Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsColoradopad (Bufo alvarius)

Coloradopad (Bufo alvarius)

99 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#1

De Coloradopad (Bufo alvarius), of ook wel de Sonora woestijn pad, is een pad die gif met psychoactieve eigenschappen uitscheidt. De klieren van de pad scheiden gif af dat Bufotenine en 5-MEO-DMT bevat, wat gerookt kan worden. In tegenstelling tot wat wel wordt gezegd, likt men niet aan de pad, maar wordt deze "gemolken", omdat inname van de substantie giftig is.

Sommigen beschouwen de pad als heilig en gebruiken het gif bij spirituele ceremonieën. Het bekendst zijn de leden van de "Church of the Toad of Light". De pad komt van oorsprong voor in Arizona, Nieuw-Mexico, en Californië, maar kun je ook tegenkomen in sommige gebieden in Mexico. Hoewel het extraheren en het bezitten van DMT en Bufotenine verboden is, wordt het gebruik van deze pad vanwege de psychedelische effecten zo weinig toegepast en is het zo schimmig, dat er niet veel gevallen van vervolging bekend zijn.


Ik was er altijd van onder de indruk zoals de tekst al aangeeft, dat men ook echt aan de pad moet likken. Iemand ervaring met deze drug? :sweatsmile: vond het wel interessant.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#2
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zelf geen ervaring mee. Het middel 5meo dmt is legaal trouwens in Canada. Wellicht ook in (delen van) Europa? Zie het wel als rc aangeboden namelijk.

Maar lijkt me erg heftig en vraag me af wat je aan zo'n ervaring 'hebt'. Los van het avontuur. Maar wie weet ooit...
Ik heb ook geen ervaring met roken van 'standaard' dmt. Heb idee dat ik dat dan eerst zou doen, maar die gedachtengang snijdt geen hout want dit schijnt echt compleet andere ervaring te zijn. Nog 'abstracter'/onuitsprekelijker.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#4
kapitein-x zei:
Zelf geen ervaring mee. Het middel 5meo dmt is legaal trouwens in Canada. Wellicht ook in (delen van) Europa? Zie het wel als rc aangeboden namelijk.

Maar lijkt me erg heftig en vraag me af wat je aan zo'n ervaring 'hebt'. Los van het avontuur. Maar wie weet ooit...
Ik heb ook geen ervaring met roken van 'standaard' dmt. Heb idee dat ik dat dan eerst zou doen, maar die gedachtengang snijdt geen hout want dit schijnt echt compleet andere ervaring te zijn. Nog 'abstracter'/onuitsprekelijker.
Klik om te vergroten...
Hier is een trip report van iemand met een behoorlijke ervaring.. Ik heb nog niet alles gelezen maar tot nu toe heel indrukwekkend.

Als die link niet toegestaan is hoor ik het graag dan haal ik hem meteen weg :)

"And at last, I thought 'This is It.' When I received and became everything, and fully accepted it, and fully acknowledged it, this thought, this feeling popped out from the very core, like the ultimate truth. 'This is It.' ... But what is It, you might ask? Hahaha... You fool. It is It! Itself. You can't name it, it's all names. You can't define it, it means everything. You can't understand it. You can only feel it, only become it. It hit me, and it was the breakthrough of the experience. Incidentally, the most important moment of my existence."
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#5
"This illegal gateway to dreamland is released in massive amounts at the moment of death. When I say massive, if a water glass of DMT evokes a dream, at death, an equivalent river excretes into your system."

"After death, while this massive psychedelic dose courses through the brain, there is this mysterious several minutes where the brain still functions. With our new perspective, however, we at last understand what these minutes are… These few minutes after death, subjectively, are experienced as an eternity, engrossed in the DMT universe."

Denk dat ik DMT toch wel de meest interessante drug vind die er bestaat, heb er al vaker over gelezen maar ben nog altijd onder de indruk.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#6
Anunnaki zei:
"This illegal gateway to dreamland is released in massive amounts at the moment of death. When I say massive, if a water glass of DMT evokes a dream, at death, an equivalent river excretes into your system."

