Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsColoradopad (Bufo alvarius)

Coloradopad (Bufo alvarius)

99 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#1

De Coloradopad (Bufo alvarius), of ook wel de Sonora woestijn pad, is een pad die gif met psychoactieve eigenschappen uitscheidt. De klieren van de pad scheiden gif af dat Bufotenine en 5-MEO-DMT bevat, wat gerookt kan worden. In tegenstelling tot wat wel wordt gezegd, likt men niet aan de pad, maar wordt deze "gemolken", omdat inname van de substantie giftig is.

Sommigen beschouwen de pad als heilig en gebruiken het gif bij spirituele ceremonieën. Het bekendst zijn de leden van de "Church of the Toad of Light". De pad komt van oorsprong voor in Arizona, Nieuw-Mexico, en Californië, maar kun je ook tegenkomen in sommige gebieden in Mexico. Hoewel het extraheren en het bezitten van DMT en Bufotenine verboden is, wordt het gebruik van deze pad vanwege de psychedelische effecten zo weinig toegepast en is het zo schimmig, dat er niet veel gevallen van vervolging bekend zijn.


Ik was er altijd van onder de indruk zoals de tekst al aangeeft, dat men ook echt aan de pad moet likken. Iemand ervaring met deze drug? :sweatsmile: vond het wel interessant.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#2
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zelf geen ervaring mee. Het middel 5meo dmt is legaal trouwens in Canada. Wellicht ook in (delen van) Europa? Zie het wel als rc aangeboden namelijk.

Maar lijkt me erg heftig en vraag me af wat je aan zo'n ervaring 'hebt'. Los van het avontuur. Maar wie weet ooit...
Ik heb ook geen ervaring met roken van 'standaard' dmt. Heb idee dat ik dat dan eerst zou doen, maar die gedachtengang snijdt geen hout want dit schijnt echt compleet andere ervaring te zijn. Nog 'abstracter'/onuitsprekelijker.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#4
kapitein-x zei:
Zelf geen ervaring mee. Het middel 5meo dmt is legaal trouwens in Canada. Wellicht ook in (delen van) Europa? Zie het wel als rc aangeboden namelijk.

Maar lijkt me erg heftig en vraag me af wat je aan zo'n ervaring 'hebt'. Los van het avontuur. Maar wie weet ooit...
Ik heb ook geen ervaring met roken van 'standaard' dmt. Heb idee dat ik dat dan eerst zou doen, maar die gedachtengang snijdt geen hout want dit schijnt echt compleet andere ervaring te zijn. Nog 'abstracter'/onuitsprekelijker.
Klik om te vergroten...
Hier is een trip report van iemand met een behoorlijke ervaring.. Ik heb nog niet alles gelezen maar tot nu toe heel indrukwekkend.

Als die link niet toegestaan is hoor ik het graag dan haal ik hem meteen weg :)

"And at last, I thought 'This is It.' When I received and became everything, and fully accepted it, and fully acknowledged it, this thought, this feeling popped out from the very core, like the ultimate truth. 'This is It.' ... But what is It, you might ask? Hahaha... You fool. It is It! Itself. You can't name it, it's all names. You can't define it, it means everything. You can't understand it. You can only feel it, only become it. It hit me, and it was the breakthrough of the experience. Incidentally, the most important moment of my existence."
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#5
"This illegal gateway to dreamland is released in massive amounts at the moment of death. When I say massive, if a water glass of DMT evokes a dream, at death, an equivalent river excretes into your system."

"After death, while this massive psychedelic dose courses through the brain, there is this mysterious several minutes where the brain still functions. With our new perspective, however, we at last understand what these minutes are… These few minutes after death, subjectively, are experienced as an eternity, engrossed in the DMT universe."

Denk dat ik DMT toch wel de meest interessante drug vind die er bestaat, heb er al vaker over gelezen maar ben nog altijd onder de indruk.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#6
Anunnaki zei:
"This illegal gateway to dreamland is released in massive amounts at the moment of death. When I say massive, if a water glass of DMT evokes a dream, at death, an equivalent river excretes into your system."

