je kunt uit 1 gram inderdaad wel 10 dosissen halen. Met 0,1 gram kan iets van 2 hijsen nemen. Mijn eerste keer nam ik één goede hijs en was ik na 15 - 20 seconde al goed space. Ik voelde de rook niet meer in mijn longen, voelde geen snak meer naar adem en werd van rechts door bizarre tintelingen opzij gedrukt. Ik was niet heel diep in space, maar het is toch zo'n gekke ervaring, het slaat ook zo snel in. Je bent er de eerste keren gewoon niet goed op voorbereid, dit leer je. Alsof je een nieuw klimaat betreed, je moet nog wennen aan atmosfeer, temperatuur, omgeving.
Ik had dus aan een magere 0.1 gram genoeg en ben er misschien wel erg gevoelig voor, maar misschien ben jij dat ook?!
Ik weet niet of een waterpijp een zo'n goed idee is, is niet echt economisch in gebruik. Die grote waterpijpen zijn iig a-relaxed om salvia te smoken. Gebruik een pijpje of een bong ofzo.
Je hoeft overigens niet perse je hijs 20 seconde in te houden, minder kan ook prima maar je hebt dan alleen wat meer nodig.
zo had ik laatst een kleine halve gram over 3 kopjes verdeeld, hijs ingehouden totdat t niet meer chill aanvoelde en naar adem snakte, rustig uitgeblazen en vervolgens weer een nieuwe hijs en hetzelfde verhaal.
kijk maar wat je makkelijker vind, zet anders wat kopjes klaar en kijk tot hoever je komt.
Je hoeft geen visuals met 5x extract te verwachten, die kans is erg klein. Kick je helemaal op visuals, dan moet je, zoals gNuxx als zei, aan 15x extracten en hoger denken. Maar als je het alleen daarvoor doet ben je salvia niet waard en kun je er maar beter afblijven, vind ik...
maarja, ik geil zelf dan ook eerder op desoriëntatie dan die visuals die salvia teweeg brengt. Het gevoel van te worden meegenomen kan je met 5x extract heel gruwelijk maar juist ook zó mooi beleven. Hiervoor moet je vaak wel flink wat doorhijsen wil je zover komen.
5x extract hoeft helemaal niet zo zwak te zijn, 't is maar net met hoeveel hijsen jij genoegen neemt. (of aankan, 't vergt aardig wat ervaring en lef om die "akelige" effecten negeren)
Zijn er trouwens nog mensen bekend met t 'dont-take-me-away-effect'? tijdje geleden had ik dat nog, begon zelfs te ijlen dat ik niet mee wilde, hier wilde blijven. Echt heel apart.