Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet antwoord : visueel trippen als je blind bent.

Het antwoord : visueel trippen als je blind bent.

27 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vandaag heb ik eindelijk een antwoord op de vraag : Kun je paddotrippen als je blind bent en is dat dan visueel.

JA!!!

Vandaag liep er een groepje jongens mn winkel in en kochten een bakje hawaianen...ze waren Amerikaans.
Later kwamen ze terug om me te vertellen dat het leuk was en toen viel het me op dat een van de jongens in kwestie blind was.
Ik twijfelde er eerst een tijdje over om het te vragen maar uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt.
De jongen antwoorde dat ie wel degelijk visueel tripte en dat het ( ofcourse ) closed eye visuals waren.
Ik vond het gaaf genoeg omdat hier te melden!
Hierbij wel ik ook nog even kwijt dat ie niet zn hele leven blind is geweest en dat het voornamelijk om mandala achtige visuals gaat kleurrijk and all!!!
Isnt that cool peopleZ????

Liefs Nic
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Koel, een aanvulling voor de moderne wetenschap.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
haha ja cool

maar wel logisch ook.......
denk namelijk dat die mensen sowieso ook zonder tripmiddelen best kunnen visualiseren...
de echte vraag is natuurlijk of mensen die altijd al blind zijn geweest ook kunnen visualiseren tijdens een trip en zoja waar die beelden vandaan komen ..
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#4
hahaha eindelijk het antwoord
leuk dat je het hebt gevraagd pasquali :)
B
BoerkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
spacekonijn zei:
haha ja cool

maar wel logisch ook.......
denk namelijk dat die mensen sowieso ook zonder tripmiddelen best kunnen visualiseren...
de echte vraag is natuurlijk of mensen die altijd al blind zijn geweest ook kunnen visualiseren tijdens een trip en zoja waar die beelden vandaan komen ..
Klik om te vergroten...


Als die kunnen trippen zullen ze waarschijnlijk ook nooit kunnen beschrijven WAT ze juist zien... Aan ge zien we zelfs al niet weten wat rood of groen is...


Is wel leuk om horen dat blinde mensen(die niet altijd blind waren) kunnen trippen, moet erg leuk zijn voor hun!!!
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat leuk!
Het is trouwens ook zo bij dromen dat blinde mensen die vanaf geboorte blind zijn niet in beelden dromen maar d.m.v. geluid, gevoel, etc. Sommige mensen die vanaf een bepaalde leeftijd blind zijn, dromen wel in beelden, terwijl overeenkomstige gevallen juist niet in beelden dromen.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja echt leuk!

Nou!! Weer watgeleerd vandaag! :grin:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
goed dat ik dit ook weet nu, wou ik al een tijdje weten
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Interessant :)

Maar ik ben nu wel benieuwd naar de ervaring van mensen die nooit visuele input hebben gehad, die hun hele leven al blind zijn dus :)
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik sta voor je op de uitkijk Balon!!! :mrgreen: :mrgreen:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hmm, is dat niet het beste wat die blinde kon overkomen? Ineens het gevoel van 'Ik kan zien!!'...?
p
pafhondLid
01-01-2024, 00:00
#12
BobG zei:
Hmm, is dat niet het beste wat die blinde kon overkomen? Ineens het gevoel van 'Ik kan zien!!'...?
Klik om te vergroten...
Behalve als hij een bad trip krijgt en plots overal gigantische wormen op hem ziet afkomen ofzo? :grin:
s
scratchtraxxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Denk dat het voor een blinde nog meer speciaal is :) of denk ik nu onlogisch?
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Niet echt onlogisch , ik vroeg me domweg af wat er dan gebeurd et voila , het antwoord! :mrgreen:
M
MindtravelLid
01-01-2024, 00:00
#15
dit was al een tijdje bekend bij mij, ik weet ook dat mensen die heel hun leven blind zijn en gaan trippen toch de mooiste dingen zien in verschillende kleuren etc... eigenlijk als je een beetje logisch nadenkt weet je dat zo en hoef je dat in principe niet echt uit te zoeken..
want
blindheid heeft met de ogen te maken en (bijna) niets met de hersenen, uiteindelijk zorgen de hersenen voor de hallucinaties en als je blind bent zie je in principe heel je trip lang wel wat spectaculairs gebeuren.. natuurlijk zie de trip van een blinde er wel anders uit dan de trip van iemand die visueel in orde is.

het ligt ook niet aan je ogen als je tript.. doe maar eens tijdens het trippen je ogen dicht dan zie je ook steeds wat.. (CEV's)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het schijnt zelfs dat door gebruik van bep. middelen het zicht gedeeltelijk lijkt terug te komen bij sommige (bijna blinden...)