"After death, while this massive psychedelic dose courses through the brain, there is this mysterious several minutes where the brain still functions. With our new perspective, however, we at last understand what these minutes are… These few minutes after death, subjectively, are experienced as an eternity, engrossed in the DMT universe."
Klik om te vergroten...

Wow :openmouth:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat dmt-verhaal over dat het zou vrijkomen bij onze dood is zéér speculatief trouwens. Theorie ,van Rick Strassman, die op mij niet als heel aannemelijk overkomt.

Ff snel gegooglet, maar geloof dat deze Reddit-post wel aardig klopt qua uitleg:

"There is no evidence that DMT is released at the time of death. DMT does exist in the body as the byproduct of other chemical reactions. There is no evidence that DMT is produced in the human brain. DMT has been found in microdialysate of rat pineal glands, but there is no proposed mechanism of production in the pineal/brain. There is no evidence that DMT is associated with dreaming."

Wat ik trouwens eerder aanduidde als 'standaard dmt' is geloof ik nn-dmt, en van die pad is dus 5meo-dmt.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#8
kapitein-x zei:
Dat dmt-verhaal over dat het zou vrijkomen bij onze dood is zéér speculatief trouwens. Theorie ,van Rick Strassman, die op mij niet als heel aannemelijk overkomt.

Ff snel gegooglet, maar geloof dat deze Reddit-post wel aardig klopt qua uitleg:

"There is no evidence that DMT is released at the time of death. DMT does exist in the body as the byproduct of other chemical reactions. There is no evidence that DMT is produced in the human brain. DMT has been found in microdialysate of rat pineal glands, but there is no proposed mechanism of production in the pineal/brain. There is no evidence that DMT is associated with dreaming."

Wat ik trouwens eerder aanduidde als 'standaard dmt' is geloof ik nn-dmt, en van die pad is dus 5meo-dmt.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk ik had dit beter erbij kunnen zetten aangezien ik nog gelezen had dat het (nog) niet bewezen is dat het ook daadwerkelijk voorkomt in het menselijk lichaam

Wat standaard DMT betreft heb je volgens mij gelijk, DMT komt ook in een hoop planten voor, bij vele is dit ook 5-MEO-DMT dacht ik. Dat vind ik trouwens nog wel het meest interessant, er is dus wel een bepaalde connectie dan.

Er zijn natuurlijk een hoop stoffen die bij planten, dieren en mensen voorkomen maar niks dat vergelijkbaar is met DMT, nu zijn er niet een hoop dieren waar dit voorkomt (voor zover ze weten) maar toch leuk om over na te denken, of zal ik zeggen fantaseren :)

Tijdens het typen ging ik uit nieuwschierigheid toch even googlen.

Dimethyltryptamine, ook bekend als DMT is een indoolalkaloïde met een moleculaire structuur verwant aan de neurotransmitter serotonine. De stof wordt van nature aangemaakt door een breed scala aan organismen, waaronder de mens. De functie van de stof is tot dusver niet duidelijk, al blijkt uit onderzoek dat DMT mogelijk een rol speelt bij schizofrenie, bijna-doodervaringen en visueel dromen.

Dit is van wikipedia je mag zelf bepalen hoe betrouwbaar je dat vind :grimacing:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fenrir zei:
Zo, die was behoorlijk van het padje.
Klik om te vergroten...

OMG! Je was me voor. Wilde echt letterlijk dezelfde reactie plaatsen, en ook bij die reactie, haha.

Synchroniteit! Ik vind helemaal hartstikke mooi! (Ok, misschien was het ook wel een beetje een makkelijk inkoppertje.)

