Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbad trip mushrooms

bad trip mushrooms

44 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Narayani zei:
Saynotodrugs zei:
ik fok me zelf op als ik lees dat het j jaren heeft geduurt om uit een depressie te geraken heel erg bedankt......
Klik om te vergroten...

...wauw. Ik probeer je een hoop ellende te besparen door kennis te delen. Maar deze reactie is voor mij een teken dat dat verspilde moeite is. Je doet er duidelijk geen reet mee. Een echte depressie is een bitch en als je daar mee op hebt moeten groeien wil je dat anderen besparen. Het was fijn geweest als je eerst gevraagd had hoe het zat voordat je me op respectloze wijze mededeelt dat je nu 'opgefokt' bent door mijn comment. Dat laatste doe je helemaal zelf door een foutief denkpatroon. Geef mij daar niet de schuld van.

Overigens als je ook maar enigszins de moeite had genomen mijn reacties goed te lezen had je begrepen dat het om een jarenlange periode ging waarin depressies telkens terug kwamen. Hoe dat gaat is voor iedereen anders. In mijn geval een paar weken/maanden depressief en dan ging het weer een tijdje goed totdat ik er plotseling achter kwam er wederom in te zitten. Dat is nu eenmaal mijn leven geweest voor een lange tijd. Nu is dat niet meer zo omdat ik mijn verantwoordelijkheid nam voor mijn gezondheid en keihard voor mijn eigen geluk heb gewerkt. Ik raad je aan hetzelfde te doen, de rest is aan jou.
Klik om te vergroten...
1 maand verder nu en voel nog steeds precies me zelf niet als vroeger voor de trip ik ben zo bang dat ik zo voor altijd ga blijven of voor maanden ik heb dus een depressie aan de mushrooms over gehouden maar soms kijk ik in de spiegel en ik weet wel dat ik het ben maar het is raar ik voel mezelf niet meer na die bad trip blijft dit kan dit blijven? ik had 7g mush magic op trouwens en is blijkbaar veel te veel voor een eerste keer? word ik terug mezelf?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fool zei:
Precies, het enige juiste antwoord op dit moment is: Ga nog een keer langs je huisarts!
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, in plaats van telkens op internet naar de vervelende verhalen te zoeken kun je veel beter langs je huisarts.

Ik sluit het topic, alles is nu wel gezegd. Hopelijk doe je alsnog wat met de adviezen die hier gegeven zijn.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Door je proberen in te zien dat het op langere(en kortere) termijn meer oplevert dan de moeite die je er op dit moment in moet steken. Ik snap heel goed dat het allemaal maar lastig is enzo, misschien kun je iemand vragen om samen te gaan lopen?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
of je suicidale gedachten weggaan en wanneer kan niemand je vertellen. de beste kans op goede hulp is de psychische hulpverlening laten aanrukken. dat kun je doen door je verhaal aan je huisarts te vertellen. die zal je zeker serieus nemen.

ik denk dat het het belangrijkste nu is om hulp te zoeken, en dan bedoel ik professionals met netwerken etc.

op dit forum kunnen we je best ondersteunen, maar ik vind het belangrijk dat je hulp gaat zoeken.
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
Door je proberen in te zien dat het op langere(en kortere) termijn meer oplevert dan de moeite die je er op dit moment in moet steken. Ik snap heel goed dat het allemaal maar lastig is enzo, misschien kun je iemand vragen om samen te gaan lopen?
Klik om te vergroten...
dat is het juist ik heb niemand geen vrienden die ik vertrouw of me goed bij voel
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Je kunt ook dingen doen waar je geen zin in hebt, als je er dan na een paar weken beter door gaat voelen zal de zin vanzelf toenemen.
Klik om te vergroten...
en wat doe ik met deze zelfmoord gedachtes dit heb ik nog nooit gehad en heb ze nog steeds na 19 dagen na de bad trip? gaan deze weg en hoe?hoelang?
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#7
MeejheM zei:
of je suicidale gedachten weggaan en wanneer kan niemand je vertellen. de beste kans op goede hulp is de psychische hulpverlening laten aanrukken. dat kun je doen door je verhaal aan je huisarts te vertellen. die zal je zeker serieus nemen.