Maar, (dat moet ik er volgens bep. speedy's bijzeggen) dat weet ik niet helemaal zeker! (klinkt niet vanzelfsprekend ofzo... :confused: )

Wie denkt hier nou niet verder over na, zonder die woorden letterlijk te nemen, en alleen maar op het ''feitelijke'' in te gaan?!
En jullie beseffen toch wel dat het ook fantasie kan zijn van die blinde? (Soms is een onderzoek ook gedeeltelijk gebaseerd op iets wat ooit fantasie was?!) Of: Wie heeft er nog nooit een wonderbaarlijk verhaal gehoord? Jij niet? Dan moet je eens leren leven!

Kortom, een verwarrend/vervelend/irriterend/provecerend berichtje van een VEEL en VEEL te nuchtere SpacingBen, die ook zeker zijn eerste joint van de dag gaat roken straks, vlak voor hij z'n bed in duikt, maar de pc al uit staat :grin: :rolleyes: :smoke: :stoned:

:beer:
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#17
perdonno??
Wat ik met deze kennis ga doen?!
I am a spread it around the world dude!!!
Nee serieus , kvond het gewoon een leuk weetje en het waard met jullie te delen!! :mrgreen:

Mg goed zoals je aelf al zei vond je het een irritante post van jezelf..
whutsup Ben....loop je op hete kolen ofzo??
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
pasquali zei:
perdonno??
Wat ik met deze kennis ga doen?!
I am a spread it around the world dude!!!
Nee serieus , kvond het gewoon een leuk weetje en het waard met jullie te delen!! :mrgreen:

Mg goed zoals je aelf al zei vond je het een irritante post van jezelf..
whutsup Ben....loop je op hete kolen ofzo??
Klik om te vergroten...

Dat bedoelde ik ja, eenmaal deze kennis opgedaan, zou je er wat mee kunnen doen... Maar daar ben je al mee begonnen met dit topic :)

En what's up? Tsja, een combinatie van persoonlijke omstandigheden/vroegere gebeurtenissen/het nieuws van tegenwoordig, en bep. members op DF die nogal wat hevige/oncontroleerbare gevoelens in mij oproepen...

Deze gevoelens zorgen er voor dat ik soms wat te ver ga/onrechtvaardig ben/etc etc. In plaats van een positieve bijdrage leveren, wat dus juist een belangrijke is dat ik op dit forum zit, heb ik daarom regelmatig gereageert vanuit een emotie, wat sowieso hopeloos is op deze wereld... (en toch vind men emoties heel erg belangrijk, rara hoe komt dat?!)

Hoe dan ook, wees gerust (als je dat niet al was :P), er is in mijn leven de afgelopen tijd echt gigantisch veel gebeurd, het nieuws is toch ook wel erg schokwekkend, en dat er op DF maar weinig spanningen zijn is ook niet helemaal waar, het kan niet anders dan dat dit soort berichten van mij dus tijdelijk zijn...

Maar ooit, over een jaartje of 10...! :wink: :mrgreen:
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindtravel zei:
dit was al een tijdje bekend bij mij, ik weet ook dat mensen die heel hun leven blind zijn en gaan trippen toch de mooiste dingen zien in verschillende kleuren etc... eigenlijk als je een beetje logisch nadenkt weet je dat zo en hoef je dat in principe niet echt uit te zoeken..
want
blindheid heeft met de ogen te maken en (bijna) niets met de hersenen, uiteindelijk zorgen de hersenen voor de hallucinaties en als je blind bent zie je in principe heel je trip lang wel wat spectaculairs gebeuren.. natuurlijk zie de trip van een blinde er wel anders uit dan de trip van iemand die visueel in orde is.

het ligt ook niet aan je ogen als je tript.. doe maar eens tijdens het trippen je ogen dicht dan zie je ook steeds wat.. (CEV's)
Klik om te vergroten...

Er zijn verschillende soorten blindheid. Ogen die niet goed werken, zenuwen die niet goed werken, hersenen die niet goed werken, het kan allemaal. Ik denk dat het met trippen ook wel een verschil maakt "waarom" je blind bent.
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#20
Precies, maar dat vermelde pasquali ook. De jongen was niet zijn hele leven blind.

Als we geboren worden hebben we twee ogen (als het een beetje mee zit) en zenuwbanen naar onze hersenen. De zenuwbanen gaan gekgenoeg naar het achterse gedeelte van onze hersen (occipitaal-kwab).
Dit achterste gedeelte zorgt voor het zien.

Als onze occipitaalkwab niet gestimuleerd wordt gedurende de eerste maanden (plusminus anderhalf jaar of iets langer) zal het zijn functie niet verkrijgen. Geen stimulus betekent dan geen ontwikkeling van je visus (zichtvermogen).
Dit hersengedeelte zal dan NIET ontwikkeld worden. Dit is de reden dan jonge kinderen die scheelkijken zo'n belachelijke sticker op hun oog moeten dragen. Als ze dit niet doen zal het corresponderende hersengedeelte nooit ontwikkeld worden.

Het verbaast me niet dat de jongen van pasquali kleuren kan zien, zijn hersenen zijn namelijk wel ontwikkeld.
Wat ik interessant zou vinden is iemand die sinds zijn geboorte blind is.

Iemand hier ervaring mee?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."