"After death, while this massive psychedelic dose courses through the brain, there is this mysterious several minutes where the brain still functions. With our new perspective, however, we at last understand what these minutes are… These few minutes after death, subjectively, are experienced as an eternity, engrossed in the DMT universe."
Klik om te vergroten...

Wow :openmouth:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat dmt-verhaal over dat het zou vrijkomen bij onze dood is zéér speculatief trouwens. Theorie ,van Rick Strassman, die op mij niet als heel aannemelijk overkomt.

Ff snel gegooglet, maar geloof dat deze Reddit-post wel aardig klopt qua uitleg:

"There is no evidence that DMT is released at the time of death. DMT does exist in the body as the byproduct of other chemical reactions. There is no evidence that DMT is produced in the human brain. DMT has been found in microdialysate of rat pineal glands, but there is no proposed mechanism of production in the pineal/brain. There is no evidence that DMT is associated with dreaming."

Wat ik trouwens eerder aanduidde als 'standaard dmt' is geloof ik nn-dmt, en van die pad is dus 5meo-dmt.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#8
kapitein-x zei:
Dat dmt-verhaal over dat het zou vrijkomen bij onze dood is zéér speculatief trouwens. Theorie ,van Rick Strassman, die op mij niet als heel aannemelijk overkomt.

Ff snel gegooglet, maar geloof dat deze Reddit-post wel aardig klopt qua uitleg:

"There is no evidence that DMT is released at the time of death. DMT does exist in the body as the byproduct of other chemical reactions. There is no evidence that DMT is produced in the human brain. DMT has been found in microdialysate of rat pineal glands, but there is no proposed mechanism of production in the pineal/brain. There is no evidence that DMT is associated with dreaming."

Wat ik trouwens eerder aanduidde als 'standaard dmt' is geloof ik nn-dmt, en van die pad is dus 5meo-dmt.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk ik had dit beter erbij kunnen zetten aangezien ik nog gelezen had dat het (nog) niet bewezen is dat het ook daadwerkelijk voorkomt in het menselijk lichaam

Wat standaard DMT betreft heb je volgens mij gelijk, DMT komt ook in een hoop planten voor, bij vele is dit ook 5-MEO-DMT dacht ik. Dat vind ik trouwens nog wel het meest interessant, er is dus wel een bepaalde connectie dan.

Er zijn natuurlijk een hoop stoffen die bij planten, dieren en mensen voorkomen maar niks dat vergelijkbaar is met DMT, nu zijn er niet een hoop dieren waar dit voorkomt (voor zover ze weten) maar toch leuk om over na te denken, of zal ik zeggen fantaseren :)

Tijdens het typen ging ik uit nieuwschierigheid toch even googlen.

Dimethyltryptamine, ook bekend als DMT is een indoolalkaloïde met een moleculaire structuur verwant aan de neurotransmitter serotonine. De stof wordt van nature aangemaakt door een breed scala aan organismen, waaronder de mens. De functie van de stof is tot dusver niet duidelijk, al blijkt uit onderzoek dat DMT mogelijk een rol speelt bij schizofrenie, bijna-doodervaringen en visueel dromen.

Dit is van wikipedia je mag zelf bepalen hoe betrouwbaar je dat vind :grimacing:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fenrir zei:
Zo, die was behoorlijk van het padje.
Klik om te vergroten...

OMG! Je was me voor. Wilde echt letterlijk dezelfde reactie plaatsen, en ook bij die reactie, haha.

Synchroniteit! Ik vind helemaal hartstikke mooi! (Ok, misschien was het ook wel een beetje een makkelijk inkoppertje.)

