#1
Ok. Wellicht iemand anders die hier ervaring mee heeft?
DIe is heel bekend, ook al vaker op tv geweest bij oa spuiten en slikken. Ik wist niet dat hij ook ceremonies begeleidde, interessant in ieder geval.zijn naam is Arno Adelaars (weet niet of dit je wat zegt?)
Klopt dat ik nog geen aya gedaan heb, dus kan er inderdaad niet volledig een oordeel over vellen. Heb wel veel ervaring met changa, wat een rookbare variant is van aya waardoor ik denk ik wel een klein beetje een beeld heb van de potentie van aya.Ik kan me herinneren dat je zei geen ervaring te hebben Ayahuasca. Ik ben een rookie hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar als je geen ervaring hebt met dit middel, hoe kan je er dan een oordeel over vellen? Of lijkt het allemaal op elkaar?
DIe is heel bekend, ook al vaker op tv geweest bij oa spuiten en slikken. Ik wist niet dat hij ook ceremonies begeleidde, interessant in ieder geval.
Klopt dat ik nog geen aya gedaan heb, dus kan er inderdaad niet volledig een oordeel over vellen. Heb wel veel ervaring met changa, wat een rookbare variant is van aya waardoor ik denk ik wel een klein beetje een beeld heb van de potentie van aya.
Verder heb ik inmiddels 15 verschillende psychedelica geprobeerd en in totaal zo'n 40 a 50 keer getript. Niet alle middelen die ik gebruikt heb waren sterk genoeg om echt diep mee te gaan, maar de middelen die wel sterk genoeg waren hebben mij allemaal op vergelijkbare plekken gebracht. Mijn ervaring is dat het middel wel een beetje belangrijk is, maar dat je mindset echt vele malen belangrijker is. Hoe meer ik trip, hoe makkelijker ik ook in hele diepe trip staten kom.
Ik wil aya echt heel graag nog eens proberen, maar ik geloof niet dat het de heilige graal is als het op trippen aankomt zoals wel vaak wordt gezegd. Waardoor mensen makkelijker diep gaan met aya komt voor een groot deel denk ik ook gewoon door de hele ceromonie eromheen en vooral de mindset van mensen die het gaan doen. Mensen gaan aya doen om zichzelf te helen, mensen gaan vaak LSD of psilo doen voor de fun. Uiteraard geven ze door zo'n verschillende benadering dan een hele andere ervaring. Maar als je met dezelfde intenties LSD of psilo zou doen of in een vergelijkbare setting, dan ben ik ervan overtuigd dat dit je op een vergelijkbare plek brengt als aya.
Kun je hem niet echt kwalijk nemen helaas. LSD is echt jaren zwart gemaakt door de Amerikaanse overheid, terwijl het echt een magisch middel is wat ook nog eens ontzettend veel therapeutische potentie heeft.LSD was heeeeel slecht, in zijn ogen.
Onder begeleiding kan ik inkomen. Alhoewel ik dat persoonlijk niet zozeer nodig vind, kan het voor een eerste keer wel goed zijn om begeleiding te hebben.
Maar persoonlijk denk ik dat psilo net zo'n therapeutische potentie heeft als aya mits je het met dezelfde intentie gebruikt.
Heb alleen je oorspronkelijke bericht gelezen en verzaakt de reacties daarop te lezen, dus mogelijk overlapt dit. Zie het dan maar gewoon als bevestiging en anders als een nieuw inzicht.
Uit je verhaal komt voor mij naar voren dat je nog een hoop verbeteringen aan kan brengen in je leven. Je zegt dat je wel steeds iets stabieler raakt, waarmee je volgens mij vooral doelt op het niet langer depressief zijn en niet langer klaar zijn met het leven. Dat is iets anders dan dat je ook echt gelukkig bent of gewerkt hebt aan alle problemen waarmee je bent geconfronteerd in je leven. Je zegt bijvoorbeeld dat je waarschijnlijk geconfronteerd bent met meerdere situaties die tot trauma's hebben geleid, maar dat die toch wel weer weg gaan. Als jij een posttraumatische stress stoornis hebt, dan gaat die niet doodleuk vanzelf weg. Het is zaak om te analyseren wat er is gebeurd, te leren begrijpen wat je is overkomen en mogelijk middels therapeutische begeleiding die ervaringen opnieuw op te doen, zodat je ze volledig kunt verwerken door de emoties die je op die momenten gevoeld hebt wel aan te kunnen. Dat gaat wat dieper dan het op het eerste gezicht lijkt. Je hebt naar mijn inziens duidelijk ook bepaalde verbeterpunten aan te brengen in je karakter. Je zegt dat je het wel prima vindt dat je geen direct contact met mensen maakt omdat je dat toch al moeilijk vindt, en dat het je bevalt dat mensen geen vertrouwen in je hebben. Dat is naar mijn mening niet echt gezond voor je functioneren en juist iets waar je aan zal moeten werken als je de wereld in al haar complexheid het hoofd wil kunnen bieden.
