Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe hoe kom je van polygebruikende touristen af topic

De hoe kom je van polygebruikende touristen af topic

47 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#1
daar ben ik het niet mee eens. Ja, de kans is groter dat het fout gaat als je jong bent. maar daar leer je juist weer van. en komt het niet voor als je ouder bent.

:wave:
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar leren over drugs is niet hetzelfde als klaarzijn voor drugs... een test voor de volwassenheid zou beter zijn, maar hoe je dat moet realiseren...
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vanaf 21 jaar?? Wat een onzin. ik ben 16 en heb al 10x paddo's gedaan. Nog nooit de neiging gehad van een brug te springen. 1x badtrip door verkeerde set&setting, eigen schuld dus. Ik vind het een beter idee om alleen aan mensen met een nederlands identificatie te verkopen. Heb namelijk nog nooit iets over problemen met paddo's gehoord die over nederlanders gaan. Misschien nog wat extra voorlichting (mee)geven?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
nee joh is geen onzin ...

21 jaar voorkomt negatieve publiciteit.

ik streef ook naar een alcohol en wiet grens van 21 jaar.

Als je jong bent moet je leren .... niet naar de klote gaan.

Stonie
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind het plan van Job Cohen zeker goed. 3 dagen 'bedenktijd' bij de aanschaf van paddo's zodat je die weekendtoeristen een beetje de paddo's ontneemt.

Leeftijd vanaf 21 jaar ben ik het niet mee eens. Ik ben zelf 17, lees al lange tijd alles wat ik kan vinden over drugs en ben er nu ook redelijk mentaal 'klaar' voor (eerst voelde ik dat nog niet). Het verschilt van persoon tot persoon, er zijn zoveel mensen van 21+ die achterlijk met drugs om gaan.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ben 40 vandaar die mening
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#7
persoonlijk vind ik dat 3 dagen wachttijd wel een beetje achterlijk..
daarmee vind ik, worden ook onterrecht de gevaren beevstigd.

Nederlands ID vind ik echter wel een perfect plan.. who needs buitenlanders aan nederlandse drugs anyway..
..en als dat dan nodig is om te voorkomen dat de overheid onze vrijheden verpatst onder de eerste de beste internationale druk,...dan yes pls..doe het wat mij betreft ook voor wiet.

Minimale leeftijd vind ik moet niet te hoog... men is gewoon nieuwschierig naar dat spul vanaf 15 jaar...dat moet niet worden genegeert.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mudkip zei:
Naja, lijkt mij niet zo moeilijk;

Gewoon alleen legale verkoop, aan mensen met een geldig Nederlands identiteitsbewijs...
Klik om te vergroten...

binnen eu-verband heeft nederland zich gecommiteerd aan verdragen die een vrij verkeer van goederen en diensten garandeerd.e en verbod op verkoop aan buitenlanders zou dat recht inperken en derhalve discriminatoir zijn.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nouja als buitenlanders met paddo's om kunnen gaan mogen ze voor mijn part paddo's kopen. Ik vind het sneu om tegen 'alle' buitenlanders 'nee' te verkopen. Er zitten ook Belgen op dit forum die wel met paddo's om kunnen gaan... Moeten we dan ook 'nee' tegen hen verkopen? Wat ik mis is informatievoorziening. Onervaren mensen die niet weten hoe ze het goedje moeten gebruiken. Een 'trippaspoort' lijk me dan een logischer keuze. Gewoon eerst een paar 'rijlesjes' voor het echte 'scheurwerk'. Dan heb je ook niet meer die brokkenpiloten die het de eerste keer helemaal verkloten.

Je gaat de eerste keer dat je in de auto zit toch ook niet meteen de snelweg op...

Een leeftijdsgrens werkt niet. Wie gelooft daar nou nog in? In amerika is een leeftijdsgrens van 21 jaar en geloof me, die gasten zijn strikt. Maar half 16-jarig amerika heeft minstens een kater bij elkaar gezopen. Hier is het niet anders. Logisch ook, want iedereen gaat vanaf zijn 16e experimenteren... Je bent nieuwsgierig. Dat hoort bij die leeftijd!!! Daar heeft verstand weinig mee te maken...
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#10
id registratie... ?
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#11
loadrunner zei:
id registratie... ?
Klik om te vergroten...
dat is wel het laatste wat je wilt
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
loadrunner zei:
id registratie... ?
Klik om te vergroten...

