Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsColoradopad (Bufo alvarius)

Coloradopad (Bufo alvarius)

99 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
NiandraLades zei:
Wel merk ik dat hoe meer ik denk te weten, hoe moeilijker ik het vind om te blijven functioneren in de fysieke wereld.. Het voelt allemaal zo nietig, onbelangrijk en nep. Daarom lijkt het soms beter om het niet te weten. Eigenlijk wat Roze Olifant al zei over hoe ver je moet willen gaan.
Klik om te vergroten...
Heb ik ook, maar dat is denk ik niet omdat het normale leven echt nietig, onbelangrijk en nep is, maar omdat je weer afgedaald bent naar je normale niveau van bewustzijn wat in vergelijking met je tripervaring een veel lagere, dichtere, zwaardere 'dimensie' is. Dus zie je dingen niet meer in dat licht.

Misschien wel de belangrijkste les die ik geleerd heb van trippen. Je onthoudt de inzichten in hun ware vorm in de regel niet na de trip, omdat je bent afgedaald naar een lagere dimensie. Ik denk niet dat de inzichten per se niet waar waren, maar misschien slechts niet waar op deze lagere golflengte.

Anunnaki zei:
Jouw hersens waren ook in staat om de trip te krijgen, dit wel met DMT maar uiteindelijk doen je hersens het werk. Als ze in staat zijn om dit te visualiseren en hierbij na te denken op het moment van trippen, zou dit wetenschappelijk gezien ook mogelijk moeten wezen zonder DMT, dus in principe zijn we zeker intelligent genoeg om dit soort begrippen en kijken op de realiteit te begrijpen..
Klik om te vergroten...
Precies, ik begrijp het argument dat we maar slechts simpele apen zijn en daardoor gelimiteerd zijn in ons inzicht nooit zo goed. Je had net nog diep inzicht in de kosmos, waar was je apenbrein toen? Het hele ding met deze ervaringen is imo juist dat we niet slechts simpele apen zijn. We hebben een simpel apenbrein, maar we kunnen daar ook uitstappen en het universum op een veel minder gelimiteerde (perhaps ongelimiteerde?) manier bekijken. Ik zie de waarde er overigens wel van in om nederig te blijven, maar het kan ook limiterend zijn om jezelf te zien als slechts een simpele primaat. Aan de ene kant ben je dat ja, maar aan de andere kant ontstijgen we dat naar mijn mening ook.

En wie weet doen je hersens helemaal niet het werk. Dit is tot op heden nog nooit bewezen. Je hersens kunnen net zo goed een ontvanger zijn.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Precies, ik begrijp het argument dat we maar slechts simpele apen zijn en daardoor gelimiteerd zijn in ons inzicht nooit zo goed. Je had net nog diep inzicht in de kosmos, waar was je apenbrein toen? Het hele ding met deze ervaringen is imo juist dat we niet slechts simpele apen zijn. We hebben een simpel apenbrein, maar we kunnen daar ook uitstappen en het universum op een veel minder gelimiteerde (perhaps ongelimiteerde?) manier bekijken. Ik zie de waarde er overigens wel van in om nederig te blijven, maar het kan ook limiterend zijn om jezelf te zien als slechts een simpele primaat. Aan de ene kant ben je dat ja, maar aan de andere kant ontstijgen we dat naar mijn mening ook.
Klik om te vergroten...
Maar wie zegt dat je inzichten tijdens een trip uberhaupt echt zijn of dat je dagelijks ervaringen echt zijn. Dat zijn fundamentele vragen die wij niet lijken te kunnen beantwoorden, ook niet tijdens een trip. In dat opzicht spreek ik dus van een simpel apenbrein. Dat inzichten of ervaringen tijdens het trippen heel echt of zelfs echter overkomen tijdens een trip dan de dagelijkse realiteit maakt het nog niet per defintie waar en je zult altijd skeptisch naar je ervaringen moeten blijven. Als ik heel eerlijk ben vind ik het ook onbegrijpelijk dat jij nooit skeptisch naar je eigen trip ervaringen bent, maar wel enorm skeptisch naar je dagelijkse ervaringen. Tijdens een trip concluderen dat je bezeten bent door iets wat je dansmoves aanleert en daaruit concluderen dat dit ook wel voor hollywoord moet gelden, really? Hoe kun je dat zo klakkeloos aannenem en het vervolgens gewoon in een tripreport deponeren als de waarheid? Ik pik nu je meest recente inzicht uit, want heb er al velen voorbij zien komen van je in die vorm. Ik bedoel dit niet lullig, maar het komt ontzettend arrogant over en gaat totaal in tegen de nederigheid die trippen zou moeten veroorzaken in mijn optiek. Hoe kun je zo letterlijk alles geloven wat er in een trip gebeurd? Ik zie trippen meer een beetje als bijvoorbeeld het lezen van de bijbel of de koran, het is een metaforisch verhaal die je inzichten over het leven kan geven, maar als je het te letterlijk gaat nemen wordt het gewoon echt eng.

