Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSerieuze psychonauten

Serieuze psychonauten

30 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tja, wat is dieper gaan, en hoe kun je dit bereiken, en waar dient het eventueel toe. Interessant topic. :)

Ik weet niet of het relevant is, maar hier wat snelneergepende gedachten:

Ik vraag me af of het (langzaam) opschroeven van de dosis ertoe bij zal dragen dat je diepere inzichten verkijgt (of iets in die geest [streef je naar iets, of wil je op een of ander manier verder komen?])
Want misschien is het juist wel een uitdaging om met een steeds lagere dosis bepaalde paden te bewandelen. Wellicht totdat je ooit helemaal niet meer psychedelica zult nemen.

Zelf heb ik ook de ervaring dat ik de meest diepe ervaringen niet perse heb opgedaan onder invloed van grote hoeveelheden.
Maar goed, ik ben ook niet super ervaren ofzo. Wel heb ik me enige tijd met paddo's beziggehouden. IK heb nu 20 trips gehad, en wellicht blijft het daar wel bij. Tenzij het weer is op mijn pad komt, maar ik ga er niet om zoeken.

En over dat ayahuasca. Je hoeft naar mijn idee niet heel erg ervaren te zijn om daar mee te beginnen. Wel moet je de bereidheid hebben om volledig in jezelf en de wereld te schouwen - met al het licht en de duisternis die daarbij hoort (uiteraard nadat je, je hebt ingelezen).

Ik weet niet of je wel is alleen hebt getript, maar misschien is dat een idee om is te proberen. Ogen dicht, lekker relaxed en off you go!

Toen ik jaren geleden voor het eerst Uit Je Bol las werd ik helemaal enthousiast, en begon ik ergens achter in mijn hoofd een toekomstig beeld van mezelf te creeëren als Psychonaut (jawel :grin: ). Maar dat beeld heb uiteindelijk weer weggegooid, want ik kwam er uiteindelijk voor mezelf achter dat het ook een soort vluchtweg was. Zo van, 'ik moet nog is dmt proberen en lsd en dan dit en dit nog is...' Maar uiteindelijk is het geluk ook daar niet te vinden.

Wat doe ik nu dan? Ik interesseer me op dit moment enigszins voor ayahuasca. Ik heb het nu 3 keer gedaan en ik denk dat ik in de nabije toekomst dit nog wel is een paar keer wil doen. En misschien dat ik in de verdere toekomst nog wel is lsd wil onderzoeken, in kleine hoeveelheden om te zien of het behulpzaam kan zijn bij creatieve processen en dergelijke.
Maar nu ik iig dat beeld van mezelf als (toekomstige) Psychonaut heb weggooid, voel ik me veel vrijer.
Maar misschien heb ik de psychedelica wel nodig gehad om tot dit inzicht te geraken, dat ieder masker, hoe nobel en vreedzaam ook, een vluchtweg kan zijn. :P :hearteyes:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeer herkenbaar allemaal. Ben nog maar net begonnen met het onderzoeken wat psychedelica voor mij kan betekenen in spirituele zin. Maar ik probeer me hier niet TE veel op te focussen en geniet ook nog gewoon van mijn trip naast dat ik misschien wel of niet tot een inzicht of heling kom.
En ik denk dat dat belangrijk is voor veel psychonauten hier, verlies je doel niet uit het oog en blijf genieten. En weet je niet wat je doel is, dan begin je verkeerd door te zoeken met psychedelica.

Drugs lost niks op, maar door ze te gebruiken kun jijzelf misschien tot de oplossing komen.
Het is makkelijker je zoektocht nuchter te volgen, want de psychedelica maakt je weg alleen maar warrig en chaotisch. Soms kom je op een helder moment in je trip, waarin je een goeie les leert of je realiseert je iets waardevols. Maar je kunt ook makkelijk van het pad verdwalen terwijl dit het juiste pad lijkt te zijn. Ga niet te vergeefs zoeken in donkere hoeken, paddo's leren je niet hoe je problemen verwerkt, en lsd verteld je niet waarom je hier op aarde bent. Dat doe jijzelf, het zit al in je. En dan nog de keuze doe je dat nuchter of door middel van trippen.

