Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpirituele beleving van de trip

Spirituele beleving van de trip

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BijzonderLid
01-01-2024, 00:00
#1
yep zijn 2de is eigenlijk een nog mooier boek! Hij heeft zijn 3de boek ook al af, maar wanneer die op de markt komt weet ik nog niet.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooie post kox :hearteyes:
M
MountainLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey beste mensen ,


Ik vroeg me het volgende af :


1. Is het mogelijk te trippen met spiritualiteit als bewust doel ; zelf het pad te bewandelen , zonder noodzakelijk overkoepeling van een bepaalde religie te moeten trotseren?
2. Kan ik de zaken eventueel richten om tot zo'n vorm van bewustzijn te komen voor en tijdens een ervaring?
3. Lenen sommige middelen zich hiertoe meer dan anderen?
4. Is dit een individuele zaak of kunnen gelijkgezinde, vrije geesten elkaar ook ontmoeten rond dit thema (zonder dat er sprake is van sektevorming).
(Dit uiterst informatieve forum even buiten beschouwing gelaten)


Thanx again..
P
PandaboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat kox hier morgen wel een uitgebreid antwoord op zal geven, maar misschien kan ik je al wat helpen :)

1. Jazeker, alles kan. Je moet jezelf niet binden aan een religie om de cosmische energie te voelen in je trip
2. Je moet die spirituele wandeling de hele tijd als rode draad zien door je trip, zodat je hem bijna kan visualiseren. En als je je hierop concentreert doet je brein de rest wel
3. Natuurlijk, je kan het doen op LSD of Paddo's maar dan zal je wel een beetje meer dan normaal moeten eten. Ik zou gaan voor DMT, reizen door universa terwijl je met de goden praat is vrij spiritueel
4. Dit kan perfect in groep of alleen, zolang iedereen maar in dezelfde mindset is.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mountain zei:
Hey beste mensen ,


Ik vroeg me het volgende af :


1. Is het mogelijk te trippen met spiritualiteit als bewust doel ; zelf het pad te bewandelen , zonder noodzakelijk overkoepeling van een bepaalde religie te moeten trotseren?
2. Kan ik de zaken eventueel richten om tot zo'n vorm van bewustzijn te komen voor en tijdens een ervaring?
3. Lenen sommige middelen zich hiertoe meer dan anderen?
4. Is dit een individuele zaak of kunnen gelijkgezinde, vrije geesten elkaar ook ontmoeten rond dit thema (zonder dat er sprake is van sektevorming).
(Dit uiterst informatieve forum even buiten beschouwing gelaten)


Thanx again..
Klik om te vergroten...
Mooie vragen heb je daar. :)

1: Je kan je trip altijd ingaan met een bepaalde intentie/doel. Als je natuurlijk met een bepaalde religie in je hoofd zit, is het zeer goed mogelijk dat die dan ook een rol zal spelen in je verloop van je trip.

Het is echter niet zo als je tript dat je sowieso een religie zal moeten "trotseren", ik snap niet zo goed vanwaar je dat haalt eigenlijk. Psychedelica is zeker niet religie gebonden, het versterkt gewoon het zelfbeeld zoals een grote microscoop. Dus als jij met Jezus/Mohammed of weet ik veel wie in je hoofd zit, kan dat goed zijn dat je personen als het ware "tegen kan komen". Maar ik denk niet dat dat je bedoeling is.

Je kan zeker een spirituele trip beleven als je ingesteldheid maar goed genoeg is, en ik vind spiritualiteit behoorlijk persoonlijk.

2. Een trip is behoorlijk stuurbaar, in die zin dat je al behoorlijk wat ervaring hebt. Zowel goede als "slechte" ervaringen zijn hier vereist vind ik. Alleen als je in (zo wat) alle situaties hebt gestaan, kan je je trip (bijna) volledig sturen. Het is wel zo (voor velen) dat LSD een heel pak stuurbaarder is dan Psilocybine, MAAR (dit is mijn ervaring) met Psilocybine ga je merkbaar veel dieper en dus misschien meer geschikt voor jouw doeleinden.

3.DMT is natuurlijk the mother of all spirituality, the spirit molecule, zeker in de vorm van Ayahuasca. Psilocybine helpt je ook al een heel eind, en is misschien een goede voorbereiding. Hoewel iedereen zegt dat je onmogelijk voorbereid kan zijn op een ervaring met Ayahuasca.
Voor mij is LSD daar minder geschikt voor in die zin dat ik het meer "speelgoed" vind, paddenstoelen zijn heilig en hebben een zo danig rijke geschiedenis dat dat ook makkelijk naar voor gebracht kan worden.