Nou. Dan maar een wat serieuzere reactie. 5-MeO-DMT heeft al een tijdje mijn interesse en ik heb er een tijdje terug het e.e.a. over zitten lezen, enorm fascinerend! Ik vond mijn eerste keer DMT al zodanig indrukwekkend dat 5-MeO-DMT op dit moment nog een hele grote ver-van-mijn-bed show is, en dan zat ik waarschijnlijk nog maar op level 1 van wat met mainstream (lol) DMT mogelijk is. Correct me if I'm wrong als iemand er hier meer kennis van heeft maar gebaseerd op wat ik heb gelezen is het nóg meer 'macroniveau' dan DMT en komt het vaker in de buurt van een bijna-dood-ervaring. Wat me vooral zo intens lijkt aan 5-MeO-DMT is dat het potentie lijkt te hebben om de grote levensvragen te beantwoorden. Je kunt je dan natuurlijk afvragen of die antwoorden dan ook echt Dé Antwoorden zijn maar blijkbaar krijgen sommigen het door gebruik van dit stofje zo overtuigend gepresenteerd dat ze 100 procent zeker zijn dat zij 'Het' weten, en hebben gezien. Ik weet niet zo goed of dat vooral briljant is of complete waanzin. Of beide tegelijk. Ervaren hebbende hoe bizar reëel de DMT-wereld aanvoelt wil ik er (nog) even niet aan denken hoe ingrijpend zo'n 'this is it'-experience dan moet zijn. Dit staat zo ver van onze dagelijkse realiteit en ons hele mens/ik-zijn af dat ik me kan voorstellen dat het moeilijk kan zijn om met een dergelijke ervaring te dealen in het normale leven. Een serieus levensveranderend trauma is waarschijnlijk zeldzaam, en de ervaring kan wellicht ook juist een extreem gevoel van verlichting geven. Maar 5-MeO lijkt al met al een riskantere game dan DMT op het vlak van eventuele gevolgen voor je mentale gezondheid. Ik vind het zelf wel iets om even serieus bij stil te gaan, de vraag wanneer nieuwsgierigheid over gaat in 'te ver/veel willen', en dat is er eentje die ieder voor zich moet beantwoorden. :)

@Anunnaki, ik snapte je vraag niet helemaal, want er staat toch juist dat er níet aan padden gelikt wordt? :wink: Dat is een fabel, het gif van die padden bevat een giftige component dus dat zou niet zo handig zijn, even daargelaten dat het me ook niet perse heel smakelijk lijkt.

Ik zou dat trouwens echt enorm hilarisch vinden, als alle grote openbaringen straks dus serieus opgeslagen blijken te liggen in zo´n droog beest als een pad. Staan we dan met al onze heilige boeken met pretentieuze verhalen over profeten als boodschappers van God. That awkward moment dat duidelijk wordt dat Jezus/Mohammed eigenlijk een dikke puistige pad blijkt te zijn... Nu en in het uur van onze dood, amen.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze olifant zei:
5-MeO-DMT heeft al een tijdje mijn interesse en ik heb er een tijdje terug het e.e.a. over zitten, enorm fascinerend! Ik vond mijn eerste keer DMT al zodanig indrukwekkend dat 5-MeO-DMT op dit moment nog een hele grote ver-van-mijn-bed show is, en dan zat ik waarschijnlijk nog maar op level 1 van wat met mainstream (lol) DMT mogelijk is. Correct me if I´m wrong als iemand er hier meer kennis van heeft maar gebaseerd op wat ik heb gelezen is het nóg meer ´macroniveau´ dan DMT en komt het vaker in de buurt van een bijna-dood-ervaring. Wat me vooral zo intens lijkt aan 5-MeO-DMT is dat het potentie lijkt te hebben om de grote levensvragen te beantwoorden. Je kunt je dan natuurlijk afvragen of die antwoorden dan ook echt De Antwoorden zijn maar blijkbaar krijgen sommigen het door gebruik van dit stofje zo overtuigend gepresenteerd dat ze er 100 procent van overtuigd zijn dat zij ´Het´ weten omdat ze het hebben gezien. Ik weet niet zo goed of dat briljant is of complete waanzin. Of beide tegelijk. Ervaren hebbende hoe bizar reëel de DMT-wereld aanvoelt wil ik er (nog) even niet aan denken wat zo´n ´this is it´-experience moet zijn. Dit staat zo ver van onze dagelijkse realiteit af dat ik me kan voorstellen dat het moeilijk kan zijn om met een dergelijke ervaring te dealen in het normale leven. Een serieus levensveranderend trauma is waarschijnlijk zeldzaam, en de ervaring kan wellicht ook juist een extreem gevoel van verlichting geven, maar 5-MeO lijkt al met al een riskantere game dan DMT op het vlak van eventuele gevolgen voor je mentale gezondheid. Ik vind het zelf wel iets om even serieus bij stil te gaan, de vraag wanneer nieuwsgierigheid over gaat in ´te ver/veel willen´, en dat is er eentje die ieder voor zich moet beantwoorden. :)

