Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSerieuze psychonauten

Serieuze psychonauten

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
a
acidshamanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik drugs alleen serieus, gebruik als partydrug wijs ik af. Ik ben ook sterk tegen het gebruik van heroine, cocaine, amfetamine, etc. Als drugs je niet beter maken, kun je ze beter niet gebruiken. Aan de andere kant: Doe wat je wilt is de gehele wet. Dit zijn mijn eigen leefregels, wat anderen doen en vinden is hun verantwoordelijkheid. Ik ben dan ook voorstander van totale legalisatie van alle drugs. Of misschien met uitzondering van drugs die sociaal onaanvaardbaar gedrag veroorzaken. Meth komt daar misschien voor in aanmerking, maar eigenlijk weet ik daar niet genoeg vanaf.

Mijn favoriete drug voor zelfonderzoek en zelfontwikkeling is LSD in combinatie met speciale CD's. Vooral CD's uit de serie Yggdrasil en uit Kundalini-yoga doen het heel goed.

http://www.andreas333.com/yggdrasil
http://www.andreas333.com/rasata

De gesproken woorden op dit soort cd's helpen je bij een innerlijke reis. Bij mij werkt dit alleen zonder drugs óf met LSD. Met andere drugs zijn de cd's irritant, vooral met paddo's of XTC.

Sommige cd's uit Yggdrasil gaan over zeer zware onderwerpen, zoals Haat en Angst. Normaal kun je deze onderwerpen beter vermijden als je LSD gebruikt. Met deze cd's kan ik doorheen gaan, maar ik zou ze beginners beslist afraden. Helemaal te gek is 'Kosmisch Vuur'. Je stelt je voor, dat je in een vuur van gloeiende kolen loopt. De vlammen storten zich op je als een troep uitgehongerde wolven. Je huid barst open, je bloed spuit naar buiten en je lichaam valt uiteen. Vervolgens word je meegenomen op een reis door negen vuren, die steeds een andere schil van je illusie verbrandt. Uiteindelijk los je op in het kosmisch vuur, krijg je een vlammend zwaard en als een ridder van het kosmisch vuur daal je naar de aarde door negen astrale sferen.

Wat ook wel aardig werkt is een waterpijp roken met een half glas wijn. Normaal drink ik geen alcohol en roken doe ik ook niet. (Het roken van de waterpijp kost me moeite.) Tesamen geeft het een zeer zachte trip, die goed gecombineerd kan worden met meditatie CD's.

Meditatie CD's gaan bij mij ook goed samen met Ibuprofen 400. De Ibuprofen maakt je wat meer ontspannen, zodat je je gemakkelijker laat meenemen door de meditatieve reis.

Combinatie van LSD met wiet en dit soort CD's kan heel heftig worden. Omdat ik niet rook, maakte ik vroeger een aftreksel van hennep. Eerst koken in een snelkookpan, dan in alcohol een aftreksel maken en dit laten indikken. (Ik hoop dat deze vage beschrijving niet teveel op een recept lijkt. Anders maar even knippen.)
Deze combinatie stimuleert de kundalini-energie. De laatste keer dat ik het gebruikte stond mijn hele ruggegraat in brand en kon ik niet stilzitten. Uiteindelijk een wandeling in een bos gemaakt, waarbij het vuur zich vanuit mijn ruggegraat en de aarde in de bomen ging en het hele bos verlichte. Daarna maar niet meer gecombineerd gebruikt.

XTC en meditatie cd's gaan bijna niet samen. Met LSD en een meditatie cd heb je het gevoel dat je ontzettend lang bezig bent, terwijl er in werkelijkheid maar een half uur verstreken is. Bij XTC precies het tegengestelde: Je hebt het gevoel dat je net begonnen bent, is de trip al bijna voorbij.

XTC helpt me wel bij het transformeren van het ego. Het doet iets met de maagchakra (bij de solar plexus, de maagkuil). Als je boos bent op bepaalde mensen en XTC begint te werken verdwijnt de boosheid vrij snel, vergeef je die mensen en kom je open te staan. Het helpt ook om seksuele remmingen op te lossen. Dat geldt ook voor LSD-sessies. Zowel XTC als LSD maken helende vermogens vrij. Als ik iemand masseer terwijl ik XTC of LSD heb gebruikt, voel ik de energiestromen van de ander veel beter en kan ik heel goed genezen. Als ik orale seks geef tijdens een trip ...

