Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia

Salvia

57 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
DJzerLid
01-01-2024, 00:00
#1
dit lijkt me heel interessant om eens te proberen. Ik ben wel voor nieuwe ervaringen :) Kan dit in een smartshop gekocht worden en hoeveel kost dit dan?
A
AapLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een normale aansteker doet het goed genoeg. Laat gewoon voor de zekerheid iemand met 2 aanstekers lighten.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
@ knetter, netzoals met wiet? ik zou dan juist zo'n klein mogenlijk vlammetje pakken anders heb je meteen zo'n dikke smog in je longen. Maar salvia moet je inderdaad in eenkeer verbranden.

@cuber 3, gewone is heet genoeg maar storm aansteker is altijd handiger, je kunt de vlam precies richten waar het moet verbranden. Voordeel!
e
enTHEOgeenLid
01-01-2024, 00:00
#4
hoi,
Ik heb ff een vraagje over de effecten en zal die aan het eind van dit verhaal stellen...

Een tijdje terug voor het eerst salvia gedaan. Na inlezen hier leek het me verstandig om met 5x extract, 1 gram totaal, te beginnen. Ik heb het flesje van 1 gram leeggeschud en er 10 porties van gemaakt.

1ste keer 2 porties en voelde al snel effect. Wat ik me kan herinneren is een warm, vertrouwd gevoel en ik dacht/zei: oh, ben jij het. :)
Het voelde echt alsof ik het eerder gedaan had en was misschien een beetje teleurgesteld...daarna snel weer helder en mijn nieuwsgierigheid bleek toch te zijn gewekt :openmouth:

Half uurtje later: 3 porties en ik ging als een speer. voelde wel een vreemd trekkend gevoel maar was niet vervelend. na een uurtje wat wiet erachteraan en was heerlijk aan het spacen.

Dag later: ik dacht ik neem de rest, halve gram, en zie waar het me brengt..
Heb ik geweten, ik had het gevoel alsof ik eerst onder een stoomwals kwam en toen als een platgewalst stuk kauwgom uit elkaar getrokken werd. Keer op keer.
Het blowtje wat ik nadien tot me nam maakte het niet echt beter. Lang geleden dat ik zo hard ging en had het gevoel dat ik een grens bereikt had.

en dit alles bij een 5x extract...

vraag: hoort dit gevoel bij de Salvia of komt het alleen bij een bepaalde dosis voor. zou ik een volgende keer een hoger extract moeten nemen of juist terug naar de bladeren en wachten op die omgekeerde tolerantie?

groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties!
Theo :wave:
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#5
enTHEOgeen zei:
vraag: hoort dit gevoel bij de Salvia of komt het alleen bij een bepaalde dosis voor
Klik om te vergroten...

Nu ben ik niet degene om uitspraken te gaan doen aangezien ik het zelf nog niet heb gedaan (mijn salvia is momenteel onderweg though, dus zou hem volgende week ergens kunnen testen).
Maar aan de hand van de vele reports die ik gelezen heb lijkt dit inderdaad wel een normaal effect van Salvia.
Voor zover ik weet is dat gevoel van een zuigende kracht, wind of magnetisme het begin van de trip...
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#6
enTHEOgeen zei:
vraag: hoort dit gevoel bij de Salvia of komt het alleen bij een bepaalde dosis voor. zou ik een volgende keer een hoger extract moeten nemen of juist terug naar de bladeren en wachten op die omgekeerde tolerantie?

Theo :wave:
Klik om te vergroten...

