Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstips voor de eerste keer paddos??

tips voor de eerste keer paddos??

23 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Melanie1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
oeh ik ben het ook van plan te gaan gebruiken
mobiel uit en vruchtensap mee
anders nog tips?
leuke dingen om te kijken/doen whatever
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#2
BABYTV KIJKEN! :grin:
M
Mind_blowingLid
01-01-2024, 00:00
#3
'k Heb net geoogst... en meteen besloten te trippen, dus ben nu lekker aan et kanen. 'k Hou jullie op de hoogte! :grin:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misselijkheid bij paddo´s duurt meestal niet meer dan een half uurtje en is meestal ook erg mild. Als je goed kauwt is de kans al kleiner en dé aanrader is meteen na inname een kopje munt thee drinken, dat haalt de paddo smaak weg en bovendien is het een goed middel tegen misselijkheid, als je dat doet zal je er geen last van hebben.

En hard gaan met visuals.. bij paddo´s krijg je er bij een harde trip ook een harde mindfuck bij, die niet te onderschatten is, dus zou ik voor een eerste keer geen hele hoge dosis aanraden.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik ga in het weekeind voor het eerst paddos doen...

heeft iemand tips??

ik wil wel hard gaan met visuals en zo maar ik kan niet tegen misselijkheid
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#6
azgaza zei:
En hard gaan met visuals.. bij paddo´s krijg je er bij een harde trip ook een harde mindfuck bij, die niet te onderschatten is, dus zou ik voor een eerste keer geen hele hoge dosis aanraden.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het mee eens.
Je zult de eerste paar keer echt je eigen gevoeligheid een beetje moeten peilen. Begin b.v. is met een halve tot driekwart portie mexicaanse, of een andere lichte variant. (hoewel 'licht'. Je kunt er beslist net zo diep op gaan als met een sterkere variant als b.v. hawaiaanse, alleen je hebt iets minder het gevoel dat je gelanceerd wordt. Ondanks het karakter van milde paddo, is de mexicaanse zeker mijn favoriet, want als je 1 maal weet welke paden je kunt bewandelen, dan heb je steeds minder nodig)

Maar het maakt ook wel een verschil of je alleen bent of niet. Ik trip doorgaans alleen. En als ik dan een halve portie mexicaanse neem, dan kan dat echt al mind blowing zijn. Terwijl als je met meerderen bent , dan ben je sneller afgeleid, en heb je misschien iets meer nodig voor een soort gelijk effect.

Uhmm, verder tips?
Tja, net als bij andere middelen: bereid je goed voor.
-Vermijd stressinvloeden (zet b.v. de telefoon uit)
-Zorg dat je wat voedsel paraat hebt en drinken. ( ik heb pas na meerder trips ontdekt dat paddo's van invloed zijn op mijn suikerspiegel. Toen ik dat nog niet wist, sloot ik mijn trips stee vast af met een gevoel van algehele misere. Pas toen ik leerde om tijdens een trip een lekker broodje pindakaas, en eventueel een banaantje met wat vruchtensap te drinken, kon ik eindelijk mijn trips met een glimlach afsluiten. ) Dit gaat dus tegen het idee in dat je sukers moet vermijden. De lekkerste banaan die ik ooit heb gegeten was tijdens een paddotrip, en so what als de heftigheid van de trip een procentje afneemt. Het is geen formule -1 race, maar meer een tourtocht waar het gaat om genieten. :)