Nou. Dan maar een wat serieuzere reactie. 5-MeO-DMT heeft al een tijdje mijn interesse en ik heb er een tijdje terug het e.e.a. over zitten lezen, enorm fascinerend! Ik vond mijn eerste keer DMT al zodanig indrukwekkend dat 5-MeO-DMT op dit moment nog een hele grote ver-van-mijn-bed show is, en dan zat ik waarschijnlijk nog maar op level 1 van wat met mainstream (lol) DMT mogelijk is. Correct me if I'm wrong als iemand er hier meer kennis van heeft maar gebaseerd op wat ik heb gelezen is het nóg meer 'macroniveau' dan DMT en komt het vaker in de buurt van een bijna-dood-ervaring. Wat me vooral zo intens lijkt aan 5-MeO-DMT is dat het potentie lijkt te hebben om de grote levensvragen te beantwoorden. Je kunt je dan natuurlijk afvragen of die antwoorden dan ook echt Dé Antwoorden zijn maar blijkbaar krijgen sommigen het door gebruik van dit stofje zo overtuigend gepresenteerd dat ze 100 procent zeker zijn dat zij 'Het' weten, en hebben gezien. Ik weet niet zo goed of dat vooral briljant is of complete waanzin. Of beide tegelijk. Ervaren hebbende hoe bizar reëel de DMT-wereld aanvoelt wil ik er (nog) even niet aan denken hoe ingrijpend zo'n 'this is it'-experience dan moet zijn. Dit staat zo ver van onze dagelijkse realiteit en ons hele mens/ik-zijn af dat ik me kan voorstellen dat het moeilijk kan zijn om met een dergelijke ervaring te dealen in het normale leven. Een serieus levensveranderend trauma is waarschijnlijk zeldzaam, en de ervaring kan wellicht ook juist een extreem gevoel van verlichting geven. Maar 5-MeO lijkt al met al een riskantere game dan DMT op het vlak van eventuele gevolgen voor je mentale gezondheid. Ik vind het zelf wel iets om even serieus bij stil te gaan, de vraag wanneer nieuwsgierigheid over gaat in 'te ver/veel willen', en dat is er eentje die ieder voor zich moet beantwoorden. :)

@Anunnaki, ik snapte je vraag niet helemaal, want er staat toch juist dat er níet aan padden gelikt wordt? :wink: Dat is een fabel, het gif van die padden bevat een giftige component dus dat zou niet zo handig zijn, even daargelaten dat het me ook niet perse heel smakelijk lijkt.

Ik zou dat trouwens echt enorm hilarisch vinden, als alle grote openbaringen straks dus serieus opgeslagen blijken te liggen in zo´n droog beest als een pad. Staan we dan met al onze heilige boeken met pretentieuze verhalen over profeten als boodschappers van God. That awkward moment dat duidelijk wordt dat Jezus/Mohammed eigenlijk een dikke puistige pad blijkt te zijn... Nu en in het uur van onze dood, amen.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze olifant zei:
5-MeO-DMT heeft al een tijdje mijn interesse en ik heb er een tijdje terug het e.e.a. over zitten, enorm fascinerend! Ik vond mijn eerste keer DMT al zodanig indrukwekkend dat 5-MeO-DMT op dit moment nog een hele grote ver-van-mijn-bed show is, en dan zat ik waarschijnlijk nog maar op level 1 van wat met mainstream (lol) DMT mogelijk is. Correct me if I´m wrong als iemand er hier meer kennis van heeft maar gebaseerd op wat ik heb gelezen is het nóg meer ´macroniveau´ dan DMT en komt het vaker in de buurt van een bijna-dood-ervaring. Wat me vooral zo intens lijkt aan 5-MeO-DMT is dat het potentie lijkt te hebben om de grote levensvragen te beantwoorden. Je kunt je dan natuurlijk afvragen of die antwoorden dan ook echt De Antwoorden zijn maar blijkbaar krijgen sommigen het door gebruik van dit stofje zo overtuigend gepresenteerd dat ze er 100 procent van overtuigd zijn dat zij ´Het´ weten omdat ze het hebben gezien. Ik weet niet zo goed of dat briljant is of complete waanzin. Of beide tegelijk. Ervaren hebbende hoe bizar reëel de DMT-wereld aanvoelt wil ik er (nog) even niet aan denken wat zo´n ´this is it´-experience moet zijn. Dit staat zo ver van onze dagelijkse realiteit af dat ik me kan voorstellen dat het moeilijk kan zijn om met een dergelijke ervaring te dealen in het normale leven. Een serieus levensveranderend trauma is waarschijnlijk zeldzaam, en de ervaring kan wellicht ook juist een extreem gevoel van verlichting geven, maar 5-MeO lijkt al met al een riskantere game dan DMT op het vlak van eventuele gevolgen voor je mentale gezondheid. Ik vind het zelf wel iets om even serieus bij stil te gaan, de vraag wanneer nieuwsgierigheid over gaat in ´te ver/veel willen´, en dat is er eentje die ieder voor zich moet beantwoorden. :)

