Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar gaan de millenials naartoe?

Waar gaan de millenials naartoe?

23 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Pantertje zei:
Weet al niet eens wat ik ben,
Klik om te vergroten...
Brahman :twohearts:

Sat Chit Ananda :praying1:
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Geen idee of dit antwoord op je vraag is.
Klik om te vergroten...
Ja hoor zeker! Ik zit ook heel veel aan schermen en merk dat ik al decennia lang dezelfde spellen speel bijvoorbeeld. Had laatst bijvoorbeeld Counter Strike: Source aan en had dikke pret.

Maar met moderne spellen kom ik steeds minder mee en heel de tijd hetzelfde spelen is ook vervelend.

Ik hou van films en series maar betrap me meer op dat ik de films en series van mijn tijd en die daarvoor zit te checken. De zogenaamde golden age of television gaat helemaal langs me heen. Heb zelfs meeste van mijn abonnementen opgezegd en zit ik maar een rtl 7 film te kijken s'avonds.

En zo wel meer.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Don Draper zei:
Ja hoor zeker! Ik zit ook heel veel aan schermen en merk dat ik al decennia lang dezelfde spellen speel bijvoorbeeld. Had laatst bijvoorbeeld Counter Strike: Source aan en had dikke pret.

Maar met moderne spellen kom ik steeds minder mee en heel de tijd hetzelfde spelen is ook vervelend.

Ik hou van films en series maar betrap me meer op dat ik de films en series van mijn tijd en die daarvoor zit te checken. De zogenaamde golden age of television gaat helemaal langs me heen. Heb zelfs meeste van mijn abonnementen opgezegd en zit ik maar een rtl 7 film te kijken s'avonds.

En zo wel meer.
Klik om te vergroten...
Toch niks mis mee?

Ik kijk ook nog steeds graag oude films :lolol: veel films van nu vind ik ja nogal bagger vooral Netflix originals.

Vooral doen waar jij je goed bij voelt :cheerpompom:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ehhhhh ja nou ben ik van ‘97 en officieel gen Z maar wel maar net dus volgens mij hebben ze daar weer wat anders op bedacht namelijk “zillenial” en ook al herken ik mezelf sterk in de artikelen die dat omschrijven: boeie?

Ik houd van uitgaan en domme keuzes maken en laat slapen en soms meer aan plezier dan aan m’n verantwoordelijkheden denken, maar ook van op de bank zitten, het journaal en wie is de mol kijken en een hele avond nieuwe kookdingen uitproberen. Ik laf tiktok maar moet niks hebben van threads… Ik lees boeken en kranten maar ik spendeer ook veel te veel tijd op dit forum of andere socials. Ik binch netflix en ik ga naar filmhuizen. Ik vind het hilarisch om met m’n 7 jaar jongere broertje en zn maten te chillen maar ook met m’n 20-30 jaar oudere collega’s. Ik ben een mega nerd en ik ben schandalig hip.

Je postte laatst al een vergelijkbaar iets:
Don Draper zei:
Alsof mijn onzekere jongere ik dit heeft gepost. En wat een reacties!


Ik ben niet onder 1 hokje te plaatsen en sta ook vol met brede interesses en smaken in het leven. Herken dit verhaal te erg.
Klik om te vergroten...
Ik reageerde niet voor niets met “😍” want ik ben net zo. Maar het verschil tussen jou en mij is dat ik me er niet zo mee identificeer… en dus ook niet met “een” generatie. Het wordt allemaal veel makkelijker als je gewoon bent (wie je bent… dat ben je toch al dus je hoeft t niet eens te proberen🙃) en minder nadenkt over waarom, wat anderen daar van zouden kunnen vinden en waar je wel of niet bij zou horen. Sterker nog: je kan het je kracht laten zijn. Ik kan met heel veel verschillende mensen een sterke verbinding maken en band opbouwen en dat vind ik fantastisch. Zorgt ook dat ik niet verdwijn in een bubbel. En ja, sommige van mijn vrienden vinden mijn andere vrienden raar: boeie. Mij waarderen ze er niet minder om.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
De meeste millennials zijn denk ik gewoon aan het werk en/of hebben een gezin, met daarnaast persoonlijke hobbies en interesses.