Als trippen mij iets heeft geleerd is dat ik skeptisch naar alle mogelijkheden moet zijn, niet dat ik er een moet kiezen uit geloof. Ook dat lijkt me juist limiterend, want ik houd liever een open mind en houd de optie open dat het allemaal waar of is misschien wel allemaal niet. Met een apenbrein bedoel ik niet dat ik niet de mogelijkheid heb om het universum van vele misschien wel oneindige kanten te bekijken, maar dat ik niet de mogelijkheid heb om te onderscheiden welke kanten of mogelijkheden de echte absolute waarheid zijn. Iedereen die wel zegt de absolute waarheid te weten leidt in mijn optiek aan een zekere vorm van grootheidswaanzin en overschat onze huidige intelligentie als mens.

Alleen al het feit dat wij deels tot andere inzichten komen door te trippen, bevestigd in mijn optiek dat je dus niet maar klakkeloos inzichten uit trips kunt aannemen als absolute waarheid. Zoals eerder gezegd sluit ik niet uit dat waarheid niet absoluut is en dat we in werkelijkheid allemaal onze eigen subjectieve waarheid hebben waarbinnen we allemaal gelijk hebben. Ikzelf vind echter dat je nederig moet zijn en niet zomaar claims kunt gaan maken op basis van inzichten uit trips.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik had je al eerder uitgelegd dat ik dat over bezeten zijn door iets niet baseerde op slechts die tripervaring. Dat was slechts een bevestiging. Een voor mij zeer zwaar wegende bevestiging weliswaar. Het is voor mij persoonlijk vrij evident dat we onder invloed zijn van demonische gedachtevormen in deze realiteit en dat Hollywood en dergelijke epicentra zijn voor het verspreiden daarvan onder de massa. (met als mijn definitie van demonisch gedachten en gedrag die bewust en moedwillig er op uit zijn het goede in mensen te vernietigen) Ik ben de dagen na een trip eigenlijk flink aan het na zweven en schrijf dan nog meer op gevoel hoe het voor mij aanvoelt dan ik normaal al doe, waardoor ik dingen (misschien te) sterk neerzet. Ik ervaar deze dingen voor mezelf als in de diepte doorzien hoe dingen werken en wil vervolgens dat gevoel overbrengen in een report. Niemand hoeft mij op mijn woord te geloven, want imo kan het gevoel dichter bij de waarheid te komen alleen direct aan iemand geopenbaard worden. Voor mij voelt het niet juist om dingen die ik heel sterk voel, heel zwak neer te schrijven. Bovenal gaat het er mij om, om mijn gevoel uit te drukken. Jammer dat je mij zo in een hoekje drukt door te stellen dat ik klakkeloos inzichten overneem. Ik had dit immers al eerder verklaard.

Het enige wat ik wou zeggen is dat als je monkey mind ook maar een moment stopgezet wordt, door wat voor reden dan ook, je dus blijkbaar (naar mijn mening) niet je monkey mind bent. Je was er om de afwezigheid ervan te ervaren. Is dit allemaal een truc ván het verstand? Dat is een optie i guess, maar om altijd zo door te blijven redeneren ligt niet in mijn aard. Is het door blijven redeneren niet juist ook een truc van het verstand om nooit te hoeven stoppen met denken? Ik ben bovenal een gevoelsmens en vind dat er sommige dingen zijn die niet altijd geredeneerd hoeven worden.

