Hey
@Mindless als het aan mij ligt voel je je gewoon vrij om op te schrijven wat jij ervaart en wat jouw visie op de realiteit is. Dit is volgens mij een open minded en ruimdenkend forum waarop dat gewoon kan zolang je het respectvol doet. En dat zit bij jou volgens mij wel snor!
Ik wil graag het gevoel zo goed mogelijk omschrijven en dan is naar mijn mening sterke taal weleens nodig.
Maar ik raakte ook getriggered hier en dat ligt waarschijnlijk meer aan mezelf dan Bee. Hoop dat Bee me kan vergeven daarvoor.
Toch snap ik wel dat sommige van jouw denkbeelden nogal sterke reacties oproepen. Mijn persoonlijke visie sluit eerder aan bij die van
@Psychedelibee met als belangrijkste conclusie dat we het eigenlijk gewoon allemaal niet weten.
We weten het ook niet, maar ik ben dus wel iemand die erg veel (teveel?) om intuïtie geeft en dit waarschijnlijk meer waarde geeft dan de meeste mensen doen. Ik weet alsnog niet het mysterie van het universum en denk ook niet dat alle antwoorden te vinden zijn en zou dat ook niet willen.
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je op bepaalde momenten in trips zulke overtuigende dingen meemaakt dat je ze voor waar aanneemt. Ik heb zelf die neiging ook heel sterk. En bovendien wie zegt er dat wat we nuchter meemaken wel waar is?!
Het is extra overtuigend zo vlak na een trip. Bij mij duurt het even voordat ik iets neerdaal uit de wolken, maar nuchter worden in de regel mijn inzichten ook bevestigt tijdens diepe meditatie. Eigenlijk moet je dan nog niet harde conclusies gaan trekken, maar zoals gezegd ben ik nogal van de intuïtie...
Ondanks dit alles kan ik me maar heel moeilijk inleven in uitspraken zoals deze:
Van mij mag je die mening gerust hebben hoor en ik ben er heilig van overtuigd dat je alleen maar de beste bedoelingen hebt. Maar waar haal je dit soort gedachten vandaan? Dit zijn best wel extreme overtuigingen waarbij ik in eerste instantie sceptisch zou zijn en toch wel verdomd sterkte argumenten zou willen zien, horen, lezen of ervaren voordat ik ze geloof.
Lang verhaal kort... ik ben heel benieuw waar dit wereldbeeld bij jou vandaan komt...
Zoals aangegeven:
"met als mijn definitie van demonisch gedachten en gedrag die bewust en moedwillig er op uit zijn het goede in mensen te vernietigen"
Ik heb het dus nog niet per definitie over bovennatuurlijke fenomenen, maar "gewone" gedachten en gedrag. En de reden voor deze overtuiging zijn de vele manieren waarop films en met name pop muziek subtiele en niet zo subtiele (understatement) symboliek en programmering gebruikt om jonge beïnvloedbare mensen op een pad te zetten weg van het goede in henzelf. Ik begrijp helemaal hoe uitgesproken en 'conspiracy' dit klinkt, maar zien mensen ondertussen ook deze wel degelijk aanwezige elementen in de entertainment industrie? Zijn de honderden of duizenden gevallen van occulte symboliek bijvoorbeeld toeval, of slechts onschuldig? Is de ene na de andere popster die doordraait normaal? Of de mannen die zich als vrouwen moeten verkleden en vice versa om in de industrie te mogen blijven werken? En dan nog alle verklaringen van vele sterren zelf over de satanistische praktijken die in Hollywood gebeuren?
Ik zeg niet dat dat laatste zeker weten gebeurd, maar zijn er tegenwoordig niet té veel signalen om alles maar af te doen als alleen conspiracy? Zelf vind ik van niet.
Los van dat merk ik hoe op een persoonlijk niveau, ikzelf beïnvloed ben door negativiteit in de wereld. Mijn gedachten zijn niet altijd waar, niet altijd vanuit mijn essentie. Dit is voor mij al iets demonisch. Nog niet iets bovennatuurlijks dus, maar wel een kwaad, een corruptie. Iets dat mij beïnvloedt. Door simpele observatie zie ik dat dit gebeurd in de wereld. En degenen die er zelfs trots op lijken te zijn, zijn onder andere de "sterren" die we met zijn allen aanbidden. Wat denken we dat het 'aanbidden' van een persoon met iemand doet? Miljoenen mensen die wereldwijd een intentie uitstralen naar een bepaald iemand? Je kunt niet een normaal mens blijven op die manier. Deze "sterren" weten niet meer wat het is om een normaal iemand te zijn en breken op een gegeven moment. Meer dan ooit is dit wat er nu gebeurd in dat neppe wereldje. Een klein nep wereldje met enorme wereldwijde invloed.
Hopelijk dat je zo mijn visie iets beter begrijpt.
Bedankt trouwens voor je reactie.
![:)]()
Het is fijn om iemand op het forum te hebben die altijd het goede in verschillende perspectieven weet te vinden.
![:)]()