Ik doe het allebij, ik vind het fijn en mooi om tot mezelf te komen in een trip en daarnaast lol te kunnen hebben. Maar ik merk ook dat ik veel te leren heb hier in deze werkelijkheid, en je te veel met jezelf te confronteren is ook niet goed.
Mijn zoektocht zal ik nuchter door maken, soms met een zetje van de psychedelica. :)
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
RSW zei:
Enfin, als ik in de toekomst verder ga met het nemen van deze middelen (en ik was van plan verder te experimenteren met doseringen van tenminste 4 a 5 gram gedroogde cubensis, 3 zegels LSD, 40 mg 2C-B, etc. oftwel net een stapje hoger dan ik gewend ben) wat zijn de manieren om verder te komen, om je te focussen op de essentie van het trippen ?
Klik om te vergroten...

Mijn advies? Schrap die chemie er maar tussenuit en neem een hogere portie cubensis.
Ipv te gaan mengen, zou ik het gewoon bij de paddo's houden. Desnoods in een grotere portie.

Enfin dat maakt iedereen voor zichzelf uit he, ik heb niet echt vooroordelen, noch oordelen.
Ik heb gewoon voor mezelf besloten de chemie uit mijn leven te bannen, op de sporadische bezoekjes na.

Als je echt diep in jezelf wil keren, vind ik het beste dat je in je bedje tript. Op je gemakje.
Na het eerste welgekende plasje van de cubensis ga je lekker in je bed liggen. En je laat het gewoon op je af komen, hoor je jezelf tegen jezelf praten in je hoofd, is het teken dat je al heel goed op weg bent
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ kapitein-x:

Het is niet per se dat ik mezelf zo graag als psychonaut zie, hoewel het natuurlijk wel fantastisch klinkt, maar ik doe het wel zeker vanuit een doel. Ik let er heel erg op dat het geen vluchtweg word, want ik zie ook absoluut het potentieel van psychedelica om 'verslavend' te zijn, in de zin van alleen maar daar mee bezig zijn. Best wel tricky eigenlijk.

Maar psychedelica hebben mijn leven veranderd. Totdat ze op mijn pad kwamen in de vorm van PiHKAL was ik een starre atheist, best wel materieel, en onderontwikkeld op een hoop vlakken. Sinds ik me hiermee bezig hou (en dan heb ik geen idee of het door de fascinatie zelf komt, of door het ook daadwerkelijk nemen van deze stoffen) ben ik veel opener geworden, beter in de omgang met mensen, veel empathischer en veel beter in staat om mezelf en anderen te helpen (among other things). En niet te vergeten dat ik op DMT en paddo's de vreemdste en meest explicite levenservaringen tot nu toe heb gehad, dat telt ook.

Maar ik wil geen 'doorgedraaide hippie' worden, ik kijk wel uit met wat ik neem, en doe het nooit uit impuls. Mijn meest leerzame, diep filosofische trip was nog steeds op minder dan een halve portie, dus ja, misschien is minder meer :) Maar vergeef me dat ik het nu nog niet van je aanneem.

@ DrippTone:

Ik ben nog gewoon braaf het grootste gedeelte van de tijd nuchter :) Maar de trips die ik heb gehad, en zeker die met paddo's veroorzaakten elke keer zo'n versnelling in mijn gedachtengangen dat ik ze als middel enorm ben gaan bewonderen.

@ Mayan:

Ik neem aan dat je snapte dat ik niet van plan was al die dingen tegelijk te gaan doen :)
Maar ik snap je punt, of het nou toeval is of niet, de natuurlijke psychedelica hebben me tot nu toe veel meer gebracht dan de synthetische.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vanaf ik paddo's heb leren kennen ben ik ook drastisch veranderd.
Ik was (en ben dat nog steeds) een irritante fucker die constant zijn gelijk moest halen.
Ik moest en zou het laatse woord hebben, ging dronken op pad, begon discussies enz...

Na psychedelics heb ik een nachtje gehad waar mijn kop gewoon wagenwijd open stond.
Ik had totaal niets van de trip verwacht, ik denk dat het toen 8g droge cubensis was.
Maar mensenlief, wat een eenheid dat ik plots voelde. Er waren wel degelijk visuals, maar het was meer binnen in mijn kopje te doen. Ik kreeg grip op heel mijn leven, ik verstond alles, mijn keuzes, mijn doen en mijn laten.
Dankzij die trip heb ik veel kunnen relativeren. De kosmos gaf mij meer mogelijkheden.
Ik had zo'n open geest man, het was alsof de paddo's een verlengstuk van mijn brein was en mijn brein de volle 100% openstelde.