@Anunnaki, ik snapte je vraag niet helemaal, want er staat toch juist dat er níet aan padden gelikt wordt? :wink: Dat is een fabel, het gif van die padden bevat een giftige component dus dat zou te gevaarlijk zijn.

Ik zou dat trouwens echt enorm hilarisch vinden, als alle grote openbaringen straks dus serieus opgeslagen blijken te liggen in zo´n droog beest als een pad. Staan we dan met al onze heilige boeken met pretentieuze verhalen over profeten als boodschappers van God. That awkward moment dat doordringt dat Jezus/Mohammed eigenlijk een dikke puistige pad blijkt te zijn... Nu en in het uur van onze dood, amen.
Klik om te vergroten...
Ik vroeg me eigenlijk alleen af of iemand ervaring heeft met 5-MEO-DMT, ik heb wel de DMT reports gelezen hier en die vond ik al te gek om bij stil te staan eigenlijk, ik lees bij heel veel reports over "schaduw achtige" figuren of mensen, en dan voornamelijk iets vrouwelijks. Misschien dat je gewoon meer geneigd bent om het te zien omdat je er al van gehoord hebt voor die tijd? dit was niet bij iedereen het geval dus wellicht speelt er meer wie weet. En ik ben het met je eens dat het misschien wel TE intens is, In het trip report dat ik gelinked heb spreekt hij over de eerste 10 minuten van de trip die blijkbaar niet echt heel goed beviel..

"Every nerve, every fiber, every last corner of my body and mind was completely and totally overstimulated. It felt like a supernova was exploding in each and every cell of my brain. I was still screaming and running all over my apartment—perhaps not having a sitter was for the best after all. It was in me. No escape, nothing to hold on to, not the slightest relief in anything. Still to this day, I don't understand how it's humanly possible to experience such an overwhelming, tremendous power. Waves of pure destructive energy flowed through my whole being. Everything exterior and interior to me was collapsing on itself. I didn't even care about survival anymore. My life didn't matter, all I wanted was to get out. I would have used a gun without a single second of hesitation if I had one, just to make it stop. Undoubtedly the worst and hardest time of my life."

Uiteindelijk was het resultaat een blackout met als vervolg dat (zoals hij het noemde) "de echte trip" begon. Door de blackout kon hij zich compleet over geven.

Maar als een middel al de potentie heeft om je van het leven te beroven.. (jezelf tot dit punt brengen nota bene!) is het inderdaad maar slim om hier heeeel goed over na te denken :sweat: wel jammer want dit lijkt op een ervaring dat je eigenlijk een keer moet meemaken, ik ben bijna elke dag wel bezig met het vinden van "De Antwoorden" doormiddel van bijvoorbeeld DMT reports maar ook los van drugs. Ik vind het altijd interessant om trip reports van DMT te lezen en de werkingen ervan maar eigenlijk zou ik het zelf moeten meemaken, ik heb alleen totaal geen ervaring qua tripmiddelen en hallucineren.. :sweatsmile: ik heb met Dexamfetamine weleens dagen gehad dat ik bijvoorbeeld een klein mannetje met een dienblad zag staan maar na 10 minuten zag ik dat het gewoon een kruk was. Maar volgens mij kwam dit eerder door slaaptekort dan door dex hahaha, vond het wel een leuke ervaring maar dit is op zo'n ander niveau dat het eigenlijk een belediging is dat ik het hier al over heb in het bijzijn van het woord DMT :fearscream:

