Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels en kotsen

Truffels en kotsen

27 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dus, ja, ik begin steeds meer interesse te krijgen in truffels. Maar, ik heb dus vaak gelezen dat mensen er van gaan kotsen enzo, is de kans groot dat je daarvan gaat kotsen? Hoe kan je het voorkomen? Of hoort het er nou eenmaal bij?
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je er al van moet overgeven is het van de smaak en niet als het eenmaal in de maag zit.
Ik vind dat gevoel van misselijkheid bij normale paddo's sterker aanwezig.
Ik heb nog nooit over moeten geven van paddo's of truffels. Weet niet waar je dat hebt gelezen?
De kans bestaat natuurlijk wel, maar ik vind het verwaarloosbaar.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou ik heb nergens gelezen van ''van truffels ga je kotsen'' ofzo, maar ik lees soms en hoor soms wel eens dat mensen hebben gekotst toen ze het net ophadden enzo, maar als het alleen maar door de smaak komt dan heb ik niks te vrezen! En je kan er altijd nog thee van maken, toch?
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Juist.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#5
heb met verschillende mensen truffels gegeten en nog nooit iemand zien kotsen! Het valt echt wel mee, er zullen misschien mensen zijn die iets gevoeliger zijn. Zou mij hier niet druk over maken.
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb zaterdag nog een geweldige truffel trip beleeft in het bos, ondanks dat ik 20 minuten na het bakje leeg te hebben gegeten toch even heb moeten kotsen. Dit heeft overigens geen gevolgen gehad voor het effect (heel lang en goed gekauwd) Dit was voor mij de eerste keer dat ik heb moeten kotsen van stones dus het kan wel maar het kan er ook mee te maken hebben dat ik een zo goed als nuchtere maag had
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#7
De eerste keer dat ik truffels had gehad, moest ik van het plotselinge effect (draaierigheid en de vloer die omhoog kwam) en die gore smaak ook kotsen ja.
Maar vond het eigenlijk niet erg, want daarna voelde ik me net zo relaxed en was alles weer goed :rock:
Het kotsen was trouwens ook niet zo nasty als normaal, snapte er toch geen klote van :grin:
T
TheFuckingDutchmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb twee keer truffels gedaan. Bij de tweede keer moest ik kotsen, zo'n 5 minuten nadat ik ze gegeten had.

Had ze de tweede keer wel in combi gegeten met (slechtsmakende, goedkope) chocolade om de vieze smaak die keer niet te proeven (vond dat bij de eerste keer echt kut). Ook had ik daarvoor een best scherpe maaltijd op dus misschien viel het allemaal neit zo goed.

Mijn trip is er wel minder door geworden (Vriend van met veel ervaring vond de trip erg heftig terwijl ik 'm erg mellow vond. Bij m'n eerste keer vond ik het juist super heftig en hij niet) en het eerste uur vond ik ook echt niet tof omdat ik toen een misselijkheids gevoel had + het idee dat ik mezelf had ondergekotst/dat ik vies was.

Ik vond het vooral kut omdat m'n vrienden niet moesten kotsen en ik zo hun ervaring naar beneden hielp. Zo voelde ik dat toen. :(

Ik zou zo weer truffels eten, maar ben dan wel voorzichtiger met hoe ik het inneem.


P.s Doe wat aan je sig.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik doe niks aan mn sig, ode to Mosselman! :hearteyes:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb vaak braakneigingen en begin te kokhalzen puur van de smaak. In mijn ogen smaken truffels echt ongelofelijk ranzig. Paddo's eet ik droog, vers zijn die gewoon niet binnen te krijgen (in mijn ogen). Tijdens de trip kotsen wil zeggen dat je de trip gewoon niet aankan en je lichaam zichzelf wilt zuiveren omdat je je vergiftigd voelt als je slecht gaat.