Maar excuses als mensen echt aanstoot nemen aan hoe ik denk over dingen. Het is nooit zo bedoeld.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het aantal ideeën en mindfucks in dit topic rijzen de pan uit, hier kan ik nooit op antwoorden :lolol:

Het grootste probleem van evolutie is dat we zo ver geëvolueerd zijn dat we ons eigen bestaan in twijfel trekken haha, en voor iemand zegt dat evolutie een fabel is, evolutie is zeker een feit alleen mist er een heel groot stuk bewijs.. dan voornamelijk het apen > mensen verhaaltje waar ik geen fuck van geloof :sleeping:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja sorry dat je topic wat gehijacked is Anunnaki...

Ik denk niet dat het toeval is dat we ons eigen bestaan in twijfel trekken.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Ja sorry dat je topic wat gehijacked is Anunnaki...

Ik denk niet dat het toeval is dat we ons eigen bestaan in twijfel trekken.
Klik om te vergroten...
Maakt helemaal niet uit hoor, ik lees een hoop dingen om over na te denken :lolol:

En ik denk het ook niet.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wil iedereen die DMT of 5-MEO-DMT wilt proberen even aanraden zich in te lezen op Erowid.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey @Mindless als het aan mij ligt voel je je gewoon vrij om op te schrijven wat jij ervaart en wat jouw visie op de realiteit is. Dit is volgens mij een open minded en ruimdenkend forum waarop dat gewoon kan zolang je het respectvol doet. En dat zit bij jou volgens mij wel snor! :wink:

Toch snap ik wel dat sommige van jouw denkbeelden nogal sterke reacties oproepen. Mijn persoonlijke visie sluit eerder aan bij die van @Psychedelibee met als belangrijkste conclusie dat we het eigenlijk gewoon allemaal niet weten.

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je op bepaalde momenten in trips zulke overtuigende dingen meemaakt dat je ze voor waar aanneemt. Ik heb zelf die neiging ook heel sterk. En bovendien wie zegt er dat wat we nuchter meemaken wel waar is?!

Ondanks dit alles kan ik me maar heel moeilijk inleven in uitspraken zoals deze:

Mindless zei:
Het is voor mij persoonlijk vrij evident dat we onder invloed zijn van demonische gedachtevormen in deze realiteit en dat Hollywood en dergelijke epicentra zijn voor het verspreiden daarvan onder de massa.
Klik om te vergroten...

Van mij mag je die mening gerust hebben hoor en ik ben er heilig van overtuigd dat je alleen maar de beste bedoelingen hebt. Maar waar haal je dit soort gedachten vandaan? Dit zijn best wel extreme overtuigingen waarbij ik in eerste instantie sceptisch zou zijn en toch wel verdomd sterkte argumenten zou willen zien, horen, lezen of ervaren voordat ik ze geloof.

Lang verhaal kort... ik ben heel benieuw waar dit wereldbeeld bij jou vandaan komt...:yum:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je op bepaalde momenten in trips zulke overtuigende dingen meemaakt dat je ze voor waar aanneemt. Ik heb zelf die neiging ook heel sterk. En bovendien wie zegt er dat wat we nuchter meemaken wel waar is?!
Klik om te vergroten...
Wie zegt dat we nuchter zijn? :blush:

En wat je daar quote van @Mindless moet ik me bij aansluiten. MAAR, ik ben het er ook over eens dat we het gewoon niet weten.. wat heel vervelend is. Het grootste probleem is dat er geen vragen meer gesteld worden, zodra iemand vragen durft te stellen over de realiteit zoals wij die kennen of het buitenaardse, zal de media dit neerzetten als iets doms en hoor je er nooit weer wat over. Het is voor mij persoonlijk vrij duidelijk dat de regering, de media en religies onder 1 hoedje spelen en de massa in bedwang willen houden, en ervoor zorgt dat men niks durft te vragen en ze overal akkoord mee gaan zonder dit in twijfel te trekken, wijst heel erg op kuddegedrag en dat zit NIET in het bloed :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
Hey @Mindless als het aan mij ligt voel je je gewoon vrij om op te schrijven wat jij ervaart en wat jouw visie op de realiteit is. Dit is volgens mij een open minded en ruimdenkend forum waarop dat gewoon kan zolang je het respectvol doet. En dat zit bij jou volgens mij wel snor! :wink:
Klik om te vergroten...
Ik wil graag het gevoel zo goed mogelijk omschrijven en dan is naar mijn mening sterke taal weleens nodig.