veel plezier!
L
LowlifeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een beetje hetzelfde als de topic opener. Ga zaterdag a.s. voor het eerst aan de paddo's maar wil inderdaad ook een beetje hard trippen. Heb redelijk vaak aan de xtc gezeten dus weet wel beetje wat trippen is (al geloof ik graag dat paddo's een totaal andere ervaring is) en zeer overmatige blower maar zit dus niet echt te wachten op een halve portie mexicaanse nemen en dan vervolgens gewoon een soort van heel erg stoned te zijn. Dat hadden vrienden van mij namelijk.
Wij willen eigenlijk beginnen met een portie philosopher stone p.p. Is dit écht af te raden? Iedereen die mee doet heeft genoeg ervaringen met drank softdrugs en xtc, sommige sos. Ik weet dus niet of dat uitmaakt want misschien zijn paddo's zo anders dat je dat gewoon echt niet kan vergelijken maar vandaar dus mijn vraag. Wat zal ik doen als ik wel echt hard wil gaan? alvast bedankt
A
AapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lowlife zei:
Ik heb een beetje hetzelfde als de topic opener. Ga zaterdag a.s. voor het eerst aan de paddo's maar wil inderdaad ook een beetje hard trippen. Heb redelijk vaak aan de xtc gezeten dus weet wel beetje wat trippen is (al geloof ik graag dat paddo's een totaal andere ervaring is) en zeer overmatige blower maar zit dus niet echt te wachten op een halve portie mexicaanse nemen en dan vervolgens gewoon een soort van heel erg stoned te zijn. Dat hadden vrienden van mij namelijk.
Wij willen eigenlijk beginnen met een portie philosopher stone p.p. Is dit écht af te raden? Iedereen die mee doet heeft genoeg ervaringen met drank softdrugs en xtc, sommige sos. Ik weet dus niet of dat uitmaakt want misschien zijn paddo's zo anders dat je dat gewoon echt niet kan vergelijken maar vandaar dus mijn vraag. Wat zal ik doen als ik wel echt hard wil gaan? alvast bedankt
Klik om te vergroten...

Die ervaring die je hebt met andere drugs is niet echt te vergelijken met paddo's.
'Echt hard gaan' doe je sowieso niet met paddo's. Ik zou gewoon rustig beginnen, je kan altijd nog meer paddo's bijeten.
Ik vraag me trouwens af wat je vrienden voor paddo's hadden want een stoned gevoel krijg ik niet echt van paddo's.
L
LowlifeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zij hadden toen een halve porsie mexicaanse p.p. Ze zeiden ook dat het duidelijk wel adners was dan stoned zijn maar dat het niet heel veel verder ging dan dat. Het was ermee te vergelijken ietsje spacender maar niet dat ze gingen hallicuneren of iets dergelijks. En dat wil ik dus wel :wink:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Van een héle lage dosis paddo´s wordt ik paddo vaag, lijkt in de verste verte niet op stoned zijn. Verder.. als je echt een sterke trip wil hebben, moet je realiseren dat de visuals ook met de mindfuck komen, vóóral bij paddo´s is dat echt het geval, en de mentale effecten van paddo´s zijn moeilijk te vergelijken met andere drugs, vandaar dat er altijd algemeen wordt aangeraden op te bouwen met het effect, dat het de eerste keer niet helemaal werkt betekent niet dat het dat ook nooit zal doen, het is gewoon een groot risico als je niks gewend bent om veel paddo´s te nemen (al heb ik dat zelf toendertijd dus wél gedaan, kéiharde eerste trip, erg vet, maar ik ben niet iedereen en ik kan echt genoeg redenen bedenken waarom dus dat zal ik ook niet snel aanraden)
N
No DominionLid
01-01-2024, 00:00
#11
noveaupaddotrippertips:

Do's

1) doe het met een écht goede vriend/vriendin, die óf met meer ervaring meetript of "babysit"

2) doe het in de natuur...*

3) neem voedsel (natuurlijk) en drinken (vruchtensap) mee

4) wees gerust dat alles "goed sal kom" Zie de paddestoel als een potentiele vriend/vriendin, als je té sterk je wil op wil leggen aan de paddo's zullen ze via je psyche negatief reageren, hoe vaag dit ook klinkt... wees onbevangen.

5) neem niet onmiddelijk teveel, deel een portie en laat jezelf introduceren, de ervaring zal als het goed is zelfs met een normale portie al wereldveranderend zijn. Zo was het althans bij mij.