ik denk dat het het belangrijkste nu is om hulp te zoeken, en dan bedoel ik professionals met netwerken etc.

op dit forum kunnen we je best ondersteunen, maar ik vind het belangrijk dat je hulp gaat zoeken.
Klik om te vergroten...
ik heb medicatie gekregen en heb alles uitgelegd aan mijn huisarts het gaat beter maar ik krijg soms weer angstaanvallen en ik heb nog steeds dus angst en ben nog steeds depressief soms voel ik me goed en soms slecht
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijd maakt over het algemeen veel heel na een zware trip, maar ik kan me voorstellen dat je daarvoor goeie begeleiding en geduld nodig hebt. Als je op momenten dat uitzicht even niet ziet doe je er goed aan om contact op te nemen met 113Online (telefoon 0900-0133 of https://www.113online.nl/), hier kun je gewoon 'praten' met mensen en dat lucht vaak al op.

Het lijkt me inderdaad, zoals MeejheM ook zegt, belangrijk om wel hulp te gaan zoeken. Een gesprek met een huisarts en een doosje medicijnen lijkt me in dit geval nogal een afwimpeling, vraag eens bij je huisarts om een doorverwijzing naar psycholoog of psychiater?

Sterkte!
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Tijd maakt over het algemeen veel heel na een zware trip, maar ik kan me voorstellen dat je daarvoor goeie begeleiding en geduld nodig hebt. Als je op momenten dat uitzicht even niet ziet doe je er goed aan om contact op te nemen met 113Online (telefoon 0900-0133 of https://www.113online.nl/), hier kun je gewoon 'praten' met mensen en dat lucht vaak al op.

Het lijkt me inderdaad, zoals MeejheM ook zegt, belangrijk om wel hulp te gaan zoeken. Een gesprek met een huisarts en een doosje medicijnen lijkt me in dit geval nogal een afwimpeling, vraag eens bij je huisarts om een doorverwijzing naar psycholoog of psychiater?

Sterkte!
Klik om te vergroten...
kijk nu ineens uit het niets voel ik me weer goed ??? en dank je voor jullie hulp het doet echt super goed!
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Tijd maakt over het algemeen veel heel na een zware trip, maar ik kan me voorstellen dat je daarvoor goeie begeleiding en geduld nodig hebt. Als je op momenten dat uitzicht even niet ziet doe je er goed aan om contact op te nemen met 113Online (telefoon 0900-0133 of https://www.113online.nl/), hier kun je gewoon 'praten' met mensen en dat lucht vaak al op.

Het lijkt me inderdaad, zoals MeejheM ook zegt, belangrijk om wel hulp te gaan zoeken. Een gesprek met een huisarts en een doosje medicijnen lijkt me in dit geval nogal een afwimpeling, vraag eens bij je huisarts om een doorverwijzing naar psycholoog of psychiater?

Sterkte!
Klik om te vergroten...
en wat bedoel je met een afwimpeling?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oke. dat stukje heb ik misschien niet helemaal goed verwoord. In eerste instantie kan het (als arts) best logisch zijn om iemand met dergelijke klachten niet door te verwijzen. Maar als je na ~19 dagen nog een keer wat laat horen (ik neem aan dat je iets afgesproken hebt over een statusupdate?), klinkt het voor mij als niet-huisarts best raar om dan iemand niet door te verwijzen.

Maar misschien zie ik dit ook wel verkeerd, ik ben ten slotte geen huisarts. Zijn hier andere meningen over?
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fool zei:
Oke. dat stukje heb ik misschien niet helemaal goed verwoord. In eerste instantie kan het (als arts) best logisch zijn om iemand met dergelijke klachten niet door te verwijzen. Maar als je na ~19 dagen nog een keer wat laat horen (ik neem aan dat je iets afgesproken hebt over een statusupdate?), klinkt het voor mij als niet-huisarts best raar om dan iemand niet door te verwijzen.