@Anunnaki, ik snapte je vraag niet helemaal, want er staat toch juist dat er níet aan padden gelikt wordt? :wink: Dat is een fabel, het gif van die padden bevat een giftige component dus dat zou te gevaarlijk zijn.

Ik zou dat trouwens echt enorm hilarisch vinden, als alle grote openbaringen straks dus serieus opgeslagen blijken te liggen in zo´n droog beest als een pad. Staan we dan met al onze heilige boeken met pretentieuze verhalen over profeten als boodschappers van God. That awkward moment dat doordringt dat Jezus/Mohammed eigenlijk een dikke puistige pad blijkt te zijn... Nu en in het uur van onze dood, amen.
Klik om te vergroten...
Ik vroeg me eigenlijk alleen af of iemand ervaring heeft met 5-MEO-DMT, ik heb wel de DMT reports gelezen hier en die vond ik al te gek om bij stil te staan eigenlijk, ik lees bij heel veel reports over "schaduw achtige" figuren of mensen, en dan voornamelijk iets vrouwelijks. Misschien dat je gewoon meer geneigd bent om het te zien omdat je er al van gehoord hebt voor die tijd? dit was niet bij iedereen het geval dus wellicht speelt er meer wie weet. En ik ben het met je eens dat het misschien wel TE intens is, In het trip report dat ik gelinked heb spreekt hij over de eerste 10 minuten van de trip die blijkbaar niet echt heel goed beviel..

"Every nerve, every fiber, every last corner of my body and mind was completely and totally overstimulated. It felt like a supernova was exploding in each and every cell of my brain. I was still screaming and running all over my apartment—perhaps not having a sitter was for the best after all. It was in me. No escape, nothing to hold on to, not the slightest relief in anything. Still to this day, I don't understand how it's humanly possible to experience such an overwhelming, tremendous power. Waves of pure destructive energy flowed through my whole being. Everything exterior and interior to me was collapsing on itself. I didn't even care about survival anymore. My life didn't matter, all I wanted was to get out. I would have used a gun without a single second of hesitation if I had one, just to make it stop. Undoubtedly the worst and hardest time of my life."

Uiteindelijk was het resultaat een blackout met als vervolg dat (zoals hij het noemde) "de echte trip" begon. Door de blackout kon hij zich compleet over geven.

Maar als een middel al de potentie heeft om je van het leven te beroven.. (jezelf tot dit punt brengen nota bene!) is het inderdaad maar slim om hier heeeel goed over na te denken :sweat: wel jammer want dit lijkt op een ervaring dat je eigenlijk een keer moet meemaken, ik ben bijna elke dag wel bezig met het vinden van "De Antwoorden" doormiddel van bijvoorbeeld DMT reports maar ook los van drugs. Ik vind het altijd interessant om trip reports van DMT te lezen en de werkingen ervan maar eigenlijk zou ik het zelf moeten meemaken, ik heb alleen totaal geen ervaring qua tripmiddelen en hallucineren.. :sweatsmile: ik heb met Dexamfetamine weleens dagen gehad dat ik bijvoorbeeld een klein mannetje met een dienblad zag staan maar na 10 minuten zag ik dat het gewoon een kruk was. Maar volgens mij kwam dit eerder door slaaptekort dan door dex hahaha, vond het wel een leuke ervaring maar dit is op zo'n ander niveau dat het eigenlijk een belediging is dat ik het hier al over heb in het bijzijn van het woord DMT :fearscream:

