Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsColoradopad (Bufo alvarius)

Coloradopad (Bufo alvarius)

99 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fenrir zei:
*RO stoot haar teen tegen de tafelpoot*
"PADVERDOMME!"
Klik om te vergroten...

HAHAHAHAHA waarom zie ik deze reactie nu pas :tearsofjoy:

* Edit:


5-MeO?

(Oh ik ga gestraft worden in het DMT-universum voor deze godslastering, ik voel het.)
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze olifant zei:
Wilde net gaan reageren, wat wil je gaan doen met dat arme beest dan, opsluiten en elke dag even aflikken tijdens lunchpauze? :wink:

Ik ken de precieze wetgeving ook niet, maar lijkt me heel sterk dat het smokkelen van coloradopadden naar Nederland legaal zou zijn. Heb ook ooit ergens gelezen dat een kat of kleine hond in principe kan sterven na een innige knuffel met froggolief.
Klik om te vergroten...
Haha ja ik denk ik zet het er nog maar even bij..

Voor zover ik gelezen heb geven ze dit alleen af als ze zichzelf opblazen bij gevaar/irritatie als afweermechanisme, maar blijkbaar is het redelijk moeilijk om een pad zover te brengen aangezien ze van spelen houden, niet teveel natuurlijk, maar ja daar zou je je andere huisdieren wel aan kunnen kwijtraken. Ik vind het in het algemeen onverantwoord om je kat/hond met een giftige pad te laten spelen, maar wie ben ik :tonguewink:

Ik las dat ze in het wild gemiddeld 5 jaar oud worden en bij je thuis 10-15 mits je ze goed verzorgt, ik ga ook niet zomaar wat aanschaffen. Op het moment heb ik een vis en ik vind het al moeilijk om die in optimale omstandigheden te krijgen (hij ziet er wel super uit maar toch) dus ik ga me eerst goed inlezen, een dier als dit hoor je sowieso niet zonder ervaring of enige kennis thuis te hebben, helemaal niet met een prijskaart als deze..
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hahaha “zieke-geest-fenrir”.... nice one!:tearsofjoy:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze olifant zei:
(Oh ik ga gestraft worden in het DMT-universum voor deze padslastering, ik voel het.)
Klik om te vergroten...

:fearful:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eigenlijk absurd dat een verdedigingsmechanisme van zo'n pad ervoor zorgt dat wij mensen een overdonderende spirituele egodood ervaren. Een jeukende huid of opgezwollen vinger had me ook wel overtuigd om van dat beestje af te blijven.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Eigenlijk absurd dat een verdedigingsmechanisme van zo'n pad ervoor zorgt dat wij mensen een overdonderende spirituele egodood ervaren. Een jeukende huid of opgezwollen vinger had me ook wel overtuigd om van dat beestje af te blijven.
Klik om te vergroten...
Hahaha nee precies :grin:

Maar dan moet je ze wel heel boos maken, wat bijna alleen mogelijk is als je ze een soort van mishandeld :persevere: dus best zielig om ze te melken, ik las ook dat je ze vervolgens in winterslaap moet dwingen omdat dat de enige manier is hoe die zijn gif terugkrijgt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Anunnaki zei:
Haha ja ik denk ik zet het er nog maar even bij..

Voor zover ik gelezen heb geven ze dit alleen af als ze zichzelf opblazen bij gevaar/irritatie als afweermechanisme, maar blijkbaar is het redelijk moeilijk om een pad zover te brengen aangezien ze van spelen houden, niet teveel natuurlijk, maar ja daar zou je je andere huisdieren wel aan kunnen kwijtraken. Ik vind het in het algemeen onverantwoord om je kat/hond met een giftige pad te laten spelen, maar wie ben ik :tonguewink:

Ik las dat ze in het wild gemiddeld 5 jaar oud worden en bij je thuis 10-15 mits je ze goed verzorgt, ik ga ook niet zomaar wat aanschaffen. Op het moment heb ik een vis en ik vind het al moeilijk om die in optimale omstandigheden te krijgen (hij ziet er wel super uit maar toch) dus ik ga me eerst goed inlezen, een dier als dit hoor je sowieso niet zonder ervaring of enige kennis thuis te hebben, helemaal niet met een prijskaart als deze..
Klik om te vergroten...

Haha even voor de duidelijkheid, het was ook niet bedoeld als voorstel om ze samen te laten knuffelen :wink: ik was misschien een beetje vaag (slecht geslapen vannacht dus de flauwheid begint in toenemende mate toe te slaan) maar bedoelde inderdaad vooral dat je dan goed zou moeten oppassen dat Mr. Crazy Frog niet uitbreekt. En goed dat je je verdiept, een dier moet hoe dan ook nooit impulsief aangeschaft worden natuurlijk, of het nu gaat om een goudvis of om God’s boodschapper in de gedaante van een pad.