En verder vind ik dat soort generatie benamingen wat generaliserend. Alsof er als generatie 1 homogene groep is die allemaal gelijkaardig zijn. Er zijn allemaal verschillende typen mensen in elke generatie. Al zijn er ook wel kenmerken die vaker voorkomen in een bepaalde generatie.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
En verder vind ik dat soort generatie benamingen wat generaliserend. Alsof er als generatie 1 homogene groep is die allemaal gelijkaardig zijn. Er zijn allemaal verschillende typen mensen in elke generatie. Al zijn er ook wel kenmerken die vaker voorkomen in een bepaalde generatie.
Klik om te vergroten...
Het kan zijn dat het aan mijn regio ligt maar een echte cohesie tussen mensen is er niet echt. Ik zie echt dat er bubbels zijn waarin leeftijd wel een rol speelt. Ook als ik op andere sites iets probeer te ondernemen en iedereen is rond de 20 en ik kom met mijn 28 jaar durven sommigen het gewoon niet.

Ik zie in mijn buurt wel actieve 40ers waar ik contact mee kan hebben en min 25 maar het oog op leeftijd genoten ben ik echt helemaal kwijt geraakt.

Het is niet dat ik alleen maar op leeftijd genoten zoek maar ik voel wel dat ik met alles wat ik doe en leuk vind bij alles tussen val. En dan val je ook makkelijker erbuiten.

Dat komt vast wel goed maar het valt me wel op.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pantertje zei:
Al die hippe termen. Snap er geen kut van. Weet al niet eens wat ik ben, daar ga ik al.
Klik om te vergroten...

Idem.
Worden gewoon oud denk ik 😅.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
De meeste millennials zijn denk ik gewoon aan het werk en/of hebben een gezin, met daarnaast persoonlijke hobbies en interesses.

En verder vind ik dat soort generatie benamingen wat generaliserend. Alsof er als generatie 1 homogene groep is die allemaal gelijkaardig zijn. Er zijn allemaal verschillende typen mensen in elke generatie. Al zijn er ook wel kenmerken die vaker voorkomen in een bepaalde generatie.
Klik om te vergroten...
Net als met een niet nader te noemen onderwerp waar we het vorige week over hadden, zijn generaties ook helemaal niet onderscheden om karaktereigenschappen of interesses e.d. te omschrijven. Das gewoon vet handige clickbait én kapitalistische handigheid bij reclames e.d.
Wederom komt het uit de sociologie… het is namelijk weer een grote groep mensen die wordt onderzocht. En handig om heel algemene uitspraken over grote groepen mensen te kunnen doen. Tis vooral in economische sociologie een belangrijk onderscheidt: hoeveel mensen verwachten we dat er binnen een X aantal jaar doodgaan en geboren worden. Sociologen bedenken generaties ook “waar ze bijstaan”. Tis helemaal niet zo zwart wit (komtie weer😅) maar moet aansluiten op het onderzoek. Klinkt als natte vinger-werk maar das het ook weer niet… Er zitten duidelijke logica en theorieën achter haha.
Maar wij zijn het weer gaan gebruiken om onszelf mee te identificeren en valideren🫠

Was dit wel een beetje te volgen of kan ik die carrière voor de klas definitief afschrijven @Roze Olifant 🤪
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ape zei:
Jij bent generatie Somnus
Klik om te vergroten...
Ja ja ja. En welke mag jij wezen dan, vertel het mij eens.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pantertje zei:
Al die hippe termen. Snap er geen kut van. Weet al niet eens wat ik ben, daar ga ik al.
Klik om te vergroten...
Jij bent generatie Somnus
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Don Draper zei:
Ik wist niet echt waar te plaatsen maar omdat het in de buurt komt van uitgaan maar hier gezet.

Generaties komen en generaties gaan. Wat ooit boomer is, is nu voor gen x. Dat daaronder millennial en zo gaat het maar door.

Een paar maanden geleden zat ik op Threads op de dag dat het uitkwam. Een Twitter tegenhanger van Instagram. Voor een paar dagen is het een millennial heaven van de hoogtijdagen van Twitter van rond 2010. Niet lang erna heeft gen z het overgenomen en is het, op vlagen na, troep.

Het valt me op dat veel dingen die op internet nu worden gemaakt, bedoeld is voor gen z en Alpha. Dat is prima. Maar wat doen mensen die achterkomen dat dat wat ze altijd deden, is veranderd en niet meer terugkomen. Ik weet dat je nooit moet zoeken wat er nooit meer is, maar waar is iedereen gebleven?

Ik heb het idee dat ik de enige ben die nog beetje loopt te kloten en nog het liefst wil leven als mijn studententijd maar iedereen om me heen is al lang gestopt of ik kan onder het mom van een (gedeelde) verslaving nog samen gebruiken.

Hangen met de jeugd is raar terwijl ik dat het liefst doe. (Het hangen zelf bedoel ik) Maar iedereen is al door gegaan in hun leven.

Dat er verantwoordelijkheden zijn snap ik en een gebrek van tijd. Maar is dat wat er met de millennial generatie is gebeurd? Helemaal in de weer en dan maar Netflix bingewatchen en een boek lezen? Misschien in de zomer een festival?

