Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia Divinorum ervaring

Salvia Divinorum ervaring

27 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#1
5x extract heb ik hier ook al liggen. Maar ik ga het eerst nog een paar keer proberen met gewone bladeren, misschien vandaag even zo'n stormaansteker kopen.

Die omgekeerde tolerantie, geldt die ook als ik een week later weer probeer?
T
Teared_To_BitsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,
Een half uur geleden heb ik voor de 5e keer dit jaar Salvia Divinorum gebruikt. De eerste paar keer dat ik Salvia had gebruikt voelde het als herkenning. Het voelde soms zelfs als familie.
Dit keer begon (net zoals de vorige keren) mijn lichaam te 'tintelen' en kwam ik in een soort van droomwereld. Visueel komen er geen gekke figuren op me af maar de ruimte wordt wel een soort gelei waar ik in vast zit waar de kleuren van beginnen te veranderen (alles wordt meer blauw/groen-achtig?). Ik zit in een soort ruis die over me heen walmt en die vertrouwd voelt. Maar er is wel een aanwezigheid (van een groep?) die tegen me praat. Dat hebben ze in de vorige trips ook gedaan. Dit keer zeiden ze dat ik het gebruik van Salvia niet meer moest doen. Heeft iemand daar vaker iets van meegemaakt? Ik heb van tevoren niet het gevoel gehad dat ik niet moest beginnen aan salvia en voelde geen barrières.
Graag hoor ik van jullie gedachten hierover/ervaringen hiermee!
Groeten.
S
SjaakTLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmm.. klinkt als een zeer vreemde ervaring. Misschien ernaar luisteren en geen Salvia meer gebruiken?

Welk extract gebruikte je trouwens? Ik ben van plan om binnekort ook salvia te doen.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#4
Salvia is dan ook een heel vreemd goedje. Gebeuren gekke dingen op dat spul. Misschien dat je onbewust bij jezelf denkt dat het zo even genoeg is geweest.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
ImmortalTech zei:
Misschien dat je onbewust bij jezelf denkt dat het zo even genoeg is geweest.
Klik om te vergroten...

Dit denk ik ook.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#6
ImmortalTech zei:
Salvia is dan ook een heel vreemd goedje. Gebeuren gekke dingen op dat spul.
Klik om te vergroten...

True.... Kon ik die emotie maar uitleggen, maar ik snap het gewoon zelf niet.

Het is niet hels, maar ook zeker niet leuk! (bij mij). :)

Edit: precies van :
"Exhale..

oeh,

wtf

wtf

hier klopt iets niet."
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb daarnet mijn eerste keer geprobeerd met wat gedroogde bladeren, maar afgezien van een aangename warme gloed over mijn gezicht voelde ik niet veel. Binnenkort nog maar eens proberen.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Meermalen achter elkaar roken dan. Door de omgekeerde tolerantie kan je met enkele keren eenzelfde hoeveelheid proberen uiteindelijk best hard gaan :sunglasses:
Dat je überhaupt al iets voelt van normale gedroogde bladeren is al heel wat. Probeer misschien een 5x-extract.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#9
lolnoob zei:
Die omgekeerde tolerantie, geldt die ook als ik een week later weer probeer?
Klik om te vergroten...
Schijnt van wel, heb het zelf maar 1 keer goed gedaan en er is voor zover ik weet geen formeel onderzoek naar de omgekeerde tolerantie van salvia gedaan, maar er zijn mensen die zeggen dat dat op redelijk lange termijn nog geldt.

Laat even weten hoe het gegaan is :)
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lavalamp zei:
ImmortalTech zei:
Salvia is dan ook een heel vreemd goedje. Gebeuren gekke dingen op dat spul.
Klik om te vergroten...

True.... Kon ik die emotie maar uitleggen, maar ik snap het gewoon zelf niet.

Het is niet hels, maar ook zeker niet leuk! (bij mij). :)

Edit: precies van :
"Exhale..

oeh,

wtf

wtf

hier klopt iets niet."
Klik om te vergroten...

haha, ja dat is wel een goede beschrijving van salvia. Het mist alleen nog een paar "pffffs" tussendoor.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Einstein zei:
lolnoob zei:
Die omgekeerde tolerantie, geldt die ook als ik een week later weer probeer?
Klik om te vergroten...
Schijnt van wel, heb het zelf maar 1 keer goed gedaan en er is voor zover ik weet geen formeel onderzoek naar de omgekeerde tolerantie van salvia gedaan, maar er zijn mensen die zeggen dat dat op redelijk lange termijn nog geldt.

Laat even weten hoe het gegaan is :)
Klik om te vergroten...