De eerste keer dat ik XTC gebruikte was in 1988. De XTC is die tijd was nog zuiver met een grote hoeveelheid MDMA. Volgens mij was het nog legaal. Ik kreeg het van een paar healers en tijdens die sessie ging ik helemaal open. De healers concentreerden zich op mij en hielpen me zeer traumatische ervaringen uit mijn jeugd verwerken. In die tijd werd door psychiaters in de USA gezegd:

'Een sessie met XTC doet meer dan een half jaar gesprekstherapie!'

Helaas werd het juist daardoor verboden!

LSD en XTC zijn ideale middelen om mensen te transformeren en trauma's te helen. Google maar eens op professor Bastiaans.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q="professor+Bastiaans"&btnG=Google+zoeken&meta=cr=countryNL

De overheid heeft liever dat mensen voor de trein springen, dan dat ze risico's nemen met LSD-therapie of XTC-therapie. Alsof ernstig getraumatiseerde mensen veel te verliezen hebben!
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Echelon zei:
vogel zei:
jullie zijn serieus psychonaut
door de planten uit het regenwoud

ik ben minstens een jungiaan door de amalgaam
Klik om te vergroten...

ja?

wat voor archetype ben jij? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

ik denk een soort gewonde vogel die zweeft op de thermiek van de vergiftigde lucht,,
Bij de jungiaan is de kracht toch op kwetsbaarheid gebaseerd,,
http://home.wanadoo.nl/a.heer/Jung_archetypen.htm

ik hoop dat ik je vraag gauw kan beantwoorden,,

ik ben,, waar ik naar toe wil,,

ik had nooit tijd ,, spook in me hoofd,,
ik had nooit tijd,, spook ,,weg uit hoofd
ik had nooit tijd,,, spook in buik
ik had nooit tijd , want ik wist niet het was een, ,zwaar-metaal-fluoriserend-spook(
ik had nooit tijd ,door dat heffie-meffie-spook ,, daarom dus nooit gestudeerd,,
Want ik was ook al door die klote-schole, gedesillusioneerd,,
Maar toen wist ik nog niet , ik was verkwikt en gefluorideerd

ik kweet niet waarvoor ik leer
Misschien een natuurgeneesheer

misschien een jungiaanse psycho-analyticus
ik ben waar ik naartoe wil,, gaan ,, ga je met me mee,, dan nemen we LSD,,eeee

(ik)je ben een Sjamaan doorde Amalgaam,,
Analyseert de Vergiftigde Jungiaan, en ze voeren een LSDialoog
aan het eind van de Regenboog
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na een paar jaar recreatief LSD, begin je andere dingen te zien, de kleine dingetjes gaan opvallen. Als je een keer een dodis hebt gehad, die je besef totaal afsluit van de hedendaagse wereld. En dan je gedachten meeneemt naar een plek, waar het zo lijkt, dat je er al eerder bent geweest, dit al de eerste keer dat je erkomt.


Na een hoge dosis (zie trip-report)

Er zijn zelfs gedachten in je die laten zien dat je er vandaan komt, en gekozen hebt om zo te leven als nu. Toch kan voor iedereen dit gevoel anders zijn.

Ik kwam mezelf tegen, maar dan als een persoon die in het verleden heeft geleefd, en iemand die in de toekomst leeft. beiden tegelijk, in de zelfde ruimte. Maar dan was ik 1 persoon. Een persoon, met een connectie naar het hedendaagse leven in het verleden, toekomst en heden.

Tot je in een droomtoestand terechtkomt, waar je geen "ïk" besef meer hebt. je weet niet meer, het is alleen maar "zijn". het zijn, meer is er niet.

Je bent in een muziekaal kleurenpallet ( dit gevoel maar dan zonder de woorden "je bent"). "Je bent" dat is er al. Alles is er al. Er is maar 1 ding, daar bestaat alles uit.

Alsof je een ballon bent, die zich opblaats, maar daardoor kleiner word, en binnestebuiten word opgeblazen, door de lucht eruit te halen.

