Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNootmuskaat ..

Nootmuskaat ..

43 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#1
nootmuskaatolie is te verkrijgen bij een esorterische winkel, die wierook en etherische olie verkoopt, maar wat daar de effecten van zijn weet ik niet. kan erg heftig worden. tripje kan 2 dagen duren.

tripje? gewoon kompleet de weg kwijt, grote kans dat je wakker word in een gesticht.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#2
OMG zeg,, 10 noten???

ik ging al scheef met anderhalve,,,
met 3 noten ga je wellicht richting delirium
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#3
loadrunner zei:
Het kan liggen aan wat je hebt gegeten ervoor( veel koolhydraten, zoals pasta, of brood)

als je ervoor een glas cirtussap (grapefruit, of sinaasappelsap) drinkt, dan wordt je spijsvertering gestimuleerd, en neem je meer stoffen op. en daarnaa de nootmuskaat...


het kan zijn dat je er minder gevoelig voor bent.
Klik om te vergroten...

ja precies ,, dat kan ik beamen,, lekker die appie hyn,
met ze verse grapefruitsap en ze hele nootmuskaatnoten
oja ik had ook nog van die kruidentabletten erbij gegeten , waar o.a valeriaan inzit
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
vogel zei:
ja precies ,, dat kan ik beamen,, lekker die appie hyn,
met ze verse grapefruitsap en ze hele nootmuskaatnoten
oja ik had ook nog van die kruidentabletten erbij gegeten , waar o.a valeriaan inzit
Klik om te vergroten...
Trek je conclusies.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
vogel zei:
OMG zeg,, 10 noten???

ik ging al scheef met anderhalve,,,
met 3 noten ga je wellicht richting delirium
Klik om te vergroten...

is ten eerste niet alleen voor mij, en waarschijnlijk ook voor meerdere keren

als wij een tripje plannen neemt een van mijn vrienden of ik gewoon het besluit om drugs te halen wat we met zijn allen op maken, en dat omstebeurt

verse ongeraffineerde noten hadden ze niet, alleen poeder en korrels in een molentje, ik had het molentje maar gekocht, werkt dat ook?
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het ook een keer gedaan (niet uit wanhopigheid, want ik had nog wiet liggen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid).
Ik heb ongeveer een dikke halve noot geraspt en dat poeder binnengelepeld met nogal wat slokken water erbij.
Daarna vond'k het raspen maar lastig en heb ik de rest gewoon opgekauwd (wederom met water, en wat puree, waar ironisch genoeg ook al nootmuskaat inzat :P)

Ik deed dit zo ongeveer rond half 2 's nachts, zodat ik gaar wakker zou worden.
Zo rond 5 uur ofzo werd ik wakker, en besliste om eens te kijken of het effect er al was. Niet dus.
Wel, ik stond de dag daarna op om 7u, en mijn zicht was merkbaar aangetast (alsof het iets trager ging als je heen en weer keek, en ook iets waziger).
Mijn ogen waren niet echt rood, maar ze leken automatisch te sluiten.
Niet zoals wanneer je gewoon heel moe bent ofzo, maar alsof ik geen controle had over mijn oogleden, zo hard gingen ze automatisch dicht. Verder waren ze niet rood ofzo.
Toen ik de keuken bereikte was ik echter enorm misselijk, en mijn ochtend begon met het reiken naar een kotsemmer :P
Toen ik iets bij de hand had om eventueel in over te geven ben ik op de zetel gaan liggen.
Ik maakte mijn ouders wijs dat ik griep had (en daar leek het ook wel op).
Ik heb die dag niet overgegeven, maar was 's ochtends toch enorm misselijk.
Ben later terug in mijn bed gaan liggen, rustig aan, wat muziek geluisterd.
Als ik neerlag ging de misselijkheid meteen weg, en was ik gewoon heel moe.
Een dikke 5-6 uur later ging ik terug naar beneden, en mijn zicht was nog steeds stevig genaaid.
Beetje vergelijkbaar met wiet moet ik toegeven (qua zicht toch, niet qua gevoel).
Dit sleepte nog een dikke 2 dagen na.
Ik heb ook een gesprek gehad in mijn slaapkamer waarvan ik me nog steeds afvraag of het echt heeft plaatsgevonden of niet. Ik denk van wel, maar ben er niet 100% zeker van.

Al bij al waren de effecten best goed, alleen ben ik veel te ziek geweest om er echt van te genieten.
Net zoals de vele reports van mensen die het eerder hebben gedaan, kan ik beamen dat de voordelen gewoon niet opwegen tegen de nadelen.
Ik vind het ergens wel jammer dat ik geen hallucinaties had, maar aan de andere kant wil ik ook niet weten hoe erg ik er dan aan toe geweest zou zijn :P
Er zijn veel betere entheogenen beschikbaar, maar als je het een keer geprobeerd wil hebben, go for it :)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
nee ik denk dat ik er ook maar niet aan begin, want het is wel heel wanhopig
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#8
cropp zei:
nee ik denk dat ik er ook maar niet aan begin, want het is wel heel wanhopig
Klik om te vergroten...

Hoeft het niet per se te zijn, zoals ik al zei was ik niet wanhopig maar gewoon nieuwsgierig.
Maar het was het inderdaad niet echt waard. Helemaal niet zelfs...
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eén verse noot en je zweeft een dag lang, vijf noten en je hallucineert en braakt de hele kamer vol :P

wel, het werkt écht (zowel poeder als niet-vers als vers) en ik heb geen braakneigingen, hoofdpijn of maagkrampen gehad.

