Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia

Salvia

144 antwoorden
48 weergaven
18-5-2026
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#1
echt waar...
het is nu niet zo bekend meer maar een poosje geleden wel.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb een vraagje over de manier om te gebruiken..

kan je er ook een joint mee rollen en dan in zo'n plastieken " waterpijp" fles steken.. geweetwel zo een fles me een stokje in waar ge joint in doet en dan trekt via de drinkopening..

of zou dit niet lukken? zo kan je toch zware trekken nemenen de rook blijft goed geconcetreerd in de fles :)
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee, het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk Salvinorin A (de actieve stof) in 1x binnen krijgt. Verspreid over een joint zal je dus wel wat voelen, maar niets vergeleken met wat salvia kan :).

EDIT: ho, niet helemaal goed gelezen. Je wilt dus eerst die joint leegzuigen in de fles, en dan alle rook van de hele joint in 1x? Lijkt mij erg pittig, niet alleen vanwege de vele rook, maar de salvia rook is al redelijk pittig :P.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#4
het beste is sowieso pure salvia. hetzelfde eigenlijk als met paddos.. een joint ervan draaien kan wel maar is eigenlijk gewoon verspilling..

en om nog terug te komen op een oudere post waarin stond dat 'gewone' salvia enkele uren duurt:
het werd traditioneel (door de mazateken) gebruikt als heilig middel zegmaar, sjamanen gebruikte het om innerlijke problemen van zichzelf en de patient te ontdekken. Voor zover ik weet werd salvia niet gerookt, mar gekauwd. Je maakt een 'pakketje' (kan ff niet op de naam komen) van een stuk of 20 verse blaadjes.. Hierop kauw je enige tijd en je moet het vocht in je mond laten. Hierdoor wordt de salvia opgenomen door je slijmklieren.
Het effect hiervan is dat de trip langer duurt om op te komen (enkele minuten tot een kwartier) en deze duurt dan ook langer (tot een uur).

:wave:
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#5
BombSki zei:
Het effect hiervan is dat de trip langer duurt om op te komen (enkele minuten tot een kwartier) en deze duurt dan ook langer (tot een uur).

:wave:
Klik om te vergroten...
maar de trip isdan tochook minder heftig?
moet er tochniet aan denken om een uur lang zo'n heftige salviatrip te hebben.. :openmouth:
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#6
nou heb het ff opgezocht.. de naam voor zon pakketje i dus quid (ik wist het..)

van meneercactus.nl (geweldige site overigens):
Een andere manier is om de Salvinorine uit de bladeren te kauwen en via de slijmvliezen in de mond te laten absorberen. Dit wordt ook wel eens de Quid-methode genoemd. Een quid is een rolletje bladeren, welke je in je wangzak plaatst en langzaam fijn kauwt. Je houdt de sappen en bladeren de hele tijd in je mond. Immers daar zit de Salvinorine-a in. Om het opname proces wat te versnellen is het een goed idee om je tanden en tandvlees goed te poetsen om daarna met een pepermunthoudende mondwater je mond te spoelen. Om met de orale/subling methode effecten te ondervinden heb je iets meer materiaal nodig. Tussen de 6 en 18 bladeren (vers dan wel gedroogd. Gedroogde bladeren dien je opnieuw vochtig te maken door ze even in lauw water te laten weken. Deze smaken minder bitter). Je maakt een rolletje/balletje van 8 bladeren, plaatst deze in je wangzak en kauwt er een per 10 seconde een keertje op. Na een kwartier spuug je de hele handeltje uit en stopt de tweede quid in je mond en herhaalt het kauwen. Na 10 minuten tot een kwartier zul je merken dat de Salvinorine actief begint te worden en is het tijd geworden op de tweede quid uit te spugen. Sluit je ogen en verdwijn langzaam in de wereld van Sally D. De effecten zullen nu 20 minuten tot 45 minuten aanhouden en de mystieke after glow zal ook iets langer aanhouden. De effecten zijn doorgaans milder en beter te bestuderen. Ook is de enorme flash die ontstaat bij het roken niet aanwezig. Het kauwen van verse bladeren kan een hele vieze aangelegenheid zijn als de smaak je tegen staat. Gedroogde, nat gemaakte bladeren zijn stukken minder bitter en daarom beter geschikt voor sommige.
Klik om te vergroten...

bron met veel goede infop mbt salvia:
http://www.meneercactus.nl/mc/salvia/
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
en zonder tabak dan?
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bal0n zei:
Nee, het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk Salvinorin A (de actieve stof) in 1x binnen krijgt. Verspreid over een joint zal je dus wel wat voelen, maar niets vergeleken met wat salvia kan :).

