Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSan pedro

San pedro

73 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Of zoek gewoon even op hoe je de mescaline eruit haalt :)
B
BymoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weet iemand of het illegaal is om thuis een san pedro en een peyote te hebben in België?
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ok, de thee is genuttigd.
En deze keer was het dan ook een 'echte' trip, en dus niet half-half.
Dus blijkbaar heeft het opschroeven van de dosis en/of het aanpassen van de bereidingswijze zijn effect.

Ik zal maar niet te veel op de trip ingaan, want om het goed uit te leggen heb ik wel een a4tje nodig. En daar heb ik nu niet zoveel zin in, en bovendien, de trip was afgelopen nacht/ochtend (heb nog niet geslapen) dus het moet ook allemaal bezinken.

Interessant was dat ik de trip redelijk goed kon sturen. Daar bedoel ik mee dat ik ervoor kon kiezen om me bijvoorbeeld te verliezen in mijn kamerplant, of de smaak van een banaan, of muziek. Maar ik heb er voornamelijk voor gekozen om als het ware af te dalen in mijn lichaam, met gesloten ogen. En zo kwam ik uit bij bepaalde negativiteit die ik voelde als iets drukkends in mijn hart (chakra), en daar heb ik, met wat onderbrekingen, een flink aantal uren 'rondgehangen'. En hoe vrolijk alles leek met mijn ogen open (de hele kamer had iets zonnigs) zo veel ellende zag ik achter mijn gesloten ogen. Tenminste als ik bij dat drukkende gevoel bleef. Echt hel-achtig, pure ellende. Ik zal jullie, en mijn, gemoed niet verpesten door hier expliciete beschrijvingen te geven.
Ik had het gevoel dat ik door het voelen/zien van deze shit als het ware op slag een oud krakkemikkig mannetje werd. De gedachte dat ik de volgende ochtend grijs haar zou hebben leek mij niet eens zo ongeloofwaardig. :P Maar blijkbaar was er toch ergens diep in mij een vertrouwen dat dit zeer nuttig was, om hier bij te blijven, dat het dus helend was.

Typisch was dat ik niet geplaagd werd door deze ellende, maar dat ik er voor koos om het onder ogen te zien. Dus zodra ik mijn ogen opende kon ik probleemloos genieten van bijvoorbeeld een kaarsvlam, om vervolgens relaxed een glaasje water te halen (heel veel water)

Uiteindelijk ervoer ik die negativiteit in mijn hart niet langer als strikt negatief. Ja, het verwees naar ellende in de wereld en in mijzelf. Maar het herkennen van die ellende en daar geraakt door worden is tegelijkertijd een teken van Liefde. Dus door bij datgene te blijven wat is en niet te vluchten in droomwerelden is het echt mogelijk om kracht en liefde in het hier en nu te ervaren. Echte Liefde is alleen in het hier en nu.
En nu voel ik nog wel lichtelijk dat gevoel in mijn hart. Ellende heeft ook zijn plaats, en de beste, meest gezonde plaats is in het hart. :)

Het was niet zo dat ik de trip helemaal in vreugde ofzo afsloot. Die verkeerde indruk wil ik niet wekken. Maar ik voelde me zeker wel voldaan.
Maar dit moet eerst maar is allemaal flink bezinken en zijn plaats krijgen.

Ach, nu heb ik toch een mini-reportje geschreven. :)
Misschien is het wel iets té vers van de pers, en lees ik dit volgende week met gefronste wenkbrauwen terug. :P Maar, dat zal wel meevallen.

En mocht het zo zijn dat kapitein-x vanaf binnenkort niet/zeer weinig op dit forum te zien is, dan komt dat omdat het in mijn planning staat om is een jaar lang niet te trippen, en me met een aantal andere/leuke/belangrijke zaken bezig te houden.

groetjes van kapitein-x, die over een uurtje al zijn bedje inkruipt en dan heel lang en lekker gaat slapen... :hearteyes:
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#4
net even gewogen maar heb nog 1200mg van die synthetische liggen, word volgens mij een flinke trip als ik dat in 1 keer neem...
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#5
De helft daarvan is al een volle trip. Wat ik ervan begrepen heb als ik het internet aflees is dat synthetische mescaline als alkaloide chaotischer en minder spiritueel is. 'tis slechts 1 alkaloide. De alkaloiden in cactussen werken ook nog eens synergetisch (versterken elkaars werking). Maar ben benieuwd, als je neemt wil ik daar weleens een report over horen.