Zodat we na een paar jaar een gigantische drugs razzia kunnen houden en alle gebruikers naar kampen kunnen deporteren.

Nee, niet nog meer privacy beperkende 'oplossingen' >_<
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik vind zowiezo dat het een gemeentelijk probleem is wat op landelijk niveau wordt aangepakt.
De burgemeester van A'dam moet gewoon gepaste maatregelen nemen...niet de minister van volksgezondheid.

maar goed...kartcentra laten je ook een eigen risico verklaring tekenen alvorens je mag rijden. zo'n verklaring kan de staat van aansprakelijkheid ontdoen.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Precies!
b
baarsjesbewonerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben het eens met stonie.. Ik vind 17 jaar en paddo's ook erg aan de jonge kant.

Verder steun ik het voorstel dat paddo's alleen te kopen moeten zijn door mensen met een nederlands paspoort. Toch zal dit misschien alleen maar een verplaatsing voor het probleemn betekenen, toeristen vragen aan nederlanders of ze paddo's voor hun kunnen kopen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#16
lysergine25 zei:
ik ben 40 vandaar die mening
Klik om te vergroten...

Ik ben 28, ik vind 27 een goede minimum leeftijd :)

Nee serieus kindertjes, 21 zou een goede minimum leeftijd zijn voor alle drugs. Maar het is inderdaad een feit dat niemand zich er aan houd en een wettelijke leeftijdgrens dus redelijk symbolisch is.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik snap echt niet hoe mensen voor een beperking van persoonlijke vrijheden kunnen zijn, terwijl bekend is dat een groot deel van de bevolking hierdoor in overtreding raakt.

Is dat niet gewoon naief.. als ik mn handen voor mn ogen hou dan zie ik het niet, en als ik het niet goedkeur ben ik niet aansprakelijk?
rond 12, 13, 14, 15, > jaar, raakt een deel van de jeugd geinteresseerd in drugs. dat verander je niet door het illegaal te maken.

Het zou beter zijn als er gekeken werd naar de manier waarop deze groep dan kan worden beschermd tegen de mindere aspecten van drugs.

Er zal dan al snel worden geconcludeert dat een sitter het risico erg verlaagd, en informatie.
Als het niet drempel verlagend zou zijn voor niet gebruikende kids, zou ik zeggen dat een jeugdsoos met een xtc/drugstest-post de uitkomst zou zijn. ..maargoed...dan zijn er nog de annonimiteitsproblemen en dichtheidsproblemen die een groot deel vd kids ervan zal weerhouden naar zoiets te gaan.. uiteraard kan daar alles wel wat op gevonden worden (omg..ik krijg opeens een enoooorme lachkick...ik zie het al helemaal voor me.....zon kiddy drugs huis :mrgreen: :mrgreen: )
A
AmvitamineLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gewoon allemaal een shotje heroine of een pijpje crack geven. Dan blijven ze in ieder geval van de paddo's af. :openmouth:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Of we bieden ze gewoon kerosine aan! Dan weten ze pas echt wat spacen is! :mrgreen:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Nou 21 jaar is een goede grens, het geeft beter aan dat het geen lollies zijn.
Na hun 21 ste hebben de meeste de school wel gehaalt.
Niet dat een 21 grens de jongeren waaghalzen weerhoudt van de drugs, drugs zijn illegaal dus kan iedeereen het kopen. Dat de paddos niet bij je pepdealer verkrijgbaar zijn is een beetje vreemd.

Beperkingen van vrijheden ?
Toen ik 16 was waren er geen smartshops en ook geen coffeeshops.
Dus als ik die vrijheden niet had waarom moeten ze die nu wel krijgen?

Waarden en normen dalen pijpen is nu doodnomaal als je 12 bent .... zoen is te intiem. Het misbruiken van alcohol en coma zuipen zijn geen vrijheden, het schuimbekken op de mdma is geen vrijheid. Ze kopen peuken en drank als ze 13 zijn, gelukkig kan dat nu niet meer en dus is 15 jaar voor paddos een schande voor het land. Als deze regering dat zou promoten zou echt slecht zijn.
Waarom moeten al deze shops en drugspaleizen open gezet worden voor minderjarigen ? Als je de kroeg niet in mag mag je ook de smartshop niet in.

Paddos kun je plukken in het veld veel succes dan is ook de smartshop niet verantwoordlijk en het rijk ook niet.

Aan u de pen Herr Pipo

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."