EDIT: ho, niet helemaal goed gelezen. Je wilt dus eerst die joint leegzuigen in de fles, en dan alle rook van de hele joint in 1x? Lijkt mij erg pittig, niet alleen vanwege de vele rook, maar de salvia rook is al redelijk pittig :P.
Klik om te vergroten...
hmm niet echt.. ik weet niet of je het al gedaan hebt met een gewone joint, maarals je het zo doet komt er meer rook binne en gaat er minder verspild.. het is niet dat ik het in één keer ga inaleren hoor, maar wel grotere trekken dan normaal.. de rook is echt veel dikker en straffer zo (bij weed toch) dus ik veronderstel bij salvia ook

edit: dus het is eigenlijk iets tussen de twee van jouw eerste en tweede interpretatie van mijn post :).. de waterpijp is dus zo'n zelfgemaakte waterpijp, wat ook wel zeer goed werkt bij weed


zo ziet het er ongeveer uit
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
heeft geen nut

je kan salvia namelijk niet combineren met tabac, en je hebt veelste weinig salvia nodig om een hele joint te draaien
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, ik heb het ook geprobeerd. Maar de salvia space is juist zo sterk omdat je het allemaal in 1 of 2 teugen binnen krijgt. Anders is het alleen een mild stoning effect.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jeller zei:
en zonder tabak dan?
Klik om te vergroten...
een pure salvia joint? daarvoor is het toch veelste weinig wat je nodig hebt
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mja maar kzou het dan met 4 personen doen ofzo..

kheb eigenlijk nog nooit in het echt salvia zien gebruiken dusja :(
edit: dus mss een puur salvia jointje draaien en alle rook al in de fles latne trekken en dna me 4 naar binne zuige
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
allemaal wat overdreven niet?

bovendien moet je salvia rook echt puur hebben en niet met vloei erbij.

iedereen zegt wel van waterpijp enzo , maar als je longen een beetje tegen rook kunnen is een klein puur pijpje voldoende hoor.

tis niet zo moeilijk gewoon ff weten hoe t moet :)
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
hmm salvia is wel iets wat nog op mijn to do list staat
M
MarijNLid
01-01-2024, 00:00
#15
als het goed is morgen mijn bestelling van azarius binnen, ben benieuwd... al zal ik het waarschijnlijk niet meteen morgen doen :grin:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#16
spacekonijn zei:
allemaal wat overdreven niet?

bovendien moet je salvia rook echt puur hebben en niet met vloei erbij.

iedereen zegt wel van waterpijp enzo , maar als je longen een beetje tegen rook kunnen is een klein puur pijpje voldoende hoor.

tis niet zo moeilijk gewoon ff weten hoe t moet :)
Klik om te vergroten...
die fake waterpijpen zijn anders ook niet zo mild aan de longen :)
M
MarijNLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik heb een gram 5x extract en dat opgedeeld in 20 ongeveer gelijke delen... waarvan ik nu 2 zonder succes heb opgerookt met een pijpje;



aansteken gaat makkelijk maar het inhaleren is een heel ander verhaal :P ik heb de grootste moeite om het binnen te houden en hoewel het opzich wel lukt heb ik toch het idee dat het meer in mijn mond/keel blijft hangen dan het inderdaad me longen bereikt (heb immers niks gevoeld)
terwijl ik het zo lang mogelijk binnen probeer te houden zie ik de salvia verder verbranden in het pijpje... tegen de tijd dat ik toe ben aan een volgende haal is er alleen nog maar as :P

gewoon met salvia blijven proberen (sommige mensen moeten er immers aan wennen)? of misschien pijp leren roken eerst met wiet/hasj? een waterpijp maken/kopen? andere tips zijn ook welkom :)
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heey wat denken jullie, is het aan te raden om salvia in je eentje te doen of absoluut niet?
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#19
marijn: je zou een waterpijp kunnen proberen, dan is de rook koeler en is het makkelijker om in je longen te houden.
Anders kan je erover denken om een hogere dosis te nemen (persoonlijke gevoeligheid verschilt nogal)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
salvia in je eentje : ja zeker lijkt me heel goed als je niet heel snel in paniek raakt... misschien fijn om na de trip ff met iemand te kletsen of iets dergelijks maar het is juist echt een drug om alleen te doen omdat je totaal niet gestoord word.


20 delen van een gram? een gram is ongeveer 4 porties

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."