Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGifsla ''lactusa virosa'' Opium

Gifsla ''lactusa virosa'' Opium

57 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, hij moet gekartelde bladeren hebben.

Dit is gewoon weegbree geloof ik.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha jongen toch,

Dat is gewone paardensla! Het blad van de paardenbloem.
Je moet meer een distelachtige plant hebben, en geen onkruidje.
n
nvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Al deze soorten planten hebben melksap..

Zoals de topic titel al zegt gaat het toch over de Gifsla ''lactusa virosa'' en niet degene die jij gevonden hebt: kompassla (lactuca serrolia).

Geeft het sap wel een werking? Dan zou dat toch wel heel mooi zijn...!
Klik om te vergroten...

wel als ik het internet moet geloven dan wel, de 3 soorten die ik opnoemde (serroilia, canadensia en virosa) zijn de 3 die het meeste ervan zouden bevatten, dus die het meeste werking zouden hebben.

Als het enig effect heb weet ik nog niet, ik ben nog steeds aan het melken , een bolletje latex per dag, heb niet veel van die plantjes, kheb tijd..heb nog paar dagen weed :wink:


ja en ik poste hier omdat ik eerst dacht dat het de virosa kon zijn, maar dat is nu al duidelijk dat het deze niet is. Ik post zowieso de eventuele effecten hier..maar het zal nog wat duren.


-peace
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Al deze soorten planten hebben melksap..

Zoals de topic titel al zegt gaat het toch over de Gifsla ''lactusa virosa'' en niet degene die jij gevonden hebt: kompassla (lactuca serrolia).

Geeft het sap wel een werking? Dan zou dat toch wel heel mooi zijn...!
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou, ik heb dit gisteren gemaakt van 50gr, en ik heb er ~8 gr vanaf gehaald, dat had k niet verwacht :)

Moet zeggen dat ik van het effect sta te kijken !! Gisteren voor het slapengaan iets minder als een halve gram gerookt en echt HEERLIJK geslapen !

Ook verbaast het me hoeveel het in het algemeen op opium lijkt, eigenlijk is alleen de geur ietsje anders. Zelfs het effect vind ik vergelijkbaar en misschien zelfs niet onderdoen aan opium...

Maar ik heb er een vraag over, namelijk: weet iemand hoe ik het goedje helemaal droog krijg ? Ik heb nu de zwarte drab uit de pan geschraapt en er bolletjes van gedraaid, maar door het laatste kleine beetje vocht wat niet uitgekookt kon worden, ik denk door de dichtheid van het spul, is het een beetje een plakkerige boel, en ik vroeg me af of ik er een mooi hard goedje van kan maken op de een of andere manier, ook vanwege he bewaren enzo.

Verder heb ik nog een idee voor een volgende keer dat ik het maak, en ben benieuwd hoe jullie daar over denken: wat als je nou andere planten, ik neem hier nu als voorbeeld Blauwe Lotus, bij het intrekproces ook in de pan doet, extraheer je de werkzame stof (aporphine) dan ook daaruit, en bevind die zich uiteindelijk ook in het zwarte drabje ?

Ben benieuwd wat jullie vinden, en of iemand een manier heeft om de boel droog te krijgen
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#6
Niemand... ?
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe zit het met de verslavende eigenschappen van dit goedje? Ik heb namelijk wel interesse om het ook eens te nemen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
ilyas zei:
Hoe zit het met de verslavende eigenschappen van dit goedje? Ik heb namelijk wel interesse om het ook eens te nemen.
Klik om te vergroten...

Zal hetzelfde zijn als met 'gewone' opium lijkt mij? Vrij verslavend dus.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lijkt mij niet :) Alle bronnen zeggen dat lactuarium niet verslavend is en zo ervaar ik het ook niet.

Heb intussen een extractie met een recept gemaakt wat ook nog blauwe lotus, passiebloem, en skullcap bevat. Rendement lag 1% lager als met alleen gifsla, terwijl ik die maar voor 50% gebruikt heb. Heb t ook een stuk droger weten te koken: de bolletjes plakken niet meer zo erg. Ik kan ze nu in een zakje doen.