4. Ik zou zeggen: eerder een individuele zaak, als je alleen tript ga je sowieso veel dieper. Je moet op niemand letten, er is zo goed als niets dat je tegen kan houden om echt eens diep in jezelf te keren. Hiervoor moet je wel al wat ervaring hebben vind ik, als je een verkeerd pad aan het bewandelen bent en er is niemand in de buurt om even het hart onder de riem te steken kan dat nogal paniekerige taferelen veroorzaken.

Maar indien goed voorbereid is het pad naar verrijking, those divine moments of truth bereikbaar zonder al te veel moeite. Wel het kost altijd wat moeite maar als je al een paar keer voorzichtig dat pad bewandelt hebt en je intenties zitten goed, zou dit geen enkeltje naar de hel mogen worden if you know what I mean.

Ik hoop dat ik heb kunnen bijdragen, maar ik ben ervan overtuigd dat er hier mensen zijn (met bv een Ayahuasca ervaring) die je nog een heel eind verder kunnen helpen.

Succes!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Normaal gezien raad ik het niemand aan om al zo rap alleen te trippen. Maar bij jou zie ik er geen graten in. Je hebt waarschijnlijk al genoeg levenservaring opgelopen (aan je leeftijd te zien), en aan hoe je hier post + je reportje zie ik wel dat je het echt goed meent.
En dat je echt wel weet waar je mee bezig bent.

Ik dacht inderdaad dat de San Pedro's van Azarius direct te consumeren zijn, maar dit is wel een heel andere trip dan op Psilocybine.

Spijtig genoeg heb ik de eer nog niet gehad om op dit wonder middel te kunnen trippen, dus zal ik je hierbij niet kunnen helpen.
Er zijn wel leden die hierop al getript hebben en die je zeker ook wel zullen willen verder helpen.

Hoeveel gram van die Mckennai zou je willen nemen voor je eerste solo reis naar het universum?
Want let wel, solo ga je 2 keer zo hard dan als je met meerderen tript. 2 x zo hard is misschien wat overdreven, maar je gaat gewoon 2 x zo diep.
M
MountainLid
01-01-2024, 00:00
#7
( Kox ,eigenlijk zou ik een persoonlijke danksite voor je moeten oprichten , vind je zelf ook niet. )

'k Heb er erg wat van opgestoken..

Mijn doelen liggen inderdaad wat minder in de "party" sfeer en meer aan de bezinnende kant.
De volgende verkenningsronde kan ik dus beter alleen ondernemen, zoals je eerder schreef. Buiten het feit dat er dan werkelijk dieper kan weggezakt worden in mezelf , ken ik weinig psychonauten die dezelfde mindset delen , zoals Pandaboy het verwoordde .
Een solo-reis, met Mckennaii kondigt zich eerst aan.
Over Ayahuasca had ik al gelezen en het lijkt me ook wel een interessante ervaring. Er waren ook rituelen rond deze drank bij de Santo Daime kerk maar daar voel ik dan weer weinig binding mee.
Wat denk je over San Pedro als middel voor het doel?
Is deze van Azarius ook geschikt voor onmiddellijke consumptie?


Pandaboy zei:
2. Je moet die spirituele wandeling de hele tijd als rode draad zien door je trip, zodat je hem bijna kan visualiseren. En als je je hierop concentreert doet je brein de rest wel
Klik om te vergroten...

Deze manier lijkt me ook erg hulpvol tijdens de trip. Waarvoor dank
M
MountainLid
01-01-2024, 00:00
#8
KoxBox zei:
Hoeveel gram van die Mckennai zou je willen nemen voor je eerste solo reis naar het universum?
Klik om te vergroten...

Ik dacht eraan om hetzelfde systeem te gaan hanteren :

eerst 20 gr om de toestand van dat moment een beetje af te tasten , en verder bouwend op de diepgang die er na 1 uur bij me heerst (mocht dat dan nodig zijn) . Verhoging telkens met een 10-tal gram , vermits ik begrepen had dat deze variant nog steeds een warme trip kon bieden maar sterker in uitwerking zou zijn.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mountain zei:
KoxBox zei:
Hoeveel gram van die Mckennai zou je willen nemen voor je eerste solo reis naar het universum?
Klik om te vergroten...

