Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKotsen van paddos

Kotsen van paddos

93 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#1
matthijs zei:
Spirit Quest zei:
Wikipedia zei:
Toxicity

The toxicity of psilocybin is relatively low; when administered intravenously in rabbits, Psilocybin's LD50 is approximately 12.5mg/kg. In rats, the LD50 is 280mg/kg -- almost one and a half times that of caffeine.[4] Death from psilocybin intake alone is unknown.
Klik om te vergroten...

Vind dit niet een bijzondere waarschuwende tekst :P
Klik om te vergroten...

Ten eerste erkennen ze hiermee dat het wél giftig is. En als je op de nederlandse wikipedia kijkt zie je ook een tekentje dat het giftig is.
Klik om te vergroten...

Ik heb ook op de Nederlandse Wikipedia gekeken en daar staat niks boeiendst over toxiciteit. Daarnaast wordt aspirine en cafeïne dus ook als vergif / schadelijk beschouwd, dus dat zegt nog net niks. Verder is dat tekentje daar voornamelijk uit "politieke correctheid" geplaatst, zo staat bij cafeïne een "schadelijk tekentje". Daar kun je niet zo maar aan ontleden dat het een of ander heftig vergif is. Je overdrijft in mijn ogen nogal.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
alles is vergif als je er te veel van neemt...
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je ergens teveel van neemt is het schadelijk voor je gezondheid, niet perse vergif...of zie ik dit verkeerd...

Ik ben redelijk suf vandaag op de een of andere manier :openmouth:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ellesdee zei:
alles is vergif als je er te veel van neemt...
Klik om te vergroten...

Water ook. En zuurstof! Zuurstof vooral. Leuk genoeg; het is de rede dat we dood gaan.

Wat ik dus probeerde te zeggen, in verhouding tot alle andere stoffen is psilocybine zo goed als niet giftig.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spirit Quest zei:
Je overdrijft in mijn ogen nogal.
Klik om te vergroten...

Nee maar het is dus geen mening het is, dacht ik, een feit. :tongueout:
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sommige soorten slangengif zijn bij bepaalde microgrammen al dodelijk, en van water moet je zo'n 8-9 liter in een keer wegdrinken (osmose) om dood te kunnen gaan. Alles is giftig.
Ben nog nooit misselijk geweest van paddo's, wel 2 maanden terug toen ik best veel had gedronken en geblowd, toen gooide ik 2 pilletjes achterover (geen goede combinatie, ik weet het :flushed: ). Dat heb ik dus ook geweten.. moest kotsen en heb een half uur gehurkt gezeten. Gek genoeg sloegen de pillen wel volle bak aan en stond ik daarna strak en heb ik uitgebreid staan dansen.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#7
En baksteen tegen je hoofd is ook al dodelijk, kan je nagaan wat er gebeurd als je hem inneemt.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goanaut zei:
Sommige soorten slangengif zijn bij bepaalde microgrammen al dodelijk, en van water moet je zo'n 8-9 liter in een keer wegdrinken (osmose) om dood te kunnen gaan. Alles is giftig.
Ben nog nooit misselijk geweest van paddo's, wel 2 maanden terug toen ik best veel had gedronken en geblowd, toen gooide ik 2 pilletjes achterover (geen goede combinatie, ik weet het :flushed: ). Dat heb ik dus ook geweten.. moest kotsen en heb een half uur gehurkt gezeten. Gek genoeg sloegen de pillen wel volle bak aan en stond ik daarna strak en heb ik uitgebreid staan dansen.
Klik om te vergroten...

5-6 liter is het trouwens, dat water. Binnen 24 uur met inname van relatief weinig zout. Ikw eet niet hoe weinig.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
je lichaam kots niet voor niets...er zit iets wat er niet hoort...wat hoort er niet, paddo's...tja dat zou niet kunnen, niet giftig, niet nodig om te kotsen zou je zeggen... bij mij dus niet mijn lichaam vind die shit niet chill (ik word fucking bleek, zweten, kotsen) voor mij werk het gewoon als vergif!
Ik begrijp dat je er nooit aan dood zal gaan maar tja... toch vind ik paddo's harstikke chill want na een half uurtje is de misselijkheid over, en kan ik gewoon genieten van de space!
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#10
-spaceman- zei:
je lichaam kots niet voor niets...er zit iets wat er niet hoort...wat hoort er niet, paddo's...tja dat zou niet kunnen, niet giftig, niet nodig om te kotsen zou je zeggen... bij mij dus niet mijn lichaam vind die shit niet chill (ik word fucking bleek, zweten, kotsen) voor mij werk het gewoon als vergif!
Ik begrijp dat je er nooit aan dood zal gaan maar tja... toch vind ik paddo's harstikke chill want na een half uurtje is de misselijkheid over, en kan ik gewoon genieten van de space!
Klik om te vergroten...

Maar zo kun je je ook voelen van een broodje shoarma, maar ook dat is niet als 'giftig' verklaard
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
akkoord! :wink:
p
psychonaut'86Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Yep ik moet altijd kotsen van paddo's...

Eerste keer was een bad trip samen met 3 vrienden (toch nog wat samenhorigheid tijdens een bad trip :rolleyes: )

Ehhm dat was de eerste keer.... flink gekotst toen... en ik denk dat dat altijd is bijgebleven.... na de weeïge smaak...
Dus toen ben ik thee gaan zetten... beetje honing dr bij... was erg goed op te drinken maar alsnog een half uurtje nadat het ingewerkt was kotsen... (zal wel een zwak maagje hebben ofzo :openmouth: )

Maar goed alsnog veel plezier :P :mrgreen: !!

Greetz
p
psychonaut'86Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ow dan nog even toevoegen (de keren na de bad trip) was het niet als negatief ofzo... Dat kwam omdat we toen wél buiten waren.

Het voelde als een soort reiniging van het lichaam. Ik voelde het nauwelijks opkomen... binnen 5 sec moest ik zeg maar en toen het eruit was merkte ik er al niets meer van na een slok water :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb dus echt 12 trips gehad en nog nooit gekotst van paddo's, gek dat jullie dat allemaal wel doen; of zo veel van jullie dan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."