Ik ben vlaming en geboren in Antwerpen. Daar geven ze je bier bij wijze van spreken als pap in de mond als baby. (bij wijze van spreken he). Ik dronk zonder schaamte 2 six packs halve liters per avond, soms meer. Ik kan je met hand op het hart vertellen dat ik na een zware trip dit allemaal achter me heb gelaten. Ik zag pas in wat het met mijn leven deed.
Ik drink nog wel, maar bier is volledig gedaan. Ik heb mezelf niet meer in de hand na één biertje, de rem is totaal weg. Ik drink nooit bier meer, wel eens wishkey.

Ik trip nu bijna ieder weekend, op paddestoelen en soms slaag ik een weekend over. Gewoon omdat de tolerantie op peil staat dan. Maar ieder weekend is het wel weer wat anders -spiritueel- dat ik opraap.

Ik hoop dat jij nog veel mooie trips mag beleven die jou ook op spiritueel vlak helpen.
Het is een magisch ding die paddenstoel. En als natuur/universum/heelal een telefoonlijn had, is in mijn mening de paddenstoel de zuiverste lijn.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#6
RSW zei:
@ kapitein-x:

Het is niet per se dat ik mezelf zo graag als psychonaut zie, hoewel het natuurlijk wel fantastisch klinkt, maar ik doe het wel zeker vanuit een doel. Ik let er heel erg op dat het geen vluchtweg word, want ik zie ook absoluut het potentieel van psychedelica om 'verslavend' te zijn, in de zin van alleen maar daar mee bezig zijn. Best wel tricky eigenlijk.

Maar psychedelica hebben mijn leven veranderd. Totdat ze op mijn pad kwamen in de vorm van PiHKAL was ik een starre atheist, best wel materieel, en onderontwikkeld op een hoop vlakken. Sinds ik me hiermee bezig hou (en dan heb ik geen idee of het door de fascinatie zelf komt, of door het ook daadwerkelijk nemen van deze stoffen) ben ik veel opener geworden, beter in de omgang met mensen, veel empathischer en veel beter in staat om mezelf en anderen te helpen (among other things). En niet te vergeten dat ik op DMT en paddo's de vreemdste en meest explicite levenservaringen tot nu toe heb gehad, dat telt ook.

Maar ik wil geen 'doorgedraaide hippie' worden, ik kijk wel uit met wat ik neem, en doe het nooit uit impuls. Mijn meest leerzame, diep filosofische trip was nog steeds op minder dan een halve portie, dus ja, misschien is minder meer :) Maar vergeef me dat ik het nu nog niet van je aanneem.
Klik om te vergroten...

Ik heb er ook alle vertrouwen in dat jij niet een 'doorgedraaide hippie' wordt hoor. :)

Ik schreef vooral op wat er bij mij persoonlijk leeft/leefde mbt dit onderwerp (waar vele facetten aanzitten). En dat ik het Psychonaut-zijn als een mogelijke vluchtweg beschouw is ook meer iets wat ik bij mezelf ben gaan waarnemen. Ook b.v. nobele dingen als vrijwilligerswerk e.d. kunnen een vluchtweg zijn. En ik hoop ook niet dat ik je de indruk heb gegeven dat ik mijn vingertje omhoog hield. :grin: Het was namelijk meer algemeen bedoeld.

En een kleine nuance: minder is naar mijn idee ook niet per definitie meer, máár het kan (naar mijn idee) onder bepaalde omstandigheden wel 'meer' zijn. En dat heeft natuurlijk ook wel met perspectief te maken. Want sommige mensen zullen een ervaring waarbij je amper je naam nog weet en wellicht in andere dimensies verkeerd altijd als 'dieper' beschouwen, dan een ervaring waarbij je redelijk bij de tijd bent maar wél inzichten opdoet die je verder brengen.
Dus wat een 'diepe' ervaring is, is ook weer persoonlijk, denk ik.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mooi topic. Ik snap je gevoel. Had het zelf ook, wat moet ik met die vervormingen en gealterde interpretaties van 't moment terwijl er een levenslange bron aan herrineringen en toekomst navigatie in m'n geheugen tot m'n beschikking staat?