Aan de andere kant denk ik dat als je hier een goede ervaring op hebt en niet bad gaat zoals hij in het begin, ga je hier met een compleet andere kijk op de wereld uit komen dat moet haast wel. Dan wil ik nog vragen, is het nou echt zo dat je tijdens een DMT trip bij wijze van in een andere dimensie komt? dus dat het net zo echt voelt als dat ik me nu bijvoorbeeld voel? helemaal geen verschil? want als dit het geval is MOET ik dit een keer proberen. Ook vind ik niet dat je te ver kan gaan of te veel wilt, altijd vragen blijven stellen, altijd alles in twijfel trekken en zelf onderzoek doen naar wat dan ook, alles. Dit wilt dan weer niet meteen zeggen dat je met haast zoveel mogelijk drugs naar binnen moet werken :sweatsmile: zolang je maar blijft vragen, maar wel rekening houd met jezelf en je gezondheid :grin:

En dat met die pad zou inderdaad grappig wezen hahaha, dan staan we wel even mooi voor lul. Maar je weet maar nooit :relieved:
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze olifant zei:
Ik zou dat trouwens echt enorm hilarisch vinden, als alle grote openbaringen straks dus serieus opgeslagen blijken te liggen in zo´n droog beest als een pad. Staan we dan met al onze heilige boeken met pretentieuze verhalen over profeten als boodschappers van God. That awkward moment dat duidelijk wordt dat Jezus/Mohammed eigenlijk een dikke puistige pad blijkt te zijn... Nu en in het uur van onze dood, amen.
Klik om te vergroten...

*RO stoot haar teen tegen de tafelpoot*
"PADVERDOMME!"
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#12
De reden waarom ik dmt juist helemaal niet als geschikt middel zie voor 'antwoorden' is juist omdat je die antwoorden niet mee kunt nemen in je dagelijkse leven.

Neemt niet weg dat de ervaring mij heel interessant lijkt, maar in de tripreports die ik er vooralsnog heb gelezen/gehoord ontdek ik weinig therapeutische waarde. Ik zeg niet dat dit helemaal afwezig is, maar als iemands doel is met hulp van psychedelica antwoorden vinden en daar wat aan hebben in dit leven dan zou ik altijd een trip met psylocibine of lsd met goede set&setting adviseren.

Edit: ik heb bovenstaand report niet helemaal gelezen, misschien heeft die persoon er wel wat aan gehad. Ik zeg dus ook niet dat dit nooit voorkomt. Ik ben nu trouwens boek aan het lezen van Michael Pollan (Verruim je geest) en daarin beschrijft hij ook trip met 'the toad', 5meo dmt.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#13
kapitein-x zei:
De reden waarom ik dmt juist helemaal niet als geschikt middel zie voor 'antwoorden' is juist omdat je die antwoorden niet mee kunt nemen in je dagelijkse leven.
Klik om te vergroten...

Als je het puur over informatie verzamelen én onthouden hebt is DMT niet zo handig. Ik geloof sowieso niet dat je Antwoorden zult krijgen op belangrijke Vragen, of je nou psychedelica gebruikt of mediteert of religieus bent.
Wel denk ik dat de juiste psychedelische ervaring kan helpen om existentiële angsten en twijfels te verlichten. Misschien weet je nadien niet meer wat die cosmische kennis was of wat die spirituele openbaring precies onthuld heeft maar de rust en het vertrouwen die het je gegeven heeft kun je wel meenemen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Anunnaki zei:
Hier is een trip report van iemand met een behoorlijke ervaring..
Klik om te vergroten...

