#1
Ja hoor zeker! Ik zit ook heel veel aan schermen en merk dat ik al decennia lang dezelfde spellen speel bijvoorbeeld. Had laatst bijvoorbeeld Counter Strike: Source aan en had dikke pret.Geen idee of dit antwoord op je vraag is.
Toch niks mis mee?Ja hoor zeker! Ik zit ook heel veel aan schermen en merk dat ik al decennia lang dezelfde spellen speel bijvoorbeeld. Had laatst bijvoorbeeld Counter Strike: Source aan en had dikke pret.
Maar met moderne spellen kom ik steeds minder mee en heel de tijd hetzelfde spelen is ook vervelend.
Ik hou van films en series maar betrap me meer op dat ik de films en series van mijn tijd en die daarvoor zit te checken. De zogenaamde golden age of television gaat helemaal langs me heen. Heb zelfs meeste van mijn abonnementen opgezegd en zit ik maar een rtl 7 film te kijken s'avonds.
En zo wel meer.

Ik reageerde niet voor niets met “😍” want ik ben net zo. Maar het verschil tussen jou en mij is dat ik me er niet zo mee identificeer… en dus ook niet met “een” generatie. Het wordt allemaal veel makkelijker als je gewoon bent (wie je bent… dat ben je toch al dus je hoeft t niet eens te proberen🙃) en minder nadenkt over waarom, wat anderen daar van zouden kunnen vinden en waar je wel of niet bij zou horen. Sterker nog: je kan het je kracht laten zijn. Ik kan met heel veel verschillende mensen een sterke verbinding maken en band opbouwen en dat vind ik fantastisch. Zorgt ook dat ik niet verdwijn in een bubbel. En ja, sommige van mijn vrienden vinden mijn andere vrienden raar: boeie. Mij waarderen ze er niet minder om.Alsof mijn onzekere jongere ik dit heeft gepost. En wat een reacties!
Ik ben niet onder 1 hokje te plaatsen en sta ook vol met brede interesses en smaken in het leven. Herken dit verhaal te erg.
Het kan zijn dat het aan mijn regio ligt maar een echte cohesie tussen mensen is er niet echt. Ik zie echt dat er bubbels zijn waarin leeftijd wel een rol speelt. Ook als ik op andere sites iets probeer te ondernemen en iedereen is rond de 20 en ik kom met mijn 28 jaar durven sommigen het gewoon niet.En verder vind ik dat soort generatie benamingen wat generaliserend. Alsof er als generatie 1 homogene groep is die allemaal gelijkaardig zijn. Er zijn allemaal verschillende typen mensen in elke generatie. Al zijn er ook wel kenmerken die vaker voorkomen in een bepaalde generatie.
Al die hippe termen. Snap er geen kut van. Weet al niet eens wat ik ben, daar ga ik al.
Net als met een niet nader te noemen onderwerp waar we het vorige week over hadden, zijn generaties ook helemaal niet onderscheden om karaktereigenschappen of interesses e.d. te omschrijven. Das gewoon vet handige clickbait én kapitalistische handigheid bij reclames e.d.De meeste millennials zijn denk ik gewoon aan het werk en/of hebben een gezin, met daarnaast persoonlijke hobbies en interesses.
En verder vind ik dat soort generatie benamingen wat generaliserend. Alsof er als generatie 1 homogene groep is die allemaal gelijkaardig zijn. Er zijn allemaal verschillende typen mensen in elke generatie. Al zijn er ook wel kenmerken die vaker voorkomen in een bepaalde generatie.
Ja ja ja. En welke mag jij wezen dan, vertel het mij eens.Jij bent generatie Somnus
Jij bent generatie SomnusAl die hippe termen. Snap er geen kut van. Weet al niet eens wat ik ben, daar ga ik al.
Misschien niet zo bezig houden met termen voor iemand die tussen x en y jaar is geboren. . Je wordt nou eenmaal vanzelf een oude lul, who gives a shit? Doe gewoon waar je blij van wordt.Ik wist niet echt waar te plaatsen maar omdat het in de buurt komt van uitgaan maar hier gezet.
