Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaar vraagjes over paddo's

paar vraagjes over paddo's

25 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#1
heuj daar ik ben een belg en ik heb deze week kaalkopjes gezocht, en ook gevonden ook al loopt het seizoen al ten einde
ik vond ze op een boomstronk,
en ik ben er zeker van dat ze werke (heb de rommelhoedjes allemaal bij mekaar gesmete in een thee en ik werd er tog al erg draaiierig van van een halve kop met citroenzuur in)
ik heb ze nu gedroogd en ze liggen netjes op een donkere plek
ze zijn wel heel erg veel gekrompen, ik vraag me af of dit het effect niet benadeeld?
trouwens en hoe moet ik doseren, hoeveel paddo's moet ik in zo 1 kop thee gooien voor al wat te kunnen trippen voor een gast van 1m80 en met een bmi bove de 20 met een goed gevulde maag?
of is het mss beter voor het effect dat ik ze gwn knabbel en doorslik? :grin:
is het beter dat ik de thee warm drink voor het effect os is het even goed as het koud is?
en moet ik tijdes het koken van de thee alles afdekken omdat er anders werkzame stof verdampt??

en over die mao remmers hoeveel repen donkere chocolade moet je daarvan eten als je er egt lang in wilt zitte?

en ik zit ook te twijfele of ik op oudejaar met xtc zou combineren, goed idee dat hippieflipping?

graag on topic, niet melken aub :P
:wave:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey,
Als je paddo's droogt dan is het normaal dat ze erg veel krimpen, dus het effect zal er niet minder van worden.
Ik ben zelf ook ongeveer 1.80m en heb twee keer op kaalkopjes getript. Dit waren wel verse en dit was een hoeveelheid van 30 gram. Als je ze droogt dan is het gewicht minder, dus ik geloof dat 30 gram vers gelijk staat aan 3 gram gedroogde paddo's. Voor mij was deze hoeveelheid perfect. Je kan zelf altijd nog wat erbij eten als je na 1,5 uur nog niks merkt.
Zelf heb ik ze altijd gewoon opgegeten (goed kauwen anders werken ze niet is mijn ervaring); als je er thee van wilt zetten dan moet je even in een ander topic kijken hoe dat precies moet. Er staan er genoeg van op dit forum.

Met je andere 2 vragen heb ik totaal geen ervaring mee, dus dat zal iemand anders je moeten laten weten.

Veel plezier ermee :grin:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Past maar op met wildpluk he man!
Als je zo paar verkeerde eet, merk je mss niet direct de vergiftiging, maar als de lever blokkeert, blokkeert ie, nog maar te zwijgen over de nieren.
De dood komt pas een weekje later ofzo :tongueout:

En ik blijf thee de beste methode vinden, door de hitte komt da sneller in uw bloedbaan terecht.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mayan zei:
Past maar op met wildpluk he man!
Als je zo paar verkeerde eet, merk je mss niet direct de vergiftiging, maar als de lever blokkeert, blokkeert ie, nog maar te zwijgen over de nieren.
De dood komt pas een weekje later ofzo :tongueout:

En ik blijf thee de beste methode vinden, door de hitte komt da sneller in uw bloedbaan terecht.
Klik om te vergroten...

ok je eerste alinea is wel gemelkt :P
trouwens dan eet ik de stukkies ook mee op maakt ni uit :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nja, vind het allemaal maar ongeloofwaardig en zou ook eerder verwijzen naar het placebo effect. Het effect neemt echt niet af als je een paar snoepjes eet :wave: rare gedachten gang trouwens als je zo een ingesteldheid hebt. Soit, ik heb zo een paddestoelenboekje liggen en ik kon toevallig wel mijn camera vinden. (Wat ook altijd zo een belachelijk excuus is van "ik kan nu even mijn camera niet vinden")







Zo zien ze er uit, en er staat inderdaad bij dat ze alleen op bemeste of onbemeste weilanden voorkomen, soms in wegbermen, nooit direct op mest of hout... Dus het lijkt me al ongelooflijk dat je er op een boomstronk vond. En als je ze dan probeert, verwachten we een tripreport als je dat nog kan schrijven. Good luck.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#6
KoxBox zei:
Nja, vind het allemaal maar ongeloofwaardig en zou ook eerder verwijzen naar het placebo effect. Het effect neemt echt niet af als je een paar snoepjes eet :wave: rare gedachten gang trouwens als je zo een ingesteldheid hebt. Soit, ik heb zo een paddestoelenboekje liggen en ik kon toevallig wel mijn camera vinden. (Wat ook altijd zo een belachelijk excuus is van "ik kan nu even mijn camera niet vinden")