Dat TR was echt ongelooflijk. Wow
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
kapitein-x zei:
Wat ik trouwens eerder aanduidde als 'standaard dmt' is geloof ik nn-dmt, en van die pad is dus 5meo-dmt.
Klik om te vergroten...
Als mensen het over DMT hebben, gaat het eigenlijk altijd over n,n-DMT, die pad bevat inderdaad 5-MeO-DMT. Buiten dat ze chemisch enorm op elkaar lijken en het effect van allebei heel heftig en kort is, lijken het verder wel 2 drugs te zijn die een totaal ander effect geven.

Ik heb zelf best redelijk wat ervaring met DMT en voel dat ik inmiddels wel klaar ben voor 5-MeO-DMT. Althans, hoe kun je werkelijk klaar zijn voor zoiets, dat gaat eigenlijk helemaal niet. Het is eigenlijk eerder dapper genoeg of misschien wel gek genoeg, want je springt met dit soort middelen in een diep zwart gat waar niks je op kan voorbereiden.

kapitein-x zei:
De reden waarom ik dmt juist helemaal niet als geschikt middel zie voor 'antwoorden' is juist omdat je die antwoorden niet mee kunt nemen in je dagelijkse leven.
Klik om te vergroten...
Wat betreft het informatie meenemen uit een DMT trip, dit is extreem lastig inderdaad aangezien je voor jaren aan informatie gepresenteerd krijgt in enkele minuten. Toch haal ik zeker wel wat uit mijn DMT ervaringen, alleen dat is allemaal wat abstracter dan wat ik uit een psilo of LSD trip haal. Psilo of LSD presenteert mij helemaal persoonlijke dingen, die ik daardoor vrij makkelijk kan plaatsen in mijn dagelijkse bestaan. DMT presenteert mij abstracte en buitenaadse informatie die ik niet direct kan plaatsen in mijn persoonlijke leven, maar me wel extra doen verwonderen over begrippen als realiteit en mij extreem nietig maken. Ik kom aanzienlijk nederiger terug uit een DMT trip dan een psilo of LSD trip en dat terwijl de laatste twee mij al behoorlijk nederig maken. Overigens ben ik er van overtuigd dat naarmate je vaak genoeg teruggaat richting de DMT wereld dat je uiteindelijk steeds meer bruikbare informatie kunt meenemen, alsof je er genoeg aan moet wennen om niet overweldigd te zijn en moet leren hoe je die wereld moet navigeren.

Aangezien 5-MeO-DMT weer totaal anders is dan DMT ben ik persoonlijk wel benieuwd of er daardoor ook andere lessen of inzichten uit te halen zijn.

Anunnaki zei:
Dan wil ik nog vragen, is het nou echt zo dat je tijdens een DMT trip bij wijze van in een andere dimensie komt? dus dat het net zo echt voelt als dat ik me nu bijvoorbeeld voel? helemaal geen verschil? want als dit het geval is MOET ik dit een keer proberen.
Klik om te vergroten...
Ja dat is echt zo, althans als je genoeg binnenkrijgt voor een doorbraak. Het bijzondere aan DMT is dat je voor je gevoel echt geteleporteerd wordt richting een andere dimensie/wereld/realiteit, of hoe je het noemen wilt. Daarnaast blijf je behoorlijk helder, integenstelling tot bijvoorbeeld psilo of LSD. Die helderheid, gepaard met de snelheid waarmee je richting die wereld gaat en de 'echtheid' van die wereld geven het gevoel dat het net zo echt aanvoelt als onze dagelijkse realiteit. Om dan toch weer even terug te komen op de lessen die je eruit kunt halen, waar ik het hierboven over had. Een doorbraak op DMT heeft mijn wereldbeeld en overtuiging van wat echt is en wat niet, compleet op zijn kop gezet.Door andere psychedelica waren mijn overtuigingen al veel minder rigide als vroeger, maar DMT heeft mijn overtuigingen echt weggeblazen. Betekent dit nu dat ik het materialistische wereldbeeld in een keer totaal verwerp? Nee juist niet, ik twijfel juist meer over wat echt is en wat niet en realiseer me dat ik te niettig ben om dat echt te kunnen begrijpen. Mijn standpunt is eigenlijk meer geworden dat realiteit misschien wel heel subjectief is en dat er niet zoiets als de absolute waarheid bestaat. In dat opzicht ben ik enorm nederig geworden, zonder grip op onze dagelijkse realiteit te verliezen of er zelfs tegen te ageren.