Ik heb eens in de zomer 3x gedaan, en ik merkte dat ik bij de 3e keer een stuk minder nodig had dan bij de eerste en 2e keer. Tussen de 1e en 2e keer zat weinig tot geen verschil.
Maar heeft er misschien ook wel mee te maken dat je moet leren omgaan met dit spul en pas na een paar keer eigenlijk weet hoe het werkt en vooral wanneer je in je trip zit :tearsofjoy: Vooral dat laatste klinkt vaag, maar als je het eens gebruikt hebt weet je pas wat ik bedoel :wink:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb al elk extract gerookt dat er te roken valt, nooit noemenswaardig veel van gemerkt. 1 keer tijdens een truffeltrip wat tot een blackout en bad trip zorgde, de andere keren gewoon puur. De enige keer dat ik de salvia echt voelde (en herinnerde) was in een bos. Meer dan een LSD trip van 50µg was de ervaring niet. Mijn maat rookte ook van het 15x extract wat resulteerde in totale amnesie. Dat we de laatste keer dat we het rookten, er zijn betere,leukere en goedkopere drugs :wave:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Daarentegen is salvia wel echt een aparte ervaring, de neurologische werking is uniek en ook qua subjectieve effecten is het volgens mij niet echt te vergelijken met andere dissociatieven. De die-hard nieuwsgierige psychonaut moet het eigenlijk wel gedaan hebben. Ik ben er ook nog steeds in geïnteresseerd, ook al waren enkele hits 10x voldoende om me compleet panisch te krijgen.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Einstein zei:
....ook al waren enkele hits 10x voldoende om me compleet panisch te krijgen.
Klik om te vergroten...

Wow! 10x exctract en dan een paar trekken? Dan ben je er wel lekker gevoelig voor :)
Alleen panisch zijn is wel weer wat minder lijkt me?
Ik zag gisteren trouwens dat er ook 40x extract wordt aangeboden, pfff da's heftig mocht je de hele 0,5gr oproken.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fresh zei:
Einstein zei:
....ook al waren enkele hits 10x voldoende om me compleet panisch te krijgen.
Klik om te vergroten...

Wow! 10x exctract en dan een paar trekken? Dan ben je er wel lekker gevoelig voor :)
Alleen panisch zijn is wel weer wat minder lijkt me?
Ik zag gisteren trouwens dat er ook 40x extract wordt aangeboden, pfff da's heftig mocht je de hele 0,5gr oproken.
Klik om te vergroten...

Heb ik gedaan, dat doosje kostte me meer dan 50 euro. Heb toen niets van gemerkt, misschien mis ik gewoon de salvinorine receptoren..
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#16
spacelord zei:
Fresh zei:
Einstein zei:
....ook al waren enkele hits 10x voldoende om me compleet panisch te krijgen.
Klik om te vergroten...

Wow! 10x exctract en dan een paar trekken? Dan ben je er wel lekker gevoelig voor :)
Alleen panisch zijn is wel weer wat minder lijkt me?
Ik zag gisteren trouwens dat er ook 40x extract wordt aangeboden, pfff da's heftig mocht je de hele 0,5gr oproken.
Klik om te vergroten...

Heb ik gedaan, dat doosje kostte me meer dan 50 euro. Heb toen niets van gemerkt, misschien mis ik gewoon de salvinorine receptoren..
Klik om te vergroten...

Zo! Da's vet minder zeg! :(
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#17
"Panisch" is maar een korte samenvatting van wat er echt gebeurde, leuk kan ik het in ieder geval niet noemen, maar heftig was het zeker :P
Je "salvinorine-receptoren" (D2 en kappa-opioide) missen kan niet, maar wat wel zo is is dat de gevoeligheid voor salvinorine per persoon ontzettend verschilt, meer dan bij andere tripmiddelen.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#18
Einstein zei:
Je "salvinorine-receptoren" (D2 en kappa-opioide) missen kan niet, maar wat wel zo is is dat de gevoeligheid voor salvinorine per persoon ontzettend verschilt, meer dan bij andere tripmiddelen.
Klik om te vergroten...

Ik heb me niet zo in salvia verdiept, op mij heeft het nauwelijks werking. Niet dat ik er echt wakker van lig, psychedelica genoeg te ontdekken :tongueout:.
c
counterstrikertLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb het een paar keer gerookt, een keer gekocht opgerookt niets van gemerkt dat was 10x extract denk ik. Toen een jaar later weer, toen merkte ik het wel goed, ik heb toen eens ervaren alsof ik in een dikke pasta zat en een rits zich om mij heen dicht sloot. Ik kreeg toen te horen dat wat ik hier te zien zou krijgen ik niet mocht vertellen aan niemand. Maar er kwam niets, de trip was alweer minder aan het worden. Sindsdien heb ik geen Salvia meer gerookt, misschien doe ik het nog eens maar eerst komt DMT nog.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#20
counterstrikert zei:
Ik heb het een paar keer gerookt, een keer gekocht opgerookt niets van gemerkt dat was 10x extract denk ik. Toen een jaar later weer, toen merkte ik het wel goed, ik heb toen eens ervaren alsof ik in een dikke pasta zat en een rits zich om mij heen dicht sloot. Ik kreeg toen te horen dat wat ik hier te zien zou krijgen ik niet mocht vertellen aan niemand. Maar er kwam niets, de trip was alweer minder aan het worden. Sindsdien heb ik geen Salvia meer gerookt, misschien doe ik het nog eens maar eerst komt DMT nog.
Klik om te vergroten...

DMT is da fuckin' bomb!! Ben er momenteel wel even klaar mee, het is echt een extreem overweldigend psychedelica, een soepje van al je zintuigen waar nog eens lekker met een mixer doorheen gemalen wordt. Heb het gevoel dat ik het redelijk misbruikt heb en ik er de laatste paar keer door gestraft ben. Ik laat het voolopig voor wat het is tot ik er mentaal echt klaar voor ben om de doorbraak te ervaren :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."