At Dumpy, zijn er in Nederland peyote ceremonies? :openmouth:

Ben zelf echt v/d rauwe producten, gedroogde paddo's kauw ik altijd een half uur en slik zo min mogelijk door. Thee trekken is 't niet voor mij. Weet ook totaal niets van San Pedro poeder e.d. Maar 60 cm San Pedro is een mooie dosering.

Maar de potentie verschilt onderling nogal en dat kun je aan het plant materiaal niet zien. Aan de afkomst kan wel het een en ander worden afgeleid, in droge gebieden waar veel scherpe zon heerst willen de meest potente peyote cactussen gedijen.

Maar laat ik het zo zeggen dat er niet zoiets bestaat als overdosering met het natuurlijke product. Ongemakkelijk voelen zoals een OD Paddo's of LSD pakt met cactus heel anders uit. De trip is zo zacht en vol compassie dat alle rust bewaard wordt. Diepste wensen gaan dan in vervulling.

Ik kwam erachter dat bewustzijn vrouwelijk en mannelijk tegelijk is, hetgeen niet verdwijnt met de tijd. Een mescaline trip van 3 dagen met ego dissolutie met het natuurlijke product kan de menselijke geest voor de rest van z'n leven laten vliegen.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#6
Daar zit ik ook wel eens over na te denken. Een echte badtrip zoals op paddo's of lsd mogelijk is, lijkt me niet echt mogelijk op peyote/sanpedro. Het is gewoon een heel ander soort trippen.
Ik denk bij cacti ook niet echt gelijk aan een tripmiddel zoals lsd of paddo's. Beetje appart geforumuleerd maar misschien dat mensen me wel begrijpen in wat ik bedoel :P
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat je een dosis bedoelt waarin de cirkel geheel rond is. Over dat laatste heb je wel gelijk. Het is totaal anders dan LSD, DMT of shrooms, maar zeker een entheogeen. Alleen blijf je voor zo'n goddelijke ervaring echt verbazingwekkend helder en fris.

Compleet bij de tijd en kunnen spreken met anderen zoals altijd. Alleen ben jij anders aangesloten op de software v/d realiteit. Op een manier die niet niet in woorden valt te omvatten. Pas als je de omschrijving leest na je mescaline trip worden ze begrepen.

Maar ooit, ooit hoop ik nog eens door het schilderij te stappen, een schilderij dat niet langer zal zijn in een lijst. Maar zich zal opentrekken voor een nieuwe 3D werkelijkheid waarin ik m'n voeten op wezenlijke grond verbind.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als jij ligt op een bloemenkleed, en wegdroomt in de armen van je vriendin. Is er dan een smet om je ongemakkelijk bij te voelen?

Peyote is potenter en heeft nog meer alkaloiden in zich. Maar om genoeg peyotes te hebben voor een trip, dat gaat je honderden euro's kosten.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Welhallodaar zei:
Hey,
Een dosis van 10-15gram is genoeg voor een eerste trip.
Blijkbaar ligt de dosis voor iedereen anders; de maximum dosis voor erveran gebruikers is 30 tot 60gram.
Grtz,clfr.
Klik om te vergroten...

holy fuck wat een awesome website, thx <3

Iemand ervaring met die webshop? Vooral dat san pedro poeder is echt awesome.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Atropa zei:
Ik denk dat je een dosis bedoelt waarin de cirkel geheel rond is. Over dat laatste heb je wel gelijk. Het is totaal anders dan LSD, DMT of shrooms, maar zeker een entheogeen. Alleen blijf je voor zo'n goddelijke ervaring echt verbazingwekkend helder en fris.

Compleet bij de tijd en kunnen spreken met anderen zoals altijd. Alleen ben jij anders aangesloten op de software v/d realiteit. Op een manier die niet niet in woorden valt te omvatten. Pas als je de omschrijving leest na je mescaline trip worden ze begrepen.