Je zou t zelf een keer mee moeten maken, om dan dingen te beseffen, die er altijd al waren, maar verborgen.

Je leeft met de handen voor je ogen, dit terwijl je weet dat je kan zien, en er een wereld is die je kent. je handen kan bewegen zoals je het wilt. maar nog nooit er aan gedacht hebt om je handen voor je ogen weg te halen. En de wereld die je kent eens met je ogen te bekijken.
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#4
:) mooi man
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#5
vogel zei:
Echelon zei:
vogel zei:
jullie zijn serieus psychonaut
door de planten uit het regenwoud

ik ben minstens een jungiaan door de amalgaam
Klik om te vergroten...

ja?

wat voor archetype ben jij? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

ik denk een soort gewonde vogel die zweeft op de thermiek van de vergiftigde lucht,,
Bij de jungiaan is de kracht toch op kwetsbaarheid gebaseerd,,
http://home.wanadoo.nl/a.heer/Jung_archetypen.htm

ik hoop dat ik je vraag gauw kan beantwoorden,,

ik ben,, waar ik naar toe wil,,

ik had nooit tijd ,, spook in me hoofd,,
ik had nooit tijd,, spook ,,weg uit hoofd
ik had nooit tijd,,, spook in buik
ik had nooit tijd , want ik wist niet het was een, ,zwaar-metaal-fluoriserend-spook(
ik had nooit tijd ,door dat heffie-meffie-spook ,, daarom dus nooit gestudeerd,,
Want ik was ook al door die klote-schole, gedesillusioneerd,,
Maar toen wist ik nog niet , ik was verkwikt en gefluorideerd

ik kweet niet waarvoor ik leer
Misschien een natuurgeneesheer
Klik om te vergroten...

Volgens mij had Jung het niet helemaal zo bedoeld :)
maar ik vind je interpretatie wel mooi Vogel.
dankje voor je uitleg
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als bij de jungiaan de kracht niet op kwetsbaarheid is gebaseerd,, wat volgens mijn wel zo is ,maarja niet iedere jungiaan is gewond toch?
Dan wel bij de sjamaan, die word ook wel is gewonde genezer genoemd,,

in de psychiatrie noemen ze een psychiater of psycholoog, of psychotherapeute of pychoanalyticus,of anders,,,,> noemen ze ook wel gewonde genezer,, Die dan

vroeger geestesziek was , Maar zijn geest inmmiddels herstelt heeft en zich heeft getransformeerd van geestelijk-gewond,, naar geestelijke,genezer

de jungiaan projecteerd zijn eigen ervaring van gewond zijn op de cliént
om zijn cliént emotioneel te leren kennen,,
Via dialogen probeert de jungiaanse psychoanalyticus,
de cliént te laten beseffen dat hijzelf de kracht heb om zichzelf beter te maken,,
de klinische psychiatrie kent geen dialogen ,, zeker geen LSDialogen, (LSD-therapy)
als je een dialoog aan gaat met overleden mensen(geesten) , dan ben je wel een sjamaan,,
of bezeten of schizofreen, maarja dan is het geen dialoog meer lijkt me,

http://users.skynet.be/kern/zorgverleni ... dszorg.pdf

Gezien de aard van het werk gebeurt het regelmatig dat in de omgang met cliënten eigen
kwetsbaarheden, onverwerkte trauma’s blootgelegd worden. M.Van Gaal spreekt over het
beroep van psychotherapeut als een eigenaardige én een gevaarlijke roeping. Een eigenaardige
roeping omdat de beroepskeuze ongetwijfeld geworteld is in onbewuste motieven en patronen
die ontstaan zijn in de kindertijd.
Zij verwijst hiermee naar het beeld van de gewonde genezer:
beroepen in de geestelijke gezondheidszorg zouden niet alleen mensen met psychische

problemen eerder aantrekken, maar ook geschikter maken voor het beroep. Dit uiteraard op
voorwaarde dat hun eigen wonden in voldoende mate geheeld zijn.
Zij spreekt over een gevaarlijke roeping omdat de therapeut natuurlijk niet immuun is voor de
invloed van langdurige blootstelling aan menselijke wanhoop, lijden en conflicten (Van Gaal
199:sunglasses:.
Klik om te vergroten...
ik hou wel van lijden,, doet me zoveel serieus over het leven enzo nadenken,
zie je nou wel ,, ik maar denken dat ik hippie ben door de LSD en marihuana,,
me (?hele?) geestverruimende wezen is een gevolg van het lijden,, >>>ja en
LSD en marihuana , nee dat niet deed me lijden ,, je weet wel wat dan wel,,,