Het effect van mijn nieuwe recept kan ik nog weinig over zeggen, heb het alleen gisteravond 1× gerookt. Werkte wel zeker. Maar kan er pas preciezer op ingaan als ik meer getest heb.

Receptje was trouwens met kruiden die ik nog had liggen toevallig. Meer om te kijken of de theorie erachter werkt, en die werkt blijkbaar :) Heb al veel research gedaan naar andere psychedelische planten om eraan toe te voegen.

Ik hou jullie op de hoogte !
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#10
Groeien ze nu eigenlijk feitelijk nog of dood door de koude ondertussen?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beanhead zei:
Groeien ze nu eigenlijk feitelijk nog of dood door de koude ondertussen?
Klik om te vergroten...

1 of 2 jarige plant, kunnen dus overleven maar je zult ze nu wel een stuk minder zien, en met veel minder melksap aangezien ze dat naar de wortels verplaatsen tegen de winter. Hoe meer sap ( vocht) hoe vatbaarder voor vorst.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik dit wist he.... bij mij in de buurt groeide er van de zomer namelijk nogal veel maar die zijn weg gehaald door de gemeente.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#13
^Hele gemeente gaar :wink:

Ik zou niet weten hoe het met de plant zit, had het gewoon gekocht bij azarius, gedroogd kruid ideaal en spotgoedkoop
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spor zei:
^Hele gemeente gaar :wink:

Ik zou niet weten hoe het met de plant zit, had het gewoon gekocht bij azarius, gedroogd kruid ideaal en spotgoedkoop
Klik om te vergroten...

Gedroogd? Bevat heel de plant werkzame stoffen dan? want uit gedroogd materiaal kun je moeilijk nog melksap winnen lijkt me.
s
supermagneetLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kijk er wel mee uit, de samenstelling van stoffen kan best verschillen per plant en volgens sommige bronnen zit er ook "hyoscyamine" in, dit is een zeer giftige stof/delirium en ligt in hetzelfde straatje als atropine en scopolamine (wat o.a. in datura zit)
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#16
PepTalk zei:
Spor zei:
^Hele gemeente gaar :wink:

Ik zou niet weten hoe het met de plant zit, had het gewoon gekocht bij azarius, gedroogd kruid ideaal en spotgoedkoop
Klik om te vergroten...

Gedroogd? Bevat heel de plant werkzame stoffen dan? want uit gedroogd materiaal kun je moeilijk nog melksap winnen lijkt me.
Klik om te vergroten...

Azarius verkoopt het kruid gedroogd.
Je kan er dan geen melksap uit winnen maar je kan er wel extract van maken of thee.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja ik heb het extract gemaakt met gedroogd materiaal ja... Wss zitten de stoffen die normaal door de melksap meegenomen worden gewoon in het kruid zelf en kun je dat dus ook met warm water extraheren.
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Klinkt goed !

Mijn interesse is na 2 jaar weer op dit plantje gevallen, in dezer maanden verzoek ik u allen op de fiets te stappen en een fietstas eens goed te vullen.
Ga op internet na, welke vorm de blaadjes van de bloemen hebben, welke vorm de onderste bladeren aan de stengel hebben, en de bovenste blaadjes..

Vervolgens is er geduld vereist voor het drogen. Hang de planten op in een kamer waar in aangename temperatuur kunnen drogen.
Vermaal De hele plant tot poeder (ff uurtje grinden,of electrische koffiemolen?) en dan gewoon 3 eetlepels in een theezakje nieten, op een fluitketel (voor gasfornhuis), 15 minutjes laten sudderen (niet dat de ketel fluit, maar wel dat het kookt). op 1 liter 4 suikerklontjes, en ter smaak een snufje zout. Mis. nog een ander theezakje in hangen ?


Je kunt natuurlijk een magnetron maaltijd online kopen, maar ik koop geen kruid online, als je er ook een rustig middagje fietsen van kunt maken :grin:
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dank je wel :openmouth: ik fail heel hard, of ze zijn er nog niet, of ik kijk verkeerd :P
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik dacht dat die gifsla hier in de tuin stond, maar dat is dus blijkbaar een verwante soort. Ik maak zo wel even een fietstochtje want dit spreekt mij ook wel aan :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."