Heb gewoon zo één noot in 3 stukken gekauwd en dan op elk stuk 5 minuten lang zitten kauwen tot het zaagsel was en dan ingeslikt. Toen de noot op was heb ik een halve liter water in één teug leeggedronken en daarna een halve liter cola. Nog wat pikante dingen gegeten en heb weinig last gehad van nasmaak.

Het effect begon na 2 uur en een half (al dacht ik toen dat het een placebo-effect was), ik voelde me highig en lucide, ben toen eens in de spiegel gaan kijken en mijn ogen zagen knalrood :openmouth: ben kwartiertje daarna nogeens gaan kijken en het was weg (hallucinatie?)

de volgende dag was ik moe en een klein beetje zweverig. Heb niet enorm veel gevoeld, maar het was tof om eens gedaan te hebbn zou ik zggen :wink:

Ohja, bijna vergeten ik voelde me zeker een half uur lang echt FANTASTISCH!!

- De aspirant psychonaut
l
likemydemonsLid
01-01-2024, 00:00
#10
haha ik heb zojuist 3 ballen opgegeten en ga er zo eentje roken ben benieuwd wat er gaat gebeuren!! :sunglasses:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je kan ook de nootmuskaatolie, als eterische olie bestellen, voor gebruik als wierook. Waar weet ik niet, de site waar ik die olie altijd vandaan haalde (bijvoet, bergamot, salvia, artmesia, kamille) is offline.
D
DarCnessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hebben mensen wel eens nootmuskaat gedaan ?
Het is iets wat je moet roken , slikken of snuiven ..
Je wordt er een soort van stoned van ..
Het kan ook voorkomen dat je gaat hallucineren ..

Ik vondt mijn ervaring echt NIET fijn ..
Ik hallucineerde een beetje en vervolgens ging k zwaar over me nek ..
En je voeld pas wat na een uur of 2 :openmouth: (tenzij je het rookt :openmouth: )

Mensen wel goede ervaringen ??
P
PetardLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat een toeval dat je dit topic nou maakt XD. Mij en een maat komen echt net terug uit de supermarkt met onze muskaatnoten. We zijn ons er van bewust dat 't waarschijnlijk een onplezierige ervaring gaat worden maar we willen het toch een keer uitproberen. Wij hebben dezelfde vragen als jij. Dosering en manier van inname zijn voor ons onbekend.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
They just keep on trying huh..
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik weet nog van geschiedenis dat Nederland slaven (indo's) transporteerde, en dat die slaven nootmuskaat gebruikten. Ze deden dit voor de hallucinaties...

Ik zou het niet doen. Koop dan gewoon paddo's.
P
PetardLid
01-01-2024, 00:00
#16
We wilden rustig aan beginnen, we hebben dus samen drie kwart noot gerookt wat verassend goed smaakte. Daarna hebben we nog drie kwart opgedronken. Nadat we die nootmuskaat gerookt hadden liep ik toch ff behoorlijk schuin :P. Na 2 uur voelden we nog steeds niet heel veel ervan en zijn we een joint gaan roken. Het enigste rare dat ik had was dat ik toen ik rond 2 uur 's nachts naar huis fietste behoorlijk paranoïde was, ik schrok van alles. Thuis ook nog een klein beetje buikpijn gehad, verder geen last gehad van de negatieve effecten.

Dit was maar een proefje, we zijn van plan om een andere keer wat meer te gebruiken.
D
DarCnessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Petard zei:
We wilden rustig aan beginnen, we hebben dus samen drie kwart noot gerookt wat verassend goed smaakte. Daarna hebben we nog drie kwart opgedronken. Nadat we die nootmuskaat gerookt hadden liep ik toch ff behoorlijk schuin :P. Na 2 uur voelden we nog steeds niet heel veel ervan en zijn we een joint gaan roken. Het enigste rare dat ik had was dat ik toen ik rond 2 uur 's nachts naar huis fietste behoorlijk paranoïde was, ik schrok van alles. Thuis ook nog een klein beetje buikpijn gehad, verder geen last gehad van de negatieve effecten.

Dit was maar een proefje, we zijn van plan om een andere keer wat meer te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Toeval hoor :grin:

Haha Ik schrok Ook behoorlijk veel van alles ..
Het is dat je het nu verteld dat ik het me weer herrinder ..
Ik had Ook veel buikpijn ..
Ik vondt het moeilijk te Kruimelen .. Dus ik sloeg t maar met n hamer in stukjes :grin:
Het smaakte inderdaad ook heel lekker .. Zelf ga ik het niet vaker doen Want ik weet wel betere dingen Waarvan ik me Wel goed voel :xtc: :xtc: :hearteyes:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#18
1 geraspte nootmuskaat verwarmen met 2 eetlepels roomboter,zodat de olie goed eruit trekt(als de nootmuskaat bijna begint te bakken, vuur uit, dan met suiker(2 klontjes) en 250 ml melk verdunnen, ongeveer 5 minuutjes warm houden tegen het koken aan

genoeg voor twee personen
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb het toen ik nog op de middelbare school zat wel eens geprobeerd. Geen effect.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#20
uit een potje geeft geen effect, je hebt de verse hele nodig

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."