Ik noem het het verschil tussen de sjamanen die generatie op generatie 'het gebruik', of beter gezegd het nuchtere leven, in z'n glorie doorgaven en de kortstondige waan van de jaren 60 waarin men met een kater achterbleef in de jaren 70. Geen van de twee is beter, het ene heeft alleen een einde, en het andere een begin.

Een A4tje versnipperen en 'dronken' genieten van de snippers die opwaaien, is wat anders dan een A4tje versnipperen en vervolgens de snipers doortasten, en ze naar keuze aan elkaar lijmen. Het is niet anders dan met onze gedachtenwereld en zintuigen, die bepalen hoe de kwaliteit van ons leven is.

Het is moelijk om eerst de hele trip uit te zitten en je waarnemingen in magische verwondering te aanschouwen zonder direct te willen beginnen aan kortstondige verwerking of het even delen met anderen. Het is vermoeiend voor de geest en je raakt achter op de flow. Want naderhand begint het eigenlijk pas. In ieder geval is stille afzondering de sleutel.

DMT schiet aan je voorbij als je er te vroeg aan begint, als je jezelf hebt leren loslaten aan het lot op paddo's of LSD, zul je van een DMT breakthrough veel meer kunnen laten integreren als een scherpe herrinering en gids. Hoe dan ook is het zo sterk dat ik na 10 seconden vergeet dat ik het gerookt hebt. Even is het zwellende kosmische DMT universum waarheid.

Onthou dat psychedelica grenzen opheffen binnen ons mentale model waar we normaal door beperkt kunnen worden in onze zelfverwezelijking. Dit geldt niet voor iedereen, zelfverwezelijking kan net zo goed worden bereikt met die grenzen zolang de zintuigelijke waarneming er ontwetend van is of er voor kiest om deze te laten bestaan. Want simpel en altijd even voorspoedig gaat het niet.

En elke keer als ik 'loskom' uit mijn lichaam schrik ik er zo van dat 't meteen weer ophoud. Daar baal ik van.
Klik om te vergroten...

Je staat voor de deur. Iedereen die z'n eerste keer probeert z'n geest vrij te maken voor overgave slaag daar niet in. Eerste keer ben ik zelf ook heel hard gevallen en het koste meerdere pogingen om daar te komen. En het kan pijn doen. Je moet ALLES laten gaan, je bestaat niet en wees niet bekommerd om leven of dood. Relax, geen spierspanning en adem rustig. Proef hoe de zuurstof je hersenen voeden.

De andere kant is wie jij bent, het bestaat aan de hand van de informatie die in jou afzonderlijke gedachtenbron zit opgeslagen. Wees niet bang voor ongeloof, wat het lot voorschotel kan zo overweldigend zijn dat je schrikt. Het oordeel bestaat daar niet, niets is goed of slecht, het is, en niet meer.

Probeer langzame stapjes te nemen met paddo's, LSD en ayahuasca waarbij je de dosis telkens wat ophoogt. Vergeet niet dat jij zelf nog altijd de navigator bent tot het moment dat controle verdwijnt en het lot gaat bepalen.

Ik kan je niet vertellen hoe je doorbreekt omdat ik niet in de zetel van je gedachten kan plaatsnemen. Wel wat stricte voorwaarde. Uitgeslapen zijn met weinig aan je hoofd; omgeving waar je veiligheid qua gevoel en verblijf 100 procent veilig is; 2 dagen na afloop v/d ervaring vrij om te slapen en na te denken; vergeet wat de wereld bezighoud in de dagen voor je gaat trippen; van te voren douchen; alles in huis hebben qua voedingsmiddelen; telefoons uit en internet uit; volgeladen en opgeladen mp3 speler.

Mocht je een sitter nemen of willen, dan moet deze bereid zijn om bij wijze van 8 uur lang voor zich uit te staren als met jou in alle afzondering alles goedgaat. Deze moet niet gaan zitten te telefoneren als TV gaan zitten kijken.

Het gewone leven blijft de basis van alles, spritueel gebruik maak je nuchterder en nuchterder. Volle cirkel ervaringen raad ik slechts 1 x per half jaar aan. En maximaal 1 keer per maand trippen. Het beste blow je niet of nauwelijks.

