Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeimproviseerde verstop plek voor kweekset.

Geimproviseerde verstop plek voor kweekset.

63 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Moeten die dingen niet eigenlijk gewoon in indirect zonlicht/schaduw staan?

Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
Klik om te vergroten...
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
Klik om te vergroten...

Als je goed kijkt zitte er in het midden ook aardig wat clustertjes, ze kwamen alleen wat latur :tongueout:
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#3
bobsacamano zei:
Moeten die dingen niet eigenlijk gewoon in indirect zonlicht/schaduw staan?

Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ze staan in indirect led licht en schijnt direct tegen de deksel van de kist die het dan weer in alle richtingen heen reflecteerd.

Tot nu toe staan alle paddos redelijk recht naar boven :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
MagicShroom zei:
Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
Klik om te vergroten...

Als je goed kijkt zitte er in het midden ook aardig wat clustertjes, ze kwamen alleen wat latur :tongueout:
Klik om te vergroten...
Oh dat scheelt. Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar hoeveel je uiteindelijk kunt oogsten van zo'n growkit.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga volgende week even naar azarius even wat info vragen want kost me bakken met geld al die truffels :P Moet dan ook even kijken wat het sterkste is enzo wat ze daar verkopen.

Heb wel een perfecte plek overigens met gratis warmte :)

Psychedelibee zei:
MagicShroom zei:
Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
Klik om te vergroten...

Als je goed kijkt zitte er in het midden ook aardig wat clustertjes, ze kwamen alleen wat latur :tongueout:
Klik om te vergroten...
Oh dat scheelt. Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar hoeveel je uiteindelijk kunt oogsten van zo'n growkit.
Klik om te vergroten...
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mhh kan aan mij liggen maar heb het gevoel dat de groei een beetje stil komt te staan.

Misschien is het wel te vochtig in de zak?

Njah misschien ben ik gewoon te ongeduldig, het is pcies 2 weken sinds ik ben brgonnen :tongueout:

Ik ben eigenlikk meest bezorgt om het laagje water die ik in de zak heb, laatst ververst zon week geleden.
Ik denk dat ik met eenspuitje maar ga doseren zodat elke dag het water verdampt is en ik weer nieuwe erin spuit, zo kan het constant ververst blijven
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#7
2 Weken en een dag.

http://imgur.com/iPCuviJ
http://imgur.com/nSNLLKM

Bij een van d fotos zie je een grote paddo en ik dacht dat hij al 'klaar' was omdat het lijkt ofdat zijn hoedje al gescheurd was. Hij leek ook niet verder te groeien.

Kan iemand dit verifieren?
Hij kleurt ook ietwat blauw bij de steel en zwart ronde de onderkant van de hoed.
heb hem netjes geplukt en ligt nu te drogen.


Ik heb nog wat vraagjes:
1. De paddos voelen droog en rubberachtig aan, ik neem aan dat dit gewoon verse paddos zijn die van binnenuit gedroogd moet worden?

2. Zoals je ziet groeien niet alle paddos even gelijk, hoe moet dut dan als ik binnenkort ga plukken? Nu heb ik al een 'grote' (was maar 5cm) die eruit moest. Wat als ik straks 10 grote paddos hebt en 50 of 100 kleintjes? moet ik die dan eerst ook maximaal laten groeien voordat ik helemasl ga re-soaken?

3. Ik heb het gevoel dat omdat ik zoveel individuele paddos hebt groeien, ze kleiner blijven omdat ze weinig groeiruimte hebben? Of is 5 cm de gemiddelde volgroeid lengte van mexicaantjes?

thx!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lekker!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dr.Brabo zei:
Nog steeds geen reactie van smartie gekregen.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook geen berichtje van je ontvangen?
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi allemaal.

Sinds kort ben ik wat bezig met paddo's te kweken met een setje dat ik gekocht hebt. Nou vond ik het wel zo prettig om het hele gebeuren 'discreet' weg te moffelen zodat niemand het kan zien!

Ook had ik niet de benodigde materialen zoals een warmtemat etcetera, dus daarom geef ik hier een kleine tutorial van hoe ik zelf alles heb geimproviseerd en weggemoffelt hebt.

Ik heb verhalen gehoord over mensen die het in hun drumstel en al hebben gepropt, leuk bedacht trouwens :wink:

Benodigdheden:

- Een simpel slotje van messing, met sleutel :wink: (Kan je meestal halen bij sleutelmaker)
- Een schaar/(zak)mes+aansteker of een boor.
- Iets van een plastic kist die op slot kan, liefst een gereedschapskist.
- Een oude iPod die licht kan geven, of nog beter zo'n USB kabel met een lampje aan uiteinde.
- Een oude platte router die zo'n 10/20 watt gebruikt, met USB port..