Zo zien ze er uit, en er staat inderdaad bij dat ze alleen op bemeste of onbemeste weilanden voorkomen, soms in wegbermen, nooit direct op mest of hout... Dus het lijkt me al ongelooflijk dat je er op een boomstronk vond. En als je ze dan probeert, verwachten we een tripreport als je dat nog kan schrijven. Good luck.
Klik om te vergroten...

denk je nu echt dat ik alleen maar dat heb te doen, wat fotos trekken over idiote paddestoelen, sjezes ik heb wel wat anders om handen dan dat
maar komt zeker voor elkaar
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#7
Internet staat natuurlijk ook vol met foto's van kaalkopjes :wink: . Hier een paar van mij, van afgelopen herfst (helaas niet veel meer gevonden dan dit, maar toch genoeg voor een paar fijne lichte trips :) ) Fijne stoeltjes :) .


I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#8
oke hier komt dan tog de mijne wel gedroogd natuurlijk
oke wtf?
is dit nu een kaalkopje of niet? :confused:
G
GoaFreakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Intoxication zei:
is dit nu een kaalkopje of niet? :confused:
Klik om te vergroten...

Maak je nou een foto van een woordenboek of van een paddestoel ?
Maargoed, zelfs met een slechte foto kun je zien dat het in de verste verte niet lijkt op een kaalkopje ...
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou het niet weten, een meer gedetailleerde foto is idd nodig, en een foto van een groter aantal eigenlijk ook.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#11
GoaFreak zei:
Intoxication zei:
is dit nu een kaalkopje of niet? :confused:
Klik om te vergroten...

Maak je nou een foto van een woordenboek of van een paddestoel ?
Maargoed, zelfs met een slechte foto kun je zien dat het in de verste verte niet lijkt op een kaalkopje ...
Klik om te vergroten...
kerels wat zijn jullie mij een bende zeuren nu is het nog ni goed, ok ik zal de andere er ook mee uithale ik trek vanavond nog pic
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bij thee zetten zal de werkzame stof niet verdampen. Het water verdampt.
En paddo´s op oudejaarsavond, in een feestsetting, is wsl een slecht idee.

Als je nog niet zo veel paddo-ervaring hebt, is het sterk af te raden om met mao-remmers te experimenteren.

Het is moeilijk aan te geven hoeveel paddestoeltjes je moet nemen voor een gewenst effect. Hangt namelijk ook af van de soort. Het beste ga je is in een rustige setting, na goede voorbereiding, een paar paddestoeltjes opeten, of je neemt een klein beetje thee, en vervolgens wacht je het effect af. Als je na een uur, of iets langer, nog niet veel voelt, of je wilt wat dieper gaan, dan kun je eventueel wat bijnemen.
Dit lijkt me een veillige manier om de voor jou geschikte dosis te bepalen. Als je dan de volgende keer weer dezelfde soort hebt, dan weet je ongeveer hoeveel je kunt nemen. Maar zelfs dan is voorzichtigheid geboden, want het kan iedere keer weer iets anders uitvallen, en het blijft een natuurproduct.

Het blijft sterk spul, die paddo´s. Ik klink nu misschien als een oude lul, maar echt waar, onderschat het niet. Na mijn eerste 2 trips had ik nog niet echt een duidelijk idee hoe krachtig die paddo´s kunnen zijn. Dus zorg dat je altijd tript in een setting waar je, je helemaal veillig voelt.

Lees anders ook even het ´alles over paddo´s topic´ hierboven in het sticky gedeelte.

Veel trip-plezier toegewenst :)
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#13
kapitein-x zei:
Bij thee zetten zal de werkzame stof niet verdampen. Het water verdampt.
En paddo´s op oudejaarsavond, in een feestsetting, is wsl een slecht idee.

Als je nog niet zo veel paddo-ervaring hebt, is het sterk af te raden om met mao-remmers te experimenteren.