Aan de andere kant denk ik dat als je hier een goede ervaring op hebt en niet bad gaat zoals hij in het begin, ga je hier met een compleet andere kijk op de wereld uit komen dat moet haast wel. Dan wil ik nog vragen, is het nou echt zo dat je tijdens een DMT trip bij wijze van in een andere dimensie komt? dus dat het net zo echt voelt als dat ik me nu bijvoorbeeld voel? helemaal geen verschil? want als dit het geval is MOET ik dit een keer proberen. Ook vind ik niet dat je te ver kan gaan of te veel wilt, altijd vragen blijven stellen, altijd alles in twijfel trekken en zelf onderzoek doen naar wat dan ook, alles. Dit wilt dan weer niet meteen zeggen dat je met haast zoveel mogelijk drugs naar binnen moet werken :sweatsmile: zolang je maar blijft vragen, maar wel rekening houd met jezelf en je gezondheid :grin:

En dat met die pad zou inderdaad grappig wezen hahaha, dan staan we wel even mooi voor lul. Maar je weet maar nooit :relieved:
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze olifant zei:
Ik zou dat trouwens echt enorm hilarisch vinden, als alle grote openbaringen straks dus serieus opgeslagen blijken te liggen in zo´n droog beest als een pad. Staan we dan met al onze heilige boeken met pretentieuze verhalen over profeten als boodschappers van God. That awkward moment dat duidelijk wordt dat Jezus/Mohammed eigenlijk een dikke puistige pad blijkt te zijn... Nu en in het uur van onze dood, amen.
Klik om te vergroten...

*RO stoot haar teen tegen de tafelpoot*
"PADVERDOMME!"
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#12
De reden waarom ik dmt juist helemaal niet als geschikt middel zie voor 'antwoorden' is juist omdat je die antwoorden niet mee kunt nemen in je dagelijkse leven.

Neemt niet weg dat de ervaring mij heel interessant lijkt, maar in de tripreports die ik er vooralsnog heb gelezen/gehoord ontdek ik weinig therapeutische waarde. Ik zeg niet dat dit helemaal afwezig is, maar als iemands doel is met hulp van psychedelica antwoorden vinden en daar wat aan hebben in dit leven dan zou ik altijd een trip met psylocibine of lsd met goede set&setting adviseren.

Edit: ik heb bovenstaand report niet helemaal gelezen, misschien heeft die persoon er wel wat aan gehad. Ik zeg dus ook niet dat dit nooit voorkomt. Ik ben nu trouwens boek aan het lezen van Michael Pollan (Verruim je geest) en daarin beschrijft hij ook trip met 'the toad', 5meo dmt.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#13
kapitein-x zei:
De reden waarom ik dmt juist helemaal niet als geschikt middel zie voor 'antwoorden' is juist omdat je die antwoorden niet mee kunt nemen in je dagelijkse leven.
Klik om te vergroten...

Als je het puur over informatie verzamelen én onthouden hebt is DMT niet zo handig. Ik geloof sowieso niet dat je Antwoorden zult krijgen op belangrijke Vragen, of je nou psychedelica gebruikt of mediteert of religieus bent.
Wel denk ik dat de juiste psychedelische ervaring kan helpen om existentiële angsten en twijfels te verlichten. Misschien weet je nadien niet meer wat die cosmische kennis was of wat die spirituele openbaring precies onthuld heeft maar de rust en het vertrouwen die het je gegeven heeft kun je wel meenemen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Anunnaki zei:
Hier is een trip report van iemand met een behoorlijke ervaring..
Klik om te vergroten...

