Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlleen trippen vs in groep

Alleen trippen vs in groep

62 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
p
psychedelicmindLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mede DF-ers
IK heb tot nu toe alleen maar in groep getript. Toch merk ik dat ik heel snel van streek geraak door wat mensen zeggen tijdens een trip, harder dan andere mensen. Ook merk ik dat ik in groep het moeilijk heb om echt diep in mezelf te gaan doordat anderen me storen. Maar ik wil juist trippen om spirituele redenen, niet altijd voor de fun. Daarom wil ik het is een keertje alleen doen. Heeft iemand bevindingen over de verschillen?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jazeker, alleen dan was/is mijn middel : LSD

Als ik alleen trip kan ik veel dieper reizen wat je meer spiritueel kan noemen.
Wanneer ik in een groep gebruik merk ik dat het word afgeremd door alle praatjes en afleidingen
Minder externe prikkels = een diepere trip als je daarvoor kiest. Indien je het alleen gaat doen wel wat voorbereiden (eten e.d) maar goed dat weet je allang gok ik zo :)

Wat voor mij wel erg belangrijk is dat ik wat te doen heb tijdens een trip alleen. Anders kan het zomaar omslaan naar een unieke/bad trip.

Zelf kan ik in me uppie af en toe enorm genieten ervan, maar dat is bij iedereen weer anders.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
@ Psychedelicmind
Interessante vraag! Ik herken mij heel erg in wat jij benoemt over het trippen in een groep. Hoewel ik het soms heel leuk kan vinden, vind ook ik dat met andere trippen nog wel eens kan afleiden van het spirituele of introspectieve karakter van een trip. Daarom loop ik ook al wat langer rond met de wens om eens alleen te gaan trippen.

@ Tijdloos
Hoewel ik behoorlijk veel ervaring met trippen heb, ben ik op de een of andere manier toch een beetje bang om in mijn eentje te gaan trippen. Heb jij nog tips voor de eerste keer in je eentje trippen wat betreft dosering en dingen om te doen?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
@ Tijdloos
Hoewel ik behoorlijk veel ervaring met trippen heb, ben ik op de een of andere manier toch een beetje bang om in mijn eentje te gaan trippen. Heb jij nog tips voor de eerste keer in je eentje trippen wat betreft dosering en dingen om te doen?
Klik om te vergroten...
Iemand onder "speeddial" kan altijd helpen, daarnaast vooral geen dingen doen waar je je niet vertrouwd mee voelt!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt fool! Goede tip om iemand te kunnen bellen.

Pas jij je dosering ook aan als je in je eentje gaat trippen? Ik doseer normaal aan de hogere kant, maar voor mijn eerste keer alleen lijkt het mij beter om gewoon gemiddeld te doseren. Just to be sure en om te kijken of alleen trippen bevalt.

En gaan jullie ook gewoon buiten een wandeling maken in je eentje? Vind ik namelijk altijd erg fijn als ik trip.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik alleen ga trippen, neem ik meestal dissociatieven, dan pas ik mijn dosering zo aan dat ik vrij weinig meer van deze wereld meekrijg. xD Maar ik zou in het begin niet echt meer dan normaal gaan nemen, als je alleen gaat trippen. :wink:

Misschien wel een keertje een idee om op een vrije dag te doen trouwens, 'klassieke' psychedelica nemen en alleen trippen, zal het dan wel laten weten! :)

En een rondje lopen lijkt me dan best prima, vindt ik trippend met anderen ook altijd wel fijn, ben zelf ook wel eens alleen een stukje wezen lopen tijdens een trip met anderen, beviel me prima! :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik bedoelde ook eigenlijk psychedelica. Dissociatieven heb ik al veel vaker alleen gedaan en heb daar ook totaal geen moeite mee. Ik denk dat ik ook geen moeite ga hebben met psychedelica in mijn eentje doen, maar ondanks dat ik al zeker een jaar met het idee rond loop is het er nog niet van gekomen.

Hoor graag je ervaringen als je het een keer gedaan hebt. Ik zal zelf ook een update geven als ik het eindelijk een keer gedaan heb.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik dacht juist dat je al wel alleen had getript.

