Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk stop ermee!!!!

Ik stop ermee!!!!

32 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik werd 38 jaar op 26 januari...mijn laatste restje pep heb ik op 25 januari genomen,ik heb ook een kid(niet inwonend),ik ga ook stoppen met drugs :grin: ,het is welletjes geweest,weet je...ja kwestie van bierkes...hopelijk kan ik daar toch ook mee stoppen hoor,want mijn goesting(zin,trek) naar drugs versterkt door alcohol.
veel geluk mayan :wink:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel succes cronos!

Ik heb ondervonden dat ik vroeger dankzij drank ook meer zin kreeg in een lijntje coke.
Ik kon geen avond drinken of kreeg zin in een lijntje coke dat dan escaleerde naar paar grammen coke.
Ik heb een tijd geleden alle chemie uit mijn leven geplaatst, we hadden hier besloten nooit meer chemie te doen op de occasionele feestjes na, je kent dat wel.
Toch moet ik van chemie niets meer weten en slaag ik over. Zelfs als ik drink overheerst het principe de drang naar chemie.
Een goeie joint zal ik vast en zeker wel meer missen nu, die joint na een dagje stress is gewoon soms het lichtpuntje op het einde van de dag.

dat ga ik het meeste van al missen wiet lol

succes man
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#3
wekelijks paddos.... tja..dat moet je niet doen he.. met lsd kan dat nog net (voor een tijdje), maar de mindfuck van paddos is echt wel wat meer te verwerken (al wisselen de meningen hier (onterrecht vind ik :wink: ) over.
Psychedelica moet je verwerken. Net zoals met bv kundulini meditaties of andere newage bezigheden is 'grounding' van groot belang.. met wekelijks gebruik is dit echter niet echt in stand te houden (is mijn ervaring althans).
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat klinkt allemaal niet best nee. Hou het lekker bij bier zou ik zeggen. Zo hard heb je je wietje toch ook niet nodig?
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, was enorm diep aan het zakken, compleet weggerukt van het dagelijks leven.
Ik durf al geen vlieg meer doodkloppen zonder me schuldig te voelen, das mij net iets te soft worden. DAn ben ik liever wat harder en zonder schroom, bier hier daarvoor.
Nuchter zijn is ook leuk, nu ik erdoor ben niet dagelijks stoned te lopen, vergeet ik mezelf soms in tijd. Ben constant bezig met wetenschappelijke dingen na te lezen op het internet, en soms verdiep ik me zo fel dat ik op de klok kijk en zomaar even 3 uur gepasseerd ziet.
Toch is het 's avonds zo van: pffff zou ik toch maar bellen voor wat wiet? Tot hier toe nog niet gebroken. Begint al wel fel te pikken, mss moet ik het blowen niet zo snel laten en meer een maatstaf vinden die past binnen de "normale" lijnen.

En uiteraard, zijn er kruistoleranties in psychedelica. Van lsd bleef ik af, ene keer gedaan, maar vond de paddo's inderdaad een pakje intenster.
Maar heb ondervonden, ik had er wel even wat tussen gelaten, tussen mijn voorlaatste en laatste trip... en als je dat wat gewoon bent kan 6g plots heel intens aankomen. Ik kreeg gevoelens door en signalen dat ik ze maar beter laat, want anders loop ik volgend jaar in witte gordijnkleden, lange baard en "get your groove on man" mentaliteit.
Ik begon misschien een beetje teveel interesse te krijgen, en sorry... als ik trip spreekt natuur tot me, en alles wat ik doe in het dagelijks leven leek zinloos. Ik kreeg ook zin om letterlijk alles achter te laten, jobs, sport, hobby's, mijn materiële noden. Het betekende niets meer voor me op de paddo's. Het was alsof ik geroepen wordt voor God te gaan werken, zo voelde het echt aan. Niet dat God me het letterlijk vroeg, maar het is alsof ik me volledig aan Haar moest toewijden.
Maar dat kan ik mijn sociaal leven heus niet aandoen, dus neen merci.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#6
PipstothePoX zei:
wekelijks paddos.... tja..dat moet je niet doen he..
Klik om te vergroten...

idd.
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind het goed dat je stopt, want het is idd best moeilijk ja.
ik hoop dat je het ook volhoudt, de eerste weken zijn het moeilijkst, daarna komt de stijgende lijn vanzelf

(ook niet te veel bier drinken, slecht voor de hersencellen). :beer:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja mannen,
Heb toch maar 5g rookwaar gaan halen haha!
Vriendin is er ook blijer mee, want kan maar beter een gelegenheidsblower worden dan een zuiper.
Het begon haar al dik tegen te steken dat ik er weer zo dronken, uit mijn bek stinkend naar alcohol, lazarus begon bij te lopen.
Natuurlijk kapt ge alcohol niet door de goot. Dus zal zeker nog wel eens een glaasje drinken, maar zoals ervoor de voorkeur naar groen laten gaan.

