Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia

Salvia

57 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#1
5 keer is best zwak hoor, imo
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#2
je kunt uit 1 gram inderdaad wel 10 dosissen halen. Met 0,1 gram kan iets van 2 hijsen nemen. Mijn eerste keer nam ik één goede hijs en was ik na 15 - 20 seconde al goed space. Ik voelde de rook niet meer in mijn longen, voelde geen snak meer naar adem en werd van rechts door bizarre tintelingen opzij gedrukt. Ik was niet heel diep in space, maar het is toch zo'n gekke ervaring, het slaat ook zo snel in. Je bent er de eerste keren gewoon niet goed op voorbereid, dit leer je. Alsof je een nieuw klimaat betreed, je moet nog wennen aan atmosfeer, temperatuur, omgeving.
Ik had dus aan een magere 0.1 gram genoeg en ben er misschien wel erg gevoelig voor, maar misschien ben jij dat ook?!
Ik weet niet of een waterpijp een zo'n goed idee is, is niet echt economisch in gebruik. Die grote waterpijpen zijn iig a-relaxed om salvia te smoken. Gebruik een pijpje of een bong ofzo.
Je hoeft overigens niet perse je hijs 20 seconde in te houden, minder kan ook prima maar je hebt dan alleen wat meer nodig.
zo had ik laatst een kleine halve gram over 3 kopjes verdeeld, hijs ingehouden totdat t niet meer chill aanvoelde en naar adem snakte, rustig uitgeblazen en vervolgens weer een nieuwe hijs en hetzelfde verhaal.
kijk maar wat je makkelijker vind, zet anders wat kopjes klaar en kijk tot hoever je komt.

Je hoeft geen visuals met 5x extract te verwachten, die kans is erg klein. Kick je helemaal op visuals, dan moet je, zoals gNuxx als zei, aan 15x extracten en hoger denken. Maar als je het alleen daarvoor doet ben je salvia niet waard en kun je er maar beter afblijven, vind ik...
maarja, ik geil zelf dan ook eerder op desoriëntatie dan die visuals die salvia teweeg brengt. Het gevoel van te worden meegenomen kan je met 5x extract heel gruwelijk maar juist ook zó mooi beleven. Hiervoor moet je vaak wel flink wat doorhijsen wil je zover komen.
5x extract hoeft helemaal niet zo zwak te zijn, 't is maar net met hoeveel hijsen jij genoegen neemt. (of aankan, 't vergt aardig wat ervaring en lef om die "akelige" effecten negeren)

Zijn er trouwens nog mensen bekend met t 'dont-take-me-away-effect'? tijdje geleden had ik dat nog, begon zelfs te ijlen dat ik niet mee wilde, hier wilde blijven. Echt heel apart.
w
webjunkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb een paar keer Salvia extract 5x gerookt, maar heb helemaal niets gemerkt. :confused:
Waar zou dit aan kunnen liggen?
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#4
webjunk zei:
Ik heb een paar keer Salvia extract 5x gerookt, maar heb helemaal niets gemerkt. :confused:
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Klik om te vergroten...

Je moet de rook van Salvia zo lang mogelijk in je longen houden. Ideale tijd is 30 seconden. Je kan het het beste in een bong roken. Een pijpje kan ook, maar met een bong is het makkelijker om de rook lang binnen te houden.