Maar ik raakte ook getriggered hier en dat ligt waarschijnlijk meer aan mezelf dan Bee. Hoop dat Bee me kan vergeven daarvoor.

Eik zei:
Toch snap ik wel dat sommige van jouw denkbeelden nogal sterke reacties oproepen. Mijn persoonlijke visie sluit eerder aan bij die van @Psychedelibee met als belangrijkste conclusie dat we het eigenlijk gewoon allemaal niet weten.
Klik om te vergroten...
We weten het ook niet, maar ik ben dus wel iemand die erg veel (teveel?) om intuïtie geeft en dit waarschijnlijk meer waarde geeft dan de meeste mensen doen. Ik weet alsnog niet het mysterie van het universum en denk ook niet dat alle antwoorden te vinden zijn en zou dat ook niet willen.

Eik zei:
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je op bepaalde momenten in trips zulke overtuigende dingen meemaakt dat je ze voor waar aanneemt. Ik heb zelf die neiging ook heel sterk. En bovendien wie zegt er dat wat we nuchter meemaken wel waar is?!
Klik om te vergroten...
Het is extra overtuigend zo vlak na een trip. Bij mij duurt het even voordat ik iets neerdaal uit de wolken, maar nuchter worden in de regel mijn inzichten ook bevestigt tijdens diepe meditatie. Eigenlijk moet je dan nog niet harde conclusies gaan trekken, maar zoals gezegd ben ik nogal van de intuïtie...

Eik zei:
Ondanks dit alles kan ik me maar heel moeilijk inleven in uitspraken zoals deze:



Van mij mag je die mening gerust hebben hoor en ik ben er heilig van overtuigd dat je alleen maar de beste bedoelingen hebt. Maar waar haal je dit soort gedachten vandaan? Dit zijn best wel extreme overtuigingen waarbij ik in eerste instantie sceptisch zou zijn en toch wel verdomd sterkte argumenten zou willen zien, horen, lezen of ervaren voordat ik ze geloof.

Lang verhaal kort... ik ben heel benieuw waar dit wereldbeeld bij jou vandaan komt...:yum:
Klik om te vergroten...
Zoals aangegeven:

"met als mijn definitie van demonisch gedachten en gedrag die bewust en moedwillig er op uit zijn het goede in mensen te vernietigen"

Ik heb het dus nog niet per definitie over bovennatuurlijke fenomenen, maar "gewone" gedachten en gedrag. En de reden voor deze overtuiging zijn de vele manieren waarop films en met name pop muziek subtiele en niet zo subtiele (understatement) symboliek en programmering gebruikt om jonge beïnvloedbare mensen op een pad te zetten weg van het goede in henzelf. Ik begrijp helemaal hoe uitgesproken en 'conspiracy' dit klinkt, maar zien mensen ondertussen ook deze wel degelijk aanwezige elementen in de entertainment industrie? Zijn de honderden of duizenden gevallen van occulte symboliek bijvoorbeeld toeval, of slechts onschuldig? Is de ene na de andere popster die doordraait normaal? Of de mannen die zich als vrouwen moeten verkleden en vice versa om in de industrie te mogen blijven werken? En dan nog alle verklaringen van vele sterren zelf over de satanistische praktijken die in Hollywood gebeuren?

Ik zeg niet dat dat laatste zeker weten gebeurd, maar zijn er tegenwoordig niet té veel signalen om alles maar af te doen als alleen conspiracy? Zelf vind ik van niet.

