#1
Ik heb een houten kist met hangslot op mn kamer is dit een geschikte plek ? ( ivb licht en temperatuur )

Ik heb ook geen berichtje van je ontvangen?Dr.Brabo zei:Nog steeds geen reactie van smartie gekregen.
Ik weet eigenlijk niet of het handig is om het eerst te snijden voor je het droogt. Ik zou zeggen van niet eigenlijk, aangezien je het daarmee het oppervlak wat direct in aanraking komt met zuurstof aanzienlijk vergroot. En zuurstof draagt weer bij aan degradatie. Maar of dit een significant verschil maakt durf ik niet te zeggen. Kijk anders eens op amerikaanse fora zoals blulight, dmt-nexus of shroomery. Daar gaan ze vaak behoorlijk diep op chemie in.MagicShroom zei:Nou we het toch over drogen hebben, is het een optie om de paddos van te voren te snijden in stukjes alvorens ze in wc papier te wikkelen? Of is het gewenst om ze heel te drogen?
En telt die dikke steel uberhaupt als actief ingredient dat je wil opeten?
Ik vind de smaak van paddo's eerlijk gezegd enorm mee vallen. Het smaakt in mijn optiek enigszins naar champignons... Lekker vind ik het niet, maar voor een leuke trip moet je wat over hebben toch. Maar dat neemt niet weg dat drogen zeker handig is voor alles wat je niet binnen een paar weken gaat consumeren.SmartieAndMe zei:Ik zou het sowieso drogen, nat zijn ze veel smeriger. Volgens mij kun je ze gewoon invriezen..
En ik vind sla best lekker, paardenbloemen lijken me alleen niet zo lekker.MagicShroom zei:Tjah ik heb ze nooit rauw geproefd maar champignons vind ik niet echt vies, zelfs niet rauw.
Denk dat ik er zelfs wel wat lekkere aan kan proeven, puur natuur!
Zo'n kant en klare growkit is wel het makkelijkst en ze hebben nog best wat verschillende soorten. Wil je een heel specifiek soortje dan zul je zelf alles moeten maken. Maar hier is op internet meer dan genoeg over te vinden. En vriend van mij heeft zelfs eens gekweekt en begreep van hem dat het niet heel moeilijk is.bobsacamano zei:Daarnaast wat is de beste manier kun je ook een bak vullen met (juiste) aarde en er sporen in te stoppen. Is er ergens online een handleiding hiervoor van een goeie enthousiasteling?
Psychedelibee zei:Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
Psychedelibee zei:Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
bobsacamano zei:Moeten die dingen niet eigenlijk gewoon in indirect zonlicht/schaduw staan?
Psychedelibee zei:Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
Oh dat scheelt. Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar hoeveel je uiteindelijk kunt oogsten van zo'n growkit.MagicShroom zei:Psychedelibee zei:Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
Als je goed kijkt zitte er in het midden ook aardig wat clustertjes, ze kwamen alleen wat latur![]()
Psychedelibee zei:Oh dat scheelt. Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar hoeveel je uiteindelijk kunt oogsten van zo'n growkit.MagicShroom zei:Psychedelibee zei:Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
Als je goed kijkt zitte er in het midden ook aardig wat clustertjes, ze kwamen alleen wat latur![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."