Ik vind eigenlijk wel dat je je pad Jezus, Judas, Gabriël of Mohammed (of andere variant) moet noemen, als-ie er uiteindelijk dan toch komt. :tongueout:

Anunnaki zei:
padslastering :fearful:
Klik om te vergroten...

:sweatsmile:

:raisedhands1::hamsterface::dragonface::praying1:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze olifant zei:
Haha even voor de duidelijkheid, het was ook niet bedoeld als voorstel om ze samen te laten knuffelen :wink: ik was misschien een beetje vaag (slecht geslapen vannacht dus de flauwheid begint in toenemende mate toe te slaan) maar bedoelde inderdaad vooral dat je dan goed zou moeten oppassen dat Mr. Crazy Frog niet uitbreekt. En goed dat je je verdiept, een dier moet hoe dan ook nooit impulsief aangeschaft worden natuurlijk, of het nu gaat om een goudvis of om God’s boodschapper in de gedaante van een pad.
Klik om te vergroten...
Oh excuus daar doelde ik ook helemaal niet op hoor, sorry als ik zo overkwam.
En je hebt helemaal gelijk, jammer genoeg worden dit soort dieren 9/10 keer wel impulsief aangeschaft zonder enige kennis en dit gaat ook altijd mis met als resultaat een dood dier.. zonde.
Roze olifant zei:
Ik vind eigenlijk wel dat je je pad Jezus, Judas, Gabriël of Mohammed (of andere variant) moet noemen, als-ie er uiteindelijk dan toch komt. :tongueout:
Klik om te vergroten...
Hahahaha helemaal mee eens, mocht ik het gevoel hebben hier klaar voor te zijn en neem ik de stap om er 1 aan te schaffen zal ik hem ook laten zien hier :blush: is natuurlijk een heel interessant beestje.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wauw wat interessant. Heb het report ook geleden, fascinerend! Ik ben echt mega nieuwsgierig naar dit middel. En ergens bevestigd het ook mijn eigen ideeën over realiteit en het universum, welke zijn ontstaan tijdens gebruik van psychedelica en daarna verder zijn bevestigd op andere manieren.
Ik heb nog nooit DMT gebruikt maar dat gevoel van keihard gelanceerd worden in een andere dimensie terwijl je wel helder blijft heb ik wel meermaals meegemaakt op salvia! En met de tijd ben ik die momenten steeds meer gaan begrijpen (terwijl elk antwoord wel weer 100 nieuwe vragen oproept, en ik me besef dat ik eigenlijk nog steeds vrijwel niks weet).

Wel merk ik dat hoe meer ik denk te weten, hoe moeilijker ik het vind om te blijven functioneren in de fysieke wereld.. Het voelt allemaal zo nietig, onbelangrijk en nep. Daarom lijkt het soms beter om het niet te weten. Eigenlijk wat Roze Olifant al zei over hoe ver je moet willen gaan.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#10
NiandraLades zei:
Wel merk ik dat hoe meer ik denk te weten, hoe moeilijker ik het vind om te blijven functioneren in de fysieke wereld.. Het voelt allemaal zo nietig, onbelangrijk en nep. Daarom lijkt het soms beter om het niet te weten. Eigenlijk wat Roze Olifant al zei over hoe ver je moet willen gaan.
Klik om te vergroten...
De fysieke wereld voelt voor mij nu eigenlijk ook al nep en onbelangrijk zonder ervaring met psychedelica dus ik denk er misschien wat anders over, maar leuk om te zien hoe andere hier over denken.

