Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeimproviseerde verstop plek voor kweekset.

Geimproviseerde verstop plek voor kweekset.

63 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nog steeds geen reactie van smartie gekregen.
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Had er wel een gestuurd ma dacht al dat er iets fout ging
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb een houten kist met hangslot op mn kamer is dit een geschikte plek ? ( ivb licht en temperatuur )
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Heeft t al gedaan, maar hoe veeander je je naam op df?
Maar hoe verander je je naam dan oo DF?
Is eigenlijk de reden dat ik SWIM gebruik. :mrgreen:
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi allemaal.

Sinds kort ben ik wat bezig met paddo's te kweken met een setje dat ik gekocht hebt. Nou vond ik het wel zo prettig om het hele gebeuren 'discreet' weg te moffelen zodat niemand het kan zien!

Ook had ik niet de benodigde materialen zoals een warmtemat etcetera, dus daarom geef ik hier een kleine tutorial van hoe ik zelf alles heb geimproviseerd en weggemoffelt hebt.

Ik heb verhalen gehoord over mensen die het in hun drumstel en al hebben gepropt, leuk bedacht trouwens :wink:

Benodigdheden:

- Een simpel slotje van messing, met sleutel :wink: (Kan je meestal halen bij sleutelmaker)
- Een schaar/(zak)mes+aansteker of een boor.
- Iets van een plastic kist die op slot kan, liefst een gereedschapskist.
- Een oude iPod die licht kan geven, of nog beter zo'n USB kabel met een lampje aan uiteinde.
- Een oude platte router die zo'n 10/20 watt gebruikt, met USB port..

(Een alternatief kan zijn een hardeschijf met een printplaat en adapter die in een externe USB hardeschijf behuizing zit. Maar meestal geeft een hardeschijf minder warmte af dan een redelijke router dus daar moet je mee op letten als je er een doek overheen gooit o.i.d)

In beide gevallen kan je vast wel ergens 5v aftappen voor het licht in het geval dat je geen 5V USB stekker in de router hebt :)

Hoe te werk:

Ok dus we hebben alle benodigdheden;

1. Maak een gaatje in de gereedschapskist in de bodem, gebruik hiervoor een schaar en verhit deze eerst zodat het makkelijker is om een gat te 'boren' in de bodem. Het gaatje moet groot genoeg zijn om de kabel van de adapter van de router in te kunnen stoppen. Als je een boor hebt is het natuurlijk nog makkelijker.

2. Nu kun je de router in de kist leggen, liefst met iets eromheen, in een plastic zakje, en een doekje erop zodat de temperatuur niet te hoog wordt.

3. Als het goed is is er ruimte zat voor de meest gangbare kweeksets, er is zelfs nog zat ruimte om andere spullen in de kist te verbergen aan de andere kant. Ik zou zeggen gooi er aan de andere kant een hele hoop gereedschap om de kist lekker zwaar te maken.

4. Sluit de router vast aan op het lichtnet door de stekker aan de onderkant van de kist door te laten lopen in de gereedschapskist. Leg de kweekset er op met de eventuele doek(en) etc.

5. Nu hebben we warmte, maar we hebben nog licht nodig. Ik heb zelf een oude iPod uit de verzameldoos gehaald, deze geeft aardig wat licht. Nu kunnen we deze in principe direct aan de router aansluiten zodat je muziekspeler of ipod fungeert als de lichtbron. Je hebt wel een USB port op de router nodig, oude routers hebben dit vaak niet.

Het probleem bij mij was dat zodra de Ipod aan een apparaat was verbonden deze gelijk de backlight uitschakelde en de ipod in lock stand zette. Wat heb ik hier aan gedaan? Een heel dun stukje plastic op de 2 data lijnen van de usb kabel gelijmt zodat de router niet het signaal geeft dat er een apparaat aan gekoppeld is. (Dit zijn de binnenste 2 pinnen)

Nu gaat de ipod niet meer in lock stand, maar de backlight gaat nog steeds na een lange tijd uit. Meestal kan je op je muziek speler wel instellen dat de backlight op "Always on" gaat, maar soms werkt dit ook niet. Vaak werkt het wel om bijvoorbeeld een programma te laten draaien zoals bij mij werkte: De "Stopwatch" ! Zolang ik dit programmatje blijf draaien blijft mijn iPod dus verlicht!