Ik heb nu drie keer getript waarvan 2 keer met een meisje en 1 keer met mijn buurjongens. Met dat meisje ben ik normaal altijd heel chill ze maakt me rustig en de eerste keer dat we het samen deden smolten we ook echt samen en had ik geen last van haar. De tweede keer dat we het samen deden was ik een stuk filosofischer dan haar ze was heel erg in haar speelse element dat stoorde me een beetje. Het was prima maar mijn behoefte was wel echt anders.

Afgelopen zaterdag met de buurjongens. Dit is een stel en ik hang veel met ze dus kon prima het was hun eerste keer. En ik ging op sommige momenten best wat dieper alleen werd ik er dan weer uit gerukt door één van hun door iets. Dus ik begon er ook over na te denken om alleen te trippen. Ik denk wel dat ik het zou durven en er sterk genoeg voor in mijn schoenen sta maar het is wel een beetje eng.

Iemand onder speeddial is fijn ik zou zelfs mijn buurman kunnen zeggen dat ik het ga doen. Qua dosis zou ik iets nemen waar ik van weet dat ik lekker op ga. Maar vooral niet een verhoogde dosis of een nieuwe dosis of nieuwe drug. Ik merk ook echt wel dat de behoefte bij mij om dieper te gaan groter is dan bij anderen dus dat moet ik dan toch alleen doen maar dan wel voorzichtig en stapje voor stapje.

Psychedelibee zei:
Ik bedoelde ook eigenlijk psychedelica. Dissociatieven heb ik al veel vaker alleen gedaan en heb daar ook totaal geen moeite mee. Ik denk dat ik ook geen moeite ga hebben met psychedelica in mijn eentje doen, maar ondanks dat ik al zeker een jaar met het idee rond loop is het er nog niet van gekomen.

Hoor graag je ervaringen als je het een keer gedaan hebt. Ik zal zelf ook een update geven als ik het eindelijk een keer gedaan heb.
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Changa (DMT) heb ik wel eens in mijn eentje gedaan, maar aangezien dat maar een kwartiertje duurt ofzo vind ik dat persoonlijk niet tellen. Paddo's of LSD heb ik nog nooit alleen gedaan.

Maar ook ik merk vaak dat ik veel meer behoefte heb dan de rest om diep te gaan. In een groep zonder ik me dan ook vaak af om meer in mezelf te raken. Dus dan is alleen trippen alleen maar fijn denk ik. Ik weet eigenlijk ook wel van mezelf dat ik sterk genoeg in mijn schoenen sta om gewoon alleen te trippen, maar ergens vind ik het toch best spannend. Gewoon het idee dat je niet op die ander kan terugvallen als er iets is. Maarja ik ben eigenlijk nog nooit bad gegaan en als er iets is ben ik eigenlijk altijd de persoon waar anderen op kunnen terugvallen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik alleen ga trippen is dit mijn voorbereiding ongeveer:

-Vast flink en lekker wat eten maken. Dat je het alleen hoeft te warmen.
-Wierrook/geur en decoratie
-Geen zorgen hebben natuurlijk
-Aantal films en muzieklijsten van te voren maken.
-Zelf zet ik de telefoon op flightmode.
-Als je wiet of hasj rookt is het erg handig van te voren joints draaien.
-En lekker alle tijd hebben!

Dat is het kort plus wat er al staat.

Enjoy!

Zorg dat je dingen te doen hebt, muziek,tv,tekenen etc :)
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb tot nu toe alleen 2cb gedaan en dat was altijd met mijn vriend in ons huisje. We voelen elkaar precies goed aan en hebben super leuke gesprekken maar kunnen ons ook even afzonderen. Ik heb het een keer gedaan op een feestje bij ons thuis maar dat was me te druk. Ik was te afgeleid door iedereen om van mijn trip te genieten. Voortaan dus weer lekker samen of ergens waar meer ruimte is en minder mensen. Alleen lijkt me niks, ik deel alles veel te graag :)
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik ga trippen in een groep heb ik het gevoel dat ik veel minder van de drugs merk en inderdaad minder in mezelf ga en meer concentreer op het samenzijn. Daarom prefereer ik trippen met 2 of 3 mensen er bij. Maar wel mensen die ook echt willen trippen, dus dat je even kan afspreken een half uurtje je bek houden en genieten zeg maar. En eventueel langer.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zojuist Hollandia truffels besteld om vrijdag te gaan trippen in mijn eentje. Nou heb ik het deze week best druk op werk, dus als ik vrijdag niet te moe ben gaat het er eindelijk van komen. Zal dan uiteraard ook even laten weten hoe het bevallen is.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Leuk man ben benieuwd.