Los van dat merk ik hoe op een persoonlijk niveau, ikzelf beïnvloed ben door negativiteit in de wereld. Mijn gedachten zijn niet altijd waar, niet altijd vanuit mijn essentie. Dit is voor mij al iets demonisch. Nog niet iets bovennatuurlijks dus, maar wel een kwaad, een corruptie. Iets dat mij beïnvloedt. Door simpele observatie zie ik dat dit gebeurd in de wereld. En degenen die er zelfs trots op lijken te zijn, zijn onder andere de "sterren" die we met zijn allen aanbidden. Wat denken we dat het 'aanbidden' van een persoon met iemand doet? Miljoenen mensen die wereldwijd een intentie uitstralen naar een bepaald iemand? Je kunt niet een normaal mens blijven op die manier. Deze "sterren" weten niet meer wat het is om een normaal iemand te zijn en breken op een gegeven moment. Meer dan ooit is dit wat er nu gebeurd in dat neppe wereldje. Een klein nep wereldje met enorme wereldwijde invloed.

Hopelijk dat je zo mijn visie iets beter begrijpt.


Bedankt trouwens voor je reactie. :) Het is fijn om iemand op het forum te hebben die altijd het goede in verschillende perspectieven weet te vinden. :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Anunnaki zei:
Wie zegt dat we nuchter zijn? :blush:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

Anunnaki zei:
Het grootste probleem is dat er geen vragen meer gesteld worden, zodra iemand vragen durft te stellen over de realiteit zoals wij die kennen of het buitenaardse, zal de media dit neerzetten als iets doms en hoor je er nooit weer wat over.
Klik om te vergroten...
Mee eens. Vragen stellen moeten kunnen. Ook vragen die tegen heilige huisjes aan trappen.

Anunnaki zei:
Het is is voor mij persoonlijk vrij duidelijk dat de regering, de media en religies onder 1 hoedje spelen en de massa in bedwang willen houden
Klik om te vergroten...
Hoe kom je precies op die overtuiging. Ik ben zelf behoorlijk bekend met in ieder geval 1 van deze drie en ik krijg totaal niet de indruk dat er "onder 1 hoedje" wordt gespeeld. Ik zou het tegenovergestelde nog eerder geloven :upsidedown:

Mindless zei:
Ik heb het dus nog niet per definitie over bovennatuurlijke fenomenen, maar "gewone" gedachten en gedrag
Klik om te vergroten...
Je hebt het eerst over "Demonische Krachten" en daarna over niet bovennatuurlijke fenomenen. Misschien struikelen een hoop mensen over je woordkeuze @Mindless
Ik denk dat veel mensen "demonische krachten" per definitie als bovennatuurlijk interpreteren. Die neiging heb ik in ieder geval wel. Als je gewoon zou zeggen dat er veel mis gaat in de wereld en er veel negativiteit is dan zijn de meesten hier het wel met je eens vermoed ik...

Mindless zei:
Meer dan ooit is dit wat er nu gebeurd
Klik om te vergroten...
Volgens mij zijn er in de geschiedenis ook nog wel wat voorbeelden te vinden van narcistisch aangelegde "sterretjes". Denk bijvoorbeeld aan Alexander de Grote, Napoleon of onze huidige Amerikaanse president... :tonguewink:

Mindless zei:
Bedankt trouwens voor je reactie. :) Het is fijn om iemand op het forum te hebben die altijd het goede in verschillende perspectieven weet te vinden. :)
Klik om te vergroten...
Aaaaaw.... *bloos* :sweatsmile:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#12
:shrugman::shrugman::shrugman::shrugman:

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Je hebt het eerst over "Demonische Krachten" en daarna over niet bovennatuurlijke fenomenen. Misschien struikelen een hoop mensen over je woordkeuze @Mindless
Ik denk dat veel mensen "demonische krachten" per definitie als bovennatuurlijk interpreteren. Die neiging heb ik in ieder geval wel. Als je gewoon zou zeggen dat er veel mis gaat in de wereld en er veel negativiteit is dan zijn de meesten hier het wel met je eens vermoed ik...
Klik om te vergroten...
Ja daar heb je wel een punt.

Ik ben echter bang dat wat er echt gebeurd aan de top in Hollywood, regelrechte satanisme is. Aanbidden van het kwaad, demonen, de duivel. Mensenoffers daaraan. 'Black magic' 'voodoo' Kennis van het occulte gebruiken tégen mensen en voor eigenbelang. Dat deze mensen weten hoe dit universum werkt (wat je denkt en wat je intentie is, manifesteert zich) en dat misbruiken.