Je ondervindingen inhoudelijk delen met anderen raad ik sterk af, wat je gezien hebt valt zeker niet bij iedereen in goede aarde.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niet door de planten uit het regenwaud,,
ben ik een serieuze psychonout
Maar,,
ik ben getroffen door de amalgaam,
daardoor ben ik nu een vergiftigde sjamaan,,,

je weet wat er in uit je bol staat, toch,,
dat je soberheid moet hanteren aangaande je psychonautische-gebruik,,,
dus je mag niet doordraaien (chronisch trippen) als psychonaut,,
Als sjamaan mag je dat wel , als je met je trips een zielereis maakt ten behoeve van je cliént :wave:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#9
jullie zijn serieus psychonaut
door de planten uit het regenwoud

ik ben minstens een jungiaan door de amalgaam
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee joh, jij bent gewoon insane!
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#11
gNuxx zei:
Nee joh, jij bent gewoon insane!
Klik om te vergroten...


Wat jij er van vind maakt ons verder niet uit, dit is niets persoonlijks uiterraad, maar dit heeft verder niks met het topic te maken en voegt er niks aan toe. Verder is dat wel een aanval op iemand, iets persoonlijks.

Dit is niet aan jou gNuxx dit is aan iedereen die nutteloze dingen post.


mvg en bvd,
Greenpower
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#12
vogel zei:
jullie zijn serieus psychonaut
door de planten uit het regenwoud

ik ben minstens een jungiaan door de amalgaam
Klik om te vergroten...

ja?

wat voor archetype ben jij? :rolleyes:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#13
greenpower zei:
gNuxx zei:
Nee joh, jij bent gewoon insane!
Klik om te vergroten...


Wat jij er van vind maakt ons verder niet uit, dit is niets persoonlijks uiterraad, maar dit heeft verder niks met het topic te maken en voegt er niks aan toe. Verder is dat wel een aanval op iemand, iets persoonlijks.

Dit is niet aan jou gNuxx dit is aan iedereen die nutteloze dingen post.


mvg en bvd,
Greenpower
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk, ik voegde niks toe aan het topic
En vogel en ik pesten elkaar altijd een beetje, heah vogeltje :wave: haha
Maar jij voegt eigenlijk net zo goed niks toe aan het topic :grin: hahaha

// ontopic JAAJAJAJA
Ik vind beide manieren van trippen leuk, soms in mijn eentje, om mezelf te doorgronden, soms met vrienden om gewoon een leuke tijd te hebben, en misschien je vriendschap te versterken.

xx
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#14
gNuxx zei:
greenpower zei:
gNuxx zei:
Nee joh, jij bent gewoon insane!
Klik om te vergroten...


Wat jij er van vind maakt ons verder niet uit, dit is niets persoonlijks uiterraad, maar dit heeft verder niks met het topic te maken en voegt er niks aan toe. Verder is dat wel een aanval op iemand, iets persoonlijks.

Dit is niet aan jou gNuxx dit is aan iedereen die nutteloze dingen post.


mvg en bvd,
Greenpower
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk, ik voegde niks toe aan het topic
En vogel en ik pesten elkaar altijd een beetje, heah vogeltje :wave: haha
Maar jij voegt eigenlijk net zo goed niks toe aan het topic :grin: hahaha

// ontopic JAAJAJAJA
Ik vind beide manieren van trippen leuk, soms in mijn eentje, om mezelf te doorgronden, soms met vrienden om gewoon een leuke tijd te hebben, en misschien je vriendschap te versterken.

xx
Klik om te vergroten...

Misschien niks aan dit topic maar wel aan dit forum :P. Maar ik denk dat we elkaar wel begrijpen

:wave:
a
acidshamanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik gebruik drugs alleen serieus, gebruik als partydrug wijs ik af. Ik ben ook sterk tegen het gebruik van heroine, cocaine, amfetamine, etc. Als drugs je niet beter maken, kun je ze beter niet gebruiken. Aan de andere kant: Doe wat je wilt is de gehele wet. Dit zijn mijn eigen leefregels, wat anderen doen en vinden is hun verantwoordelijkheid. Ik ben dan ook voorstander van totale legalisatie van alle drugs. Of misschien met uitzondering van drugs die sociaal onaanvaardbaar gedrag veroorzaken. Meth komt daar misschien voor in aanmerking, maar eigenlijk weet ik daar niet genoeg vanaf.

