5-MeO-DMT heeft al een tijdje mijn interesse en ik heb er een tijdje terug het e.e.a. over zitten, enorm fascinerend! Ik vond mijn eerste keer DMT al zodanig indrukwekkend dat 5-MeO-DMT op dit moment nog een hele grote ver-van-mijn-bed show is, en dan zat ik waarschijnlijk nog maar op level 1 van wat met mainstream (lol) DMT mogelijk is. Correct me if I´m wrong als iemand er hier meer kennis van heeft maar gebaseerd op wat ik heb gelezen is het nóg meer ´macroniveau´ dan DMT en komt het vaker in de buurt van een bijna-dood-ervaring. Wat me vooral zo intens lijkt aan 5-MeO-DMT is dat het potentie lijkt te hebben om de grote levensvragen te beantwoorden. Je kunt je dan natuurlijk afvragen of die antwoorden dan ook echt De Antwoorden zijn maar blijkbaar krijgen sommigen het door gebruik van dit stofje zo overtuigend gepresenteerd dat ze er 100 procent van overtuigd zijn dat zij ´Het´ weten omdat ze het hebben gezien. Ik weet niet zo goed of dat briljant is of complete waanzin. Of beide tegelijk. Ervaren hebbende hoe bizar reëel de DMT-wereld aanvoelt wil ik er (nog) even niet aan denken wat zo´n ´this is it´-experience moet zijn. Dit staat zo ver van onze dagelijkse realiteit af dat ik me kan voorstellen dat het moeilijk kan zijn om met een dergelijke ervaring te dealen in het normale leven. Een serieus levensveranderend trauma is waarschijnlijk zeldzaam, en de ervaring kan wellicht ook juist een extreem gevoel van verlichting geven, maar 5-MeO lijkt al met al een riskantere game dan DMT op het vlak van eventuele gevolgen voor je mentale gezondheid. Ik vind het zelf wel iets om even serieus bij stil te gaan, de vraag wanneer nieuwsgierigheid over gaat in ´te ver/veel willen´, en dat is er eentje die ieder voor zich moet beantwoorden.
@Anunnaki, ik snapte je vraag niet helemaal, want er staat toch juist dat er nÃet aan padden gelikt wordt?
![:wink:]()
Dat is een fabel, het gif van die padden bevat een giftige component dus dat zou te gevaarlijk zijn.
Ik zou dat trouwens echt enorm hilarisch vinden, als alle grote openbaringen straks dus serieus opgeslagen blijken te liggen in zo´n droog beest als een pad. Staan we dan met al onze heilige boeken met pretentieuze verhalen over profeten als boodschappers van God. That awkward moment dat doordringt dat Jezus/Mohammed eigenlijk een dikke puistige pad blijkt te zijn... Nu en in het uur van onze dood, amen.
Ik vroeg me eigenlijk alleen af of iemand ervaring heeft met 5-MEO-DMT, ik heb wel de DMT reports gelezen hier en die vond ik al te gek om bij stil te staan eigenlijk, ik lees bij heel veel reports over "schaduw achtige" figuren of mensen, en dan voornamelijk iets vrouwelijks. Misschien dat je gewoon meer geneigd bent om het te zien omdat je er al van gehoord hebt voor die tijd? dit was niet bij iedereen het geval dus wellicht speelt er meer wie weet. En ik ben het met je eens dat het misschien wel TE intens is, In het trip report dat ik gelinked heb spreekt hij over de eerste 10 minuten van de trip die blijkbaar niet echt heel goed beviel..
"Every nerve, every fiber, every last corner of my body and mind was completely and totally overstimulated. It felt like a supernova was exploding in each and every cell of my brain. I was still screaming and running all over my apartment—perhaps not having a sitter was for the best after all. It was in me. No escape, nothing to hold on to, not the slightest relief in anything. Still to this day, I don't understand how it's humanly possible to experience such an overwhelming, tremendous power. Waves of pure destructive energy flowed through my whole being. Everything exterior and interior to me was collapsing on itself. I didn't even care about survival anymore. My life didn't matter, all I wanted was to get out. I would have used a gun without a single second of hesitation if I had one, just to make it stop. Undoubtedly the worst and hardest time of my life."
Uiteindelijk was het resultaat een blackout met als vervolg dat (zoals hij het noemde) "de echte trip" begon. Door de blackout kon hij zich compleet over geven.
Maar als een middel al de potentie heeft om je van het leven te beroven.. (jezelf tot dit punt brengen nota bene!) is het inderdaad maar slim om hier heeeel goed over na te denken
![:sweat:]()
wel jammer want dit lijkt op een ervaring dat je eigenlijk een keer moet meemaken, ik ben bijna elke dag wel bezig met het vinden van "De Antwoorden" doormiddel van bijvoorbeeld DMT reports maar ook los van drugs. Ik vind het altijd interessant om trip reports van DMT te lezen en de werkingen ervan maar eigenlijk zou ik het zelf moeten meemaken, ik heb alleen totaal geen ervaring qua tripmiddelen en hallucineren..
![:sweatsmile:]()
ik heb met Dexamfetamine weleens dagen gehad dat ik bijvoorbeeld een klein mannetje met een dienblad zag staan maar na 10 minuten zag ik dat het gewoon een kruk was. Maar volgens mij kwam dit eerder door slaaptekort dan door dex hahaha, vond het wel een leuke ervaring maar dit is op zo'n ander niveau dat het eigenlijk een belediging is dat ik het hier al over heb in het bijzijn van het woord DMT
Aan de andere kant denk ik dat als je hier een goede ervaring op hebt en niet bad gaat zoals hij in het begin, ga je hier met een compleet andere kijk op de wereld uit komen dat moet haast wel. Dan wil ik nog vragen, is het nou echt zo dat je tijdens een DMT trip bij wijze van in een andere dimensie komt? dus dat het net zo echt voelt als dat ik me nu bijvoorbeeld voel? helemaal geen verschil? want als dit het geval is MOET ik dit een keer proberen. Ook vind ik niet dat je te ver kan gaan of te veel wilt, altijd vragen blijven stellen, altijd alles in twijfel trekken en zelf onderzoek doen naar wat dan ook, alles. Dit wilt dan weer niet meteen zeggen dat je met haast zoveel mogelijk drugs naar binnen moet werken
![:sweatsmile:]()
zolang je maar blijft vragen, maar wel rekening houd met jezelf en je gezondheid
En dat met die pad zou inderdaad grappig wezen hahaha, dan staan we wel even mooi voor lul. Maar je weet maar nooit
![:relieved:]()