Eat those mushies before they eat you :rock:
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Inderdaad, van de smaak kan je gaan kokhalzen. De allerlaatste keer truffels was ik bang dat ik bad ging (gelukkig alweer heel lang gelee) en probeerde te kotsen om de rest van de truffels uit mn maag te halen... Vinger in mn keel enzo en het lukte gewoon niet om te kotsen, terwijl dit normaalgesproken zo makkelijk gaat als je je vinger in je keel steekt.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Toen ik met een groep truffels at kotste iemand pas een uur of meer na inname hoor, dus niet door de smaak. We hadden niet of nauwelijks ontbeten en als je dan alleen een paar brokken schimmel eet vind ik het nogal logisch dat je daar misselijk van word.. Ik werd zelf ook wel ff misselijk maar dat ging snel weg toen ik me kapot lachte toen die andere begon te kotsen :tearsofjoy:
D
DreuzelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb een keer gekotst ervan omdat ze een week overtijd waren en nog ranziger smaakte, maar dit had niks met de trip te maken, de smaak was gewoon niet te harden.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je er thee van trekt vind ik het wel minder heftig op je maag en je kan er een lekker smaakje aan toevoegen waardoor het naar binnen werken ook niet onprettig is.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
In mijn studententijd genoeg truffels gehad en nooit hoeven kotsen. Verschilt per persoon en inderdaad niet eten en 5 min truffelen.
D
DalputLid
01-01-2024, 00:00
#16
Echt vaag... heb Atlantis truffels gisteren voor het eerst geprobeerd. Kwam net van training, heb niet veel kunnen eten of drinken (een açai shake + banaan en dan wat repen met nootjes + ice tea green).

Eens aangekomen bij een vriend, direct aan de 10g truffel begonnen. Ben echt binnen de 10 minuten “stoned” geworden. Was heel hevig aan het opkomen, voelde zo'n warme straal van mijn tenen tot mijn hoofd (zoals altijd voor ik ga kotsen) dus ik zei direct tegen mijn maten: “een trip kan altijd fout gaan mannen”. Paar minuten later opgestaan en gewoon gaan kotsen, was heel raar. Gewoon 1x “bleih” en dat was het.

Daarna 1 uur op buik van mijn vriendin gelegen als een baby... echt zo “bad trip” precies. Was ook heel gevoelig en geïrriteerd. Ben daarna gewoon gestopt met mij te verzetten en een muziekje aangezet, ging wat beter en kreeg CEV.

Mijn vriendin moest daarna naar toilet en ik wilde echt niet opstaan, was ook bang om alleen te blijven. Beetje para. Uiteindelijk gewoon een klop gekregen en gewoon terug ontwaakt... terug levend...

Sta uit het bed op en zie vloer onder mij wegvliegen. Gewoon droog naar de living gegaan en dan was ik precies onder coke maar met beetje visuals en vervaging.

Was echt wel overdreven hyperactief, veel gelachen en PS3 gespeeld waarbij het scherm heel de tijd naar mij toe kwam en weer weg ging.

Wat ik ook erg vaag vond is een overdreven libido en een erectie die niet weg te krijgen was.

Is een mini trip report, maar toch blijft het een wonder voor mij waarom ik moest kotsen ? Echt slecht begonnen de eerste uur, maar daarna nog de beste trip van mijn leven geworden :grin:

Wat mij wel gezegd werd is dat ik de truffels té snel had opgegeten. Gewoon bam, uit het zakje en direct beginnen kauwen (stukje per stukje).
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je kan de truffels choppen en dan in muntthee verwerken. Dit helpt tegen de misselijkheid. Verder weet ik niks dat werkt. Ik zelf kots af en toe aan het einde van de trip. Dan is het bijna afgelopen en kots ik een keer en is het voorbij. Als ik buiten trip vind ik het niet erg, binnen is het wat vervelender. Sowieso is buiten trippen veel relaxter.
D
DalputLid
01-01-2024, 00:00
#18
ImmortalTech zei:
Je kan de truffels choppen en dan in muntthee verwerken. Dit helpt tegen de misselijkheid. Verder weet ik niks dat werkt. Ik zelf kots af en toe aan het einde van de trip. Dan is het bijna afgelopen en kots ik een keer en is het voorbij. Als ik buiten trip vind ik het niet erg, binnen is het wat vervelender. Sowieso is buiten trippen veel relaxter.
Klik om te vergroten...
Cool idee, maar wordt de trip dan ook niet minder intens ?
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Helemaal geen moeite voor doen, kotsen met truffels op is toch niet zo erg als normaal.
Wel opletten dat je niet kotst in een prullenbak met gaatjes, zoals ik deed :grin:
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik denk dat je gewoon goed moet kauwen en minimaal een half uurtje moet wachten zodat de werkzame stof is opgenomen (iemand een nauwkeuriger getal?).

Meestal is het bij mij een combinatie van de smaak en het gevoel dat er een steen op je maag ligt. Een van de eerste keren 1 keer goed gekotst en daarna keihard getript.

Volgende keer gooi ik het er gewoon weer uit want dat tript veel lekkerder, de bodyload is minder overheersend. Nadien heb ik namelijk nooit meer gekotst bij het trippen en gewoon binnen proberen te houden waardoor ik heel erg loom werd en alleen maar kon zitten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."