#1
Tja, wat is dieper gaan, en hoe kun je dit bereiken, en waar dient het eventueel toe. Interessant topic.
Ik weet niet of het relevant is, maar hier wat snelneergepende gedachten:
Ik vraag me af of het (langzaam) opschroeven van de dosis ertoe bij zal dragen dat je diepere inzichten verkijgt (of iets in die geest [streef je naar iets, of wil je op een of ander manier verder komen?])
Want misschien is het juist wel een uitdaging om met een steeds lagere dosis bepaalde paden te bewandelen. Wellicht totdat je ooit helemaal niet meer psychedelica zult nemen.
Zelf heb ik ook de ervaring dat ik de meest diepe ervaringen niet perse heb opgedaan onder invloed van grote hoeveelheden.
Maar goed, ik ben ook niet super ervaren ofzo. Wel heb ik me enige tijd met paddo's beziggehouden. IK heb nu 20 trips gehad, en wellicht blijft het daar wel bij. Tenzij het weer is op mijn pad komt, maar ik ga er niet om zoeken.
En over dat ayahuasca. Je hoeft naar mijn idee niet heel erg ervaren te zijn om daar mee te beginnen. Wel moet je de bereidheid hebben om volledig in jezelf en de wereld te schouwen - met al het licht en de duisternis die daarbij hoort (uiteraard nadat je, je hebt ingelezen).
Ik weet niet of je wel is alleen hebt getript, maar misschien is dat een idee om is te proberen. Ogen dicht, lekker relaxed en off you go!
Toen ik jaren geleden voor het eerst Uit Je Bol las werd ik helemaal enthousiast, en begon ik ergens achter in mijn hoofd een toekomstig beeld van mezelf te creeëren als Psychonaut (jawel
). Maar dat beeld heb uiteindelijk weer weggegooid, want ik kwam er uiteindelijk voor mezelf achter dat het ook een soort vluchtweg was. Zo van, 'ik moet nog is dmt proberen en lsd en dan dit en dit nog is...' Maar uiteindelijk is het geluk ook daar niet te vinden.
Wat doe ik nu dan? Ik interesseer me op dit moment enigszins voor ayahuasca. Ik heb het nu 3 keer gedaan en ik denk dat ik in de nabije toekomst dit nog wel is een paar keer wil doen. En misschien dat ik in de verdere toekomst nog wel is lsd wil onderzoeken, in kleine hoeveelheden om te zien of het behulpzaam kan zijn bij creatieve processen en dergelijke.
Maar nu ik iig dat beeld van mezelf als (toekomstige) Psychonaut heb weggooid, voel ik me veel vrijer.
Maar misschien heb ik de psychedelica wel nodig gehad om tot dit inzicht te geraken, dat ieder masker, hoe nobel en vreedzaam ook, een vluchtweg kan zijn. :P![:hearteyes:]()
Ik weet niet of het relevant is, maar hier wat snelneergepende gedachten:
Ik vraag me af of het (langzaam) opschroeven van de dosis ertoe bij zal dragen dat je diepere inzichten verkijgt (of iets in die geest [streef je naar iets, of wil je op een of ander manier verder komen?])
Want misschien is het juist wel een uitdaging om met een steeds lagere dosis bepaalde paden te bewandelen. Wellicht totdat je ooit helemaal niet meer psychedelica zult nemen.
Zelf heb ik ook de ervaring dat ik de meest diepe ervaringen niet perse heb opgedaan onder invloed van grote hoeveelheden.
Maar goed, ik ben ook niet super ervaren ofzo. Wel heb ik me enige tijd met paddo's beziggehouden. IK heb nu 20 trips gehad, en wellicht blijft het daar wel bij. Tenzij het weer is op mijn pad komt, maar ik ga er niet om zoeken.
En over dat ayahuasca. Je hoeft naar mijn idee niet heel erg ervaren te zijn om daar mee te beginnen. Wel moet je de bereidheid hebben om volledig in jezelf en de wereld te schouwen - met al het licht en de duisternis die daarbij hoort (uiteraard nadat je, je hebt ingelezen).
Ik weet niet of je wel is alleen hebt getript, maar misschien is dat een idee om is te proberen. Ogen dicht, lekker relaxed en off you go!
Toen ik jaren geleden voor het eerst Uit Je Bol las werd ik helemaal enthousiast, en begon ik ergens achter in mijn hoofd een toekomstig beeld van mezelf te creeëren als Psychonaut (jawel
Wat doe ik nu dan? Ik interesseer me op dit moment enigszins voor ayahuasca. Ik heb het nu 3 keer gedaan en ik denk dat ik in de nabije toekomst dit nog wel is een paar keer wil doen. En misschien dat ik in de verdere toekomst nog wel is lsd wil onderzoeken, in kleine hoeveelheden om te zien of het behulpzaam kan zijn bij creatieve processen en dergelijke.
Maar nu ik iig dat beeld van mezelf als (toekomstige) Psychonaut heb weggooid, voel ik me veel vrijer.
Maar misschien heb ik de psychedelica wel nodig gehad om tot dit inzicht te geraken, dat ieder masker, hoe nobel en vreedzaam ook, een vluchtweg kan zijn. :P