Ik geef deze 5g tot maandagavond/dinsdagavond, en dan heeft ie lang geleefd!

Toch blijf ik van de psychedelica af. En ALS ik ooit herbegin, moeten er toch minstens 2 decennia zijn gepasseerd.
Want 't is een verdomd interessant pad als ge u volledig kunt toewijden aan de schepping.
Maar eens ze langs elk hoekje op bezoek komt, en al uw denken komt op één punt en ge weet niet welke kant op te gaan, en ge ga er voluit op in in uw denken en denkt da ge er ga in blijven, en ge kunt alleen maar aan één ding denken. Als AL uw gedachten op één ding gecentraliseerd worden en ge begint te in perspectieven te bekijken Dan komt ge er uit met een geheel breder visie over da één puntje. Als da al is wa ge kunt zien dan kunde maar beter geheel uw leven in nieuw perspectief plaatsen. En dan zegde beter: ja nu ff niet meer.
Op smoor toch fel gas terugnemen, psychedelics not for these ages to come.

Toc blijf Ik erbij, paddo's zijn echt iets goed he. 't is niet da ik fysiek of mentaal klachten heb nu. Als ik dan al mentale klachten had, zat dat er altijd al in haha, anyway..
Ze zijn voor mij een telefoontje geweest met het hierboven en het hieronder
Van ALLE drugs dat ik al gedaan heb, blijf ik paddo's het dankbaarst.
Hebben zij mij the bigger picture getoond van het hierboven (dat wat 1 is) en het hieronder (het leven/aarde/)
Drank just fucks me up, da zeggek vlakuit.
Nu dat ik terug stoned ben voel ik mijn denken toch echt gesust. Heil to the herb?
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#9
paddo's leveren indivudele wetenschap voor een levensduur, het is ontzettend zwaar om al je inzichten van een trip te verwerken en te verklaren. het enige wat je hiervoor hoeft in te leveren is tijd. en dat moet je er ook echt voor nemen, wat je al zegt, op gegeve moment zit je zo vol idealistisch inzicht.. en dan werkt de wereld gewoon niet mee ! een gevoel van onmacht, grootheid en buitenstandigheid. ga niet buiten de maatschappij staan ! keer je er niet van weg. maar maak er op je eigen manier gebruik van door te doen wat je wilt doen. mijn aanpak is alles zo makkelijk mogelijk maken, ookal is dat in een land van wetten en cijfertjes echt onmogelijk!
ik heb al eens een inzicht gehad dat ik mischien beter mijn levenstijd kon gaan uitzitten tussen een een of andere indianen stam, met kettinkjes, sierraden en andere glimdingen daar aankomen en de rest van je leven als god in een buitenleven kunt uitzitten. maar! ik kan gewoon niet missen dat je ff snel dit kunt doen, even lekker een reep chocoalde, lekker zondagsavond jointje,, ect ect. nouja ik kan er uren over doorpraten :tearsofjoy:
ik kan goed bevatten dat je ermee stopt

kennis is zwaar he

peace
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tijd heelt vele wonden... :wink:

't Belangrijkste is dat je naar je lichaam en geest bent gaan luisteren, en die zeggen "Ho!". Super dat je dat niet negeert, maar er juist iets mee doet. Okay, over naar de alcohol was misschien niet de meest verstandige beslissing, maar ook daar kom je gelukkig alweer op terug. Geniet gewoon lekker van je jointje op zijn tijd, en je zult zien dat het hoge golven tussen veel tripmiddelen en de afkeer ervan steeds meer stabiliseren. Totdat die golven weer een vlakke lijn zijn geworden, je weer in balans bent en wellicht toch weer nieuwschierig wordt. Als je dan de afgelopen periode in je achterhoofd houdt kan je alles meester blijven, ook bij af en toe gebruik.

Good luck!
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Laat deze kerel z'n gang gaan, we zijn geen religeuze stroming die z'n medestanders bij de hand pakt als ze richting de uitgang v/d kerk lopen. Z'n zetel in z'n gedachten bepaald in vrijheid om keuzes te maken.

Paddo's groeien niet op een onvruchtbare ondergrond, een ontwikkeling van het bewustzijn heeft ook een frisse ondergrond nodig anders heeft trippen geen zin. En dat voelt je alleen zelf aan en niemand anders.