He,
Als je deze tripjes geslaagd vond en je enigszins duidelijk zijn kan je de volgende keer misschien beginnen met een paar kleine kopjes 5x extract en hierna een kopje 10x extract. Of gelijk 10x (of 15x ?) extract kan ook prima hoor, ik vond het iig wel een lekkere warmloper.
Als het allemaal heel erg wazig voor je was kan ik je aanraden nog een beetje te spelen met 5x extract. je moet je voorstellen dat het met hogere extracten allemaal veel sneller gaat en intenser is, dit kan het makkelijker voor je maken of juist nog ingewikkelder..

tripse :wink:
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#7
DJzer zei:
Kan dit in een smartshop gekocht worden en hoeveel kost dit dan?
Klik om te vergroten...

ja, veel smart shops verkopen dit wel, bijv. http://www.azarius.nl/smartshop/psychedelics/salvia_divinorum/
A
A.M.S.GLid
01-01-2024, 00:00
#8
Anderhalve week geleden heb ik voor het eerst Salvia gebruikt en het was niet helemaal wat ik ervan had verwacht. Ik had 1g 5x extract gekocht en ik had al begrepen via diverse fora dat je daar in principe niet veel van hoeft te verwachten mbt visuele effecten/trippen whatever, maar ok, ik houd ervan om rustig te beginnen; ik heb tenslotte alle tijd van de wereld.

In eerste instantie een halve gram in tweeen verdeeld, het eerste kopje in de brand gestoken en de rook minstens een halve minuut binnengehouden. Resultaat: helemaal niets. Ok, geen probleem, volgende kopje in de pijp, rook binnenhouden etc en kijken wat er gebeurd. Helaas voelde ik nog steeds helemaal niets. Vervolgens even een kaartje gelegd met een vriend die even langs was gekomen omdat ie toch wel benieuwd was naar de effecten van de salvia (hij gebruikte zelf niets die avond) en een biertje erbij gepakt.

Na een uurtje had ik toch zoiets van; ik wil het nog een keer proberen, dus meteen maar het andere halve gram in de pijp gestopt en in drie/vier trekjes weggestoomd. Nadat ik de laatste rook had uitgeblazen kreeg ik het ineens heel erg koud. Dit duurde ongeveer 5 minuten, waarna ik een lekker relaxed gevoel over me heen kreeg wat vergelijkbaar was met 'stonded-zijn', maar dan helderder. Dit gevoel hield ongeveer een kwartiertje aan en daarna voelde ik me weer 100% lekker (beter dan ervoor eigenlijk :grin: )

Dus, mijn eerste ervaring met Salvia was verre van spannend. Geen punt, het laat zich tenslotte niet van te voren bepalen hoe het verloopt. Maar hoe nu verder? Heb ik een fout gemaakt door in eerste instantie kleine beetjes te nemen? Of heb ik gewoon een sterker extract nodig? En in dat geval; is het dan handiger om voor 10x te gaan of zal ik eventueel gelijk overstappen naar een sterkere variant?
S
SayuranLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waar kan je die stekjes eigenlijk halen, ook gewoon in de smartshop?
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#10
10x is sterk zat. Daar kan iedereen aardig van trippen. Ik denk dat je gewoon alles in 1 hijs moet doen. lang in houden. en mischien nog een kleine hijs als er nog een beetje in zit.
Ook moet je tijdens het hijsen gewoon de aansteker erbij houden.
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb vandaag mijn 6gr. gedroogde bladeren en 2gr. 5x extract aangekregen.
Dacht het veilig te spelen en maar te beginnen met die bladeren, hoewel ik al verschillende mensen heb horen zeggen dat ze er hele grammen konden van roken zonder er iets van te voelen.
Wel, ik heb 2 hits genomen van die bladeren, en ik voelde me ineens toch best anders.
Mijn zicht leek iets minder "snel", alsof er hier en daar een beeld ontbrak.
En verder kreeg ik er een soort wietachtige high van, maar dan anders (kreeg een vreemd gevoel toen ik door m'n huis wandelde, alsof de kamers opeens "anders" aanvoelden, raar uit te leggen).
Verder was het ook wel wat spacig (is dat een woord?), ben een wandeling gaan maken in het bos en het leek wel alsof het pad waarover ik liep een soort tunnel was (met die grote bomen aan weerszijden). En als ik gewoon relaxte werd m'n zicht redelijk wazig en voelde ik me toch wel wat wegspacen.
En dit bleef echt langer duren dan ik had gedacht. Ik rookte het rond 3u, en om kwart na 4 waren de hardste effecten wel weg, maar was mijn zicht toch nog steeds merkbaar anders.
Pas om 6 uur ofzo was ik weer 100% nuchter zoals ervoor.
Ik dacht dat dit maar heel even ging duren, of zijn het de echte trips maar enkele minuten duren en ben je daarna nog een hele tijd wazig?
Ik neem aan dat dit de "afterglow" is die ik hier en daar heb horen vallen?