Ik dacht eraan om hetzelfde systeem te gaan hanteren :

eerst 20 gr om de toestand van dat moment een beetje af te tasten , en verder bouwend op de diepgang die er na 1 uur bij me heerst (mocht dat dan nodig zijn) . Verhoging telkens met een 10-tal gram , vermits ik begrepen had dat deze variant nog steeds een warme trip kon bieden maar sterker in uitwerking zou zijn.
Klik om te vergroten...
Het is inderdaad een potente soort. Ik dacht wel dat als je na een bepaalde tijd bij neemt de trip niet meer versterkt maar enkel verlengt. In hoeverre dit waar is weet ik eigenlijk niet.

Ik heb het ook al eens geprobeerd na 2 uur nog wat bijnemen maar ik merkte weinig verschil.
P
PandaboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klopt, als je een uur na je eerste portie gaat bijnemen bestaat de kans dat je hier niet veel meer van gaat voelen. Je kan met paddo's dus niet blijven bijnemen om de trip telkens te versterken, op een bepaald moment zal je je trip enkel nog verlangen.
Ik raad overigens af om dit te doen want de eerste ( en meteen ook de laatste) keer dat ik dit deed was ik helemaal uitgedroogd met barstende hoofdpijn tot gevolg (je lichaam heeft vocht nodig om het gif uit de paddo's te verwerken). Dat was wel bij 4,5g eten en dan nog eens 2 die mijn vrienden niet meer moesten hebben (droog), was overigens wel een supertrip.
Beter verhoog je je dosis bij elke volgende trip, dat is wat ik zou doen :wave:

Veel succes nog :grin:
M
MountainLid
01-01-2024, 00:00
#11
KoxBox zei:
Ik dacht wel dat als je na een bepaalde tijd bij neemt de trip niet meer versterkt maar enkel verlengt.
Ik heb het ook al eens geprobeerd na 2 uur nog wat bijnemen maar ik merkte weinig verschil.
Klik om te vergroten...



Pandaboy zei:
Klopt, als je een uur na je eerste portie gaat bijnemen bestaat de kans dat je hier niet veel meer van gaat voelen. Je kan met paddo's dus niet blijven bijnemen om de trip telkens te versterken, op een bepaald moment zal je je trip enkel nog verlengen.
Beter verhoog je je dosis bij elke volgende trip, dat is wat ik zou doen :wave:
Klik om te vergroten...

Lijken me goede argumenten om de aanpak wat te veranderen. Logisch ook als je weet dat het lichaam de actieve stof in een razend tempo afbreekt en er tolerantie tegenover stelt.
Thanx for the tip..
Ik ga het herbekijken
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zou voor een eerste keer gewoon 15-20 gram nemen op een lege maag. Dat is denk ik overweldigend genoeg, júist wanneer je in je eentje bent en een spirituele intentie hebt. In een lacherige setting met anderen ga je sowieso veel minder diep. In je eentje voor een eerste keer moet je rustig aan doen, vind ik. Meer nemen kan altijd nog, er is geen reden voor ongeduld. 25-30 gram heeft, zeker in je eentje, de potentie op een echt vergaande tripervaring met compleet verdwijnen van tijd, ruimte en eigen persoon, en hoe je intenties ook zijn, hoe sterk je ook in je schoenen staat, ik zou het eigenlijk niet aanraden om die ervaring in te gaan zónder eerdere tripervaring. Dan kan het gewoon te raar zijn, te bizar. Beginnen met een wat lagere dosis zorgt dat je wat relaxter bent op die volgende, diepere trip en wat beter weet wat je kunt verwachten en hoe je het moet handlen. Bovendien, denk niet dat een 15-20 gram voor een eerste keer, in je eentje, waarschijnlijk maar een slappe ervaring geeft. Ook die dosering kan al vrij overweldigend zijn.

