#1
*RO stoot haar teen tegen de tafelpoot*
"PADVERDOMME!"
HAHAHAHAHA waarom zie ik deze reactie nu pas
* Edit:
5-MeO?
(Oh ik ga gestraft worden in het DMT-universum voor deze godslastering, ik voel het.)
*RO stoot haar teen tegen de tafelpoot*
"PADVERDOMME!"
Haha ja ik denk ik zet het er nog maar even bij..Wilde net gaan reageren, wat wil je gaan doen met dat arme beest dan, opsluiten en elke dag even aflikken tijdens lunchpauze?
Ik ken de precieze wetgeving ook niet, maar lijkt me heel sterk dat het smokkelen van coloradopadden naar Nederland legaal zou zijn. Heb ook ooit ergens gelezen dat een kat of kleine hond in principe kan sterven na een innige knuffel met froggolief.
(Oh ik ga gestraft worden in het DMT-universum voor deze padslastering, ik voel het.)
Hahaha nee preciesEigenlijk absurd dat een verdedigingsmechanisme van zo'n pad ervoor zorgt dat wij mensen een overdonderende spirituele egodood ervaren. Een jeukende huid of opgezwollen vinger had me ook wel overtuigd om van dat beestje af te blijven.
Haha ja ik denk ik zet het er nog maar even bij..
Voor zover ik gelezen heb geven ze dit alleen af als ze zichzelf opblazen bij gevaar/irritatie als afweermechanisme, maar blijkbaar is het redelijk moeilijk om een pad zover te brengen aangezien ze van spelen houden, niet teveel natuurlijk, maar ja daar zou je je andere huisdieren wel aan kunnen kwijtraken. Ik vind het in het algemeen onverantwoord om je kat/hond met een giftige pad te laten spelen, maar wie ben ik
Ik las dat ze in het wild gemiddeld 5 jaar oud worden en bij je thuis 10-15 mits je ze goed verzorgt, ik ga ook niet zomaar wat aanschaffen. Op het moment heb ik een vis en ik vind het al moeilijk om die in optimale omstandigheden te krijgen (hij ziet er wel super uit maar toch) dus ik ga me eerst goed inlezen, een dier als dit hoor je sowieso niet zonder ervaring of enige kennis thuis te hebben, helemaal niet met een prijskaart als deze..
padslastering![]()
Oh excuus daar doelde ik ook helemaal niet op hoor, sorry als ik zo overkwam.Haha even voor de duidelijkheid, het was ook niet bedoeld als voorstel om ze samen te laten knuffelenik was misschien een beetje vaag (slecht geslapen vannacht dus de flauwheid begint in toenemende mate toe te slaan) maar bedoelde inderdaad vooral dat je dan goed zou moeten oppassen dat Mr. Crazy Frog niet uitbreekt. En goed dat je je verdiept, een dier moet hoe dan ook nooit impulsief aangeschaft worden natuurlijk, of het nu gaat om een goudvis of om God’s boodschapper in de gedaante van een pad.
Hahahaha helemaal mee eens, mocht ik het gevoel hebben hier klaar voor te zijn en neem ik de stap om er 1 aan te schaffen zal ik hem ook laten zien hierIk vind eigenlijk wel dat je je pad Jezus, Judas, Gabriël of Mohammed (of andere variant) moet noemen, als-ie er uiteindelijk dan toch komt.![]()
De fysieke wereld voelt voor mij nu eigenlijk ook al nep en onbelangrijk zonder ervaring met psychedelica dus ik denk er misschien wat anders over, maar leuk om te zien hoe andere hier over denken.Wel merk ik dat hoe meer ik denk te weten, hoe moeilijker ik het vind om te blijven functioneren in de fysieke wereld.. Het voelt allemaal zo nietig, onbelangrijk en nep. Daarom lijkt het soms beter om het niet te weten. Eigenlijk wat Roze Olifant al zei over hoe ver je moet willen gaan.