In ieder geval, voor een eerste ervaring met maar 2 hits van gedroogde bladeren was het best goed (natuurlijk niet getript ofzo, maar het had toch meer effect dan ik had verwacht voor zo'n kleine hoeveelheid).
Binnenkort eens een bong gebruiken en de dosis wat verhogen, de rook was redelijk moeilijk binnen te houden met zo'n puurpijpje...

Er is nog genoeg over, dus ik ga gewoon iedere keer wat meer gebruiken tot ik het gewenste effect bereik :)
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#12
cuber3 zei:
En dit bleef echt langer duren dan ik had gedacht. Ik rookte het rond 3u, en om kwart na 4 waren de hardste effecten wel weg, maar was mijn zicht toch nog steeds merkbaar anders.
Pas om 6 uur ofzo was ik weer 100% nuchter zoals ervoor.
Ik dacht dat dit maar heel even ging duren, of zijn het de echte trips maar enkele minuten duren en ben je daarna nog een hele tijd wazig?
Ik neem aan dat dit de "afterglow" is die ik hier en daar heb horen vallen?
Klik om te vergroten...

Ja klopt, het keiharde diepgaan duurt met roken niet zo heel erg lang. En het is heel normaal dat je je daarna nogal 'vaag' voelt. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat dat zolang aanhield, zonder dat je enig extract hebt gebruikt. Kan zijn dat je er wat gevoeliger voor bent dan anderen.

cuber3 zei:
Er is nog genoeg over, dus ik ga gewoon iedere keer wat meer gebruiken tot ik het gewenste effect bereik :)
Klik om te vergroten...

Precies, heel verstandig :wink:
Je kan ook thee zetten van die bladeren of kauwen, je hebt hier wel ongeveer 2 tot 4 keer meer nodig dan de hoeveelheid die je zou opsmoren, stond ergens onderin in de beginpost. Alleen grote kans dat je naar de trip nog langer buzzed voelt..
u
user12901258Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Heeft iemand salvia wel eens met lachgas gecombineerd?

ben zo benieuwd!
O
OriginLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heeft iemand eigenlijk ooit de pruimmethode probeerd? Ze dus 30 minute op kauwen? Wil wel eens weten of er mensen zijn die vinden dat het werkt? En als het werkt, beter of slechter dan roken?