Maar ooit, ooit hoop ik nog eens door het schilderij te stappen, een schilderij dat niet langer zal zijn in een lijst. Maar zich zal opentrekken voor een nieuwe 3D werkelijkheid waarin ik m'n voeten op wezenlijke grond verbind.
Klik om te vergroten...

Okok, dan zal ik aankomende zomer, als ik 18 ben geworden. Samen met 1 vriend van me kennis maken dit magische fenomeen. Of ik de mescaline kristallen of de gedroogde sanpedro poeder haal zie ik dan wel weer. Kan mooi kiezen :P
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Atropa zei:
At Dumpy, zijn er in Nederland peyote ceremonies? :openmouth:
Klik om te vergroten...

Yep! :grin: een rondtrekkende sjamaan uit mexico zet voet aan wal in nederland voor een tijdje. Daarna trekt hij weer verder maar ik maak mooi van deze kans gebruik! Zaterdag is het zover, denk dat er nog wel een reportje zal komen. Als de ervaring zich laat vangen in woorden natuurlijk :wink:
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#12
TrippyShit zei:
Okok, dan zal ik aankomende zomer, als ik 18 ben geworden. Samen met 1 vriend van me kennis maken dit magische fenomeen. Of ik de mescaline kristallen of de gedroogde sanpedro poeder haal zie ik dan wel weer. Kan mooi kiezen :P
Klik om te vergroten...

Die mescaline kristallen zijn dat synthetische of organisch? Als het syntetische zijn zou ik je aanraden om het san pedro poeder te nemen, van wat ik gehoord heb schijnt dat toch intenser te zijn dan synthetisch. en daarbij komt dat die kristallen echt ziekelijk duur zijn...
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat is ongeveer de dosering met san pedro poeder? en wat is de beste manier om het in te nemen?
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#14
30-40 gr voor kennismaking, 50-60 voor goede flinke trip (bij mij dan (65gr), maar had er ook wiet bij gerookt. weet niet of dat het versterkte) 70-100 als je er echt vol tegen aan wilt gaan. Houd rekening met een egodeath op deze sterkte, dus wees voorbereid :wink:

Wij hadden het poeder gewoon in een liter vruchtendrank gedaan. Was echt heel vies en moeilijk weg te drinken, we hebben er wel 2 uur over gedaan ofzo. Sommige doen het ook in capsules maar dan moet je wel 50-100 capsules innemen.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dumpy zei:
TrippyShit zei:
Okok, dan zal ik aankomende zomer, als ik 18 ben geworden. Samen met 1 vriend van me kennis maken dit magische fenomeen. Of ik de mescaline kristallen of de gedroogde sanpedro poeder haal zie ik dan wel weer. Kan mooi kiezen :P
Klik om te vergroten...

Die mescaline kristallen zijn dat synthetische of organisch? Als het syntetische zijn zou ik je aanraden om het san pedro poeder te nemen, van wat ik gehoord heb schijnt dat toch intenser te zijn dan synthetisch. en daarbij komt dat die kristallen echt ziekelijk duur zijn...
Klik om te vergroten...

Ja kristallen zijn best prijzig. 100euro per gram. Dat is onderhand 50euro per trip dus.


@ shokora

Wat ik weet is dat 30/35 gram een goede dosis is met sanpedro poeder..
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zou inderdaad ook kunnen.. ik ben mischien niet de juiste persoon om een dosis aan te vragen. Ik vond 65 in ieder geval een goede flinke trip. :)
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#17
cuber3 zei:
Ik ben van plan om het binnenkort eens te proberen met San Pedro.
Rouw opeten lijkt me vrij ondoenbaar, dus ik ben van plan om het te koken en er een soort drank van te maken.
Nu heb ik gelezen dat de hoogste concentraties mescaline net onder de 'schil' van de cactus zitten, en dat de kern van de cactus helemaal geen mescaline bevat.
Zou het dan best zijn om de kern eruit te snijden, al de rest in de mixer te gooien, te mixen tot een poeder (of papje, ik neem aan dat er wel een hoop water inzit)? Of gewoon in stervormige schijfjes te snijden en die zo in de pot gooien?
Hoe lang moet je het ongeveer koken, en zijn er dingen die je zeker niet mag doen, of net wel moet doen om ervoor te zorgen dat er geen mescaline verloren gaat?