Mijn favoriete drug voor zelfonderzoek en zelfontwikkeling is LSD in combinatie met speciale CD's. Vooral CD's uit de serie Yggdrasil en uit Kundalini-yoga doen het heel goed.

http://www.andreas333.com/yggdrasil
http://www.andreas333.com/rasata

De gesproken woorden op dit soort cd's helpen je bij een innerlijke reis. Bij mij werkt dit alleen zonder drugs óf met LSD. Met andere drugs zijn de cd's irritant, vooral met paddo's of XTC.

Sommige cd's uit Yggdrasil gaan over zeer zware onderwerpen, zoals Haat en Angst. Normaal kun je deze onderwerpen beter vermijden als je LSD gebruikt. Met deze cd's kan ik doorheen gaan, maar ik zou ze beginners beslist afraden. Helemaal te gek is 'Kosmisch Vuur'. Je stelt je voor, dat je in een vuur van gloeiende kolen loopt. De vlammen storten zich op je als een troep uitgehongerde wolven. Je huid barst open, je bloed spuit naar buiten en je lichaam valt uiteen. Vervolgens word je meegenomen op een reis door negen vuren, die steeds een andere schil van je illusie verbrandt. Uiteindelijk los je op in het kosmisch vuur, krijg je een vlammend zwaard en als een ridder van het kosmisch vuur daal je naar de aarde door negen astrale sferen.

Wat ook wel aardig werkt is een waterpijp roken met een half glas wijn. Normaal drink ik geen alcohol en roken doe ik ook niet. (Het roken van de waterpijp kost me moeite.) Tesamen geeft het een zeer zachte trip, die goed gecombineerd kan worden met meditatie CD's.

Meditatie CD's gaan bij mij ook goed samen met Ibuprofen 400. De Ibuprofen maakt je wat meer ontspannen, zodat je je gemakkelijker laat meenemen door de meditatieve reis.

Combinatie van LSD met wiet en dit soort CD's kan heel heftig worden. Omdat ik niet rook, maakte ik vroeger een aftreksel van hennep. Eerst koken in een snelkookpan, dan in alcohol een aftreksel maken en dit laten indikken. (Ik hoop dat deze vage beschrijving niet teveel op een recept lijkt. Anders maar even knippen.)
Deze combinatie stimuleert de kundalini-energie. De laatste keer dat ik het gebruikte stond mijn hele ruggegraat in brand en kon ik niet stilzitten. Uiteindelijk een wandeling in een bos gemaakt, waarbij het vuur zich vanuit mijn ruggegraat en de aarde in de bomen ging en het hele bos verlichte. Daarna maar niet meer gecombineerd gebruikt.

XTC en meditatie cd's gaan bijna niet samen. Met LSD en een meditatie cd heb je het gevoel dat je ontzettend lang bezig bent, terwijl er in werkelijkheid maar een half uur verstreken is. Bij XTC precies het tegengestelde: Je hebt het gevoel dat je net begonnen bent, is de trip al bijna voorbij.

XTC helpt me wel bij het transformeren van het ego. Het doet iets met de maagchakra (bij de solar plexus, de maagkuil). Als je boos bent op bepaalde mensen en XTC begint te werken verdwijnt de boosheid vrij snel, vergeef je die mensen en kom je open te staan. Het helpt ook om seksuele remmingen op te lossen. Dat geldt ook voor LSD-sessies. Zowel XTC als LSD maken helende vermogens vrij. Als ik iemand masseer terwijl ik XTC of LSD heb gebruikt, voel ik de energiestromen van de ander veel beter en kan ik heel goed genezen. Als ik orale seks geef tijdens een trip ...

De eerste keer dat ik XTC gebruikte was in 1988. De XTC is die tijd was nog zuiver met een grote hoeveelheid MDMA. Volgens mij was het nog legaal. Ik kreeg het van een paar healers en tijdens die sessie ging ik helemaal open. De healers concentreerden zich op mij en hielpen me zeer traumatische ervaringen uit mijn jeugd verwerken. In die tijd werd door psychiaters in de USA gezegd:

'Een sessie met XTC doet meer dan een half jaar gesprekstherapie!'