En wat tof dat je dat ook mee hebt gemaakt met salvia! Ik had hier toen ook een hele tijd salvia liggen maar ik durfde niet.. :sweatsmile:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
NiandraLades zei:
Wel merk ik dat hoe meer ik denk te weten, hoe moeilijker ik het vind om te blijven functioneren in de fysieke wereld.. Het voelt allemaal zo nietig, onbelangrijk en nep. Daarom lijkt het soms beter om het niet te weten. Eigenlijk wat Roze Olifant al zei over hoe ver je moet willen gaan.
Klik om te vergroten...
Ik heb juist dat hoe meer ik trip en me nietig voel, hoe mooier ik het aardse materiale leven vind. Hoewel ik ook aan het twijfelen ben gebracht over de echtheid hiervan vind ik dit juist fijn. Ik neem het leven hierdoor minder serieus, geniet meer van de kleine dingen en zie sneller de schoonheid in van dingen. Of de wereld echt is zoals we dagelijks ervaren vind ik persoonlijk helemaal niet relevant eigenlijk, feit is wel dat we er dagelijks ervaringen in hebben en daar het beste van moeten maken. Ik vind het juist ook heel mooi dat waarheid zo'n subjectief begrip is en dat je mindset belangrijker is voor hoe je die ervaart dan wat er om je heen gebeurd. Het wordt er wellicht niet allemaal makkelijker of duidelijker van, maar dat zou toch ook maar saai zijn als alles zwart wit of helemaal duidelijk is.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
Of de wereld echt is zoals we dagelijks ervaren vind ik persoonlijk helemaal niet relevant eigenlijk, feit is wel dat we er dagelijks ervaringen in hebben en daar het beste van moeten maken
Klik om te vergroten...
Zeker waar maar ik heb altijd het gevoel dat we op een of andere manier gewoon verneukt worden ofzo.

Ik denk dat de aarde een soort gevangenis is en dat "ze" achterhouden wat er werkelijk speelt, ik kan hier wel in detail op ingaan maar dan moet ik zo'n lange tekst typen dat ik hier morgenochtend nog zit :sweatsmile: veel mensen vinden je dan meteen al een wackjob maar ik vind het raarder als je geen vragen stelt en alles maar gelooft wat je voorgeschoteld wordt. Van wat ik gelezen heb bied DMT je mogelijk een hele aparte ervaring dat voor sommige bepaalde vragen ook beantwoord (wat dit ook mag betekenen haha), vandaar mijn interesse en onderzoek.

Ik kom ook wel eens mensen tegen die dit soort dingen helemaal niks interesseren, die vragen zich niet af wat het leven betekend en wat er na het leven komt.. die stellen geen vragen en in mijn ogen is dit contraproductief want ik vind dat dit vragen zijn waar iedereen zich mee bezig moet houden, en al helemaal de overheid, die staan tenslotte voor de mensheid zou je denken..

Nu ik dit zo nalees klink ik wel echt als een wackjob en begin ik te twijfelen of ik dit wel moet posten haha, helemaal omdat ik totaal offtopic ga en je dit waarschijnlijk helemaal niet interesseert, maar ik heb er nu al teveel moeite in gestoken dus excuses, want ik ga het alsnog plaatsen :grin::sweatsmile:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Anunnaki zei:
Ik kom ook wel eens mensen tegen die dit soort dingen helemaal niks interesseren, die vragen zich niet af wat het leven betekend en wat er na het leven komt.. die stellen geen vragen en in mijn ogen is dit contraproductief want ik vind dat dit vragen zijn waar iedereen zich mee bezig moet houden, en al helemaal de overheid, die staan tenslotte voor de mensheid zou je denken..
Klik om te vergroten...
Met niet relevant bedoelde ik trouwens niet dat ik dat soort vragen niet interessant vind, ik vind de grote vragen des levens ook juist super interessant. Wel is het zo dat ik na veel trippen en mediteren ben gaan inzien dat ik het antwoord op dat soort vragen nooit kan weten en dat er naar zoeken in zekere zin zinloos is. Bovendien ben ik ook steeds meer gaan inzien dat het antwoord op die vragen, als die er al is en door ons gevonden kan worden, eigenlijk ook nul relevantie heeft voor mijn functioneren en mijn geluk terwijl ik hier op aarde ben. Het enige wat ik als mens kan doen is genieten van mijn leven op aarde en veel liefde verspreiden, wat er daarna gebeurd maakt daarin verder weinig uit eigenlijk.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Wel is het zo dat ik na veel trippen en mediteren ben gaan inzien dat ik het antwoord op dat soort vragen nooit kan weten en dat er naar zoeken in zekere zin zinloos is.
Klik om te vergroten...
Dat je het nog niet hebt gevonden wil niet zeggen dat het niet bestaat, leven op andere planeten is in principe ook te vinden en behoort ook tot de grote vragen des levens :grin: maar ik heb dan ook helemaal geen ervaring met bijvoorbeeld DMT dus misschien dat ik daarna hier helemaal anders tegenaan kijk, dit kan ik nu in ieder geval niet zeggen.
Psychedelibee zei:
Bovendien ben ik ook steeds meer gaan inzien dat het antwoord op die vragen, als die er al is en door ons gevonden kan worden, eigenlijk ook nul relevantie heeft voor mijn functioneren en mijn geluk terwijl ik hier op aarde ben. Het enige wat ik als mens kan doen is genieten van mijn leven op aarde en veel liefde verspreiden, wat er daarna gebeurd maakt daarin verder weinig uit eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Alles wat je hier zegt ben ik het 100% mee eens, maar het vragen en nadenken fascineert mij en maakt mij eigenlijk gelukkig :grin: soms denk ik ook wel eens dat je hier voor jezelf bent, maar misschien ben je hier inderdaad zoals jij zei om liefde en geluk te verspreiden, door mezelf dit af te vragen en er over na te denken kom ik altijd meer te weten over wat voor persoon ik ben en hoe ik hierover denk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Anunnaki zei:
Dat je het nog niet hebt gevonden wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar ik heb dan ook helemaal geen ervaring met bijvoorbeeld DMT dus misschien dat ik daarna hier helemaal anders tegenaan kijk, dit kan ik nu in ieder geval niet zeggen.
Klik om te vergroten...
Ik zeg ook niet dat er geen absolute waarheid zou bestaan hoor. Maar heb zelf sterk het vermoeden dat wij mensen niet intelligent genoeg zijn om die antwoorden te vinden, althans niet in deze fase van onze evolutie. Elke keer als ik uit een DMT trip kom, kom ik eigenlijk alleen maar terug met meer vragen en realiseer ik me hoe nietig mijn doorgeevolueerde apenbrein eigenlijk is. Het leven, realiteit, waarheid, het zijn zulke complexe begrippen die niet absoluut maar juist subjectief overkomen hoe meer ik er naar kijk en over na denk. Misschien is die absolute waarheid er wel degelijk maar is het gewoon te complex voor ons om te begrijpen, ik sluit niks uit in ieder geval. Dat is ook een beetje het ding met trippen, je kunt bepaalde inzichten of ideeen voorgeschoteld krijgen maar hoe weet je dat dit dan de waarheid zou zijn en niet wat we in ons dagelijkse materiele bestaan meemaken? Voor het een of het ander kiezen is slechts een geloof, aangezien je niet kunt bewijzen of iets echt de waarheid is of niet. Erover nadenken en antwoorden zoeken is interessant, maar is een weg zonder einde aangezien elk antwoord weer nieuwe vragen oplevert. Stel dat er bewezen zou worden dat er een god is, met het antwoord op die vraag kun je je vervolgens gaan afvragen, hoe is die god er dan gekomen, waar komt die vandaan, etc?