6) eerder al vermeld: zet je gsm uit, zorg dat je de dag erna geen belangrijke dingen te doen hebt (een hele dag/twee dagen rust na de ervaring is ideaal)

Don'ts

1) ga bij voorkeur niet bij de eerste trip naar een plek waar veel onbekenden zijn. Dit geld niet voor iedereen, er zij mensen die en pleine publique kunnen trippen (Centraal station utrecht tijdens spitsuur is gedaan door vrienden --- absoluut niet aan te raden) maar voor een beginner kunnen vreemden onder invloed van shrooms extra vreemd of bedreigend overkomen

2) als je al van nature meer geneigd ben tot paranoïde gedachtengangen, schizofrenie, of als je familie een geschiedenis van mentale stoornissen kent, dient men goed na te denken. Wederom zijn er uitzonderingen en kunnen sommige mensen met moeilijke zaken in hun psyche leren van paddo's...maar het kan zeer confronterend zijn...

* aangezien er weinig grote stukken natuur meer aanwezig zijn in nederland (vergeleken met andere landen), dient men ook het tijdstip en de dag enigszins zinnig te kiezen voor een in mijn ogen echt goede eerste ervaring. (Tip: Brunsummerheide, :wink: ... De Ardennen zijn mooi, maar wel érg groot)...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Voor de mensen die zitten huilen over hoe goor ze wel niet zijn, get a grip. Gewoon mondje open, kauwen, wegspoelen met water, voor je het weet zijn ze weg.
J
Javaanse Jongen.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
niet meer dan een halve portie nemen, je kan altijd een paar weken later weer trippen.
het zou zonde zijn als je bad gaat en nooit meer paddo's durft te eten. daar zijn ze veelste mooi voor. :sunglasses:
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Weet iemand of het misschien ook beter is om 's ochtens paddo's te nemen als je net wakker bent in plaats van later op de middag?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Aan welhallodaar, denk wel dat het invloed heeft, maar per persoon verschillend, een ochtend mens zal er meer uit halen in de ochtend, een avondmens meer ´s nachts, maar een ochtend mens die ´s nachts tript zal moe worden en het zeflde andersom.. dus.. ligt aan de persoon lijkt me.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#16
* fear and loathing in las vegas - vaag wordt vager
* de smurfen - geniale beestjes
* een of andere soap - opeens begrijp je alles! rampspoed! drama! heerlijk.
* een of andere serie met veel vet neppe special effects - het huis anubis dat soort series. - je weet niet meer wat echt en nep is.

* een wandeling in de natuur - duinen, bos... Kijk naar de kolkende zee of mierenhopen.
* zet lekkere muziek op je kop - shpongle of zweverige muziek.
* mediteer
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
bedankt alvast voor de tips

over een half uurtje is het zover :sunglasses: , we wilden eigenlijk naar eindhoven gaan en een beetje rondhangen in het centrum, op een zaterdag middag, het lichtplein is een beetje onze standard tripplek. dxm, lsd en 2cb zijn de paddenstoelen daar al voorgegaan.
maar ik denk toch dat we voor een bos gaan met een tas vol met gesuikert eten.

we gaan nog een beetje kaalkopjes zoeken en voor de rest blowen denk ik.

is er iets van een bepaalde regelmaat in wanneer je paddotrip terugkomt of zo
en hoe erg komt hij terug??

want ik moet morge gewoon weer werken...
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Stoneboot zei:
BABYTV KIJKEN! :grin:
Klik om te vergroten...
Ja ik heb babytv!!!!! de reclame alleen al is zo lief
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#19
Babytv is dé shit!
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#20
cropp zei:
is er iets van een bepaalde regelmaat in wanneer je paddotrip terugkomt of zo
en hoe erg komt hij terug??

want ik moet morge gewoon weer werken...
Klik om te vergroten...

Je bedoelt flashbacks? heb ik nog nooit last van gehad. Dat zit wel goed denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."