#1
Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst truffels geprobeerd. Ik heb een tijdje regelmatig geblowed en ook flink wat ervaring met spacecake/muffins etc.
Al een tijdje heb ik paddo's willen proberen, maar ik was toch een beetje bang dat het allemaal wat te heftig was. Nu was het er uiteindelijk toch van gekomen, maar viel het mij allemaal heel erg mee. Na wat research te hebben gedaan leek het mij slim om maar eens te beginnen met 10g. We waren thuis bij een vriend op zijn balkon, met leuk uitzicht op wat groen. Na ongeveer 50min begon het enigsinds te werken. Ik had het rare gevoel dat ik nergens aan kon denken en het liefst gewoon bleef zitten in mijn stoel, heel relaxed. Met een beetje concentratie kreeg ik wel wat visuals, wel wat meer dan ik heb met spacecake (daarvan krijg ik ook mooie visuals als ik mij ergens op concentreer), maar als ik maar met mijn ogen knipperde was het weg.
Na ongeveer 2,5 uur na de eerste portie had ik nog maar 5g genomen. Een uurtje na deze portie krijg ik iets makkelijker wat visuals, maar niet echt wat ik ervan had verwacht. Als ik ook maar opstond om een glaasje water te drinken of iets dergelijks, voelde ik eigenlijk niet echt veel en zag de wereld er ook niet echt anders uit. Niet helemaal waar, ik heb wel een paar mooie gedachtes gehad, maar ook dat verscheelde niet veel met spacecake. Al met al wat dit niet helemaal wat ik van een "trip" had verwacht. Zijn er andere mensen die truffels ook zo ervaren, naar mijn idee was het een erg mild allemaal.
Een verklaring hiervoor kan, naar mijn idee, zijn dat ik heel de ervaring te veel met spacecake vergeleek en niet echt open stond voor wat het te bieden had. Of dat het eventueel slechte truffels waren (je zou zeggen dat 15g voor de eerste keer zou toch echt genoeg moet zijn). Ook was de plek niet echt ideaal, er waren ook vrienden bij die niks hadden gebruikt en we hebben ook een tijdje binnen gezeten.
Dus mijn vraag, is het verstandig om de volgende keer een grotere portie te nemen? Zou een andere locatie een grote inpact hebben? Of moet ik er gewoon niet heel veel meer van verwachten?
Al een tijdje heb ik paddo's willen proberen, maar ik was toch een beetje bang dat het allemaal wat te heftig was. Nu was het er uiteindelijk toch van gekomen, maar viel het mij allemaal heel erg mee. Na wat research te hebben gedaan leek het mij slim om maar eens te beginnen met 10g. We waren thuis bij een vriend op zijn balkon, met leuk uitzicht op wat groen. Na ongeveer 50min begon het enigsinds te werken. Ik had het rare gevoel dat ik nergens aan kon denken en het liefst gewoon bleef zitten in mijn stoel, heel relaxed. Met een beetje concentratie kreeg ik wel wat visuals, wel wat meer dan ik heb met spacecake (daarvan krijg ik ook mooie visuals als ik mij ergens op concentreer), maar als ik maar met mijn ogen knipperde was het weg.
Na ongeveer 2,5 uur na de eerste portie had ik nog maar 5g genomen. Een uurtje na deze portie krijg ik iets makkelijker wat visuals, maar niet echt wat ik ervan had verwacht. Als ik ook maar opstond om een glaasje water te drinken of iets dergelijks, voelde ik eigenlijk niet echt veel en zag de wereld er ook niet echt anders uit. Niet helemaal waar, ik heb wel een paar mooie gedachtes gehad, maar ook dat verscheelde niet veel met spacecake. Al met al wat dit niet helemaal wat ik van een "trip" had verwacht. Zijn er andere mensen die truffels ook zo ervaren, naar mijn idee was het een erg mild allemaal.
Een verklaring hiervoor kan, naar mijn idee, zijn dat ik heel de ervaring te veel met spacecake vergeleek en niet echt open stond voor wat het te bieden had. Of dat het eventueel slechte truffels waren (je zou zeggen dat 15g voor de eerste keer zou toch echt genoeg moet zijn). Ook was de plek niet echt ideaal, er waren ook vrienden bij die niks hadden gebruikt en we hebben ook een tijdje binnen gezeten.
Dus mijn vraag, is het verstandig om de volgende keer een grotere portie te nemen? Zou een andere locatie een grote inpact hebben? Of moet ik er gewoon niet heel veel meer van verwachten?