Het is moeilijk aan te geven hoeveel paddestoeltjes je moet nemen voor een gewenst effect. Hangt namelijk ook af van de soort. Het beste ga je is in een rustige setting, na goede voorbereiding, een paar paddestoeltjes opeten, of je neemt een klein beetje thee, en vervolgens wacht je het effect af. Als je na een uur, of iets langer, nog niet veel voelt, of je wilt wat dieper gaan, dan kun je eventueel wat bijnemen.
Dit lijkt me een veillige manier om de voor jou geschikte dosis te bepalen. Als je dan de volgende keer weer dezelfde soort hebt, dan weet je ongeveer hoeveel je kunt nemen. Maar zelfs dan is voorzichtigheid geboden, want het kan iedere keer weer iets anders uitvallen, en het blijft een natuurproduct.

Het blijft sterk spul, die paddo´s. Ik klink nu misschien als een oude lul, maar echt waar, onderschat het niet. Na mijn eerste 2 trips had ik nog niet echt een duidelijk idee hoe krachtig die paddo´s kunnen zijn. Dus zorg dat je altijd tript in een setting waar je, je helemaal veillig voelt.

Lees anders ook even het ´alles over paddo´s topic´ hierboven in het sticky gedeelte.

Veel trip-plezier toegewenst :)
Klik om te vergroten...
sorry maar ik heb er mijn eigen wetenschappelijke theorie over die verdamping van werkzame stof

neem nu aan,
h2o is oplosmiddel en h2o + werkzame stof is "opgeloste stof" beide in vloeistof
je hebt eigelijk h2o+h2o dus 2 keer oplosmiddel ,
dusss 2h2o die bijde koken bij 100graden is dus al het water dat verdampt met de werkzame stof in omdat het beide gwn h2o is man je hebt niet eens een vaste stof toegevoegd
:confused:


:rock:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#14
^Het is een aardige gedachtengang. Maar toch klopt het niet. :)
Als een stof oplost in water, dan wil dat niet zeggen dat die stof in water is veranderd/omgetoverd. Het is er namelijk in opgelost, zoals zout kan oplossen in water. En als je zout water gaat verdampen dan hou je zout over.

veel succes verder :)
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#15
Intoxication zei:
heuj daar ik ben een belg en ik heb deze week kaalkopjes gezocht, en ook gevonden ook al loopt het seizoen al ten einde
ik vond ze op een boomstronk,
Klik om te vergroten...

Welke soort denk je precies dat je hebt? De meest voorkomende soort (puntig kaalkopje) komt niet voor op boomstronken, en ik zou niet weten welke soort wel, eigenlijk. 'draaierig' is ook niet echt een effect van paddo's. Nu ze gedroogd zijn, kleuren ze duidelijk blauw? Als dat niet zo is dan heb je de verkeerde.

De normale dosis voor puntige kaalkopjes (maar ik denk niet dat jij die gevonden hebt) is 1 a 2 gram, of ongeveer 30-40 middelgrote stoeltjes. Een 'goed gevulde maag' is niet verstandig want als je van tevoren flink eet kun je wel 2x zo veel nodig hebben voor hetzelfde effect.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#16
JJJ zei:
Intoxication zei:
heuj daar ik ben een belg en ik heb deze week kaalkopjes gezocht, en ook gevonden ook al loopt het seizoen al ten einde
ik vond ze op een boomstronk,
Klik om te vergroten...

Welke soort denk je precies dat je hebt? De meest voorkomende soort (puntig kaalkopje) komt niet voor op boomstronken, en ik zou niet weten welke soort wel, eigenlijk. 'draaierig' is ook niet echt een effect van paddo's. Nu ze gedroogd zijn, kleuren ze duidelijk blauw? Als dat niet zo is dan heb je de verkeerde.

De normale dosis voor puntige kaalkopjes (maar ik denk niet dat jij die gevonden hebt) is 1 a 2 gram, of ongeveer 30-40 middelgrote stoeltjes. Een 'goed gevulde maag' is niet verstandig want als je van tevoren flink eet kun je wel 2x zo veel nodig hebben voor hetzelfde effect.
Klik om te vergroten...
ja ik vond het ook maar vreemd maar ze leken als 2 druppels water op de foto ! heb beschrijve enz nageken zoals als je het vliesje eraf haalt is het doorzichtig enz, en bij het drogen zijn ze idd helemaal verkleurd naar zo een wit blauwe paddestoel
de stronk lag wel ni omgeve door andere bomen de dichtste boom die zich daarbij bevond was op 10m ofso dus redelijk open vlakte
trouwens vriend van mij heeft het ook gedaan same me mij en hij at de stukkies ook nog op hij hoorde heel tijd mensen schreeuwen door de zaal van het examen, tog niet normaal :confused:
mja swat, ik zal eens een ferm kop thee drinken eens zien wat het geeft :confused:
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#17
Al eerder genoemd: Kaalkopjes groeien NIET op boomstronken maar tussen gras (dit ivm symbiotische relatie met graswortels)