Ik zit in een spagaat want de dingen die ik nog steeds leuk vind is nu geclaimd door gen z maar ik word als een ouwe lul gezien.

Dus wat doen die millenials dan in godsnaam? :openmouth: het kunnen toch niet allemaal introverten zijn geworden toch? Of is het meer mijn omgeving en bubbel en herkennen jullie er niet in?
Klik om te vergroten...
Misschien niet zo bezig houden met termen voor iemand die tussen x en y jaar is geboren. . Je wordt nou eenmaal vanzelf een oude lul, who gives a shit? Doe gewoon waar je blij van wordt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
N3K0 zei:
Brahman :twohearts:
Klik om te vergroten...
Brahman speelt liever dat "hij" niet weet wie/wat "hij" is en is daar zo goed in dat "hij" "zijn" gespeelde rol gelooft.

En tja eenmaal op dat punt speelt je rol eigenlijk jou.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pantertje zei:
Ja ja ja. En welke mag jij wezen dan, vertel het mij eens.
Klik om te vergroten...
Ik ben een god en goden doen niet aan generaties in die zin
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ape zei:
Doe gewoon waar je blij van wordt.
Klik om te vergroten...
Ik heb gewoon niet meer gevonden wat ik vroeger met mijn internet en scherm verslaving wel had.

Misschien moet ik het erbij neerleggen maar is niet mijn karakter eigen om op te geven. Wat ik wel weet is dat het leven evalueert en ooit er weer iets zal zijn wat ik wel leuk vind. Maar een echte passie waar ik vroeger mezelf in kwijt kon is er al jaren niet meer geweest.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Don Draper zei:
Ik heb gewoon niet meer gevonden wat ik vroeger met mijn internet en scherm verslaving wel had.
Klik om te vergroten...
Dat ga je ook waarsachijnlijk niet meer krijgen met de mate waarop je nu internet (moet) consumeren. Het is te verwoven.
Don Draper zei:
Misschien moet ik het erbij neerleggen maar is niet mijn karakter eigen om op te geven. Wat ik wel weet is dat het leven evalueert en ooit er weer iets zal zijn wat ik wel leuk vind. Maar een echte passie waar ik vroeger mezelf in kwijt kon is er al jaren niet meer geweest.
Klik om te vergroten...
Je ergens bij neerleggen is niet opgeven. Het is accepteren dat het zo is en verder gaan.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Druk met werk, kinderen, af en toe de kroeg in of n feestje, en proberen mn sixpack nog eens in het zicht te krijgen, heb m al een jaar of 8 niet gezien🙈
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Brahman speelt liever dat "hij" niet weet wie/wat "hij" is en is daar zo goed in dat "hij" "zijn" gespeelde rol gelooft.

En tja eenmaal op dat punt speelt je rol eigenlijk jou.
Klik om te vergroten...
Braham speelt niks :lolol:
Het is alles al. Of het is NoThing.

Maar kheb Alan Watts het ook horen vertellen. The play of god.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
N3K0 zei:
Braham speelt niks :lolol:
Het is alles al. Of het is NoThing.

Maar kheb Alan Watts het ook horen vertellen. The play of god.
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk niet, maar je kunt er toch op verschillende niveaus naar kijken? Uiteindelijk wordt er niks gespeeld door niemand inderdaad. Maar tegelijkertijd is er de wereld van vorm, met "actors" die allemaal door dat "alles" worden gespeeld, want wie/wat anders is er om ze te spelen? :wink:

Inderdaad, the play of God. Ook wel mooi hoe het Christendom dat uitbeeldt (het doet heel soms iets goed): de Vader blijft "daarboven". Dat is verheven in de zin dat het nooit iets speelt en nooit zichzelf verlaat, nooit afdaalt naar aarde. Maar de Zoon gaat "schijnbaar" los van de Vader en speelt een rol (hier op aarde bijvoorbeeld).

En toch tegelijkertijd:

I (the Son) and the Father are one.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Maar de Zoon gaat "schijnbaar" los van de Vader en speelt een rol (hier op aarde bijvoorbeeld).
Klik om te vergroten...
Typisch voorbijbelse generatie🙄
😂
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Don Draper zei:
Ik heb het idee dat ik de enige ben die nog beetje loopt te kloten en nog het liefst wil leven als mijn studententijd maar iedereen om me heen is al lang gestopt of ik kan onder het mom van een (gedeelde) verslaving nog samen gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat @Roze Olifant je kan vertellen hoe je nog veel langer student kan blijven en er zelfs betaald voor kan krijgen! :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."