(Een alternatief kan zijn een hardeschijf met een printplaat en adapter die in een externe USB hardeschijf behuizing zit. Maar meestal geeft een hardeschijf minder warmte af dan een redelijke router dus daar moet je mee op letten als je er een doek overheen gooit o.i.d)

In beide gevallen kan je vast wel ergens 5v aftappen voor het licht in het geval dat je geen 5V USB stekker in de router hebt :)

Hoe te werk:

Ok dus we hebben alle benodigdheden;

1. Maak een gaatje in de gereedschapskist in de bodem, gebruik hiervoor een schaar en verhit deze eerst zodat het makkelijker is om een gat te 'boren' in de bodem. Het gaatje moet groot genoeg zijn om de kabel van de adapter van de router in te kunnen stoppen. Als je een boor hebt is het natuurlijk nog makkelijker.

2. Nu kun je de router in de kist leggen, liefst met iets eromheen, in een plastic zakje, en een doekje erop zodat de temperatuur niet te hoog wordt.

3. Als het goed is is er ruimte zat voor de meest gangbare kweeksets, er is zelfs nog zat ruimte om andere spullen in de kist te verbergen aan de andere kant. Ik zou zeggen gooi er aan de andere kant een hele hoop gereedschap om de kist lekker zwaar te maken.

4. Sluit de router vast aan op het lichtnet door de stekker aan de onderkant van de kist door te laten lopen in de gereedschapskist. Leg de kweekset er op met de eventuele doek(en) etc.

5. Nu hebben we warmte, maar we hebben nog licht nodig. Ik heb zelf een oude iPod uit de verzameldoos gehaald, deze geeft aardig wat licht. Nu kunnen we deze in principe direct aan de router aansluiten zodat je muziekspeler of ipod fungeert als de lichtbron. Je hebt wel een USB port op de router nodig, oude routers hebben dit vaak niet.

Het probleem bij mij was dat zodra de Ipod aan een apparaat was verbonden deze gelijk de backlight uitschakelde en de ipod in lock stand zette. Wat heb ik hier aan gedaan? Een heel dun stukje plastic op de 2 data lijnen van de usb kabel gelijmt zodat de router niet het signaal geeft dat er een apparaat aan gekoppeld is. (Dit zijn de binnenste 2 pinnen)

Nu gaat de ipod niet meer in lock stand, maar de backlight gaat nog steeds na een lange tijd uit. Meestal kan je op je muziek speler wel instellen dat de backlight op "Always on" gaat, maar soms werkt dit ook niet. Vaak werkt het wel om bijvoorbeeld een programma te laten draaien zoals bij mij werkte: De "Stopwatch" ! Zolang ik dit programmatje blijf draaien blijft mijn iPod dus verlicht!

Probleem opgelost :)

6. Nou hoef je alleen nog maar de iPod met wat plakband o.i.d. aan de boven-binnenkant van de deksel vast te maken en voila!

Nu kan je de kist dicht doen, slotje erop en heb je een discrete locatie om lekker je paddo's te kunnen broeden :)

Een bijna self-sustaining kist voor het kweken.

Paar kleine aandachtpuntjes

Een paar kleine dingetjes die ik nog kwijt moet, de zak die je meegeleverd krijgt bij de kweekset is vaak heel lang, helaas is een gereedschapskist niet zo hoog dus je zal waarschijnlijk een heel stuk van het plastic af moeten knippen. Vaak heeft een gereedschapskist nog een soort 'tray' aan de bovenkant die je van de kist kan afhalen, die heb ik totaal weggelaten zodat ik toch zo'n 35cm hoogte heb in de kist, mijn shrooms kunnen dus makkelijk 10, misschien 15 cm worden.

Verder zal het je niet verbazen dat een kist die gesloten is weinig lucht doorlaat. Je kan misschien ergens een paar gaatjes maken of anders doe je gewoon elke dag even de kist open om er frisse lucht in te laten komen.

Als laatste wil ik zeggen, als je geen (gereedschaps)kist had staan ergens op je kamer o.i.d. dan kan het misschien wel opvallen en zeker als er een draadje onder de kist tevoorschijn komt. Als je echt paranoide bent kan je altijd nog een gaatje in de vloerbedekking of vinyl maken en zo de kabel stiekem doorlussen naar een stekkerblok.

Veel plezier :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Whahaha gebruik je een router om je paddo's te verwarmen? Veel warmte zal er niet afkomen lijkt me en als ie te warm wordt gaat ie stuk..

Creatief, maar niets voor mij.. Toch leuk beschreven!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hahaha ik dacht het zelfde maar goed ben benieuwd hoe je kweek gaat worden.

SmartieAndMe zei:
Whahaha gebruik je een router om je paddo's te verwarmen? Veel warmte zal er niet afkomen lijkt me en als ie te warm wordt gaat ie stuk..

