Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshawaiaanse paddo's

hawaiaanse paddo's

33 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
B
BoerkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat verstaan we bij hawaiaanse eigelijk onder een portie? ook 30 gram? Of is een portie hawaiaanse 10 gram??
z
zakkieLid
01-01-2024, 00:00
#2
dus binnenkort, waarschijnlijk na de examens in juni(ik wil echt niks mijn tijd nemen) zal ik voor de eerste keer paddo's eten. Het zullen gedroogde hawaiaantjes zijn. Nu heb ik de vraag of iemand die ook geprobeerd heeft als het zijn "eerste keer" was :grin:
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#3
zakkie zei:
dus binnenkort, waarschijnlijk na de examens in juni(ik wil echt niks mijn tijd nemen) zal ik voor de eerste keer paddo's eten. Het zullen gedroogde hawaiaantjes zijn. Nu heb ik de vraag of iemand die ook geprobeerd heeft als het zijn "eerste keer" was :grin:
Klik om te vergroten...

Zou eerst lekker truffels nemen of mexicanen..
Als je de eerste keer ergens van *kan* schrikken zijn het wel die hawaainse rakkers
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#4
dan hoop ik voor je dat ze goed vallen. idd niet erg slim om 1e keer hawaiiaantjes te nemen... naja, je slaagt maar 1 keer, zou ik maar denken :wink:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
zakkie zei:
dus binnenkort, waarschijnlijk na de examens in juni(ik wil echt niks mijn tijd nemen) zal ik voor de eerste keer paddo's eten. Het zullen gedroogde hawaiaantjes zijn. Nu heb ik de vraag of iemand die ook geprobeerd heeft als het zijn "eerste keer" was :grin:
Klik om te vergroten...

Gedroogde paddo's zijn kwa werking vergelijkbaar met LSD, dit kan erg leuk zijn.
Mijn eerste portie waren gedroogde Mexicaantjes, die zo vriendelijk waren om me een debuut OBE (Out of Body Experience) te bezorgen.

Jammer dat gedroogde paddo's niet meer verkocht mogen worden bij de smartshop :(
z
zakkieLid
01-01-2024, 00:00
#6
inderdaad, maar mijn broer weet ergens een cafeetje in A'dam waar ze gedroogde paddo's onder de toog verkopen :wave:
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Solidius zei:
zakkie zei:
Gedroogde paddo's zijn kwa werking vergelijkbaar met LSD, dit kan erg leuk zijn.
Mijn eerste portie waren gedroogde Mexicaantjes, die zo vriendelijk waren om me een debuut OBE (Out of Body Experience) te bezorgen.

Jammer dat gedroogde paddo's niet meer verkocht mogen worden bij de smartshop :(
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Welk stukje werking vind je vergelijkbaar?Ik vind het niet op elkaar lijken,lsd is veel scherper en toch echt heel anders dan de moedertje aarde vrienden of ze nou gedroogd zijn of vers.

Gedroogde mag officieel niet meer maar ze zijn er vaak wel hoor,waar ze legaal ook zouden liggen namelijk onder de toonbank :)
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychonaut1976 zei:
Solidius zei:
zakkie zei:
Gedroogde paddo's zijn kwa werking vergelijkbaar met LSD, dit kan erg leuk zijn.
Mijn eerste portie waren gedroogde Mexicaantjes, die zo vriendelijk waren om me een debuut OBE (Out of Body Experience) te bezorgen.

Jammer dat gedroogde paddo's niet meer verkocht mogen worden bij de smartshop :(
Klik om te vergroten...

Welk stukje werking vind je vergelijkbaar?Ik vind het niet op elkaar lijken,lsd is veel scherper en toch echt heel anders dan de moedertje aarde vrienden of ze nou gedroogd zijn of vers.

Gedroogde mag officieel niet meer maar ze zijn er vaak wel hoor,waar ze legaal ook zouden liggen namelijk onder de toonbank :)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

LSD is kwa werking naar mijn mening nét iets intenser dan gedroogde shrooms (alhoewel dat ligt aan de hoeveelheid zegeltjes die je consumeert). Als je een stevige portie gedroogde shrooms tot je neemt kan je behoorlijk diep gaan wat hallucinaties betreft. Ook de "lachkick zonder reden" die aan het begin meestal uitbarst vind ik veel hilarischer met shrooms dan met LSD. We hebben de laatste keer letterlijk met maagkramp en al zeker een uur over de grond gerold. Met LSD is dat stukken minder heftig. De tracers, beleving van muziek, en dingen zien die er absoluut niet zijn vind ik wel veel intenser met LSD. Psilocybe cubensis heeft een beetje dromerige uitwerking in vergelijking tot LSD.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Solidius zei:
Psychonaut1976 zei:
Solidius zei:
zakkie zei:
Gedroogde paddo's zijn kwa werking vergelijkbaar met LSD, dit kan erg leuk zijn.
Mijn eerste portie waren gedroogde Mexicaantjes, die zo vriendelijk waren om me een debuut OBE (Out of Body Experience) te bezorgen.

