Thanks mannen, mooie woorden van moed en steun. Betekent veel voor me.
Ik heb de geur van zwammen geroken, en alles weggedaan. Heb er heus geen spijt van, ik had hier nog zeker tripmateriaal voor 2 maand liggen.
Het is zeker geen impulsieve beslissing. Want ik was ook van plan om met wiet te stoppen, maar mijn teelt heb ik niet zonder pardon kunnen uittrekken. Dat zijn mijn plantjes he, mijn minareskes.
Het paddomateriaal daarintegen, zonder pardon de composthoop op en de plastiek ervan de container voor de vuilniskar in.
Daar heb ik enkel spijt voor omdat ik een andere grower happy kon maken daarmee. Maarja, weg is weg.
Ik zal zeker nog aan psycedelics beginnen, maar weet je... Het weekend is mijn ding altijd geweest. Daarin ging ik voluit. Ik ben er misschien wat ver ingegaan; maar ik heb ook nog nooit de schepping zo levendig gevoeld als toen. Nooit in geheel mijn drugsverleden, in mijn spirituëel leven heb ik zo'n aanraking van de schepping gekregen.
In mate genieten, nou, niets voor mij. Of ter wel voluit, of wel niet. En daarom leg ik het gedachtengoed dat voortkomt vanuit deze magische paddenstoelen, dmt, ayahuasca, ... even opzij.
Ik heb nooit in mate gedronken, nooit in mate geblowed, en een maat vinden in paddo's was wel degelijk een must. Nouja, ik vind wekelijks trippen helemaal niet zo ovedreven erg.
Maar ja, het is ook de minimum om er tussen te laten om het nog gewaar te worden. En drie weken verder zit je al een anderhalve portie extra om te voelen wat die eerste portie met je deed. En als dat niet meer baatte heb ik éénmal fel over de bocht gegaan, en sindsdien wel eens af en toe een weekje overgeslagen tot soms 2 weken overgeslagen en het derde weekend dan getript. De laatste trip had zo'n voorgeschiedenis.
Maar geloof me maar als ik zeg, dit is geen impulsieve beslissing. Er is ook helemaal geen drang naar, de laatste trip heeft me voorzien voor minstens 2 decennia lang.
Wiet daarintegen, neen daar blijft de drang toch levendig voor aanwezig. Niet lichamelijk ofzo, maar na een dagje stress of een vriendenbezoekje.... ja dan slaag ik toch geen jointje over. Het schept een gezellig praatsfeertje en is een goede moodsetter voor een succesvolle avond vol van diepgaande debatten.
De drank zal altijd aanwezig blijven,... maar met groen valt dat perfect op te vangen. Eens een jointje, zal ik geen druppel alcohol meer aanraken. Niet dat ik niet zou kunnen, maar er is gewoonweg geen drang meer naar dan.