Ik heb juist dat hoe meer ik trip en me nietig voel, hoe mooier ik het aardse materiale leven vind. Hoewel ik ook aan het twijfelen ben gebracht over de echtheid hiervan vind ik dit juist fijn. Ik neem het leven hierdoor minder serieus, geniet meer van de kleine dingen en zie sneller de schoonheid in van dingen. Of de wereld echt is zoals we dagelijks ervaren vind ik persoonlijk helemaal niet relevant eigenlijk, feit is wel dat we er dagelijks ervaringen in hebben en daar het beste van moeten maken. Ik vind het juist ook heel mooi dat waarheid zo'n subjectief begrip is en dat je mindset belangrijker is voor hoe je die ervaart dan wat er om je heen gebeurd. Het wordt er wellicht niet allemaal makkelijker of duidelijker van, maar dat zou toch ook maar saai zijn als alles zwart wit of helemaal duidelijk is.Wel merk ik dat hoe meer ik denk te weten, hoe moeilijker ik het vind om te blijven functioneren in de fysieke wereld.. Het voelt allemaal zo nietig, onbelangrijk en nep. Daarom lijkt het soms beter om het niet te weten. Eigenlijk wat Roze Olifant al zei over hoe ver je moet willen gaan.
Zeker waar maar ik heb altijd het gevoel dat we op een of andere manier gewoon verneukt worden ofzo.Of de wereld echt is zoals we dagelijks ervaren vind ik persoonlijk helemaal niet relevant eigenlijk, feit is wel dat we er dagelijks ervaringen in hebben en daar het beste van moeten maken
Met niet relevant bedoelde ik trouwens niet dat ik dat soort vragen niet interessant vind, ik vind de grote vragen des levens ook juist super interessant. Wel is het zo dat ik na veel trippen en mediteren ben gaan inzien dat ik het antwoord op dat soort vragen nooit kan weten en dat er naar zoeken in zekere zin zinloos is. Bovendien ben ik ook steeds meer gaan inzien dat het antwoord op die vragen, als die er al is en door ons gevonden kan worden, eigenlijk ook nul relevantie heeft voor mijn functioneren en mijn geluk terwijl ik hier op aarde ben. Het enige wat ik als mens kan doen is genieten van mijn leven op aarde en veel liefde verspreiden, wat er daarna gebeurd maakt daarin verder weinig uit eigenlijk.Ik kom ook wel eens mensen tegen die dit soort dingen helemaal niks interesseren, die vragen zich niet af wat het leven betekend en wat er na het leven komt.. die stellen geen vragen en in mijn ogen is dit contraproductief want ik vind dat dit vragen zijn waar iedereen zich mee bezig moet houden, en al helemaal de overheid, die staan tenslotte voor de mensheid zou je denken..
Dat je het nog niet hebt gevonden wil niet zeggen dat het niet bestaat, leven op andere planeten is in principe ook te vinden en behoort ook tot de grote vragen des levensWel is het zo dat ik na veel trippen en mediteren ben gaan inzien dat ik het antwoord op dat soort vragen nooit kan weten en dat er naar zoeken in zekere zin zinloos is.
Alles wat je hier zegt ben ik het 100% mee eens, maar het vragen en nadenken fascineert mij en maakt mij eigenlijk gelukkigBovendien ben ik ook steeds meer gaan inzien dat het antwoord op die vragen, als die er al is en door ons gevonden kan worden, eigenlijk ook nul relevantie heeft voor mijn functioneren en mijn geluk terwijl ik hier op aarde ben. Het enige wat ik als mens kan doen is genieten van mijn leven op aarde en veel liefde verspreiden, wat er daarna gebeurd maakt daarin verder weinig uit eigenlijk.
Ik zeg ook niet dat er geen absolute waarheid zou bestaan hoor. Maar heb zelf sterk het vermoeden dat wij mensen niet intelligent genoeg zijn om die antwoorden te vinden, althans niet in deze fase van onze evolutie. Elke keer als ik uit een DMT trip kom, kom ik eigenlijk alleen maar terug met meer vragen en realiseer ik me hoe nietig mijn doorgeevolueerde apenbrein eigenlijk is. Het leven, realiteit, waarheid, het zijn zulke complexe begrippen die niet absoluut maar juist subjectief overkomen hoe meer ik er naar kijk en over na denk. Misschien is die absolute waarheid er wel degelijk maar is het gewoon te complex voor ons om te begrijpen, ik sluit niks uit in ieder geval. Dat is ook een beetje het ding met trippen, je kunt bepaalde inzichten of ideeen voorgeschoteld krijgen maar hoe weet je dat dit dan de waarheid zou zijn en niet wat we in ons dagelijkse materiele bestaan meemaken? Voor het een of het ander kiezen is slechts een geloof, aangezien je niet kunt bewijzen of iets echt de waarheid is of niet. Erover nadenken en antwoorden zoeken is interessant, maar is een weg zonder einde aangezien elk antwoord weer nieuwe vragen oplevert. Stel dat er bewezen zou worden dat er een god is, met het antwoord op die vraag kun je je vervolgens gaan afvragen, hoe is die god er dan gekomen, waar komt die vandaan, etc?Dat je het nog niet hebt gevonden wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar ik heb dan ook helemaal geen ervaring met bijvoorbeeld DMT dus misschien dat ik daarna hier helemaal anders tegenaan kijk, dit kan ik nu in ieder geval niet zeggen.