Jammer dat gedroogde paddo's niet meer verkocht mogen worden bij de smartshop :(
Klik om te vergroten...

Welk stukje werking vind je vergelijkbaar?Ik vind het niet op elkaar lijken,lsd is veel scherper en toch echt heel anders dan de moedertje aarde vrienden of ze nou gedroogd zijn of vers.

Gedroogde mag officieel niet meer maar ze zijn er vaak wel hoor,waar ze legaal ook zouden liggen namelijk onder de toonbank :)
Klik om te vergroten...

LSD is kwa werking naar mijn mening nét iets intenser dan gedroogde shrooms (alhoewel dat ligt aan de hoeveelheid zegeltjes die je consumeert). Als je een stevige portie gedroogde shrooms tot je neemt kan je behoorlijk diep gaan wat hallucinaties betreft. Ook de "lachkick zonder reden" die aan het begin meestal uitbarst vind ik veel hilarischer met shrooms dan met LSD. We hebben de laatste keer letterlijk met maagkramp en al zeker een uur over de grond gerold. Met LSD is dat stukken minder heftig. De tracers, beleving van muziek, en dingen zien die er absoluut niet zijn vind ik wel veel intenser met LSD. Psilocybe cubensis heeft een beetje dromerige uitwerking in vergelijking tot LSD.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Dat klopt allemaal als een zwerende vinger,zo ervaar ik het ook.
Het is moeilijk om lsd en paddos met elkaar te vergelijken,maar er zitten idd vergelijkbare dingen in.bv de lachkicks.

Het mooie van lsd is ook dat je soms bepaalde visuals zelf kan creeren,manipuleren als je er aan denkt gebeurt het,en het doet wat met al je zintuigen dit merk je goed als je wat vaker tript,De ene keer ligt de nadruk op het gehoor dan weer op het visuele..
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#10
heb gehoord dat voor de eerste keer hawaiaanse te nemen gevaarlijk kan zijn, mijn eeste keer paddos waren maxicaanse
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Freaky high zei:
heb gehoord dat voor de eerste keer hawaiaanse te nemen gevaarlijk kan zijn, mijn eeste keer paddos waren maxicaanse
Klik om te vergroten...
zever 1ste klasse...ik heb toch echt wel het hardst getript op gewone mexicaantjes :)
je moet voor jezelf kijken welke je het fijnst vind... :)
de trip verschilt eig toch keer op keer,dus echt zeggen welke de beste zijn gaat niet...
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#12
zakkie zei:
dus binnenkort, waarschijnlijk na de examens in juni(ik wil echt niks mijn tijd nemen) zal ik voor de eerste keer paddo's eten. Het zullen gedroogde hawaiaantjes zijn. Nu heb ik de vraag of iemand die ook geprobeerd heeft als het zijn "eerste keer" was :grin:
Klik om te vergroten...
de hawaiiaanse paddo's worden door veel mensen als zeer sterk ervaren,
ik raad je aan om met een halve portie te beginnen...

have fun :grin:
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb eigenlijk alleen nog maar gedroogde paddestoelen gegeten, mexicaanse en telkens 3gr per persoon...marja die mexicaanse ben ik nu echt wel beu, ik ken het mexicaanse wereldje nu wel al kga de volgende keer eens hawaiaanse nemen of phfilosofer stones of hoe je het ook schrijft :wink:
(klein vraagje: verschil tussen hawaiaanse en mexicaanse, is dat groot, of is het eerder paddo's = paddo's geen totaal andere wereld met hawaiaanse)
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mr.jiho zei:
ik heb eigenlijk alleen nog maar gedroogde paddestoelen gegeten, mexicaanse en telkens 3gr per persoon...marja die mexicaanse ben ik nu echt wel beu, ik ken het mexicaanse wereldje nu wel al kga de volgende keer eens hawaiaanse nemen of phfilosofer stones of hoe je het ook schrijft :wink:
(klein vraagje: verschil tussen hawaiaanse en mexicaanse, is dat groot, of is het eerder paddo's = paddo's geen totaal andere wereld met hawaiaanse)
Klik om te vergroten...