Als de grond in de toekomst weer wat gunstiger is, en de ochtendzon op een dag opdoemt en het natte gras doet glinsteren, ruikt Mayan de geur van verse zwammen weer en zet die tegen die tijd zelf ook weer z'n kleurrijke hoed op.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Atropa zei:
Laat deze kerel z'n gang gaan, we zijn geen religeuze stroming die z'n medestanders bij de hand pakt als ze richting de uitgang v/d kerk lopen. Z'n zetel in z'n gedachten bepaald in vrijheid om keuzes te maken.

Paddo's groeien niet op een onvruchtbare ondergrond, een ontwikkeling van het bewustzijn heeft ook een frisse ondergrond nodig anders heeft trippen geen zin. En dat voelt je alleen zelf aan en niemand anders.

Als de grond in de toekomst weer wat gunstiger is, en de ochtendzon op een dag opdoemt en het natte gras doet glinsteren, ruikt Mayan de geur van verse zwammen weer en zet die tegen die tijd zelf ook weer z'n kleurrijke hoed op.
Klik om te vergroten...

Mooi gezegd, helemaal mee eens ook. Toch wil ik reageren op dit topic.
Mayan je zit wel echt tussen uiterste he? Als je zovaak tript en dan bedoel ik elk weekend of om het weekend dan is het eigenlijk gewoon logisch dat je van de maatschappij af komt te staan. Ik zelf heb ook zon fase gehad waarin ik elke week tripte en toen werd het functioneren in de maatschappij ook redelijk problematisch. Er is zeker een weg waarin je de wijsheden van de psychedelica kan integreren in dit leven maar dit verreist dat je goed gegrond bent en in contact met deze wereld. Dit bereik je door gewoon minder te trippen (en blowen)... op het moment dat je stabieler staat zul je zien dat het een stuk makkelijker en overzichtelijker zal zijn.

Verder ben ik het met je vrouw/vriendin eens dat je beter kan blowen dan gaan drinken, maar dat is mischien persoonlijk :wink: haha

Succes met alles!
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Thanks mannen, mooie woorden van moed en steun. Betekent veel voor me.

Ik heb de geur van zwammen geroken, en alles weggedaan. Heb er heus geen spijt van, ik had hier nog zeker tripmateriaal voor 2 maand liggen.
Het is zeker geen impulsieve beslissing. Want ik was ook van plan om met wiet te stoppen, maar mijn teelt heb ik niet zonder pardon kunnen uittrekken. Dat zijn mijn plantjes he, mijn minareskes.
Het paddomateriaal daarintegen, zonder pardon de composthoop op en de plastiek ervan de container voor de vuilniskar in.
Daar heb ik enkel spijt voor omdat ik een andere grower happy kon maken daarmee. Maarja, weg is weg.

Ik zal zeker nog aan psycedelics beginnen, maar weet je... Het weekend is mijn ding altijd geweest. Daarin ging ik voluit. Ik ben er misschien wat ver ingegaan; maar ik heb ook nog nooit de schepping zo levendig gevoeld als toen. Nooit in geheel mijn drugsverleden, in mijn spirituëel leven heb ik zo'n aanraking van de schepping gekregen.

In mate genieten, nou, niets voor mij. Of ter wel voluit, of wel niet. En daarom leg ik het gedachtengoed dat voortkomt vanuit deze magische paddenstoelen, dmt, ayahuasca, ... even opzij.
Ik heb nooit in mate gedronken, nooit in mate geblowed, en een maat vinden in paddo's was wel degelijk een must. Nouja, ik vind wekelijks trippen helemaal niet zo ovedreven erg.
Maar ja, het is ook de minimum om er tussen te laten om het nog gewaar te worden. En drie weken verder zit je al een anderhalve portie extra om te voelen wat die eerste portie met je deed. En als dat niet meer baatte heb ik éénmal fel over de bocht gegaan, en sindsdien wel eens af en toe een weekje overgeslagen tot soms 2 weken overgeslagen en het derde weekend dan getript. De laatste trip had zo'n voorgeschiedenis.

Maar geloof me maar als ik zeg, dit is geen impulsieve beslissing. Er is ook helemaal geen drang naar, de laatste trip heeft me voorzien voor minstens 2 decennia lang.
Wiet daarintegen, neen daar blijft de drang toch levendig voor aanwezig. Niet lichamelijk ofzo, maar na een dagje stress of een vriendenbezoekje.... ja dan slaag ik toch geen jointje over. Het schept een gezellig praatsfeertje en is een goede moodsetter voor een succesvolle avond vol van diepgaande debatten.
De drank zal altijd aanwezig blijven,... maar met groen valt dat perfect op te vangen. Eens een jointje, zal ik geen druppel alcohol meer aanraken. Niet dat ik niet zou kunnen, maar er is gewoonweg geen drang meer naar dan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."