Dat TR was echt ongelooflijk. Wow
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Anunnaki zei:
Jouw hersens waren ook in staat om de trip te krijgen, dit wel met DMT maar uiteindelijk doen je hersens het werk. Als ze in staat zijn om dit te visualiseren en hierbij na te denken op het moment van trippen, zou dit wetenschappelijk gezien ook mogelijk moeten wezen zonder DMT, dus in principe zijn we zeker intelligent genoeg om dit soort begrippen en kijken op de realiteit te begrijpen..
Klik om te vergroten...
Daar heb je zeker een punt, dat we in principe alles wat we met trippen ervaren ook nuchter zouden moeten kunnen ervaren. Ik heb nuchter met mediteren zelfs ook meerdere malen korte ervaringen gehad die weliswaar nog lang niet in de buurt kwamen van een DMT trip, maar wel raakvlakken hadden met een psilo of LSD trip.

Maar iets ervaren betekent niet automatisch dat je het ook begrijpt of kunt begrijpen. Neem bijvoorbeeld bewustzijn, we weten dat we het hebben maar weten eigenlijk niks over wat het is en waar het vandaan komt. Omdat we het nu niet weten betekent uiteraard niet dat we het in de toekomst mogelijk niet kunnen weten, maar het is net zo goed mogelijk dat we het nooit kunnen weten. Of neem een begrip als realiteit, de DMT wereld voelt net zo echt als de wereld hier op aarde maar betekent dat dan dat ze allebei echt zijn, of een van beide of misschien wel allebei niet? Zelfs hoe je de wereld nuchter om je heen ervaart kan al totaal anders zijn afhankelijk van je stemming of mindset. Misschien is realiteit dus wel een heel subjectief begrip en bestaat er niet zoiets als een absolute waarheid, of er blijft wel een absolute waarheid over als alle puzzelstukjes in elkaar vallen maar zijn we als mensheid nog lang niet op dat punt. Het gaat een beetje de wetenschapsfilosofie kant op, maar het punt waar onze wetenschap nu staat is dat we niks met 100% zekerheid kunnen bewijzen. De vraag is of dat een fundamentele eigenschap is van het universum en je dat dus ongeacht je intelligentie nooit zult kunnen zolang je je in dit universum begeeft of dat het simpelweg een beperking is van waar wij als mensheid nu staan qua ontwikkeling. Wellicht komen we ooit in contact met aliens die wel antwoorden hebben op die vragen en misschien blijkt DMT ooit wel een intergalactisch communicatie middel te zijn en proberen de DMT aliens ons allang van antwoorden te voorzien :thinking:.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
NiandraLades zei:
Wel merk ik dat hoe meer ik denk te weten, hoe moeilijker ik het vind om te blijven functioneren in de fysieke wereld.. Het voelt allemaal zo nietig, onbelangrijk en nep. Daarom lijkt het soms beter om het niet te weten. Eigenlijk wat Roze Olifant al zei over hoe ver je moet willen gaan.
Klik om te vergroten...
Heb ik ook, maar dat is denk ik niet omdat het normale leven echt nietig, onbelangrijk en nep is, maar omdat je weer afgedaald bent naar je normale niveau van bewustzijn wat in vergelijking met je tripervaring een veel lagere, dichtere, zwaardere 'dimensie' is. Dus zie je dingen niet meer in dat licht.

Misschien wel de belangrijkste les die ik geleerd heb van trippen. Je onthoudt de inzichten in hun ware vorm in de regel niet na de trip, omdat je bent afgedaald naar een lagere dimensie. Ik denk niet dat de inzichten per se niet waar waren, maar misschien slechts niet waar op deze lagere golflengte.

Anunnaki zei:
Jouw hersens waren ook in staat om de trip te krijgen, dit wel met DMT maar uiteindelijk doen je hersens het werk. Als ze in staat zijn om dit te visualiseren en hierbij na te denken op het moment van trippen, zou dit wetenschappelijk gezien ook mogelijk moeten wezen zonder DMT, dus in principe zijn we zeker intelligent genoeg om dit soort begrippen en kijken op de realiteit te begrijpen..
Klik om te vergroten...
Precies, ik begrijp het argument dat we maar slechts simpele apen zijn en daardoor gelimiteerd zijn in ons inzicht nooit zo goed. Je had net nog diep inzicht in de kosmos, waar was je apenbrein toen? Het hele ding met deze ervaringen is imo juist dat we niet slechts simpele apen zijn. We hebben een simpel apenbrein, maar we kunnen daar ook uitstappen en het universum op een veel minder gelimiteerde (perhaps ongelimiteerde?) manier bekijken. Ik zie de waarde er overigens wel van in om nederig te blijven, maar het kan ook limiterend zijn om jezelf te zien als slechts een simpele primaat. Aan de ene kant ben je dat ja, maar aan de andere kant ontstijgen we dat naar mijn mening ook.