Ik vind ze behoorlijk verschillen en ervaar meer kleuren met hawaainse en meer diep gang,maar er is maar een manier om erachter te komen he... :grin:
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#15
hehe inderdaad :wink:
is gewoon dat ik ff genoeg heb van dat mexicaans trippen dus zal eens de hawaiaanse proberen :mrgreen:
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Boerke zei:
Wat verstaan we bij hawaiaanse eigelijk onder een portie? ook 30 gram? Of is een portie hawaiaanse 10 gram??
Klik om te vergroten...
portie hawaiaanse is 10g :)
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind hawaiiaanse altijd leuker, maar die hadden ze niet bij mijn smartshoppie.

Mexicaantjes zijn ook heel leuk, ik vind ze alleen minder heftig, en ik word er sneller misselijk van.
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb afgelopen vrijdag een portie verse Hawaiiaanse paddo's gekocht van 10 gram. Ik heb een paar keer eerder met vrienden getript (dit waren geen hele porties), en dat was voornamelijk erg lachen. Deze keer wilde ik dus eens in m'n eentje trippen om optimaal van de trip te kunnen genieten en niet 'lastig' te worden gevallen zeg maar. Ik moet zeggen dat het een van m'n betere beslissingen de laatste tijd was. :sunglasses: Ik ben helemaal de pan uit getript!! Ik post nog wel een tripverslag o.i.d.

Nu is mijn vraag.. is 10 gram een normale portie, is het onverstandig om meer gram te nemen en heeft iemand hier ervaring mee? Verder vraag ik me af of er een soort 'standaard' manieren zijn die een bad trip een beetje tegen kunnen gaan? Ik ging vrijdagnacht namelijk bijna bad, maar ik heb mezelf zo'n beetje 'overwonnen' en toen werd het heerlijk.. maar het leek even shit te gaan in het begin en toen was ik wel even bang.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
ook persoonlijkheden.. ik ken een gast en die denkt altijd zo verschrikkelijk veel... echt een dromer... toen hij paddo's had gedaan leek het of hij werd gehersenspoeld, compleet de kluts kwijt.. hij heeft er weken over gedaan om alles op een rijtje te zetten!
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#20
@ zakkie: Hawaiiaanse zijn sterker dan mexicaanse, en daarom worden ze niet aanbevolen voor de eerste keer.
Dat komt gewoon doordat veel mensen de eerste keer niet verwachten alles (heftig) te zien golven en bewegen.
Het onverwachte kan je doen schrikken en daardoor badgaan, maar als je nu gewoon genoeg erover leest dan ben je goed voorbereid en weet je wat je kunt verwachten.
Als je dat weet dan zul je een goede kans hebben op een hele goede eerste trip!
Ohja en als je gedroogde krijgt: 10gr is een portie hawaiiaanse VERS, gedroogd is een portie hawaiiaanse maar 1 GRAM!
Beter pak je zelfs nog iets minder, maar dat ligt aan jezelf.
Meer dan 1 gram zou ik echt niet doen.
Het kan nooit foutgaan, je komt er altijd weer uit, maar je kunt wel een hele angstige ervaring krijgen. Onthou dan gewoon dat je aan het trippen bent en dat het ook weer normaal wordt!

@ Goanaut:
10 gram is een normale portie voor verse hawaiiaanse.
Je kunt zoveel nemen als dat je zelf denkt aan te kunnen, maar zorg er wel voor dat je ervaring genoeg hebt zodat je dit goed kunt inschatten.
Je zou best eens 15 gram of 20 gram verse kunnen proberen.
Alleen zeg je zelf al dat je even wat minder ging. Goed van je dat je dit kon omzetten in andere gedachtes waardoor je weer beter ging, maar bedenk je wel dat zoiets moeilijker voor je kan zijn als je meerdere porties eet.

Ik heb zelf ervaring met meerdere porties, het is mij tot nu toe goed bevallen, laatste keer waren 2 porties Indiaanse gedroogde (eigen kweek)
Die waren erg sterk en die dubbele portie zorgde toch wel voor een heftige trip. Ook had ik toen een paar keer een "afglijder" maar na een paar keer mezelf weer opgepept te hebben werden die steeds minder en zag ik ze niet eens meer als iets negatiefs!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."