sjamaan met een opleiding kan toch niet,, ?
sjamaan heb toch instinct en hulpgeesten ?
sjamaan gebruikt toch de helende kracht van ,LSD, Paddo's en AYAhuasca ?
is daar een opleiding voor,, ? opleiding tot LSD-therapeut, misschien in zwisterland ?
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#7
Omdat het anders zo ondankbaar overkomt;

bedankt voor de toffe reacties ! (behalve de spam dan :))

Ik heb nogal haaks op wat ik heb gepost hier besloten om me eerst ff weer een tijdje geheel nuchter door het leven te laten gaan, ivm tentamens. Hoezeer ik ook kan hopen om in een mystiek moment op paddo's ineens alle principes van de scheikunde tot mij te krijgen, ik acht de kans nogal klein. Om het maar zo te zeggen. Als mijn 2C-B en LSD op is hoef ik ook geen nieuwe meer, ik denk dat ik in ieder geval mijn aandacht naar de planten en schimmels laat gaan in de toekomst. Ugh.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zelfde idee heb ik ook, de chemie weg laten en alleen nog de planten raad plegen.
Maar aan de andere kant ben ik nog niet helemaal klaar met een paar middelen.
Lastig. :P
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#9
pfft wat een tekst bevat dit topic zeg.. niet meer door te lezen gewoon! :P

@ topicstarter: als ik het goed begrijp wil je een bepaald pad gaan bewandelen maar het is nog heel erg onduidelijk hoe en wat, en idd, die tripboeken e.d. helpen je daar maar weinig bij. Wat ik je kan vertellen is dat de kracht in de planten ligt, LSD en 2CB kunnen ook vanalles losmaken maar de planten zijn leermeesters. Benader een plant zoals je een leermeester benaderd, met respect en een vraag of doel. Verzin een structuur om je trip heen, bijvoorbeeld een bepaalde muziek, de ruimte inrichten, je intentie hardop zeggen, wat tabak roken uit een pijp, dankbaarheid uiten etc. Wat goed voelt voor jou werkt het beste, wees creatief.

Blijf vooral focussen op deze realiteit niet uit de ogen verliezen, een reis is super indrukwekkend en avontuurlijk, maar met deze realiteit zul je het moeten doen vriend.

Je maakt een reis, gaat diep, doet allerlei inzichten op. Maar waar het omgaat is het intergreren. Uit jij die liefde die je ervaart in zo'n trip? Doe je iets met de levensenergie die je ontvangt?

Wat hierbij kan helpen is een dagelijks ritueel, bijvoorbeeld yoga, meditatie, een wandeling etc. Iets waarbij je focussed op de lessen die je ontvangt en waarbij je probeert die dingen naar deze realiteit te brengen.

Maargoed doe vooral wat goed voor jou voelt en kijk uit dat je niet doortript, eens per 2 weken is vaak al te veel.

Als je vragen hebt help ik je graag verder :)
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#10
Adrenochroom zei:
pfft wat een tekst bevat dit topic zeg.. niet meer door te lezen gewoon! :P

@ topicstarter: als ik het goed begrijp wil je een bepaald pad gaan bewandelen maar het is nog heel erg onduidelijk hoe en wat, en idd, die tripboeken e.d. helpen je daar maar weinig bij. Wat ik je kan vertellen is dat de kracht in de planten ligt, LSD en 2CB kunnen ook vanalles losmaken maar de planten zijn leermeesters. Benader een plant zoals je een leermeester benaderd, met respect en een vraag of doel. Verzin een structuur om je trip heen, bijvoorbeeld een bepaalde muziek, de ruimte inrichten, je intentie hardop zeggen, wat tabak roken uit een pijp, dankbaarheid uiten etc. Wat goed voelt voor jou werkt het beste, wees creatief.