Creatief, maar niets voor mij.. Toch leuk beschreven!
Klik om te vergroten...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kun je niet een paar foto's plaatsen? :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja nu ook wel benieuwd naar je toverdoos.

SmartieAndMe zei:
Kun je niet een paar foto's plaatsen? :wink:
Klik om te vergroten...
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#15
SmartieAndMe zei:
Whahaha gebruik je een router om je paddo's te verwarmen? Veel warmte zal er niet afkomen lijkt me en als ie te warm wordt gaat ie stuk..

Creatief, maar niets voor mij.. Toch leuk beschreven!
Klik om te vergroten...

Je zou ervan opkijken hoeveel warmte er van af komt!
Let wel er zit alleen maar een dunne doek om de router heen, daarboven staat direct de kweekset.

Ik heb een thermometer net boven de kweekset gehangen (in de zak) op een willekeurig moment gemeten en kwam uit op een lekkere 26 graden.

De kist zelf staat op een vloer waar het meestal zo'n 20/21 graden op de vloer is.
Verder is de kweekzak volkomen beslagen met druppels. Ziet er goed uit!

Vandaag heb ik zo'n USB licht met buigbare standaard gevonden en ipv mijn iPod heb ik die er nu op aangesloten, geeft lekker veel licht, en zelfs nog iets meer warmte! Moet nu wel opletten dat het niet 28+ graden wordt daarbinnen :tongueout:

Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken vandaag of morgen :)
Misschien doe ik dat wel zodra ik de eerste paddestoel vormpjes begin te zien!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Leuke huis tuin en keuken oplossing. Mij persoonlijk zou dit allemaal te veel werk zijn, maar het gaat uiteindelijk om het resultaat natuurlijk.

Zou leuk zijn als je een foto van je knutsel doos plaatst en dan gewoon nog een keer wanneer je paddestoelen uit de grond schieten! Is toch niet heel veel moeite om een foto te maken?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Geen idee, mij lijkt het het meest logisch om gewoon alles tegelijk te oogsten. De ene paddo wordt nou eenmaal groter dan de ander. Maar echt verstand heb ik er niet van, dus zou niet direct op mijn logica af gaan. Kunnen ze je vast bij de smartshop vertellen. Ze zien er wel erg mooi uit trouwens!
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#18
ja tot nu toe zien ze er goed uit. denk dat ik ze in mijn pc ga drogen, lekker met wat lucht erover heen :)

Zit alleen nog te tobben, warme of kamer temperatuur eroverheen, ff een goede locatie in mijn pc verzinnen.

Edit: De grote paddo is een beetje blauw aangeslagen, is dit erg? lol
Misschien klopt het wel, sommige mensen noemen dit een 'abort' die vroegtijdig stopt met groeien. Klopt ook wel want hij stopte ook opeens terwijl de rest gewoon doorgroeit.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
MagicShroom zei:
denk dat ik ze in mijn pc ga drogen, lekker met wat lucht erover heen
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: :tearsofjoy: Fantastisch die creativiteit

Je kunt ook een PC fan kopen (kost een paar euro) en die aansluiten op het moederbord van je computer, maar dan met een lange kabel. Kabel naar buiten en in je gereedschapskoffer naar binnen. Deksel op een kier en je hebt daarin luchtstroom. Misschien een beter plan dan de paddestoelen in je computer leggen :P
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#20
Haha ja, ik zal eens kjken of ik nog wat kan verzinnen.


Het is trouwens wel grappig dat aan één kant van de gereedschapkist allemaal condens ontstaat, soms ligt er een klein plasje water. Dacht eerst dat de zak lekte maar nee.

Waarschijnlijk komt dat als ik de zak niet helemaal goed dicht maak, temperatuursverschil is best hoog denk ik.



Edit: Overigens de paddos die ik gisteren in de PC heb gestopt zijn echt rap droog geworden, en ook wel gekrompen haha. Heb een klein stukje proberen te breken en ik hoorde knak? Ze voelen ook niet echt meer rubberachtig aan. Werkt volgens mij wel goed deze methode, 24 uur en boom. Gedroogde paddos :tongueout: Laat ze voor de zekerheid wel 24 uur erin zitten. (PC staat ook 24 uur te draaien) Ok het waren geen super grote paddos, ik kan me voorstellen dat die joekels die anderen soms krijgen een stuk langer kunnen duren.



Ik heb ze voorin de kast gelegd boven mijn hardschijven, waar normaal gesproken DVD drive o.i.d wordt geplaatst, maar dat gebruik ik al jaren niet meer, en ik had er een ventilator ingebouwd dus nu heb ik een klein kartonnen doosje erin gezet en de fan blaast zachtjes lekker op de paddos, en de warmte van de hardeschijven doen vast ook wel wat :grin:


anyway, Ik hoop de hele zooi paddos er eind van de week te oogsten, dan zitten ze 3 weken. Wil niet wachten tot de hoedjes allemaal al open zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."