Roze olifant zei:
Ik zou dat trouwens echt enorm hilarisch vinden, als alle grote openbaringen straks dus serieus opgeslagen blijken te liggen in zo´n droog beest als een pad. Staan we dan met al onze heilige boeken met pretentieuze verhalen over profeten als boodschappers van God. That awkward moment dat duidelijk wordt dat Jezus/Mohammed eigenlijk een dikke puistige pad blijkt te zijn... Nu en in het uur van onze dood, amen.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

Ik moest op de een andere manier hieraan denken:

Anunnaki zei:
En ik ben het met je eens dat het misschien wel TE intens is, In het trip report dat ik gelinked heb spreekt hij over de eerste 10 minuten van de trip die blijkbaar niet echt heel goed beviel..
Klik om te vergroten...
Nog geen tijd gehad om het hele report te lezen, wat ik later zeker nog wel ga doen trouwens. Maar die dude uit dat report heeft wel een bizar hoge dosis genomen, waardoor het niet helemaal representatief is voor een normale 5-MeO-DMT ervaring. Wat overigens niet weg neemt, dat ook een meer normale dosis 5-MeO-DMT zo bizar heftig lijkt te zijn, dat je er wel even goed over na moet denken voordat je je aan zoiets gaat wagen.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Ja dat is echt zo, althans als je genoeg binnenkrijgt voor een doorbraak. Het bijzondere aan DMT is dat je voor je gevoel echt geteleporteerd wordt richting een andere dimensie/wereld/realiteit, of hoe je het noemen wilt. Daarnaast blijf je behoorlijk helder, integenstelling tot bijvoorbeeld psilo of LSD. Die helderheid, gepaard met de snelheid waarmee je richting die wereld gaat en de 'echtheid' van die wereld geven het gevoel dat het net zo echt aanvoelt als onze dagelijkse realiteit
Klik om te vergroten...

Psychedelibee zei:
Een doorbraak op DMT heeft mijn wereldbeeld en overtuiging van wat echt is en wat niet, compleet op zijn kop gezet.Door andere psychedelica waren mijn overtuigingen al veel minder rigide als vroeger, maar DMT heeft mijn overtuigingen echt weggeblazen. Betekent dit nu dat ik het materialistische wereldbeeld in een keer totaal verwerp? Nee juist niet, ik twijfel juist meer over wat echt is en wat niet en realiseer me dat ik te niettig ben om dat echt te kunnen begrijpen.
Klik om te vergroten...
Dit is toch bizar?!

In ieder geval bedankt voor de informatie, ik ga zeker nog eens DMT proberen maar laat ik eerst maar ervaring opdoen met andere psychedelics..

Psychedelibee zei:
Nog geen tijd gehad om het hele report te lezen, wat ik later zeker nog wel ga doen trouwens. Maar die dude uit dat report heeft wel een bizar hoge dosis genomen, waardoor het niet helemaal representatief is voor een normale 5-MeO-DMT ervaring. Wat overigens niet weg neemt, dat ook een meer normale dosis 5-MeO-DMT zo bizar heftig lijkt te zijn, dat je er wel even goed over na moet denken voordat je je aan zoiets gaat wagen.
Klik om te vergroten...
Hij heeft het ook gesnoven.. ik neem aan dat dit ook meeweegt? :sweatsmile:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja dat is echt zo, althans als je genoeg binnenkrijgt voor een doorbraak. Het bijzondere aan DMT is dat je voor je gevoel echt geteleporteerd wordt richting een andere dimensie/wereld/realiteit, of hoe je het noemen wilt. Daarnaast blijf je behoorlijk helder, integenstelling tot bijvoorbeeld psilo of LSD. Die helderheid, gepaard met de snelheid waarmee je richting die wereld gaat en de 'echtheid' van die wereld geven het gevoel dat het net zo echt aanvoelt als onze dagelijkse realiteit.