Maar goed, dat is wat ik vrees dat er echt gebeurd en niet wat ik weet. En daarom kan ik het beter houden bij wat ik wel weet.

Eik zei:
Volgens mij zijn er in de geschiedenis ook nog wel wat voorbeelden te vinden van narcistisch aangelegde "sterretjes". Denk bijvoorbeeld aan Alexander de Grote, Napoleon of onze huidige Amerikaanse president... :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Dat sowieso. Maar het is niet slechts individueel narcisme. Het is opzettelijk afgeven van een negatieve boodschap. Er zit een systeem achter, waarbij alle megasterren betrokken lijken te zijn, afgaand op de niet te ontkennen signalen (handsymbolen en dergelijke) die ze afgeven. En tegenwoordig is het zo massaal, in your face en met een vals gevoel van trots dat het lijkt willen te zeggen "we verbergen het niet eens meer".

Eik zei:
Aaaaaw.... *bloos* :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
:grin:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
En tegenwoordig is het zo massaal, in your face en met een vals gevoel van trots dat het lijkt willen te zeggen "we verbergen het niet eens meer".
Klik om te vergroten...
Maakt het uit? er word toch niet over gesproken :grin:

En zowel word het toch weer belachelijk gemaakt net als met vragen over het buitenaardse, neem dit als voorbeeld.

"Congressman completely wastes NASA's time by asking about aliens"
https://mashable.com/2017/07/18/law...t-mars-civilization/?europe=true#R8irnIwlPPqa

"This whole exchange is kind of beautiful. You have a congressman with a penchant for some off-kilter ideas asking a straight-ahead scientist about alien civilizations on Mars.
Also, Rohrabacher even starts talking about "some people" as evidence for his thoughts about civilizations on Mars. Who are these people? Can they be trusted? (Probably not.)" <--- oh the irony

Dit is al een oud artikel maar het eerste wat in me opkwam :sweat:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het maakt niet uit nee. Geloven in of slechts vermoeden van deze dingen is in bepaalde zin social suicide. En dat weten ze. Al zal de waarheid hierover sowieso boven water komen. Wat deze ook is. En hopelijk heb ik het mis en zijn het bijvoorbeeld in Hollywood slechts geldwolven en niet meer dan dat.

Het niet serieus nemen van vragen over buitenaards leven is ook weer zoiets ja.

Het ding is wel: het is makkelijk om door te schieten in conspiracies. Ik hou me er liever niet té veel mee bezig. Maakt je alleen maar boos en gefrustreerd.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
En hopelijk heb ik het mis en zijn het bijvoorbeeld in Hollywood slechts geldwolven en niet meer dan dat.
Klik om te vergroten...
Oh dat sowieso :wink: Maar geld is ook maar een illusie, nooit bij stilgestaan dat er meer schuld is dan geld? :lolol:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Maar ik raakte ook getriggered hier en dat ligt waarschijnlijk meer aan mezelf dan Bee. Hoop dat Bee me kan vergeven daarvoor.
Klik om te vergroten...
Mindless zei:
Jammer dat je mij zo in een hoekje drukt door te stellen dat ik klakkeloos inzichten overneem. Ik had dit immers al eerder verklaard.

Maar excuses als mensen echt aanstoot nemen aan hoe ik denk over dingen. Het is nooit zo bedoeld.
Klik om te vergroten...
Ik moet mijn excuses maken voor de lompheid waar ik me weer eens mee uit. Was niet mijn bedoeling je in een hokje te duwen in ieder geval. Jij hoeft geen excuses te maken hoor, ik neem geen aanstoot aan wat je zegt en al deed ik dat wel dan moet je gewoon je mening kunnen verkondigen natuurlijk.