Ik denk ergens ook dat alles weten een anticlimax zou zijn, een beetje alsof je een goed spel waar je maanden mee bezig bent geweest hebt uitgespeeld. Dat is het dan, daar sta je dan met alle antwoorden en kennis op zak, geen vraag meer om te stellen of ervaringen om je echt over te verwonderen. Dat ongrijpbare van grote levensvragen vind ik juist ook iets magisch hebben persoonlijk.

Anunnaki zei:
leven op andere planeten is in principe ook te vinden en behoort ook tot de grote vragen des levens :grin:
Klik om te vergroten...
De vraag over leven buiten onze aarde is, is zeker ook een van de grote levensvragen maar vind ik persoonlijk wel van een andere orde dan de vraag wat is realiteit bijvoorbeeld. De vraag of er buitenaards leven is, kunnen we in principe met onze huidge technologie beantwoorden, hoewel extreem lastig en we zijn pas net begonnen met zoeken. Overigens vind ik het statistisch gezien niet meer dan logisch dat er buitenaards leven moet zijn. Als je kijkt naar de imensheid van het universum, dan kan het niet anders dan dat er elders ook leven is ontstaan, zelfs als de kans dat er leven ontstaat op een planeet extreem klein is. Het kan gewoon niet zo zijn dat wij zo uniek zijn dat er verder geen leven is buiten de aarde om. Of we ooit leven gaan vinden buiten ons zonnestelsel en of we er ooit in contact mee kunnen komen blijft natuurlijk de vraag aangezien het als een speld in een hooiberg zoeken is. Maar dat er buitenaards leven is, is zo aannemelijk dat het antwoord eigenlijk wel ja moet zijn.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Psychedelibee ik ga hier morgen even op antwoorden want ik heb vastlopers op het moment :tearsofjoy: tof dat je met zoveel inhoud reageert op wat in principe mijn uitlaatklep is haha
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Anunnaki zei:
@Psychedelibee ik ga hier morgen even op antwoorden want ik heb vastlopers op het moment :tearsofjoy: tof dat je met zoveel inhoud reageert op wat in principe mijn uitlaatklep is haha
Klik om te vergroten...
Ik vind dit zeer interessante onderwerpen en kan er uren over lullen, dus ben benieuwd naar je reactie.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
Ik vind dit zeer interessante onderwerpen en kan er uren over lullen, dus ben benieuwd naar je reactie.
Klik om te vergroten...
Ik heb het helemaal gelezen maar ik ben op het moment niet in staat om een gehele reactie te geven, maar wil toch 1 ding zeggen wat in me opkwam
Psychedelibee zei:
Elke keer als ik uit een DMT trip kom, kom ik eigenlijk alleen maar terug met meer vragen en realiseer ik me hoe nietig mijn doorgeevolueerde apenbrein eigenlijk is. Het leven, realiteit, waarheid, het zijn zulke complexe begrippen die niet absoluut maar juist subjectief overkomen hoe meer ik er naar kijk en over na denk.
Klik om te vergroten...
Jouw hersens waren ook in staat om de trip te krijgen, dit wel met DMT maar uiteindelijk doen je hersens het werk. Als ze in staat zijn om dit te visualiseren en hierbij na te denken op het moment van trippen, zou dit wetenschappelijk gezien ook mogelijk moeten wezen zonder DMT, dus in principe zijn we zeker intelligent genoeg om dit soort begrippen en kijken op de realiteit te begrijpen..