Generaties komen en generaties gaan. Wat ooit boomer is, is nu voor gen x. Dat daaronder millennial en zo gaat het maar door.
Een paar maanden geleden zat ik op Threads op de dag dat het uitkwam. Een Twitter tegenhanger van Instagram. Voor een paar dagen is het een millennial heaven van de hoogtijdagen van Twitter van rond 2010. Niet lang erna heeft gen z het overgenomen en is het, op vlagen na, troep.
Het valt me op dat veel dingen die op internet nu worden gemaakt, bedoeld is voor gen z en Alpha. Dat is prima. Maar wat doen mensen die achterkomen dat dat wat ze altijd deden, is veranderd en niet meer terugkomen. Ik weet dat je nooit moet zoeken wat er nooit meer is, maar waar is iedereen gebleven?
Ik heb het idee dat ik de enige ben die nog beetje loopt te kloten en nog het liefst wil leven als mijn studententijd maar iedereen om me heen is al lang gestopt of ik kan onder het mom van een (gedeelde) verslaving nog samen gebruiken.
Hangen met de jeugd is raar terwijl ik dat het liefst doe. (Het hangen zelf bedoel ik) Maar iedereen is al door gegaan in hun leven.
Dat er verantwoordelijkheden zijn snap ik en een gebrek van tijd. Maar is dat wat er met de millennial generatie is gebeurd? Helemaal in de weer en dan maar Netflix bingewatchen en een boek lezen? Misschien in de zomer een festival?
Ik zit in een spagaat want de dingen die ik nog steeds leuk vind is nu geclaimd door gen z maar ik word als een ouwe lul gezien.
Dus wat doen die millenials dan in godsnaam?het kunnen toch niet allemaal introverten zijn geworden toch? Of is het meer mijn omgeving en bubbel en herkennen jullie er niet in?
Brahman speelt liever dat "hij" niet weet wie/wat "hij" is en is daar zo goed in dat "hij" "zijn" gespeelde rol gelooft.Brahman![]()
Ik ben een god en goden doen niet aan generaties in die zinJa ja ja. En welke mag jij wezen dan, vertel het mij eens.
Ik heb gewoon niet meer gevonden wat ik vroeger met mijn internet en scherm verslaving wel had.Doe gewoon waar je blij van wordt.
Dat ga je ook waarsachijnlijk niet meer krijgen met de mate waarop je nu internet (moet) consumeren. Het is te verwoven.Ik heb gewoon niet meer gevonden wat ik vroeger met mijn internet en scherm verslaving wel had.
Je ergens bij neerleggen is niet opgeven. Het is accepteren dat het zo is en verder gaan.Misschien moet ik het erbij neerleggen maar is niet mijn karakter eigen om op te geven. Wat ik wel weet is dat het leven evalueert en ooit er weer iets zal zijn wat ik wel leuk vind. Maar een echte passie waar ik vroeger mezelf in kwijt kon is er al jaren niet meer geweest.
Braham speelt niksBrahman speelt liever dat "hij" niet weet wie/wat "hij" is en is daar zo goed in dat "hij" "zijn" gespeelde rol gelooft.
En tja eenmaal op dat punt speelt je rol eigenlijk jou.
Uiteindelijk niet, maar je kunt er toch op verschillende niveaus naar kijken? Uiteindelijk wordt er niks gespeeld door niemand inderdaad. Maar tegelijkertijd is er de wereld van vorm, met "actors" die allemaal door dat "alles" worden gespeeld, want wie/wat anders is er om ze te spelen?Braham speelt niks
Het is alles al. Of het is NoThing.
Maar kheb Alan Watts het ook horen vertellen. The play of god.
Typisch voorbijbelse generatie🙄Maar de Zoon gaat "schijnbaar" los van de Vader en speelt een rol (hier op aarde bijvoorbeeld).
Ik denk dat @Roze Olifant je kan vertellen hoe je nog veel langer student kan blijven en er zelfs betaald voor kan krijgen!Ik heb het idee dat ik de enige ben die nog beetje loopt te kloten en nog het liefst wil leven als mijn studententijd maar iedereen om me heen is al lang gestopt of ik kan onder het mom van een (gedeelde) verslaving nog samen gebruiken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."