Psychedelica kan op verschillende manieren helpen als je de juiste mindset hebt voorafgaand aan het aangaan van een psychedelische ervaring. Uit je bericht blijkt dat je best sceptisch bent, wat natuurlijk logisch is als je een narcistische persoonlijkheid hebt; jouw percepties zijn belangrijker en meer waar dan die van anderen. Ik vraag me af of je met een open mind een psychedelische ervaring aan kunt gaan. Daarbij denk ik gewoon dat het zaak is om op eigen kracht of met therapeutische hulp je sociale vaardigheden te verbeteren en je trauma's te verwerken. Waarom zou je aan de psychedelica gaan als je geest nog steeds troubled is? Ik raad het persoonlijk af, denk dat het belangrijker is om op een nuchtere manier je karakter aan te pakken, zelfvertrouwen op te bouwen en een sterke persoonlijkheid te krijgen die maakt dat je weinig gevaar loopt om je toevlucht in drugs te zoeken. Ik zeg niet dat je dat doet overigens, maar dat zou makkelijk voor kunnen komen met het verleden wat je beschrijft.
Denk overigens niet dat ik vanaf mijn high horse loop te oordelen hoor, dit komt misschien hard over maar ik ben net zo hard en direct tegen mezelf. Ik ben zelf ook een man van 26 die parttime online pokert, die een moeizaam verleden heeft en zijn potentieel tot zijn 23e kapot heeft gemaakt. Niet zo'n moeizaam verleden als het jouwe vermoed ik, maar ik heb ook nu nog demonen die ik moet bestrijden en met name groei die ik van mezelf moet doorlopen om een sterker persoon te worden. Ik ben van mening dat daar eerst de focus op moet liggen en dat daarna gekeken kan worden naar wat voor mooie ervaringen je verder uit psychedelica kan halen om bepaalde inzichten op te doen.
Take care.![]()
Ah ok, dan zeggen we eigenlijk hetzelfde. Was ook vooral benieuwd naar je redenen waarom je dit zo aanraadde, nu snap ik wat je zegt.Voor de rest ben ik het helemaal met je eens (althans dat denk ik) als je zegt dat je met Psilo een zelfde (Soort) effect kunt bereiken. Ik geloof ook niet dat aya per definitie de heilige graal is op gebied van psychedelica. Maar intens in het zeker!
Chill dat je die feedback neemt voor wat het is en er geen persoonlijke aanval achter zoekt. Heel veel succes in ieder geval, hopelijk pakt het allemaal uit zoals je wilt!
Chill dat je die feedback neemt voor wat het is en er geen persoonlijke aanval achter zoekt. Heel veel succes in ieder geval, hopelijk pakt het allemaal uit zoals je wilt!
https://drugsforum.nl/threads/overdosering-ketamine-spoedeisende-hulp.60644/#post-1224338Thanks man! Heb jij trouwens ervaring met psychedelica en zoja wat voor effect had het op jou?
Keta is geen psychedelica he, maar een dissociatief. Beide zijn tripmiddelen, maar wel met hele andere effecten.Enigste ervaring die ik heb.![]()
https://drugsforum.nl/threads/overdosering-ketamine-spoedeisende-hulp.60644/#post-1224338
Enigste ervaring die ik heb.
Wil absoluut nog experimenteren met psychedelica, maar voorlopig maar even niet.
Pffft, moet toch eens mijn drugskennis wat opschroeven. Thanks, goed om te weten.Keta is geen psychedelica he, maar een dissociatief. Beide zijn tripmiddelen, maar wel met hele andere effecten.
Dit is wel een goede plek om te beginnen als het om trip middelen gaat.Pffft, moet toch eens mijn drugskennis wat opschroeven. Thanks, goed om te weten.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."