Helaas werd het juist daardoor verboden!

LSD en XTC zijn ideale middelen om mensen te transformeren en trauma's te helen. Google maar eens op professor Bastiaans.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q="professor+Bastiaans"&btnG=Google+zoeken&meta=cr=countryNL

De overheid heeft liever dat mensen voor de trein springen, dan dat ze risico's nemen met LSD-therapie of XTC-therapie. Alsof ernstig getraumatiseerde mensen veel te verliezen hebben!
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Echelon zei:
vogel zei:
jullie zijn serieus psychonaut
door de planten uit het regenwoud

ik ben minstens een jungiaan door de amalgaam
Klik om te vergroten...

ja?

wat voor archetype ben jij? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

ik denk een soort gewonde vogel die zweeft op de thermiek van de vergiftigde lucht,,
Bij de jungiaan is de kracht toch op kwetsbaarheid gebaseerd,,
http://home.wanadoo.nl/a.heer/Jung_archetypen.htm

ik hoop dat ik je vraag gauw kan beantwoorden,,

ik ben,, waar ik naar toe wil,,

ik had nooit tijd ,, spook in me hoofd,,
ik had nooit tijd,, spook ,,weg uit hoofd
ik had nooit tijd,,, spook in buik
ik had nooit tijd , want ik wist niet het was een, ,zwaar-metaal-fluoriserend-spook(
ik had nooit tijd ,door dat heffie-meffie-spook ,, daarom dus nooit gestudeerd,,
Want ik was ook al door die klote-schole, gedesillusioneerd,,
Maar toen wist ik nog niet , ik was verkwikt en gefluorideerd

ik kweet niet waarvoor ik leer
Misschien een natuurgeneesheer

misschien een jungiaanse psycho-analyticus
ik ben waar ik naartoe wil,, gaan ,, ga je met me mee,, dan nemen we LSD,,eeee

(ik)je ben een Sjamaan doorde Amalgaam,,
Analyseert de Vergiftigde Jungiaan, en ze voeren een LSDialoog
aan het eind van de Regenboog
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#17
Na een paar jaar recreatief LSD, begin je andere dingen te zien, de kleine dingetjes gaan opvallen. Als je een keer een dodis hebt gehad, die je besef totaal afsluit van de hedendaagse wereld. En dan je gedachten meeneemt naar een plek, waar het zo lijkt, dat je er al eerder bent geweest, dit al de eerste keer dat je erkomt.


Na een hoge dosis (zie trip-report)

Er zijn zelfs gedachten in je die laten zien dat je er vandaan komt, en gekozen hebt om zo te leven als nu. Toch kan voor iedereen dit gevoel anders zijn.

Ik kwam mezelf tegen, maar dan als een persoon die in het verleden heeft geleefd, en iemand die in de toekomst leeft. beiden tegelijk, in de zelfde ruimte. Maar dan was ik 1 persoon. Een persoon, met een connectie naar het hedendaagse leven in het verleden, toekomst en heden.

Tot je in een droomtoestand terechtkomt, waar je geen "ïk" besef meer hebt. je weet niet meer, het is alleen maar "zijn". het zijn, meer is er niet.

Je bent in een muziekaal kleurenpallet ( dit gevoel maar dan zonder de woorden "je bent"). "Je bent" dat is er al. Alles is er al. Er is maar 1 ding, daar bestaat alles uit.

Alsof je een ballon bent, die zich opblaats, maar daardoor kleiner word, en binnestebuiten word opgeblazen, door de lucht eruit te halen.

Je zou t zelf een keer mee moeten maken, om dan dingen te beseffen, die er altijd al waren, maar verborgen.