Probleem opgelost :)

6. Nou hoef je alleen nog maar de iPod met wat plakband o.i.d. aan de boven-binnenkant van de deksel vast te maken en voila!

Nu kan je de kist dicht doen, slotje erop en heb je een discrete locatie om lekker je paddo's te kunnen broeden :)

Een bijna self-sustaining kist voor het kweken.

Paar kleine aandachtpuntjes

Een paar kleine dingetjes die ik nog kwijt moet, de zak die je meegeleverd krijgt bij de kweekset is vaak heel lang, helaas is een gereedschapskist niet zo hoog dus je zal waarschijnlijk een heel stuk van het plastic af moeten knippen. Vaak heeft een gereedschapskist nog een soort 'tray' aan de bovenkant die je van de kist kan afhalen, die heb ik totaal weggelaten zodat ik toch zo'n 35cm hoogte heb in de kist, mijn shrooms kunnen dus makkelijk 10, misschien 15 cm worden.

Verder zal het je niet verbazen dat een kist die gesloten is weinig lucht doorlaat. Je kan misschien ergens een paar gaatjes maken of anders doe je gewoon elke dag even de kist open om er frisse lucht in te laten komen.

Als laatste wil ik zeggen, als je geen (gereedschaps)kist had staan ergens op je kamer o.i.d. dan kan het misschien wel opvallen en zeker als er een draadje onder de kist tevoorschijn komt. Als je echt paranoide bent kan je altijd nog een gaatje in de vloerbedekking of vinyl maken en zo de kabel stiekem doorlussen naar een stekkerblok.

Veel plezier :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Whahaha gebruik je een router om je paddo's te verwarmen? Veel warmte zal er niet afkomen lijkt me en als ie te warm wordt gaat ie stuk..

Creatief, maar niets voor mij.. Toch leuk beschreven!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hahaha ik dacht het zelfde maar goed ben benieuwd hoe je kweek gaat worden.

SmartieAndMe zei:
Whahaha gebruik je een router om je paddo's te verwarmen? Veel warmte zal er niet afkomen lijkt me en als ie te warm wordt gaat ie stuk..

Creatief, maar niets voor mij.. Toch leuk beschreven!
Klik om te vergroten...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zo dat schiet lekker op! :grin:
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#9
http://imgur.com/zDgmLr2

Gaat focking snel nu.

Ik weet niet hoe elke paddestoel strakjes kan overleven het zijn er zoveel, ze groeien zelfs aan de rand van de bak :openmouth:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Misschien zelf ook maar iets bedenken. Ik woon alleen dus kan doen waar ik zin in heb. Maar stel je hebt een te grote oogst hoe hou je het goed? Moet je het dan drogen?

Daarnaast wat is de beste manier kun je ook een bak vullen met (juiste) aarde en er sporen in te stoppen. Is er ergens online een handleiding hiervoor van een goeie enthousiasteling?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
bobsacamano zei:
Maar stel je hebt een te grote oogst hoe hou je het goed? Moet je het dan drogen?
Klik om te vergroten...
Ik zou het sowieso drogen, nat zijn ze veel smeriger. Volgens mij kun je ze gewoon invriezen..

bobsacamano zei:
Daarnaast wat is de beste manier kun je ook een bak vullen met (juiste) aarde en er sporen in te stoppen. Is er ergens online een handleiding hiervoor van een goeie enthousiasteling?
Klik om te vergroten...