Het hangt ook erg af van je gevoeligheid, en natuurlijk van de kwaliteit van de stoeltjes. Ik heb tientallen keren getript, maar neem eigenlijk nooit meer dan 2.5 gram droog (25 gram vers). Dat brengt me ver genoeg.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou beginnen met 25-30g (maximum alleen omdat ik weet dat jij weet waarmee je bezig bent).
o
oharraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mountain zei:
Hey beste mensen ,


Ik vroeg me het volgende af :


1. Is het mogelijk te trippen met spiritualiteit als bewust doel ; zelf het pad te bewandelen , zonder noodzakelijk overkoepeling van een bepaalde religie te moeten trotseren?
2. Kan ik de zaken eventueel richten om tot zo'n vorm van bewustzijn te komen voor en tijdens een ervaring?
3. Lenen sommige middelen zich hiertoe meer dan anderen?
4. Is dit een individuele zaak of kunnen gelijkgezinde, vrije geesten elkaar ook ontmoeten rond dit thema (zonder dat er sprake is van sektevorming).
(Dit uiterst informatieve forum even buiten beschouwing gelaten)

Thanx again..
Klik om te vergroten...

1. Zeker, in hoger perspectief komen alle religies in feite op hetzelfde neer, en is er geen verscheidenheid meer. Maar ik denk dat het grotendeels afhangt van hoe bewust je zelf bent/leeft, wat er in je omgaat of hoe "spiritueel" je bent wat je beleeft in je trip. Ik heb bv onlangs getript met een maat hij nam 15g P. Atlantis en ik 10g P. Tampanensis en mijn ervaring was spiritueel veel diepgaander dan de zijne maar ben anders ook veel meer met die dingen bezig en wou op voorhand bepaalde inzichten op doen rond hogere dimensies en wezens en die heb ik ook gekregen, echt zo'n gevoel van ontwaken, zien dat de wereld niet is wat het lijkt, mensene meer zien voor wat ze echt zijn/kern, het onbewustzijn op Aarde en wie/wat Jezus is en doet, inzichten en voeling, visioen ivm mijn tweelingziel, dus volgens mij ka nje evengoed zo'n ervaringen hebben op truffels dan op San Pedro bv wat ikeerst van plan was, of Ayahuasca want ik las dat Psilocybine ook nauw verwant is aan DMT, volgende keer wil ik wel es San Pedro of Daime proberen ook omdat ik niet zo hou van de "mindfuck" van paddo's, en ondanks ik in het heftigst van de trip zei van dit doe ik nooit meer heb ik nu al weer zin :sunglasses: enkel lastig dat San Pedro moeilijker te doseren is maar beginnen met kleine portie is de boodschap. Had bijna zo'n stuk van 55cm mee uit Azarius, "B-kwaliteit" (wel even potent) en die zag er echt goed uit :P
B
BijzonderLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi Mountain,

Ik kan je het boek, de gewijde reis van lars faber aan raden om eens te gaan lezen, gaat over ayahuasca, een heel verhelderend boek. Heb zelf nu 2 keer Aya op, en ik doe dat alleen om voor mezelf verder te komen, inzichten te krijgen, dingen loslaten. In mijn 2de ervaring is zelfs de overleden moeder (die ik nooit heb gekend) van een vriendin bij me langs geweest, was ontzettend mooi!

Ik ga eind aug peyote nemen voor het eerst, met een echte kenner, de mexicaan Don Tono. bij www.degewijdereis.nl kun je onder begeleiding ayahuasca nemen, (ook peyote en iboga), en de setting is echt heerlijk! Je bent daar met max 12 mensen en het is zo'n geweldige ervaring, je bent zo 1 met iedereen, echt super. Dus als de santo daime je niet aan staat is dit echt een goed alternatief!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bijzonder zei:
Hoi Mountain,

Ik kan je het boek, de gewijde reis van lars faber aan raden om eens te gaan lezen, gaat over ayahuasca, een heel verhelderend boek. Heb zelf nu 2 keer Aya op, en ik doe dat alleen om voor mezelf verder te komen, inzichten te krijgen, dingen loslaten. In mijn 2de ervaring is zelfs de overleden moeder (die ik nooit heb gekend) van een vriendin bij me langs geweest, was ontzettend mooi!

Ik ga eind aug peyote nemen voor het eerst, met een echte kenner, de mexicaan Don Tono. bij http://www.degewijdereis.nl kun je onder begeleiding ayahuasca nemen, (ook peyote en iboga), en de setting is echt heerlijk! Je bent daar met max 12 mensen en het is zo'n geweldige ervaring, je bent zo 1 met iedereen, echt super. Dus als de santo daime je niet aan staat is dit echt een goed alternatief!
Klik om te vergroten...
Zeer goed boek, en zijn 2e nl. "De heldenreis" is ook een goed boek.
M
MountainLid
01-01-2024, 00:00
#17
KoxBox zei:
Bijzonder zei:
Hoi Mountain,

Ik kan je het boek, de gewijde reis van lars faber aan raden om eens te gaan lezen, gaat over ayahuasca, een heel verhelderend boek. Heb zelf nu 2 keer Aya op, en ik doe dat alleen om voor mezelf verder te komen, inzichten te krijgen, dingen loslaten. In mijn 2de ervaring is zelfs de overleden moeder (die ik nooit heb gekend) van een vriendin bij me langs geweest, was ontzettend mooi!