Je leeft met de handen voor je ogen, dit terwijl je weet dat je kan zien, en er een wereld is die je kent. je handen kan bewegen zoals je het wilt. maar nog nooit er aan gedacht hebt om je handen voor je ogen weg te halen. En de wereld die je kent eens met je ogen te bekijken.
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#18
:) mooi man
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#19
vogel zei:
Echelon zei:
vogel zei:
jullie zijn serieus psychonaut
door de planten uit het regenwoud

ik ben minstens een jungiaan door de amalgaam
Klik om te vergroten...

ja?

wat voor archetype ben jij? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

ik denk een soort gewonde vogel die zweeft op de thermiek van de vergiftigde lucht,,
Bij de jungiaan is de kracht toch op kwetsbaarheid gebaseerd,,
http://home.wanadoo.nl/a.heer/Jung_archetypen.htm

ik hoop dat ik je vraag gauw kan beantwoorden,,

ik ben,, waar ik naar toe wil,,

ik had nooit tijd ,, spook in me hoofd,,
ik had nooit tijd,, spook ,,weg uit hoofd
ik had nooit tijd,,, spook in buik
ik had nooit tijd , want ik wist niet het was een, ,zwaar-metaal-fluoriserend-spook(
ik had nooit tijd ,door dat heffie-meffie-spook ,, daarom dus nooit gestudeerd,,
Want ik was ook al door die klote-schole, gedesillusioneerd,,
Maar toen wist ik nog niet , ik was verkwikt en gefluorideerd

ik kweet niet waarvoor ik leer
Misschien een natuurgeneesheer
Klik om te vergroten...

Volgens mij had Jung het niet helemaal zo bedoeld :)
maar ik vind je interpretatie wel mooi Vogel.
dankje voor je uitleg
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als bij de jungiaan de kracht niet op kwetsbaarheid is gebaseerd,, wat volgens mijn wel zo is ,maarja niet iedere jungiaan is gewond toch?
Dan wel bij de sjamaan, die word ook wel is gewonde genezer genoemd,,

in de psychiatrie noemen ze een psychiater of psycholoog, of psychotherapeute of pychoanalyticus,of anders,,,,> noemen ze ook wel gewonde genezer,, Die dan

vroeger geestesziek was , Maar zijn geest inmmiddels herstelt heeft en zich heeft getransformeerd van geestelijk-gewond,, naar geestelijke,genezer

de jungiaan projecteerd zijn eigen ervaring van gewond zijn op de cliént
om zijn cliént emotioneel te leren kennen,,
Via dialogen probeert de jungiaanse psychoanalyticus,
de cliént te laten beseffen dat hijzelf de kracht heb om zichzelf beter te maken,,
de klinische psychiatrie kent geen dialogen ,, zeker geen LSDialogen, (LSD-therapy)
als je een dialoog aan gaat met overleden mensen(geesten) , dan ben je wel een sjamaan,,
of bezeten of schizofreen, maarja dan is het geen dialoog meer lijkt me,

http://users.skynet.be/kern/zorgverleni ... dszorg.pdf

Gezien de aard van het werk gebeurt het regelmatig dat in de omgang met cliënten eigen
kwetsbaarheden, onverwerkte trauma’s blootgelegd worden. M.Van Gaal spreekt over het
beroep van psychotherapeut als een eigenaardige én een gevaarlijke roeping. Een eigenaardige
roeping omdat de beroepskeuze ongetwijfeld geworteld is in onbewuste motieven en patronen
die ontstaan zijn in de kindertijd.
Zij verwijst hiermee naar het beeld van de gewonde genezer:
beroepen in de geestelijke gezondheidszorg zouden niet alleen mensen met psychische

problemen eerder aantrekken, maar ook geschikter maken voor het beroep. Dit uiteraard op
voorwaarde dat hun eigen wonden in voldoende mate geheeld zijn.
Zij spreekt over een gevaarlijke roeping omdat de therapeut natuurlijk niet immuun is voor de
invloed van langdurige blootstelling aan menselijke wanhoop, lijden en conflicten (Van Gaal
199:sunglasses:.
Klik om te vergroten...
ik hou wel van lijden,, doet me zoveel serieus over het leven enzo nadenken,
zie je nou wel ,, ik maar denken dat ik hippie ben door de LSD en marihuana,,
me (?hele?) geestverruimende wezen is een gevolg van het lijden,, >>>ja en
LSD en marihuana , nee dat niet deed me lijden ,, je weet wel wat dan wel,,,

sjamaan met een opleiding kan toch niet,, ?
sjamaan heb toch instinct en hulpgeesten ?
sjamaan gebruikt toch de helende kracht van ,LSD, Paddo's en AYAhuasca ?
is daar een opleiding voor,, ? opleiding tot LSD-therapeut, misschien in zwisterland ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."