leuk topic vol met muziek in de genre: hardstyle, rawstyle, hardcore, terror en de overige genres die ertussen zitten. Geeft verder ook een leuke verzameling betreft deze muziek, voor degene die het luisteren!
drugsforum.nl drugsforum.nl

Leef je uit
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Elektronische muziek heeft wat tijd nodig voordat je het kan leren waarderen inderdaad. Als je drugs op hebt dan kan dat wel helpen bij het creëren van een positieve ervaring, maar het is zeker niet noodzakelijk. Het gaat uiteindelijk meer om de macht van associatie.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#15
Welkom @Flowrider ! Leuk onderwerp dit en ja ook mijn muzieksmaak is veranderd de afgelopen 10 jaar. Ik denk ook dat associatie (deep house feestjes met MDMA zijn zo onvoorstelbaar lekker) hier een belangrijke rol speelt. Maar ik heb wel mijn hele leven (55 jaar) een ruime muzieksmaak gehad. Dat is eigenlijk alleen maar ruimer geworden. Mijn jaaroverzicht gaat van Pink Floyd (vooral begin jaren 70) naar Tame Impala, Radiohead (Exit Music staat in mijn top-5), Kraftwerk (midden jaren 70), Jean-Michel Jarre (alleen Zoolook 1984, zo geweldig en revolutionair) om te eindigen bij ongeveer alles van het Afterlife label (Adriatique, Mind Against,..) en ook wel Anjunadeep.

Dus eigenlijk is de muzieksmaak alleen maar groter geworden. Lekkere middelen op een rustige manier gebruiken in combinatie met o.a. muziek (maar bijvoorbeeld ook met erotiek) levert hele mooie dingen op. De kunst is om de balans te bewaken en te behouden. Zoals met veel dingen in het Leven.
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#16
SneeuwStorm zei:
Welkom @Flowrider ! Leuk onderwerp dit en ja ook mijn muzieksmaak is veranderd de afgelopen 10 jaar. Ik denk ook dat associatie (deep house feestjes met MDMA zijn zo onvoorstelbaar lekker) hier een belangrijke rol speelt. Maar ik heb wel mijn hele leven (55 jaar) een ruime muzieksmaak gehad. Dat is eigenlijk alleen maar ruimer geworden. Mijn jaaroverzicht gaat van Pink Floyd (vooral begin jaren 70) naar Tame Impala, Radiohead (Exit Music staat in mijn top-5), Kraftwerk (midden jaren 70), Jean-Michel Jarre (alleen Zoolook 1984, zo geweldig en revolutionair) om te eindigen bij ongeveer alles van het Afterlife label (Adriatique, Mind Against,..) en ook wel Anjunadeep.

Dus eigenlijk is de muzieksmaak alleen maar groter geworden. Lekkere middelen op een rustige manier gebruiken in combinatie met o.a. muziek (maar bijvoorbeeld ook met erotiek) levert hele mooie dingen op. De kunst is om de balans te bewaken en te behouden. Zoals met veel dingen in het Leven.
Klik om te vergroten...
Heel leuk om te lezen, zeker denk ik dat associatie een grote rol speelt. Als ik nu even chill wil zitten, zet ik ook wel eens mijn paddo Playlist op, automatisch ga ik dan een beetje filosoferen.
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Elektronische muziek heeft wat tijd nodig voordat je het kan leren waarderen inderdaad. Als je drugs op hebt dan kan dat wel helpen bij het creëren van een positieve ervaring, maar het is zeker niet noodzakelijk. Het gaat uiteindelijk meer om de macht van associatie.
Klik om te vergroten...
Nee zeker niet noodzakelijk, mijn vriend heeft altijd al trance geluisterd, ook al ver voor zijn eerste ervaring met drugs, bij hem is dat niet zozeer veranderd. Associatie heeft zeker heel erg meegespeeld, ik kan ook makkelijk in nuchtere toestand het gevoel van zo'n ervaring weer oproepen met de juiste muziek.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flowrider zei:
Is jullie muzieksmaak veranderd na de eerste keer MDMA?
Klik om te vergroten...
Oh zeker ! Gelukkig niet in die zin dat ik een genre minder leuk ging vinden, maar de electronische dansmuziek kwam plotseling binnen mijn belangstelling. Vanuit het "niets".

Dat toen beetje serieus aangepakt. Steeds het nieuwe nummer gekocht van Ministry (zie voetnoot), waarbij steeds een CD meeverpakt zat. Natuurlijk ook zo nu en dan de daarin aanbevolen CD's gekocht. En Dancevalley, de jaarlijkse showroom voor EDM, gaan bezoeken. Uitgekomen bij techno als favoriete EDM stijl.

Best lastig trouwens. Want nu moet ik nog meer nadenken voor ik ga luisteren: wordt het Verdi (La Traviata), Bach (Goldberg variaties), Adam Beyer, Nicole Moudaber, Richie Hawtin of ..... ?

(voetnoot): dat blad bestond tot eind 2002. Tegenwoordig verschijnt onder die titel een blad voor predikers van de Zevende Dag's Adventisten.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn muzieksmaak is niet veranderd.
Altijd hardstyle/hardcore fan geweest en naar zulke festivals gegaan.
Toen op Defqon 2014 voor het eerst XTC geprobeerd. En nog steeds voluit genieten van de harder styles🤩
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flowrider zei:
Is jullie muzieksmaak veranderd na de eerste keer MDMA?

Ik heb op mijn 34e voor het eerst MDMA gebruikt op een festival in 2018. Daarvoor luisterde ik nooit (uit vrije wil) elektronische muziek, toen was het vooral pop, R&B en Afrikaanse popmuziek. Sindsdien is het echt extreem veranderd, vooral nadat ik naar ASOT ben geweest vlak voor de eerste lockdown. Zie hier mijn Spotify unwrapped van 2021 😱
Bekijk bijlage 35374

Hebben jullie dit ook? Of is op een andere manier jullie muzieksmaak veranderd?
Klik om te vergroten...
Zeker heel herkenbaar voor mij.
Ben al wat ouder (52) en altijd serieuze muziek geluisterd, hele brede smaak.
Pas eind 2019 op m’n 50e eerste keer xtc met mijn vrouw op een house feest.
Daarna al heel snel techno ontdekt en tot op de dag van vandaag genieten we daar van, met bepaalde middelen 😉
Andere muziek is meer naar de achtergrond maar genieten we ook nog van.
Aangezien echte feesten er bijna niet zijn geweest zijn onze thuis feestjes dus uiteraard met goede techno sets.
Heerlijk 😍😍

Wat @SneeuwStorm schrijft is ook heel erg waar: genieten met mate en juiste balans bewaken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."