Even op de luie manier want mijn telefoon wil niet meewerken. :wink:

Misschien ben ik een raar geval, maar ik ben er vrij zeker van dat ik geen doorbraak had op DMT (geen levende entiteiten, geen merkbare egodood-worsteling zoals Eik wel had) maar ik had toch wel heel duidelijk het ‘in een ander universum zijn dat net zo echt leek als dit.’ Ik vond dat ook heel eigen aan DMT en het meest heftige, dat je in een wereld waarin je geplaatst wordt die je bij wijze van kunt aanraken, alsook het ervaren van een soort tijdloosheid; eeuwige herhaling van de scène. Ik heb beide nooit op andere tripmiddelen ervaren. Ik geloof zeker dat dit soort effecten nog veel prominenter aanwezig zullen zijn bij een doorbraak maar kennelijk zijn die verschillende toestanden ook niet altijd zo strikt gescheiden.

Haha, nog steeds als ik aan die DMT-ervaring terugdenk ben ik met stomheid geslagen eigenlijk. Echt niet te geloven dat er zo’n leip spul kan bestaan. :’)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Anunnaki zei:
Hij heeft het ook gesnoven.. ik neem aan dat dit ook meeweegt? :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Ja dan heb je meer nodig dan met roken, maar ook voor snuiven neemt hij een bizar hoge dosering. En stunten met psychedelica is al best risicovol, maar met 5-MeO-DMT is dat nog veel extremer.

Roze olifant zei:
Misschien ben ik een raar geval, maar ik ben er vrij zeker van dat ik geen doorbraak had op DMT (geen levende entiteiten, geen merkbare egodood-worsteling zoals Eik wel had) maar ik had toch wel heel duidelijk het ‘in een ander universum zijn dat net zo echt leek als dit.’ Ik vond dat ook heel eigen aan DMT en het meest heftige, dat je in een wereld waarin je geplaatst wordt die je bij wijze van kunt aanraken, alsook het ervaren van een soort tijdloosheid; eeuwige herhaling van de scène. Ik heb beide nooit op andere tripmiddelen ervaren. Ik geloof zeker dat dit soort effecten nog veel prominenter aanwezig zullen zijn bij een doorbraak maar kennelijk zijn die verschillende toestanden ook niet altijd zo strikt gescheiden.
Klik om te vergroten...
Oh nee zo zwart wit is het ook niet hoor. Maar met een doorbraak is zo'n ervaring eigenlijk heel consistent, met een subdoorbraak ervaring kan het ook maar is het veel minder consistent aanwezig.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik neem aan dat deze pad illegaal is in Nederland? kan er namelijk niks over vinden, alleen dat 5-MEO-DMT niet toegestaan is.. Ik kan er eventueel alsnog 1 krijgen maar zou handig zijn om te weten.

edit; Ik wil ze niet kopen om de DMT te melken.. dan weten jullie dat.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#20
Anunnaki zei:
Hier is een trip report van iemand met een behoorlijke ervaring.. Ik heb nog niet alles gelezen maar tot nu toe heel indrukwekkend.

Als die link niet toegestaan is hoor ik het graag dan haal ik hem meteen weg :)

"And at last, I thought 'This is It.' When I received and became everything, and fully accepted it, and fully acknowledged it, this thought, this feeling popped out from the very core, like the ultimate truth. 'This is It.' ... But what is It, you might ask? Hahaha... You fool. It is It! Itself. You can't name it, it's all names. You can't define it, it means everything. You can't understand it. You can only feel it, only become it. It hit me, and it was the breakthrough of the experience. Incidentally, the most important moment of my existence."
Klik om te vergroten...

Zo, die was behoorlijk van het padje.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."