Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeimproviseerde verstop plek voor kweekset.

Geimproviseerde verstop plek voor kweekset.

63 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een houten kist met hangslot op mn kamer is dit een geschikte plek ? ( ivb licht en temperatuur )
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Heeft t al gedaan, maar hoe veeander je je naam op df?
Maar hoe verander je je naam dan oo DF?
Is eigenlijk de reden dat ik SWIM gebruik. :mrgreen:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lekker!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dr.Brabo zei:
Nog steeds geen reactie van smartie gekregen.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook geen berichtje van je ontvangen?
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou we het toch over drogen hebben, is het een optie om de paddos van te voren te snijden in stukjes alvorens ze in wc papier te wikkelen? Of is het gewenst om ze heel te drogen?

En telt die dikke steel uberhaupt als actief ingredient dat je wil opeten?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
MagicShroom zei:
Nou we het toch over drogen hebben, is het een optie om de paddos van te voren te snijden in stukjes alvorens ze in wc papier te wikkelen? Of is het gewenst om ze heel te drogen?

En telt die dikke steel uberhaupt als actief ingredient dat je wil opeten?
Klik om te vergroten...
Ik weet eigenlijk niet of het handig is om het eerst te snijden voor je het droogt. Ik zou zeggen van niet eigenlijk, aangezien je het daarmee het oppervlak wat direct in aanraking komt met zuurstof aanzienlijk vergroot. En zuurstof draagt weer bij aan degradatie. Maar of dit een significant verschil maakt durf ik niet te zeggen. Kijk anders eens op amerikaanse fora zoals blulight, dmt-nexus of shroomery. Daar gaan ze vaak behoorlijk diep op chemie in.

Die dikke steel bevat ook gewoon psilocybine, dus moet je zeker eten.

SmartieAndMe zei:
Ik zou het sowieso drogen, nat zijn ze veel smeriger. Volgens mij kun je ze gewoon invriezen..
Klik om te vergroten...
Ik vind de smaak van paddo's eerlijk gezegd enorm mee vallen. Het smaakt in mijn optiek enigszins naar champignons... Lekker vind ik het niet, maar voor een leuke trip moet je wat over hebben toch. Maar dat neemt niet weg dat drogen zeker handig is voor alles wat je niet binnen een paar weken gaat consumeren.

Wat betreft het invriezen. Belangrijk is dat ze dan volledig droog zijn en dat je ze vervolgens volledig lucht dicht verpakt. Een vaccumeer machine is dan ideaal, anders bieden strijkzakken nog uitkomst. Bovendien kun je ze dan het beste per dosis verpakken.
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tjah ik heb ze nooit rauw geproefd maar champignons vind ik niet echt vies, zelfs niet rauw.

Denk dat ik er zelfs wel wat lekkere aan kan proeven, puur natuur!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
MagicShroom zei:
Tjah ik heb ze nooit rauw geproefd maar champignons vind ik niet echt vies, zelfs niet rauw.

Denk dat ik er zelfs wel wat lekkere aan kan proeven, puur natuur!
Klik om te vergroten...
En ik vind sla best lekker, paardenbloemen lijken me alleen niet zo lekker. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
bobsacamano zei:
Daarnaast wat is de beste manier kun je ook een bak vullen met (juiste) aarde en er sporen in te stoppen. Is er ergens online een handleiding hiervoor van een goeie enthousiasteling?
Klik om te vergroten...
Zo'n kant en klare growkit is wel het makkelijkst en ze hebben nog best wat verschillende soorten. Wil je een heel specifiek soortje dan zul je zelf alles moeten maken. Maar hier is op internet meer dan genoeg over te vinden. En vriend van mij heeft zelfs eens gekweekt en begreep van hem dat het niet heel moeilijk is.

Ik zit zelf ook al een tijdje te denken aan wat paddo's kweken. Zou dan het liefst meteen voor de Hawaiaanse gaan aangezien die naar mijn weten het sterkst zijn. Alleen daar koop je geen growkits voor dus dat vraagt wat meer voorbereiding.Bovendien kan ik waarschijnlijk aan pure psilocybine komen dus vervalt wellicht helemaal de noodzaak om paddo's of truffels te eten. Alhoewel het misschien toch ook wel wat verschilt.
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#10
http://imgur.com/HHY0WaG
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#11
http://imgur.com/zVP4RAz
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Moeten die dingen niet eigenlijk gewoon in indirect zonlicht/schaduw staan?

Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
Klik om te vergroten...
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
Klik om te vergroten...

Als je goed kijkt zitte er in het midden ook aardig wat clustertjes, ze kwamen alleen wat latur :tongueout:
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#15
bobsacamano zei:
Moeten die dingen niet eigenlijk gewoon in indirect zonlicht/schaduw staan?

Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ze staan in indirect led licht en schijnt direct tegen de deksel van de kist die het dan weer in alle richtingen heen reflecteerd.

Tot nu toe staan alle paddos redelijk recht naar boven :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
MagicShroom zei:
Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
Klik om te vergroten...

Als je goed kijkt zitte er in het midden ook aardig wat clustertjes, ze kwamen alleen wat latur :tongueout:
Klik om te vergroten...
Oh dat scheelt. Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar hoeveel je uiteindelijk kunt oogsten van zo'n growkit.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ga volgende week even naar azarius even wat info vragen want kost me bakken met geld al die truffels :P Moet dan ook even kijken wat het sterkste is enzo wat ze daar verkopen.

Heb wel een perfecte plek overigens met gratis warmte :)

Psychedelibee zei:
MagicShroom zei:
Psychedelibee zei:
Nice! Sommige worden al aardig groot. Wel apart dat er in het midden van de bak niet echt iets doorkomt.
Klik om te vergroten...

Als je goed kijkt zitte er in het midden ook aardig wat clustertjes, ze kwamen alleen wat latur :tongueout:
Klik om te vergroten...
Oh dat scheelt. Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar hoeveel je uiteindelijk kunt oogsten van zo'n growkit.
Klik om te vergroten...
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mhh kan aan mij liggen maar heb het gevoel dat de groei een beetje stil komt te staan.

Misschien is het wel te vochtig in de zak?

Njah misschien ben ik gewoon te ongeduldig, het is pcies 2 weken sinds ik ben brgonnen :tongueout:

Ik ben eigenlikk meest bezorgt om het laagje water die ik in de zak heb, laatst ververst zon week geleden.
Ik denk dat ik met eenspuitje maar ga doseren zodat elke dag het water verdampt is en ik weer nieuwe erin spuit, zo kan het constant ververst blijven
M
MagicShroomLid
01-01-2024, 00:00
#19
2 Weken en een dag.

http://imgur.com/iPCuviJ
http://imgur.com/nSNLLKM

Bij een van d fotos zie je een grote paddo en ik dacht dat hij al 'klaar' was omdat het lijkt ofdat zijn hoedje al gescheurd was. Hij leek ook niet verder te groeien.

Kan iemand dit verifieren?
Hij kleurt ook ietwat blauw bij de steel en zwart ronde de onderkant van de hoed.
heb hem netjes geplukt en ligt nu te drogen.


Ik heb nog wat vraagjes:
1. De paddos voelen droog en rubberachtig aan, ik neem aan dat dit gewoon verse paddos zijn die van binnenuit gedroogd moet worden?

2. Zoals je ziet groeien niet alle paddos even gelijk, hoe moet dut dan als ik binnenkort ga plukken? Nu heb ik al een 'grote' (was maar 5cm) die eruit moest. Wat als ik straks 10 grote paddos hebt en 50 of 100 kleintjes? moet ik die dan eerst ook maximaal laten groeien voordat ik helemasl ga re-soaken?

3. Ik heb het gevoel dat omdat ik zoveel individuele paddos hebt groeien, ze kleiner blijven omdat ze weinig groeiruimte hebben? Of is 5 cm de gemiddelde volgroeid lengte van mexicaantjes?

thx!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Geen idee, mij lijkt het het meest logisch om gewoon alles tegelijk te oogsten. De ene paddo wordt nou eenmaal groter dan de ander. Maar echt verstand heb ik er niet van, dus zou niet direct op mijn logica af gaan. Kunnen ze je vast bij de smartshop vertellen. Ze zien er wel erg mooi uit trouwens!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."