Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey, Ik zit met een probleem, ik ben onlangs begonnen met zelf te proberen paddo's te kweken, tot vorige week ging alles goed, ik had mooie cake's van bruine rijst die ondertussen al volledig mooi wit waren geworden door de gevormde schimel. Het was dus tijd voor de volgende stap, maar daar is er blijkbaar iets mis gegaan. Ik maakte de pot open, gooide er een laag vochtige vermiculiet boven op (met wat rijstmeel gemengd) en zette de pot in een filterzak. 3 dagen later was de castinglaag groen geworden en stond er lang haar op... (het het stonk verschrikkelijk!!!) Ik dacht, mss moet ik er enkel vermiculiet op doen en die rijstmeel niet meer gebruiken in mijn casting laag... dus de 2e keer had ik opnieuw een mooie cake, deze keer haalde ik ook de cake uit de pot en legde hem in een ontsmet bakje, maakte de cake wat losjes met een ontsmet vork, legde er een laag vochtige vermiculiet op en plaatste het opnieuw in de filterzak... 2dagen later opnieuw hetzelfde, de casting laag werd groen en stonk. Wat moet ik doen? Wat doe ik fout?? greetz"
"en hoe verplaats ik mijn topic??"
"Merci voor de link"
"Ik heb de mooie witte rijst er nog wat van tussen gehaald en bleek dat ik gewoon niet steriel genog was geweest met de cassing laag... Dus het deel mooi witte rijst dat ik nog heb kunnen redden, heb ik in een kleiner bakje gedaan en een goed ontsmette casing laag over gedaan. Ik verwachte er niet meer van maar.... tot mijn grote verbazing zijn er nog een paar erg kleine paddestoeltje uit gekomen, ze zijn wel allemaal vrij klein gebleven en ik heb iets van een 15 gram kunnen oogsten... Ik hoop ergens nog wel een beetje op een 2e oogst (waar jammer genoeg nog niets van te merken is) zodat ik er toch 1 volledige portie van ga krijgen Nu ja, ik heb er uit geleerd en ben ondertussen net begonnen aan een 2e poging (vanmorgen de sporenspuit ingespoten...) Hoop dat het nu zonder problemen gaat! Greetz"
"oe meer zielen oe meer vreugd"
"Een vriend van mij had ook zo iets met paddo's, niemand geloofde hem eigelijk maar hij voelde er bijna niets van toen hij voor het eerst paddo's nam... Beetje later heeft hij het opnieuw geprobeerd en het ging al veel beter... Nu tript hij "zoals het hoort" mss bkijven proberen gwn dus..."
"spacekonijn zei: haha ja cool maar wel logisch ook....... denk namelijk dat die mensen sowieso ook zonder tripmiddelen best kunnen visualiseren... de echte vraag is natuurlijk of mensen die altijd al blind zijn geweest ook kunnen visualiseren tijdens een trip en zoja waar die beelden vandaan komen .. Klik om te vergroten... Als die kunnen trippen zullen ze waarschijnlijk ook nooit kunnen beschrijven WAT ze juist zien... Aan ge zien we zelfs al niet weten wat rood of groen is... Is wel leuk om horen dat blinde mensen(die niet altijd blind waren) kunnen trippen, moet erg leuk zijn voor hun!!!"
"salvia kan ook buiten en is heel gemakkelijk..... Maar ik heb gisteren salvia voor het eerst gebruikt(geen extract) en het heeft bij mij niets van reactie gehad..."
"Weet er iemand hoe je salvia moet kweken? Ik weet dat je van die kleine stekjes op azarius kan bestellen maar die is nog vrij duur, zijn er zaden of zo iets voor?"
"hey, Ik had een vraagje over paddo's, Ik heb ze voor het eerst proberen kweken en ben daar vrij aardeg in gelukt ook, maar is het mogelijk om als je de paddo's plukt ze dan nog een 3tal dagen te bewaren in de frigo en daarna pas te drogen? Of MOETEN ze echt onmiddellijk na het plukken gedroogd worden?"