Mindless zei:
Het enige wat ik wou zeggen is dat als je monkey mind ook maar een moment stopgezet wordt, door wat voor reden dan ook, je dus blijkbaar (naar mijn mening) niet je monkey mind bent. Je was er om de afwezigheid ervan te ervaren. Is dit allemaal een truc ván het verstand? Dat is een optie i guess, maar om altijd zo door te blijven redeneren ligt niet in mijn aard. Is het door blijven redeneren niet juist ook een truc van het verstand om nooit te hoeven stoppen met denken? Ik ben bovenal een gevoelsmens en vind dat er sommige dingen zijn die niet altijd geredeneerd hoeven worden.
Klik om te vergroten...
Ik snap wat je zegt, maar hoe kun je de inzichten die je tijdens een trip krijgt onderscheiden van gedachtes? Is het idee dat je bezeten bent tijdens een trip niet net zo goed een gedachte die ontstaat om een bepaald gevoel een plek te kunnen geven? En hollywood er bij betrekken in je theorie niet vervolgens al helemaal een gedachte om het idee een verdere context te geven? Ik zie niet zo goed hoe dit anders zou zijn van andere gedachten of redenatie persoonlijk.

Mindless zei:
Ik heb het dus nog niet per definitie over bovennatuurlijke fenomenen, maar "gewone" gedachten en gedrag. En de reden voor deze overtuiging zijn de vele manieren waarop films en met name pop muziek subtiele en niet zo subtiele (understatement) symboliek en programmering gebruikt om jonge beïnvloedbare mensen op een pad te zetten weg van het goede in henzelf. Ik begrijp helemaal hoe uitgesproken en 'conspiracy' dit klinkt, maar zien mensen ondertussen ook deze wel degelijk aanwezige elementen in de entertainment industrie? Zijn de honderden of duizenden gevallen van occulte symboliek bijvoorbeeld toeval, of slechts onschuldig? Is de ene na de andere popster die doordraait normaal? Of de mannen die zich als vrouwen moeten verkleden en vice versa om in de industrie te mogen blijven werken? En dan nog alle verklaringen van vele sterren zelf over de satanistische praktijken die in Hollywood gebeuren?

Ik zeg niet dat dat laatste zeker weten gebeurd, maar zijn er tegenwoordig niet té veel signalen om alles maar af te doen als alleen conspiracy? Zelf vind ik van niet.

Los van dat merk ik hoe op een persoonlijk niveau, ikzelf beïnvloed ben door negativiteit in de wereld. Mijn gedachten zijn niet altijd waar, niet altijd vanuit mijn essentie. Dit is voor mij al iets demonisch. Nog niet iets bovennatuurlijks dus, maar wel een kwaad, een corruptie. Iets dat mij beïnvloedt. Door simpele observatie zie ik dat dit gebeurd in de wereld. En degenen die er zelfs trots op lijken te zijn, zijn onder andere de "sterren" die we met zijn allen aanbidden. Wat denken we dat het 'aanbidden' van een persoon met iemand doet? Miljoenen mensen die wereldwijd een intentie uitstralen naar een bepaald iemand? Je kunt niet een normaal mens blijven op die manier. Deze "sterren" weten niet meer wat het is om een normaal iemand te zijn en breken op een gegeven moment. Meer dan ooit is dit wat er nu gebeurd in dat neppe wereldje. Een klein nep wereldje met enorme wereldwijde invloed.

Hopelijk dat je zo mijn visie iets beter begrijpt.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat Hollywood, net zoals vele andere grote industrieen, gewoon doorgeslagen is in het kapitalisme en dat tot verziekt gedrag leidt. Ik vind hoe veel bedrijven zich gedragen ook echt behoorlijk verziekt hoor, maar zie niet zo goed in waarom dat perse zou betekenen dat er iets occults of satanistisch achter zou moeten zitten. Die link leggen of conclusie trekken is toch ook maar gewoon slechts een redenatie van jouw kant en dus niet anders als andere redenaties.

Dat je heel erg door negativiteit in de wereld wordt beinvloed blijkt wel uit hoe je over dit soort dingen praat in ieder geval. Er is ook heel veel negativiteit in deze wereld en door de enorme groei aan media wordt die tegenwoordig ook extra uitvergroot. Maar ik denk dat we ons sowieso niet te gek moeten laten maken door de media, heel veel problemen waren er vroeger ook al maar toen hoorde je er gewoon minder van. Bovendien zijn er ook hele goede ontwikkelingen op de wereld. De media lijkt iets anders te bevestigen, maar armoede en geweld waren bijvoorbeeld nog nooit zo laag als nu. Maar als trippen en mediteren me iets geleerd hebben is het me sowieso niet zo druk meer maken om wat er om me heen gebeurd. Ik draag op mijn manier mijn steentje bij aan het klimaat, probeer vredelievend te zijn en vooral te focussen op het positieve in de mens zonder het negatieve te negeren. Voordat ik begon met trippen en mediteren had ik er een handje van om vaak op het negatieve te focussen en dat is echt zo'n zwart gat waar moeilijk uit te komen valt.