Ik had vorige week een halve gram 5x extracten gekocht, en een pijpje met een stormaansteker. Ik had nog nooit gerookt langs een pijpje, maar wat ik dus deed was er 0,2g indoen op het gaasje en dan gewoon de stormaansteker erop en inademen tegelijk. Is dit de goede manier? Hij is alvast gvd superheet aan je keel, bijna niet te doen. Spijtig genoeg niets van gemerkt
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#15
teeuwen zei:
Heeft iemand eigenlijk ooit de pruimmethode probeerd? Ze dus 30 minute op kauwen? Wil wel eens weten of er mensen zijn die vinden dat het werkt? En als het werkt, beter of slechter dan roken?
Klik om te vergroten...
Het heeft op mij wel effect, maar niet echt sterk, tot nu toe... Ik kauwde dan +- 10 bladeren ongeveer 20 minuten (het is heel smerig). En dat gaf vooral een licht paddo-achtig gevoel, met verminderd kortetermijngeheugen, beetje veranderd gevoel voor ruimte en een dromerig gevoel. Niet echt een uitgesproken lekker gevoel trouwens, meer gewoon raar. Het duurde maar kort, hooguit een halfuur. Maar ik moet het altijd nog eens met een grotere hoeveelheid proberen.
O
OriginLid
01-01-2024, 00:00
#16
JJJ zei:
teeuwen zei:
Heeft iemand eigenlijk ooit de pruimmethode probeerd? Ze dus 30 minute op kauwen? Wil wel eens weten of er mensen zijn die vinden dat het werkt? En als het werkt, beter of slechter dan roken?
Klik om te vergroten...
Het heeft op mij wel effect, maar niet echt sterk, tot nu toe... Ik kauwde dan +- 10 bladeren ongeveer 20 minuten (het is heel smerig). En dat gaf vooral een licht paddo-achtig gevoel, met verminderd kortetermijngeheugen, beetje veranderd gevoel voor ruimte en een dromerig gevoel. Niet echt een uitgesproken lekker gevoel trouwens, meer gewoon raar. Het duurde maar kort, hooguit een halfuur. Maar ik moet het altijd nog eens met een grotere hoeveelheid proberen.
Klik om te vergroten...

Huhu, het is normaal net zoals bij extracte, hoe meer bladeren hoe meer effect dus, of dat lijkt mij toch zo. Maar als ik het goed lees moet je ook een half uur kauwen en nie t20 min ^^ dus mss ligt daar ook het probleem :wink:?
O
OmiLid
01-01-2024, 00:00
#17
koffiegeit zei:
Heeft iemand salvia wel eens met lachgas gecombineerd?

ben zo benieuwd!
Klik om te vergroten...

Jep, ik. Was wel erg intens, halve gram 5x. en een volle ballon lachgas, ben toch wel een uur ofzo van de kaart geweest. Niets klopte meer, ik lag niet meer in een bed maar zweefde gewoon ergens rond, in mn eigen hallucinaties. Wel alles met ogen dicht. CEV dus! Maar super heftig, veel dieper dan bv LSD. :)
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#18
DrippTone zei:
Net een hitje salvia genomen, 5X. Ben gewoon knetter stoned en snap er geen kont van, niks meer en niks minder. Volgende keer word een 15X extract! Over goede voornemens gesproken. :grin:
Klik om te vergroten...

Hoe was je 5x trip?
Ik ga morgen namelijk mijn 5x extract uittesten :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb betere gehad, 1 keertje was ik een bakstenen muur. Dat was wel heftig.
Maar vandaag was het maar matig. De trip kwam direct opzetten, maar geen vette shit beleefd. Ik werd gewoon kneiter stoned, echt alsof ik een gram wiet via de bong in 1 klap boem binnen krijg. En verder heel veel verwarring, ik zat buiten en het begon te hagelen. En ik dacht hagel, WTF. En ik heb 4 minuten gezeten voordat ik dacht laat ik eens naar binnen gaan.
Ik vind 5X maar vaag. Ik wil kei en kei hard gaan, dus volgende keer 15X of 20X. :grin:
H
HashjaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb 2 hits gehad van het 10× Extract.

De eerste was heel prettig, maar ook ontzettend vaag.
Ik ging met een gigantische lachkick onder een kussen kruipen en daar had ik de meest bizarre CEV's. Ik liep in een straat, daarna ging ik de hoek om en zag ik een grasveld aan de overkant van een smalle asfalt weg waar 5 kippen liepen.
En ineens zag ik mijn armen en benen voor mij oprollen en werd ik een koekje...
Heel bizar.

2e hit weet ik niet veel meer van, maar was erg onprettig. Lichamelijk dan.
Maar ik denk stiekem dat dat ermee te maken had dat ik niet met rust werd gelaten.
Wel wat van geleerd.

Bizar spul, misschien deze zomer nog eens.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."