En wie weet doen je hersens helemaal niet het werk. Dit is tot op heden nog nooit bewezen. Je hersens kunnen net zo goed een ontvanger zijn.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Precies, ik begrijp het argument dat we maar slechts simpele apen zijn en daardoor gelimiteerd zijn in ons inzicht nooit zo goed. Je had net nog diep inzicht in de kosmos, waar was je apenbrein toen? Het hele ding met deze ervaringen is imo juist dat we niet slechts simpele apen zijn. We hebben een simpel apenbrein, maar we kunnen daar ook uitstappen en het universum op een veel minder gelimiteerde (perhaps ongelimiteerde?) manier bekijken. Ik zie de waarde er overigens wel van in om nederig te blijven, maar het kan ook limiterend zijn om jezelf te zien als slechts een simpele primaat. Aan de ene kant ben je dat ja, maar aan de andere kant ontstijgen we dat naar mijn mening ook.
Klik om te vergroten...
Maar wie zegt dat je inzichten tijdens een trip uberhaupt echt zijn of dat je dagelijks ervaringen echt zijn. Dat zijn fundamentele vragen die wij niet lijken te kunnen beantwoorden, ook niet tijdens een trip. In dat opzicht spreek ik dus van een simpel apenbrein. Dat inzichten of ervaringen tijdens het trippen heel echt of zelfs echter overkomen tijdens een trip dan de dagelijkse realiteit maakt het nog niet per defintie waar en je zult altijd skeptisch naar je ervaringen moeten blijven. Als ik heel eerlijk ben vind ik het ook onbegrijpelijk dat jij nooit skeptisch naar je eigen trip ervaringen bent, maar wel enorm skeptisch naar je dagelijkse ervaringen. Tijdens een trip concluderen dat je bezeten bent door iets wat je dansmoves aanleert en daaruit concluderen dat dit ook wel voor hollywoord moet gelden, really? Hoe kun je dat zo klakkeloos aannenem en het vervolgens gewoon in een tripreport deponeren als de waarheid? Ik pik nu je meest recente inzicht uit, want heb er al velen voorbij zien komen van je in die vorm. Ik bedoel dit niet lullig, maar het komt ontzettend arrogant over en gaat totaal in tegen de nederigheid die trippen zou moeten veroorzaken in mijn optiek. Hoe kun je zo letterlijk alles geloven wat er in een trip gebeurd? Ik zie trippen meer een beetje als bijvoorbeeld het lezen van de bijbel of de koran, het is een metaforisch verhaal die je inzichten over het leven kan geven, maar als je het te letterlijk gaat nemen wordt het gewoon echt eng.

Als trippen mij iets heeft geleerd is dat ik skeptisch naar alle mogelijkheden moet zijn, niet dat ik er een moet kiezen uit geloof. Ook dat lijkt me juist limiterend, want ik houd liever een open mind en houd de optie open dat het allemaal waar of is misschien wel allemaal niet. Met een apenbrein bedoel ik niet dat ik niet de mogelijkheid heb om het universum van vele misschien wel oneindige kanten te bekijken, maar dat ik niet de mogelijkheid heb om te onderscheiden welke kanten of mogelijkheden de echte absolute waarheid zijn. Iedereen die wel zegt de absolute waarheid te weten leidt in mijn optiek aan een zekere vorm van grootheidswaanzin en overschat onze huidige intelligentie als mens.