Mindless zei:
Het ding is wel: het is makkelijk om door te schieten in conspiracies. Ik hou me er liever niet té veel mee bezig. Maakt je alleen maar boos en gefrustreerd.
Klik om te vergroten...
Dit is slechts mijn observatie van hier op het forum, maar je lijkt er toch best veel mee bezig te zijn en je komt daardoor ook soms best gefrustreerd over de wereld over. Het lijkt me toch vooral een gevecht die alleen maar frustrerend is en ook ver af staat van waar trippen en meditatie voor staan, namelijk in het nu leven en vrede hebben met de situatie zoals die nu is. Stel dat er wel iets satanistisch achter de wereld zit en ons wil corrumperen, is je daardoor niet laten beinvloeden en gewoon in het moment leven dan niet juist de sleutel tot vrijheid?

Anunnaki zei:
Het aantal ideeën en mindfucks in dit topic rijzen de pan uit, hier kan ik nooit op antwoorden :lolol:

Het grootste probleem van evolutie is dat we zo ver geëvolueerd zijn dat we ons eigen bestaan in twijfel trekken haha, en voor iemand zegt dat evolutie een fabel is, evolutie is zeker een feit alleen mist er een heel groot stuk bewijs.. dan voornamelijk het apen > mensen verhaaltje waar ik geen fuck van geloof :sleeping:
Klik om te vergroten...
Er mist bewijs voor de evolutie theorie? DNA sequencing heeft anders de hele evolutieboom bevestigd, dus dat lijkt me best een sterk bewijs eigenlijk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Iskra zei:
Ik vind het een leuke discussie om te volgen maar het bovenstaande slaat voor mij persoonlijk wel de spijker op zijn kop.
Soms denk ik wel dat die conspiracy theorieën in de wereld zijn geroepen door juist de mensen waar ze over gaan om ons nog verder van liefde af te doen dwalen.

Ik doel trouwens alleen op het onpersoonlijke
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad een beetje het ding met conspirancy theorieen, er ligt eigenlijk altijd negativiteit aan ten grondslag. Daar mee bezig zijn brengt je inderdaad alleen maar meer van liefde af. Natuurlijk moeten we kritisch blijven op het systeem waar we als samenleving in leven, maar als je daar in door schiet werkt het alleen maar averechts. Bovendien zijn het vaak ook nog eens zulke grote of abstracte ideeen, dat je er waarschijnlijk toch niks aan kunt doen dus dan kun je het maar beter accepteren ipv gefrustreerd te raken.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
Dit is slechts mijn observatie van hier op het forum, maar je lijkt er toch best veel mee bezig te zijn en je komt daardoor ook soms best gefrustreerd over de wereld over. Het lijkt me toch vooral een gevecht die alleen maar frustreerd is en ook ver af staat van waar trippen en meditatie voor staan, namelijk in het nu leven en vrede hebben met de situatie zoals die nu is. Stel dat er wel iets satistisch achter de wereld zit en ons wil corrumperen, is je daardoor niet laten beinvloeden en gewoon in het moment leven dan niet juist de sleutel tot vrijheid?
Klik om te vergroten...

Ik vind het een leuke discussie om te volgen maar het bovenstaande slaat voor mij persoonlijk wel de spijker op zijn kop.
Soms denk ik wel dat die conspiracy theorieën in de wereld zijn geroepen door juist de mensen waar ze over gaan om ons nog verder van liefde af te doen dwalen.

Ik doel trouwens alleen op het onpersoonlijke van het geciteerde
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja sowieso.
Ik denk door gezond te leven, weinig materialisme, veel liefde geef je eigenlijk al een goede middelvinger
naar het systeem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."