Maar misschien zie ik dit ook wel verkeerd, ik ben ten slotte geen huisarts. Zijn hier andere meningen over?
Klik om te vergroten...
hoe komt het dat ik precies mezelf niet meer ben of me heel anders voel ? gaat dit weg?
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Saynotodrugs zei:
Fool zei:
Oke. dat stukje heb ik misschien niet helemaal goed verwoord. In eerste instantie kan het (als arts) best logisch zijn om iemand met dergelijke klachten niet door te verwijzen. Maar als je na ~19 dagen nog een keer wat laat horen (ik neem aan dat je iets afgesproken hebt over een statusupdate?), klinkt het voor mij als niet-huisarts best raar om dan iemand niet door te verwijzen.

Maar misschien zie ik dit ook wel verkeerd, ik ben ten slotte geen huisarts. Zijn hier andere meningen over?
Klik om te vergroten...
hoe komt het dat ik precies mezelf niet meer ben of me heel anders voel ? gaat dit weg?
ik heb ook heel soms de indruk als ik in de spiegel kijk dat ik het niet ben ,maar dit is dan wel echt heel soms mishcien zijn het de gedachte
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe dat allemaal precies ontstaat durf ik niet te zeggen, of het weg gaat durf ik ook niet te zeggen . Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met je huisarts voor een vervolgafspraak, ik denk dat deze je meer en beter kan helpen dan wij hier. :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Na alles wat door te lezen heb je wel een heftige ervaring gehad die lang blijft nazinderen. Laat het heel goed opvolgen door je arts. Concentreer je op al het positieve en filter alle negatieve dingen even weg. Zeker weten dat er ook positieve dingen zijn in jou leven. Laat je niet leiden door de wisselingen in je stemming. Zeg niet "ik voel me nu weer goed en dan weer slecht. Zeg en denk dat je positief moet blijven ook al voel je jou even niet zo lekker in je vel. Houd de ervaring niet meer in gedachte en de paniek die er bij komt zien. Hopelijk herstel je sneller dan je zelf verwacht!!
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tekzor668 zei:
Na alles wat door te lezen heb je wel een heftige ervaring gehad die lang blijft nazinderen. Laat het heel goed opvolgen door je arts. Concentreer je op al het positieve en filter alle negatieve dingen even weg. Zeker weten dat er ook positieve dingen zijn in jou leven. Laat je niet leiden door de wisselingen in je stemming. Zeg niet "ik voel me nu weer goed en dan weer slecht. Zeg en denk dat je positief moet blijven ook al voel je jou even niet zo lekker in je vel. Houd de ervaring niet meer in gedachte en de paniek die er bij komt zien. Hopelijk herstel je sneller dan je zelf verwacht!!
Klik om te vergroten...
ik krijg niets meer positief in mijn leven alles lijkt zo zwart als of niets beter gaat gaan ik ben naar de dokter geweest en heb medicatie gekregen maar ben nog steeds depressief en angstig na 22 dagen ...ik heb geen intresses meer in wat ik vroeger leuk vond bv naar een serie kijken een comedy enige dat ik nog leuk vind is een spel spelen maar dat wil ik niet eens doen.
ik ben al 22 dagen thuis en ga amper buiten omdat het mij niet meer intreseerd net zoals weg gaan met vrienden ik voel me in de put en ben bang dat ik mezelf zeer hard beshadigt ik ben degelijk heel erg depressief en soms voel ik me weer een beetje goed wat me nog meer ergert.
ik vind echt niets leuk meer.
WAT MOET IK DOEN ben echt waar super negatief en vind niets positief omdat ik veel stress heb omdat mijn leven niet echt positief loop.
bijna alles wat ik leuk vond vroeger vind ik nu niet meer leuk en ben super bang dat ik zo voor de rest van mijn leven ga blijven..
ik geraak ook niet onstappenen.....
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Om je probleem aan te pakken zou ik als de wiederweerga opnieuw contact maken met je huisarts en daar langsgaan!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zal je mijn ongezouten mening geven. Let op, ik kan soms een beetje zweverig zijn. :wink:

Je bent niet de enige in deze wereld die worstelt met dergelijke problemen. Erg veel mensen hebben dagelijks met depressiviteit te maken, in meer of mindere mate. De truffels zijn hier niet de oorzaak van, maar hebben het slechts omhoog gebracht. Dit is NIET een slecht iets. Dat het omhoog is gebracht, betekent ook dat je er iets aan kan doen.

En er zijn verschillende dingen die je er aan kunt doen. Zelf maak ik onderscheid in verschillende categorieën hierin. Verdovende "oplossingen", afleidende "oplossingen" en de echte oplossing die het probleem bij de kern aanpakt.

Verdovende oplossingen zijn er in veel verschillende vormen. Uiteraard de verdovende middelen. Wiet is er hier één van. Je voelt je even goed voor een paar uurtjes, maar dit is natuurlijk een vlucht optie. Het is het niet onder ogen willen komen van je probleem. Maar ook zogenaamde "medicijnen" van de dokter zijn vlucht opties. Ze doen NIETS aan de kern van het probleem, maar weerhouden je er juist van om er iets aan te doen.

Dan heb je afleidende oplossingen. Sporten bijvoorbeeld of een nieuwe hobby. Of het opbouwen van een "leven" d.m.v. een carrière, gezin stichten, etc. Dit zijn allemaal niet slechte dingen, maar ook deze pakken je probleem niet bij de kern aan. Ze staan in onze maatschappij echter wel als ideaalbeeld aangeschreven en iedereen zal dus doen alsof dít de oplossing is. Dan is er ook nog het praten met bijvoorbeeld een psycholoog, wat je zeker kan helpen om positiever te gaan denken, maar ook dit is NIET het aanpakken van de kern van je depressiviteit. Het is slechts praten en jou volgens de normen en waarden van de maatschappij weer klaarstomen om je rol als goed functionerend burger weer op te kunnen pakken.


Het probleem ligt dieper dan dat. En het probleem pak je alleen aan door wat er omhoog komt ook daadwerkelijk te VOELEN. Daarom komen die gevoelens omhoog. Niet om er voor weg te rennen of om het weg te praten. Wil je de échte oplossing, dan zul je moeten gaan beginnen met de confrontatie met jezelf. Dit is niet de makkelijke optie, maar makkelijke opties brengen je slechts zover. Leer mediteren. Leer om niet weg te lopen van deze gevoelens, maar om ze te omarmen en ze in je bewustzijn op te laten lossen. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat sowieso. Maar ik hoor wel erg veel verhalen over afgewimpeld worden met een pilletje. Als je maar niet gaat denken dat je daar echt mee geholpen bent. Praten met een psycholoog kan trouwens een goede eerste stap zijn. Maar intense depressie zoals zoveel mensen tegenwoordig hebben ga je echt niet oplossen met praten alleen.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Dat sowieso. Maar ik hoor wel erg veel verhalen over afgewimpeld worden met een pilletje. Als je maar niet gaat denken dat je daar echt mee geholpen bent. Praten met een psycholoog kan trouwens een goede eerste stap zijn. Maar intense depressie zoals zoveel mensen tegenwoordig hebben ga je echt niet oplossen met praten alleen.
Klik om te vergroten...

Eens. Praten etc geven zeker het duwtje in de rug, maar uiteindelijk moet je het zelf oplossen. Het heeft mij jaren gekost om te beseffen dat mijn depressies niet werden veroorzaakt door de buitenwereld maar door mij en mijn destijds negatieve wereldbeeld. Je kan er zelf uit komen, maar je moet er wel 100% voor gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."