Alleen al het feit dat wij deels tot andere inzichten komen door te trippen, bevestigd in mijn optiek dat je dus niet maar klakkeloos inzichten uit trips kunt aannemen als absolute waarheid. Zoals eerder gezegd sluit ik niet uit dat waarheid niet absoluut is en dat we in werkelijkheid allemaal onze eigen subjectieve waarheid hebben waarbinnen we allemaal gelijk hebben. Ikzelf vind echter dat je nederig moet zijn en niet zomaar claims kunt gaan maken op basis van inzichten uit trips.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik had je al eerder uitgelegd dat ik dat over bezeten zijn door iets niet baseerde op slechts die tripervaring. Dat was slechts een bevestiging. Een voor mij zeer zwaar wegende bevestiging weliswaar. Het is voor mij persoonlijk vrij evident dat we onder invloed zijn van demonische gedachtevormen in deze realiteit en dat Hollywood en dergelijke epicentra zijn voor het verspreiden daarvan onder de massa. (met als mijn definitie van demonisch gedachten en gedrag die bewust en moedwillig er op uit zijn het goede in mensen te vernietigen) Ik ben de dagen na een trip eigenlijk flink aan het na zweven en schrijf dan nog meer op gevoel hoe het voor mij aanvoelt dan ik normaal al doe, waardoor ik dingen (misschien te) sterk neerzet. Ik ervaar deze dingen voor mezelf als in de diepte doorzien hoe dingen werken en wil vervolgens dat gevoel overbrengen in een report. Niemand hoeft mij op mijn woord te geloven, want imo kan het gevoel dichter bij de waarheid te komen alleen direct aan iemand geopenbaard worden. Voor mij voelt het niet juist om dingen die ik heel sterk voel, heel zwak neer te schrijven. Bovenal gaat het er mij om, om mijn gevoel uit te drukken. Jammer dat je mij zo in een hoekje drukt door te stellen dat ik klakkeloos inzichten overneem. Ik had dit immers al eerder verklaard.

Het enige wat ik wou zeggen is dat als je monkey mind ook maar een moment stopgezet wordt, door wat voor reden dan ook, je dus blijkbaar (naar mijn mening) niet je monkey mind bent. Je was er om de afwezigheid ervan te ervaren. Is dit allemaal een truc ván het verstand? Dat is een optie i guess, maar om altijd zo door te blijven redeneren ligt niet in mijn aard. Is het door blijven redeneren niet juist ook een truc van het verstand om nooit te hoeven stoppen met denken? Ik ben bovenal een gevoelsmens en vind dat er sommige dingen zijn die niet altijd geredeneerd hoeven worden.

Maar excuses als mensen echt aanstoot nemen aan hoe ik denk over dingen. Het is nooit zo bedoeld.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het aantal ideeën en mindfucks in dit topic rijzen de pan uit, hier kan ik nooit op antwoorden :lolol:

Het grootste probleem van evolutie is dat we zo ver geëvolueerd zijn dat we ons eigen bestaan in twijfel trekken haha, en voor iemand zegt dat evolutie een fabel is, evolutie is zeker een feit alleen mist er een heel groot stuk bewijs.. dan voornamelijk het apen > mensen verhaaltje waar ik geen fuck van geloof :sleeping:
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#20
Anunnaki zei:
Hier is een trip report van iemand met een behoorlijke ervaring.. Ik heb nog niet alles gelezen maar tot nu toe heel indrukwekkend.

Als die link niet toegestaan is hoor ik het graag dan haal ik hem meteen weg :)

"And at last, I thought 'This is It.' When I received and became everything, and fully accepted it, and fully acknowledged it, this thought, this feeling popped out from the very core, like the ultimate truth. 'This is It.' ... But what is It, you might ask? Hahaha... You fool. It is It! Itself. You can't name it, it's all names. You can't define it, it means everything. You can't understand it. You can only feel it, only become it. It hit me, and it was the breakthrough of the experience. Incidentally, the most important moment of my existence."
Klik om te vergroten...

Zo, die was behoorlijk van het padje.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."