Blijf vooral focussen op deze realiteit niet uit de ogen verliezen, een reis is super indrukwekkend en avontuurlijk, maar met deze realiteit zul je het moeten doen vriend.

Je maakt een reis, gaat diep, doet allerlei inzichten op. Maar waar het omgaat is het intergreren. Uit jij die liefde die je ervaart in zo'n trip? Doe je iets met de levensenergie die je ontvangt?

Wat hierbij kan helpen is een dagelijks ritueel, bijvoorbeeld yoga, meditatie, een wandeling etc. Iets waarbij je focussed op de lessen die je ontvangt en waarbij je probeert die dingen naar deze realiteit te brengen.

Maargoed doe vooral wat goed voor jou voelt en kijk uit dat je niet doortript, eens per 2 weken is vaak al te veel.

Als je vragen hebt help ik je graag verder :)
Klik om te vergroten...

Dank je voor je reactie :) Ik houd mezelf wel gezond, trippen doe ik over het algemeen niet vaker dan eens in de 1/1,5 maand, ook als het gaat om lage doseringen. Maar vanaf dat ik ben begonnen met psychedelica, en paddo's specefiek, heb ik zoveel dingen geleerd die ik in mijn leven heb kunnen integreren. Dus dat gedeelte snap ik heel goed, mijn 'beste trip' waren de twee maanden na mijn vorige paddotrip, waarin de puzzelstukjes van die trip langzaam een groter geheel begonnen te vormen. Het heeft mijn ideeen over het leven en het bestaan nogal veranderd, en naar mijn idee ten goede.
Verder doe ik mijn best om zoveel mogelijk creativiteit te uiten, voornamelijk in de vorm van muziek.

Maar een van de grootste problemen die ik heb, is dat de realiteit waar ik in zit soms zo haaks staat op wat ik uit psychedelica haal. Bijvoorbeeld, ik doe een studie scheikunde op de universiteit hier in Utrecht. Het systeem hier is onpersoonlijk, gericht op prestatie en redelijk intolerant voor mensen die het liever wat rustiger aan doen. Het is voor mij onmogelijk om 'het systeem' te veranderen, dus ik zal me ernaar moeten schikken. Maar dat houd in dat ik minder tijd overhou voor creativiteit, minder tijd voor ontdekken wie ik echt ben (oftewel gewoon trippen), minder tijd voor vrienden en substantieel meer stress. Ik wil graag ergens komen in het leven, en de uitdagingen die ik tegenkom overwinnen. Maar ik vraag me steeds meer af of het de juiste keus is. Ik wil graag mensen helpen, niet in de laatste plaats omdat het mij zelf zoveel voldoening geeft, en ik weet niet wat de beste manier is.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Prachtig topic :)

Gezien ik een half jaar lang alle mensen om wie ik gaf uit mijn leven had verbannen om puur met mezelf aan de gang te gaan, alleen op mijn kamer met behulp van psychedelics, reken ik mezelf tot een serieuze psychonaut die zichzelf wil leren kennen om vervolgens zijn eigen geest te programmeren. Na mijn laatste reis op een Ayahuasca ceremonie, ben ik erachter gekomen dat het heel verstandig was om nooit geen drug meer aan te raken. Mijn geest was als het ware overgevoelig geworden door mijn gebruik, waardoor de reactie op Ayahuasca gewoonweg monsterlijk was. Na de ceremonie heb ik een zware tijd achter de rug gehad, en hang ik nog steeds lichtelijk in die complexe waas. Psychedelics heeft mij de plek aangewezen waar ik wezen moet. Nu kan ik in nuchtere toestand enorm veel bereiken. Ik heb nog nooit zoveel progressie geboekt als de laatste tijd, zolang mijn geest niet aan het werk wordt gezet door middelen. Reizen in jezelf is mogelijk door veel te lezen, mediteren, hardlopen, vasten, ingevingen opschrijven, en de kansen benutten die mensen om je heen jou gunnen. Leer de barrières kennen, om ze te overwinnen. Verzin plannen, ga subtiel te werk. Als ik me gewonnen voel, ik ben een paar jaar ouder, gelukkig, en heb bereikt wat ik bereiken wou, dan ben ik van plan om weer eens een Mexicaantje gaan nuttigen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."