Er zijn gewoon complete growkits te koop, met aarde, sporen en alles er op en er aan. Alleen even in het water zetten en dan in een kweekzak en het gaat bijna vanzelf. Kijk ff bij onze sponsor Azarius anders :wink:
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou we het toch over drogen hebben, is het een optie om de paddos van te voren te snijden in stukjes alvorens ze in wc papier te wikkelen? Of is het gewenst om ze heel te drogen?

En telt die dikke steel uberhaupt als actief ingredient dat je wil opeten?
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#13
ja tot nu toe zien ze er goed uit. denk dat ik ze in mijn pc ga drogen, lekker met wat lucht erover heen :)

Zit alleen nog te tobben, warme of kamer temperatuur eroverheen, ff een goede locatie in mijn pc verzinnen.

Edit: De grote paddo is een beetje blauw aangeslagen, is dit erg? lol
Misschien klopt het wel, sommige mensen noemen dit een 'abort' die vroegtijdig stopt met groeien. Klopt ook wel want hij stopte ook opeens terwijl de rest gewoon doorgroeit.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
MagicShroom zei:
denk dat ik ze in mijn pc ga drogen, lekker met wat lucht erover heen
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: :tearsofjoy: Fantastisch die creativiteit

Je kunt ook een PC fan kopen (kost een paar euro) en die aansluiten op het moederbord van je computer, maar dan met een lange kabel. Kabel naar buiten en in je gereedschapskoffer naar binnen. Deksel op een kier en je hebt daarin luchtstroom. Misschien een beter plan dan de paddestoelen in je computer leggen :P
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#15
Haha ja, ik zal eens kjken of ik nog wat kan verzinnen.


Het is trouwens wel grappig dat aan één kant van de gereedschapkist allemaal condens ontstaat, soms ligt er een klein plasje water. Dacht eerst dat de zak lekte maar nee.

Waarschijnlijk komt dat als ik de zak niet helemaal goed dicht maak, temperatuursverschil is best hoog denk ik.



Edit: Overigens de paddos die ik gisteren in de PC heb gestopt zijn echt rap droog geworden, en ook wel gekrompen haha. Heb een klein stukje proberen te breken en ik hoorde knak? Ze voelen ook niet echt meer rubberachtig aan. Werkt volgens mij wel goed deze methode, 24 uur en boom. Gedroogde paddos :tongueout: Laat ze voor de zekerheid wel 24 uur erin zitten. (PC staat ook 24 uur te draaien) Ok het waren geen super grote paddos, ik kan me voorstellen dat die joekels die anderen soms krijgen een stuk langer kunnen duren.



Ik heb ze voorin de kast gelegd boven mijn hardschijven, waar normaal gesproken DVD drive o.i.d wordt geplaatst, maar dat gebruik ik al jaren niet meer, en ik had er een ventilator ingebouwd dus nu heb ik een klein kartonnen doosje erin gezet en de fan blaast zachtjes lekker op de paddos, en de warmte van de hardeschijven doen vast ook wel wat :grin:


anyway, Ik hoop de hele zooi paddos er eind van de week te oogsten, dan zitten ze 3 weken. Wil niet wachten tot de hoedjes allemaal al open zijn.
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#16
http://imgur.com/qyq36tP
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ziet er goed uit wel jammer van het midden man. Hopelijk komt er nog een 2e oogst. Ga je al oogsten?

MagicShroom zei:
http://imgur.com/qyq36tP
Klik om te vergroten...
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou ik heb mijn eerste flush geplukt, de grote begonnen open te gaan.

Wat een hel, zoveel kleintjes, 100/200 lol

Gewogen en een schamele 60 gram :/ hopelijk tweede flush beter.

Heb liever een tiental grote dan al die kleintjes.

Ach het werkte iig :tongueout:

Misschien moet i, volgende keer de zak niet zo vaak openen?
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neh ik wacht nog ffies paar dagen :tongueout: hopelijk volgende keer meer stuff in het midden idd.

ik maak nog een foto voordat ik de eerste flush eruit hebt,
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
SWIM is gebant op drugsforum, je mag dus ook geen vragen voor SWIM stellen :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."