Overigens schijnt het ook dat sommige mensen immuun zijn voor Salvia. Al weet ik niet hoe vaak dit voorkomt.
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Inhale zei:
Ik vind die salvia tripschaal maar vaag. Als je het mij vraagt is het gewoon onzin, ik ervaar een salvia trip heel anders.
Klik om te vergroten...
hoe dan?
R
RoybanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik had een vraagje over Salvia, is het eigenlijk lichamelijk of mentaal schadelijk ?
want ik lees wel eens dingen dat als je paddo's of lsd op jonge leeftijd neemt dat het dan de kans op schizofrenie en paranoia vergroot, want ik ben 16 jaar en ik zou get graag een keertje proberen, voor de rest geen ervaring met andere drugs naast wiet.
x
xplusifLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het gevoel van aan de kant gedrukt worden klopt wel, ik ervaarde het dan denk ik wel intiemer.
Had namelijk het gevoel alsof ik geschopt en geslagen werd lol.
Ik ervaar de meeste trips ook als onprettig, ik weet niet waarom.
Waarschijnlijk omdat ik de eerste keer niet wist wat ik moest verwachten, niet ingestudeerd dus.
Maar opzich is het wel een toffe drug, in ieder geval het vreemdste wat ik ooit heb meegemaakt :wave:
t
tipsyflipsyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Salvia vond ik ook wel apart heb gewoon mijn waterpijp volgestamp omdat ik toen nog niet wist hoeveel ik moest gebruiken. toen die begon te werken hoorde ik alles in de verte en had het gevoel dat ik naar een kant werd gedrukt door een onzichtbare kracht of zo het leek net of alles naar een kant bewoog weet nog dat ik naar mijn gordijnen keek maar op de ene of andere manier toch anders waren heeeeeeeeeeeeeeel vreemd het is een aparte ervaring zekers : :grin:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn eerste salvia trip was wel geestig, ik was een bakstenen muur van een groot kantoor gebouw. Zo heb ik me een 15 minuten lang gevoeld tot ik werd bevrijd door robots en toen was de trip afgelopen. Laatste salvia trip heb ik enorm lopen kotsen en een beetje vaag naar de zonsondergang gestaard maar geen toffe shit ervaren. :kots:
Als ik de moed weer kan vergaren dan maar eens het 20X extract :wink:
O
OmiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb ook erg vaak de 5x variant gedaan, die vind ik tot nu toe erg leuk opzich. Als je het bv. combineerd met een klein beetje hasj, geeft het een heel erg leuke combinatie, hoewel lachkicks dan soms wel erg hard kunnen zijn! Wat ook erg leuk was was de combinatie met lachgas, echt super spacey. Nu nog de moed verzamelen me eens te wagen aan de 15/20x extracten, want het verkennen van de mogenlijkheden van deze drug is tot nu toe erg leuk geweest!
x
xplusifLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb tot nu toe alleen nog de 10x extract geprobeerd, en die vindt ik al redelijk hard!
Ik snap ook niet dat ik mensen op youtube 120x extract zie gebruiken.
Eerste keer had ik ook me hele pijpje gevult, een beetje te veel voor mijn eerste keer.
Echt apart.
O
OmiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Die 120x extracten zijn ook onzin. Sommige vaage internet winkeltjes uit azië verkopen die troep wel eens, maar dat is gewoon een verkooptruucje. Het hoogst mogenlijke extract van salvia was geloof ik 25 of 30 keer, maar zelfs dat word niet vaak echt verkocht omdat het niet rendabel is zulke extracten te maken, in prijs/kwaliteit gezien. Mensen die dus zeggen dat ze 120x extract roken praten echt bullshit, ookal weten ze het zelf niet altijd. :(

Erg jammer, want een salvia ervaring hangt ook niet per sé van het extract af. Ik heb echt prachtige entheogene momenten meegemaakt op maar 5x! Het gaat er ook om hoe je het gebruikt, kaarslichtjes, eerst even mediteren, misschien even van te voren nog wat blowen, en je dan helemaal op laten gaan in de ervaring! Erg leuk, en leerzaam. Sinds ik meer ervaring heb met salvia ben ik ook op een hele andere mannier mijn paddo trips in gegaan, en het bevalt me prima! :)
r
royvdh65Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dag mensen,