Psychedelibee zei:
Zojuist Hollandia truffels besteld om vrijdag te gaan trippen in mijn eentje. Nou heb ik het deze week best druk op werk, dus als ik vrijdag niet te moe ben gaat het er eindelijk van komen. Zal dan uiteraard ook even laten weten hoe het bevallen is.
Klik om te vergroten...
P
PrimaManLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alleen LSD vind ik juist super, je hoeft je dan ff nergens aan te passen en ik hou ook wel van een beetje stilte, en als het weer te stil word heb je ook geen discussie over welke muziek je op gaat
zetten. En mocht je je alleen voelen kun je altijd nog ff skypen ofzo maar tijdens het trippen ben.kk meestal te druk met alles om me eenzaam te voelen. En als je helemaal uit je dak wilt gaan moet je gewoon een paar halve circels en een paar strepen.op papier zetten dan maakt te tekening zichzelf waf. Heb echter nog geen ervaring met paddo's/truffel's dus daar durf ik.niks over te zeggen. Al met al is LSD in een groep ook wel leuk vind ik.
P
PrimaManLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Zojuist Hollandia truffels besteld om vrijdag te gaan trippen in mijn eentje. Nou heb ik het deze week best druk op werk, dus als ik vrijdag niet te moe ben gaat het er eindelijk van komen. Zal dan uiteraard ook even laten weten hoe het bevallen is.
Klik om te vergroten...

Veel plezier met trippen!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
PrimaMan zei:
Psychedelibee zei:
Zojuist Hollandia truffels besteld om vrijdag te gaan trippen in mijn eentje. Nou heb ik het deze week best druk op werk, dus als ik vrijdag niet te moe ben gaat het er eindelijk van komen. Zal dan uiteraard ook even laten weten hoe het bevallen is.
Klik om te vergroten...

Veel plezier met trippen!
Klik om te vergroten...
Dank je!

Viel heel helaas enorm tegen. Heb 15 gr Hollandia gegeten, maar had amper visuele effecten. Wel last van zware bodyload helaas. Daardoor wist ik niet zo goed wat ik met mezelf aan moest. Nou ben ik eigenlijk nooit echt onder de indruk van truffels geweest, maar had wel meer van Hollandia verwacht eigenlijk. Maargoed, misschien heb ik net een zwakke batch gehad.

Ik had ook heel erg dat ik telkens bezig was met mezelf vermaken, en helaas weinig diepte in mijn trip. Wil zeker nog eens alleen gaan trippen, maar dan wel gewoon een goede sterke trip. Als ik er echt diep in zit dan vermaak ik me wel denk ik.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alleen trippen vind ik leuker dan in groep je kan je gewoon verdiepen in je trip zonder dat er iemand je eruit haalt. Maar als je eerste keer tript zou ik het met tripsitter doen en niet alleen want soms zullen er wel confronterende momenten zijn.
W
W_o_ALid
01-01-2024, 00:00
#19
De eerste keer zou ik sowieso met een "sitter" doen (iemand die niets neemt en die je liefdevol kan begeleiden indien nodig)
Enkel indien je al ervaren bent met een bepaald entheogeen zou ik het aanraden om echt alleen te doen... (of als je echt heel ervaren bent met entheogenen in het algemeen)
Is meestal een heel andere ervaring dan in groep.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja altijd trippen lijkt mij ook inderdaad fijner. Tijdens het trippen laatst heb ik ook geen behoefte gehad aan contact met anderen, zat zo diep in mijn visuals haha. Heerlijk :grin: En als je alleen bent zijn je visuals toch wat anders en intenser denk ik zo dan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."