Advies: wegsmijten die handel, Intoxification, of wil jij je naam eer aandoen? RIsico niet waard, er zijn eenvoudige manieren om aan paddo's te geraken... :confused:
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#18
splifftail zei:
Al eerder genoemd: Kaalkopjes groeien NIET op boomstronken maar tussen gras (dit ivm symbiotische relatie met graswortels)

Advies: wegsmijten die handel, Intoxification, of wil jij je naam eer aandoen? RIsico niet waard, er zijn eenvoudige manieren om aan paddo's te geraken... :confused:
Klik om te vergroten...
nooit gehoord van uitzonderingen?
trouwens nu ze droog zijn is dat puntig kopje nog meer zichtbaar weet je wat ik zal er anders eens een foto van trekken sebiet se, oordeel dan zelf
cheers :wave:
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind hem eigenlijk wel lijken. Maar goed dat ik ze nooit zo uit de natuur zou eten.

Ik zat me vandaag eigenlijk af te vragen, als schapen ofzo in een wei staan te grazen en ze vreten per ongeluk zo'n groepje van die kaalkopjes op, gaan ze dan ook trippen? Lijkt me wel grappig om te zien, zo'n schaap met een lachkick :P
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Intoxication zei:
kapitein-x zei:
Bij thee zetten zal de werkzame stof niet verdampen. Het water verdampt.
En paddo´s op oudejaarsavond, in een feestsetting, is wsl een slecht idee.

Als je nog niet zo veel paddo-ervaring hebt, is het sterk af te raden om met mao-remmers te experimenteren.

Het is moeilijk aan te geven hoeveel paddestoeltjes je moet nemen voor een gewenst effect. Hangt namelijk ook af van de soort. Het beste ga je is in een rustige setting, na goede voorbereiding, een paar paddestoeltjes opeten, of je neemt een klein beetje thee, en vervolgens wacht je het effect af. Als je na een uur, of iets langer, nog niet veel voelt, of je wilt wat dieper gaan, dan kun je eventueel wat bijnemen.
Dit lijkt me een veillige manier om de voor jou geschikte dosis te bepalen. Als je dan de volgende keer weer dezelfde soort hebt, dan weet je ongeveer hoeveel je kunt nemen. Maar zelfs dan is voorzichtigheid geboden, want het kan iedere keer weer iets anders uitvallen, en het blijft een natuurproduct.

Het blijft sterk spul, die paddo´s. Ik klink nu misschien als een oude lul, maar echt waar, onderschat het niet. Na mijn eerste 2 trips had ik nog niet echt een duidelijk idee hoe krachtig die paddo´s kunnen zijn. Dus zorg dat je altijd tript in een setting waar je, je helemaal veillig voelt.

Lees anders ook even het ´alles over paddo´s topic´ hierboven in het sticky gedeelte.

Veel trip-plezier toegewenst :)
Klik om te vergroten...
sorry maar ik heb er mijn eigen wetenschappelijke theorie over die verdamping van werkzame stof

neem nu aan,
h2o is oplosmiddel en h2o + werkzame stof is "opgeloste stof" beide in vloeistof
je hebt eigelijk h2o+h2o dus 2 keer oplosmiddel ,
dusss 2h2o die bijde koken bij 100graden is dus al het water dat verdampt met de werkzame stof in omdat het beide gwn h2o is man je hebt niet eens een vaste stof toegevoegd
:confused:


:rock:
Klik om te vergroten...

De psilocybine wordt opgelost in het water, het gaat niet over in water door een chemische reactie ofzo.

Als je 2 stoffen bij elkaar gooit kun je ze ook scheiden dmv verschil in kookpunt (mits onder de juiste omstandigheden natuurlijk). Bij psilocybine is volgens mij meer het probleem dat het niet zo goed tegen hoge temperaturen kan en bij 100 C gewoon stuk gaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."