ik ben hier net nieuw op het forum, en heb wel al wat rondgekeken naar wat topics, maar nog nooit wat gepost.
Gisteren had ik voor het eerst salvia gerookt in een puurpijpje, het pijpje had ik goed vol gedaan met extract 10x en ik had de salvia met een stormaansteker aangestoken, daarna flink aan het pijpje gehezen. Het pijpje of de rook werd erg heet maar ik merkte wel echt wat. Ik wist de eerste niet wat ik moest verwachten van het spulleke, maar ik voelde me zo raar ik had eerst het idee alsof ik naar achteren of naar rechts werd getrokken, daarna voelde ik me best wat angstig en echt raar, ik wilde dat het ophield(ik kon het gevoel niet plaatsen). Daarna liet ik het allemaal op me afkomen en heb alleen maar positief gedacht en niet tegen het effect in proberen te werken, dit hielp goed. Het leek net of dit niet de echte realiteit was waarin ik leefde dat alles om me heen maar nep plasticachtig was het gaf me op de een of andere manier toch wel een veilig gevoel, zelf had ik ook het idee alsof dit niet meer ophield. Wanneer ik mijn ogen dicht deed leek ik wel door een vage tunnel te gaan, maar deze tunnel leidde nergens naar toe, ik had het idee dat ik ergens op zat te wachten maar ik weet niet waarop. Misschien klinkt dit allemaal wat vaag, maar dit is de eerste keer dat ik Salvia heb geprobeerd. Misschien dat het de tweede keer allemaal wat duidelijker wordt en het gevoel kan plaatsen, want ik heb nog best wel wat over van dit speciaal plantje.
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#14
royvdh65 zei:
Misschien dat het de tweede keer allemaal wat duidelijker wordt en het gevoel kan plaatsen
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Sorry, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Ik heb 1 keer gehad dat ik heel mijn slavia trip begreep en kon plaatsten, ik wist precies wat het was. Maar zodra ik die gedachte (of gevoel) om wou zetten in woorden, om het te kunnen onthouden en uitleggen vaagde het alweer weg. Eenmaal weer nuchter was had toch weer een bizar vaage, en onbegrijpbare trip.
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Even een vraagje:
Ik weet dat gewone aanstekers niet heet genoeg zijn, en er wordt aangeraden een stormaansteker te gebruiken.
Ik neem aan dat deze van bic dus niet goed genoeg is? Post het maar even, in het geval hij wel goed genoeg is bespaart me dat weer een dikke week wachten (heb geen idee waar je zo'n dingen in de winkel haalt, dus zal ik ze via internet moeten bestellen).
Ook geen idee wat voor model deze juist is, ik heb gekeken op de site van bic maar vond deze niet juist. Lijkt wel wat op hun Utility Lighter ofzo...



K
Knetter KoekieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vond het tegenvallen.. heb veel gelezen erover en veel filmpjes op youtube gekeken.. maar mijn salvia ervaringen waren een stuk minder heftig maar wel een aanrader om een keer te doen..

we zaten thuis met 10 man ong. om salvia te proberen.
wat je zeker moet doen is gewoon zoveel mogelijk heisen en zo lang mogelijk inhouden en als je kan gewoon nog 2-3x erachteraan doen..

het gevoel wat ik ervan kreeg? niet veel bijzonders ik zag iedereeen beetje wazig en lichtelijk vervormd maar toen ik opstond om ff te kijken wat het doet ging het wel ff loos.. toen ik op stond ging de hele kamer verder omhoog.. me hele beeld wat ik zag vloog omhoog.. ik zat ook binnen 2 seconde weer op de bank.. en tja toen begon het wel leuk te worden.. als je met je armen een vliegbewiging maakt lijken je armen echt net te zweven enzo.. maar zware hallucinaties had ik nie.. ik zag wel bijna alles na de klote maar geen hallucinaties.. had wel dat ik op me rug op de grond lag en dat ik het plafon zag schitteren.. flikkerende sterretjes zeg maar.. en op een gegeven moment was er een dichte licht geel van kleurige mist.. die ik vast kon pakken en wat heel zacht aanvoelde.. en ik kon er ballen van maken..

en ik was ook ff de kluts kwijt toen ik begon te kruipen over de grond.. ik zakte telkens vlak voor de tv weg door de vloer maar ik snapte het niet want als ik er met me knieën over heen ging was er niks..

een maat van me had het magnetische veld gevonden in me woonkamer:P die had het gevoel dat hij telkens als hij liep na die kant getrokken werd en op het eind van zn trip zat ie dan ook zielige in het hoekje van de woonkamer :mrgreen:


wel een aanrader maar ik hoef het geen 2 keer.. niet veel bijzonders.. 1x is leuk :sunglasses:
K
Knetter KoekieLid
01-01-2024, 00:00
#17
cuber3 zei:
Even een vraagje:
Ik weet dat gewone aanstekers niet heet genoeg zijn, en er wordt aangeraden een stormaansteker te gebruiken.
Klik om te vergroten...

een normale aansteker is goed.. gewoon het vuur iets omhoog zetten.. net als dat je wiet in een puur pijpje aansteekt..
f
fiebel1001Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Je hebt mij ooit eens een reactie gegeven op 5 mapb (mollium) tabletten in het onderwerp bong poetsen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."