De vraag over leven buiten onze aarde is, is zeker ook een van de grote levensvragen maar vind ik persoonlijk wel van een andere orde dan de vraag wat is realiteit bijvoorbeeld. De vraag of er buitenaards leven is, kunnen we in principe met onze huidge technologie beantwoorden, hoewel extreem lastig en we zijn pas net begonnen met zoeken. Overigens vind ik het statistisch gezien niet meer dan logisch dat er buitenaards leven moet zijn. Als je kijkt naar de imensheid van het universum, dan kan het niet anders dan dat er elders ook leven is ontstaan, zelfs als de kans dat er leven ontstaat op een planeet extreem klein is. Het kan gewoon niet zo zijn dat wij zo uniek zijn dat er verder geen leven is buiten de aarde om. Of we ooit leven gaan vinden buiten ons zonnestelsel en of we er ooit in contact mee kunnen komen blijft natuurlijk de vraag aangezien het als een speld in een hooiberg zoeken is. Maar dat er buitenaards leven is, is zo aannemelijk dat het antwoord eigenlijk wel ja moet zijn.leven op andere planeten is in principe ook te vinden en behoort ook tot de grote vragen des levens![]()
Ik vind dit zeer interessante onderwerpen en kan er uren over lullen, dus ben benieuwd naar je reactie.@Psychedelibee ik ga hier morgen even op antwoorden want ik heb vastlopers op het momenttof dat je met zoveel inhoud reageert op wat in principe mijn uitlaatklep is haha
Ik heb het helemaal gelezen maar ik ben op het moment niet in staat om een gehele reactie te geven, maar wil toch 1 ding zeggen wat in me opkwamIk vind dit zeer interessante onderwerpen en kan er uren over lullen, dus ben benieuwd naar je reactie.
Jouw hersens waren ook in staat om de trip te krijgen, dit wel met DMT maar uiteindelijk doen je hersens het werk. Als ze in staat zijn om dit te visualiseren en hierbij na te denken op het moment van trippen, zou dit wetenschappelijk gezien ook mogelijk moeten wezen zonder DMT, dus in principe zijn we zeker intelligent genoeg om dit soort begrippen en kijken op de realiteit te begrijpen..Elke keer als ik uit een DMT trip kom, kom ik eigenlijk alleen maar terug met meer vragen en realiseer ik me hoe nietig mijn doorgeevolueerde apenbrein eigenlijk is. Het leven, realiteit, waarheid, het zijn zulke complexe begrippen die niet absoluut maar juist subjectief overkomen hoe meer ik er naar kijk en over na denk.
Daar heb je zeker een punt, dat we in principe alles wat we met trippen ervaren ook nuchter zouden moeten kunnen ervaren. Ik heb nuchter met mediteren zelfs ook meerdere malen korte ervaringen gehad die weliswaar nog lang niet in de buurt kwamen van een DMT trip, maar wel raakvlakken hadden met een psilo of LSD trip.Jouw hersens waren ook in staat om de trip te krijgen, dit wel met DMT maar uiteindelijk doen je hersens het werk. Als ze in staat zijn om dit te visualiseren en hierbij na te denken op het moment van trippen, zou dit wetenschappelijk gezien ook mogelijk moeten wezen zonder DMT, dus in principe zijn we zeker intelligent genoeg om dit soort begrippen en kijken op de realiteit te begrijpen..
Hier is een trip report van iemand met een behoorlijke ervaring.. Ik heb nog niet alles gelezen maar tot nu toe heel indrukwekkend.
Als die link niet toegestaan is hoor ik het graag dan haal ik hem meteen weg
"And at last, I thought 'This is It.' When I received and became everything, and fully accepted it, and fully acknowledged it, this thought, this feeling popped out from the very core, like the ultimate truth. 'This is It.' ... But what is It, you might ask? Hahaha... You fool. It is It! Itself. You can't name it, it's all names. You can't define it, it means everything. You can't understand it. You can only feel it, only become it. It hit me, and it was the breakthrough of the experience. Incidentally, the most important moment of my existence."
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."