Als ik hier iets heel stoms zeg hoor ik het graag :grimacing:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Anunnaki zei:
Jouw hersens waren ook in staat om de trip te krijgen, dit wel met DMT maar uiteindelijk doen je hersens het werk. Als ze in staat zijn om dit te visualiseren en hierbij na te denken op het moment van trippen, zou dit wetenschappelijk gezien ook mogelijk moeten wezen zonder DMT, dus in principe zijn we zeker intelligent genoeg om dit soort begrippen en kijken op de realiteit te begrijpen..
Klik om te vergroten...
Daar heb je zeker een punt, dat we in principe alles wat we met trippen ervaren ook nuchter zouden moeten kunnen ervaren. Ik heb nuchter met mediteren zelfs ook meerdere malen korte ervaringen gehad die weliswaar nog lang niet in de buurt kwamen van een DMT trip, maar wel raakvlakken hadden met een psilo of LSD trip.

Maar iets ervaren betekent niet automatisch dat je het ook begrijpt of kunt begrijpen. Neem bijvoorbeeld bewustzijn, we weten dat we het hebben maar weten eigenlijk niks over wat het is en waar het vandaan komt. Omdat we het nu niet weten betekent uiteraard niet dat we het in de toekomst mogelijk niet kunnen weten, maar het is net zo goed mogelijk dat we het nooit kunnen weten. Of neem een begrip als realiteit, de DMT wereld voelt net zo echt als de wereld hier op aarde maar betekent dat dan dat ze allebei echt zijn, of een van beide of misschien wel allebei niet? Zelfs hoe je de wereld nuchter om je heen ervaart kan al totaal anders zijn afhankelijk van je stemming of mindset. Misschien is realiteit dus wel een heel subjectief begrip en bestaat er niet zoiets als een absolute waarheid, of er blijft wel een absolute waarheid over als alle puzzelstukjes in elkaar vallen maar zijn we als mensheid nog lang niet op dat punt. Het gaat een beetje de wetenschapsfilosofie kant op, maar het punt waar onze wetenschap nu staat is dat we niks met 100% zekerheid kunnen bewijzen. De vraag is of dat een fundamentele eigenschap is van het universum en je dat dus ongeacht je intelligentie nooit zult kunnen zolang je je in dit universum begeeft of dat het simpelweg een beperking is van waar wij als mensheid nu staan qua ontwikkeling. Wellicht komen we ooit in contact met aliens die wel antwoorden hebben op die vragen en misschien blijkt DMT ooit wel een intergalactisch communicatie middel te zijn en proberen de DMT aliens ons allang van antwoorden te voorzien :thinking:.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#20
Anunnaki zei:
Hier is een trip report van iemand met een behoorlijke ervaring.. Ik heb nog niet alles gelezen maar tot nu toe heel indrukwekkend.

Als die link niet toegestaan is hoor ik het graag dan haal ik hem meteen weg :)

"And at last, I thought 'This is It.' When I received and became everything, and fully accepted it, and fully acknowledged it, this thought, this feeling popped out from the very core, like the ultimate truth. 'This is It.' ... But what is It, you might ask? Hahaha... You fool. It is It! Itself. You can't name it, it's all names. You can't define it, it means everything. You can't understand it. You can only feel it, only become it. It hit me, and it was the breakthrough of the experience. Incidentally, the most important moment of my existence."
Klik om te vergroten...

Zo, die was behoorlijk van het padje.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."