Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums"Trip" niet wat ik ervan had verwacht

"Trip" niet wat ik ervan had verwacht

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TelliosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst truffels geprobeerd. Ik heb een tijdje regelmatig geblowed en ook flink wat ervaring met spacecake/muffins etc.
Al een tijdje heb ik paddo's willen proberen, maar ik was toch een beetje bang dat het allemaal wat te heftig was. Nu was het er uiteindelijk toch van gekomen, maar viel het mij allemaal heel erg mee. Na wat research te hebben gedaan leek het mij slim om maar eens te beginnen met 10g. We waren thuis bij een vriend op zijn balkon, met leuk uitzicht op wat groen. Na ongeveer 50min begon het enigsinds te werken. Ik had het rare gevoel dat ik nergens aan kon denken en het liefst gewoon bleef zitten in mijn stoel, heel relaxed. Met een beetje concentratie kreeg ik wel wat visuals, wel wat meer dan ik heb met spacecake (daarvan krijg ik ook mooie visuals als ik mij ergens op concentreer), maar als ik maar met mijn ogen knipperde was het weg.
Na ongeveer 2,5 uur na de eerste portie had ik nog maar 5g genomen. Een uurtje na deze portie krijg ik iets makkelijker wat visuals, maar niet echt wat ik ervan had verwacht. Als ik ook maar opstond om een glaasje water te drinken of iets dergelijks, voelde ik eigenlijk niet echt veel en zag de wereld er ook niet echt anders uit. Niet helemaal waar, ik heb wel een paar mooie gedachtes gehad, maar ook dat verscheelde niet veel met spacecake. Al met al wat dit niet helemaal wat ik van een "trip" had verwacht. Zijn er andere mensen die truffels ook zo ervaren, naar mijn idee was het een erg mild allemaal.
Een verklaring hiervoor kan, naar mijn idee, zijn dat ik heel de ervaring te veel met spacecake vergeleek en niet echt open stond voor wat het te bieden had. Of dat het eventueel slechte truffels waren (je zou zeggen dat 15g voor de eerste keer zou toch echt genoeg moet zijn). Ook was de plek niet echt ideaal, er waren ook vrienden bij die niks hadden gebruikt en we hebben ook een tijdje binnen gezeten.
Dus mijn vraag, is het verstandig om de volgende keer een grotere portie te nemen? Zou een andere locatie een grote inpact hebben? Of moet ik er gewoon niet heel veel meer van verwachten?
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Andere soort truffels?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien is je verwachtingspatroon te hoog. Mijn eerste keer XTC was ook totaal niet wat ik ervan had verwacht, pas de tweede keer in de juiste setting (nacht van Assen is NIET de juiste plek voor XTC) ben ik als een blok voor het middel gevallen.

Het zo zomaar kunnen dat je in een andere setting wel veel meer visuals gaat hebben.

Heb je je ogen ook een poosje dicht gehad? Vaak zijn truffelvisuals bij mij niet zozeer met open ogen te zien. Als ik dan mijn ogen dicht doe is het ineens veel heftiger!
E
EzkatonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb je gezorgd dat je de truffels op een lege maag nam? Bij werken ze altijd velen malen beter als ik zorg dat ik 6 uur vantevoren niks gegeten.
Tevens kan het zijn dat je truffels gewoon uit een wat mindere potente lading kwamen, het blijft een natuurproduct.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lege maag is idd heel belangrijk.

Meestal moet je echt wel wat voelen van 15 gr als het je eerste keer is. Maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat er niet zoveel Psilocybine/Psilocine in zat en je pech had.

Trippen met nuchtere mensen kan ook zorgen dat je meer bij de gewone wereld blijft.
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je zei dat je pas na 2,5 uur de laatste 5 gram bijslikte. Ik denk dat als je een heel portie in één keer neemt wel iets harder kan gaan. Het kan natuurlijk ook liggen aan of de truffels potent zijn of niet. Ik heb meegemaakt dat ik van een heel portie niet tripte, terwijl ik van een andere portie die ik na 15 à 20 minuten uitkotste keihard ging...
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja sowieso een grote portie nemen en alles in één keer op een lege maag... :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou eens beginnen met 15 g in een keer. Niet meteen de dosis verhogen, gewoon die 15 g in een keer. Dat verschil moet je al merken.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Schroef je dosis niet meteen dramatisch op. Het kan zijn dat je de eerste keer dat je truffels op paddo's neemt nog niet alle effecten volop ervaart omdat je lichaam de stof nog niet gewend is.

Mijn allereerste paddotrip had ik vooral erg intense kleuren. De trip erna had ik ook echt visuals erbij terwijl ik mijn dosis niet had verhoogd.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eet gwn alles in 1 keer op, het bakje is ook gwn een portie. Niet met een derde portie gaan klooien :openmouth:
De eerste keer had je gewoon 7.5 g moeten nemen, een half bakje.

Eet de volgende keer 15 gram mexicaanse dan ga je het wel merken :wave:
B
BLOEDLINKLid
01-01-2024, 00:00
#11
spacelord zei:
Eet gwn alles in 1 keer op, het bakje is ook gwn een portie. Niet met een derde portie gaan klooien :openmouth:
De eerste keer had je gewoon 7.5 g moeten nemen, een half bakje.
Klik om te vergroten...

'Na wat research te hebben gedaan leek het mij slim om maar eens te beginnen met 10g'

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."