Ik lees verschillende dingen. Vb de ene bron zegt 4u koken op een laag vuur, terwijl de andere zegt dat je het meer dan 24 uur moet laten koken. En sommigen voegen ook nog citroensap enzo bij tijdens het koken (is dit voor de smaak of heeft het een bepaald nut met die zuren ofzo?)
Dan lees ik ook nog dat sommigen de cactusschijfjes meermaals bevriezen en ontdooien om de celwanden te breken. Dit is toch niet vereist als je het gaat koken, of wel?
En de dosissen verschillen ook enorm (zoals hierboven al eens gezegd is).
Ik neem aan dat de enige manier om er achter te komen hoe potent je cactus is, het uitproberen is...
Hoeveel zouden jullie (in cm. San Pedro, Trichocereus Pachanoi) aanraden?
Klik om te vergroten...
Ik zou 1 san pedro van 20-30cm proberen om te beginnen. Op Azarius staat beter uitgelegd hoeveel je moet nemen. Citroensap verbeterd de opname van alcoide in water, daar proef je niks van. Verder haal je de stekels en het buitenste schilletje eraf (niet dat groene kleverige spul, daar zit de meeste mescaline in), dat schilletje is ongeveer een milimeter dik en lijkt op kaarsvet ofzoiets. Dan snij je de cactus in stukjes. Kook je dat 3-4 uur op zacht vuur en dan filter je de troep eruit, dus of je alles kookt of niet maakt weinig uit. Alleen door de blender doen is echt te smerig voor woorden. Drink er ongezoete grapefruitsap bij, dan nog is het onmenselijk smerig.

Dat buitenste schilletje wat je eraf moet halen heb ik gelezen dat je daar maagkrampen van kunt krijgen, maar heb het ook een paar keer geprobeerd met dat schilletje en ben er zelf niet ziek van geworden ofzo. Alleen heb ik 1 keer gehad dat ik na een dik uur die zooi uitgekotst heb, maar daarna was het een perfecte trip. Je kan die cactussen overigens bestellen bij cactusplaza.nl, is goedkoper dan een smartshop.
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Oh, goed. Alvast bedankt voor de info :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met het bereiden van san pedro. Maar ik heb wel recepten gezien waar ze de gehele cactus gebruikten. Ik las zelfs van iemand die ook de stekels meekookte, omdat die gewoon zacht zouden worden.
Maar nu ik er over nadenk, ze maakten wel thee, dus de pulp (waar de kern en stekels inzitten) gooiden ze uiteindelijk weg.

En het gaat toch niet alleen om de mescaline? Maar ook om bepaalde alkaloiden(?) Dus wellicht dat er zich in de kern wel alkaloiden bevinden.

IK heb het o.a. over dit recept: http://www.erowid.org/plants/cacti/cact ... ion5.shtml
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik wil ook wel is wat meer weten over de helende kwaliteiten van San Pedro, en dan bedoel ik dus vooral op het fysieke vlak. Ik heb bv last van chronische sinusitis (dat wil zeggen dat aan een kant mijn voorhoofdsholte enigszins verstopt is) Dit is nu al 2 jaar zo, en ik hoop dit op een natuurlijke manier te kunnen helen. En nu las ik iets vrij hoopvols over San Pedro:

"[...]it has unique antimicrobial properties.

Echinopsis pachanoi contains hordenine and ". . .it has been shown that hordenine, N,N-Dimethyl-hydroxyphenylethylamine, exhibits an inhibitory action against at least 18 strains of penicillin resistant Staphylococcus bacteria." "

En wat betreft sinisitus: " A slice of stem is cleaned of thorns, made into a "patch", heated and put onto the forehead "

bron: wikipedia

Nu vraag ik me af of het ook mogelijk is om een san pedro thee/drank te snuiven, of dat, dat echt ongezond is. Ik hoop nog wat meer info te kunnen vinden over de toepassingen van San Pedro.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."