Ik ga eind aug peyote nemen voor het eerst, met een echte kenner, de mexicaan Don Tono. bij http://www.degewijdereis.nl kun je onder begeleiding ayahuasca nemen, (ook peyote en iboga), en de setting is echt heerlijk! Je bent daar met max 12 mensen en het is zo'n geweldige ervaring, je bent zo 1 met iedereen, echt super. Dus als de santo daime je niet aan staat is dit echt een goed alternatief!
Klik om te vergroten...
Zeer goed boek, en zijn 2e nl. "De heldenreis" is ook een goed boek.
Klik om te vergroten...

Thanx
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wil er op dit moment niet teveel over uitwijden (geen tijd en zin), maar op truffels heb ik bij de laatste keer een soort ontmoeting gehad met een "religie".
Ik zag hele mooie kleuren, ik zat voor het raam in de zon, met mijn ogen gesloten.
Ineens zag ik een soort van budha verschijnen, ik werd er zeer rustig van en genoot intens.
De warmte van de zon i.c.m. de kleuren en het verschijnsel lieten mij ervaren dat de "zon" voor al het leven staat en dat dat dus een soort "god" was.

Ik stond toch even raar te kijken van dit hele gebeuren, zeker omdat ik er nooit mee bezig ben, maar vond het een mooie ervaring! :)
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mountain zei:
3. Lenen sommige middelen zich hiertoe meer dan anderen?
4. Is dit een individuele zaak of kunnen gelijkgezinde, vrije geesten elkaar ook ontmoeten rond dit thema (zonder dat er sprake is van sektevorming).
Klik om te vergroten...

Denk zelf dat mescaline zich hier prima voor leent. Van de naar mijn inziens meest interessante psychedelica (paddestoelen, lsd & mesc.) zou ik voor dit soort trips zelf kiezen voor mescaline, gevolgd door paddestoelen als 2e (of misschien wel gedeelde 1e plaats).

Het feit dat je mescaline niet zo 123 naar binnen werkt zoals bij een portie paddestoelen mogelijk is maakt het al dat je veel sneller in dit soort 'hogere sferen' beland. De hele weg (het klaar maken) naar de trip toe is al de helft van de trip heb ik het idee.

ik heb hier 'n report staan van m'n eerste en tot nu toe helaas enige mescaline trip. de volgende keer wil ik hier ook zeker weer aan werken en hoop ik deze dame, voor mij min of meer godin / moeder natuur weer te treffen :hearteyes: . Gezien het feit dat ik tijdens mijn trip weer naar 'oude' lokaties terug kon denk ik dat het ook wel mogelijk is dezelfde godin weer te ontmoeten.


Bij mij lag het belangrijkste van de trip vooral bij de closed eye 'visual', al wil ik het eigenlijk niet eens meer visual noemen maar gewoon de closed eye wereld waar ik mij dan bevond (bi-locatie, het gelijktijdig aanwezig zijn op meerdere plekken). De wereld met open ogen zou denk ik ook bijzonder interessant kunnen zijn geweest wanneer ik dit in een andere omgeving had gedaan welke meer op dit soort trips is toegericht (dan 'n huiskamer met electronische aparatuur etc).


Ik hoop dat je hier nog wat aan hebt ondanks dat dit al een behoorlijk oud topic is zie ik (maar er nog wel vrij recent gereageerd is)


Grtz Mellow

PS: Uiteraard zijn we ook benieuwd hoe je trip verlopen is en of het was wat je verwacht had (ongeacht welk middel) tenzij dit te persoonlijk is natuurlijk :)
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik probeer niet teveel van mijn trips te begrijpen wat niet over mezelf gaat. Meestal trip ik met de bedoeling me van iets bewust te worden dat in mijn onderbewustzijn leeft. Bij DMT is de trip veel meer gericht op dingen die buiten je staan, entiteiten, overlappende universa. Veel te onvatbaar om daar spiritualiteit aan te hangen :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."