#1
Uiteindelijk niet, maar je kunt er toch op verschillende niveaus naar kijken? Uiteindelijk wordt er niks gespeeld door niemand inderdaad. Maar tegelijkertijd is er de wereld van vorm, met "actors" die allemaal door dat "alles" worden gespeeld, want wie/wat anders is er om ze te spelen?Braham speelt niks
Het is alles al. Of het is NoThing.
Maar kheb Alan Watts het ook horen vertellen. The play of god.
Inderdaad, the play of God. Ook wel mooi hoe het Christendom dat uitbeeldt (het doet heel soms iets goed): de Vader blijft "daarboven". Dat is verheven in de zin dat het nooit iets speelt en nooit zichzelf verlaat, nooit afdaalt naar aarde. Maar de Zoon gaat "schijnbaar" los van de Vader en speelt een rol (hier op aarde bijvoorbeeld).
En toch tegelijkertijd:
I (the Son) and the Father are one.